Toon posts:

Nest V3 - Vloerverwarming - welke aanvoertemperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik heb geen nest, maar ik vermoed dat die 50 graden de aanvoertemperatuur is. Je moet even bij je verdeler kijken wat de temperatuur van je vloer echt is. Daar zit ook een thermostaat knop waarmee je de temperatuur kan instellen.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07-10 11:13
Omdat dit topic al zo oud is, wilde ik hier even op aanhaken omdat ik dezelfde vraag heb.

Bij mij is onlangs namelijk ook een Nest V3 geinstalleerd door een monteur, op een verwarminggsysteem wat via een Opentherm cv-ketel werkt met deels vloerverwarming. Hiervoor heb ik een simpele aan-uit thermostaat gehad van Honeywell, die dus geen slimme foefjes had en zelfs een mogelijkheid voor een weekschema.

Alleen bij de installatie van de Nest v3 vertelde de monteur me iets opmerkelijks, namelijk:
de aanvoerthemperatuur voor je verwarming zet ik op 40°C omdat deze niet warmer mag zijn i.v.m. je vloerverwarming. Dat betekent dat je radiatoren voortaan ook minder warm worden. De aanvoer voor heet water (uit de kraan) blijft wel op 60°C staan.

Naar mijn weten klopt dit niet. De thermostaatknop op de pomp van de vloerverwarming regelt immers hoe warm het water maximaal mag zijn wat door de leidingen van de vloerverwarming mag lopen. Het probleem wat ik nu heb is dat de radiatoren in de overige kamers, niet warm genoeg worden om de kamers te verwarmen.

Mijn (aanhakende) vraag dus in het kort
Klopt mijn beredenering, en hoort de aanvoertemperatuur ook voor de verwarming op 50-60°C te staan, omdat deze bij de verdeler/pomp zelf al tot maximaal 40°C vermengd wordt?

Hieronder is wat er bij mij hangt, inclusief blurry wijsvinger:
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee