Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RielN
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 29-07 16:48
Wij hebben op de zaak een probleem met het flikkeren van LCD monitoren. De flikker is een zeer irritante waarbij het lijkt dat het laatste beeld afwisselt met het huidige signaal. Ik heb een video toegevoegd met een Super-Slo-mo camera.

Het gebeurt zomaar ineens. Het aansluiten van een andere kabel, een andere voeding, of een andere source, verandert het niet. Dus het blijft in de monitor zitten.

We zijn vrijwel zeker dat het apparaat het veroorzaakt: dit is namelijk al de 3e (!!) monitor (2 nieuw gekocht, 1 retour) maar goed, we gaan er nu niet wéér een nieuwe aan hangen.

Andere observatie is, dat het best kan zijn dat het morgenVROEG weer oké is.

Een nieuwe monitor is ook wel weer oké, tijdelijk.

Mijn theorie: de huidige bron (een Chromebox) triggert een of andere out-of sync, waar de monitor niet meer uit komt. We hebben écht geen flauw idee wat er aan de hand kan zijn, maar het is best frustrerend. En dit is ook niet te vinden op het internet, en nog lastiger uit te leggen.

https://photos.google.com...welY4dC1iOTNhYTVVNVB4Q3pn

• RielN
Ik weet niet of elk van mijn devices een DP uitgang heeft (die nieuwe CB's wel).
Geldt dit ook voor HDMI?
Het proberen in elk geval waard, dank.

Ik heb het exacte schermtype bijgevoegd in mijn vraag. Het is inderdaad een Ultrawide.

• RielN
2560x1080

Het is bijgeleverde kabel, zowel hdmi als dp->hdmi.

Maar met bandbreedte:

- probleem doet zich plotseling op
- nu monitor eenmaal flikkert, gaat het niet weg, niet met andere kabel, niet met andere bron/pc.
- in veel gevallen volgende ochtend weer okay

• RielN
Ja, de volgende ochtend is de flikkering -zo goed als- weg (bij heel goed kijken, niet helemaal!).

Het maakt geen verschil of we de netspanning eraf laten een nacht.

We laten de monitor doorgaans aanstaan maar ze schakelen zichzelf uit.

[Voor 17% gewijzigd door RielN op 06-10-2018 08:40]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True