Toon posts:

Nest V3 - Vloerverwarming - welke aanvoertemperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sebastienbo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12-10 18:17
Best forumgangers en experten

Ik heb onlangs een nest thermostaat aangekocht en geconfigureerd.
Tijdens de configuratie gaf ik aan dat ik gas gebruik op een opentherm viessmann 111-w combi boiler
Ik koos in de setup "In-floor radiant" omdat ik vloerverwarming heb, maar vreemd genoeg staat er ook een supply optie en daar staat 56 graden...dat lijkt me veel voor vloerverwarming, of is dat de temperatuur voor mijn Sanitair warm water?
Wat voor temperatuur zal dan de vloerverwarming zijn?

Alle reacties

• sebastienbo
Niemand een nest? Ik zag dat er nu effectief rond de 50 graden door stroomt, dat lijkt mij enorm veel voor vloer verwarming

• sebastienbo
Met een warmte camera, zie ik dat de buizen die in mijn vloer gaan ook die hoge temperatuur hebben (beetje lager 43) lijkt mij nog enorm hoog .
Ik zie ook geen regeling behalve de bar (druk)

• sebastienbo
Ik zie enkel een pomp, geen mengkraan dat temperatuur kan afkoelen.
Bij mij hebben ze een mengkraan gezet voor vloertemperatuur af te koelen (veel energie verlies eigenlijk -> opwarmen en dan een deel bewust afkoelen)

Als je beidde systemen hebt, moet je normaal ook twee thermsotaten hebben voor twee kringen appart aan te sturen.

Persoonlijk vind ik dat echt een nachtmerrie en heb ik gewoon zin om voor de vloerverwarming een apaprte elektrische warmptepomp te isntalleren, zo dat ik twee apparte systemen heb en dus niet meer moet afkoelen of speciale elektrinica nodig heb om de jusite temperaturen overal te regelen. Ik heb al een paar keer gehand dat mijn mengrkraan niet goed werkte en er 70 graden door mijn vloerverwarming ging !!! een tegel is gebroken, hopelijk is er niet meer schade dan dat onder de grond.

• sebastienbo
Lothar opgelet die mengt niet!
Je kan gewoon 1 temperatuur instellen ,that's it.
Als thermostaat één 40 graden eist voor de vloer,en thermostaat twee eist 55 graden twee minuten later voor traditionele verwarming,dan gaat 55 graden ook door de vloer gaan,er is immers maar 1 pomp en 1 aanvoer

• sebastienbo
Ik denk niet dat op je pomp een thermostaat staat, volgens mij is dat gewoon een beveiligingstemperatuur.Ik weet dus niet wat er gebeurd als je die temperatuur aanraakt, volledig stoppen met warmte geven waardoor je vloer niet snel genoeg opwarmt?
Op nest kan je dit ook nog eens configureren als extra beveiliging.

• sebastienbo
Is die van je CV niet je tapwater?

• sebastienbo
@Kapotlood Laat zeker weten wat ze zeggen. Ik zit met een gelijkaardig probleem (2 kringen) en ik merk dat mijn vloerverwarming vaak te warm water krijgt als de radiatoren ook aan staan op hetzelfde moment.
Misschien dat ik dus mijn viessman installatie buitensmijt, want ook daar lijkt niemand echt te weten hoe gemengde installaties werken...ik ben echt teleurgesteld in viessman, bovendien is bij hun alles proprietary waardoor nest officiel niet werkt...maar als ik tado gebruik dan zeggen ze ook dat dit niet ondersteunt word op gemengde systemen, terwijl het wel op hun website staat

ps: Ik denk iets gelezen te hebben over radiatoren, dat die pas goed werken bij 60+ graden anders onstaat er geen goede convectie waardoor lucht zich sneller verplaatst ter hoogte van de warmteplaten

[Voor 31% gewijzigd door sebastienbo op 29-04-2020 23:47]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee