• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:02

GforceNL

Out of memory....

Lijkt aan alle regeltjes te voldoen.

Mijn advies is stoppen met de cursussen om de kosten binnen de perken te houden mocht ze een andere baan vinden.

http://www.wetrecht.nl/studiekosten-terugbetalen/

<Zinloze tekst hier>

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16
GforceNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:13:
Lijkt aan alle regeltjes te voldoen.

Mijn advies is stoppen met de cursussen om de kosten binnen de perken te houden mocht ze een andere baan vinden.

http://www.wetrecht.nl/studiekosten-terugbetalen/
Kleine nuance
Een werkgever wil over het algemeen graag in zijn werknemers investeren door ze een studie te laten doen
Dit gaat over wanneer de werknemer een studie wilt doen.
Werkgever heeft overigens een scholingsplicht. Zo heel bijzonder is het dus niet dat er opleidingen gevolgd (kunnen) worden.

Wat wél bijzonder is, is dat de trainingen in eigen tijd gedaan moeten worden. Dat is niet de bedoeling. Als de training op verzoek van de werkgever wordt gedaan, valt die onder werktijd.

Zie ook https://zakelijk.infonu.n...-cursus-voor-de-baas.html

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-07 11:30
Tja, ik denk dat het tijd is voor je vrouw om haar positie opnieuw te onderhandelen.

Je laat doorschemeren dat er consequenties zijn verbonden aan het niet volgen van de cursusen. Welke dat zijn, is niet duidelijk. Echter, ik kan me voorstellen dat haar werkgever niet geïnteresseert is in medewerkers die die cursusen niet wil doen.

Tegelijk lijkt me de verhouding tussen werkgever en werknemer bijzonder toxisch, simpelweg omdat dit wat mij betreft een wurgcontract is.

Wat mij betreft zou het een goed idee zijn om aan te geven dat ze stopt met het volgen van die cursusen. Ik zou vernietiging eisen van de overeenkomst met betrekking tot vergoeding cursusgelden voor toekomstige cursusen, en doorbetaling van loon tijdens die cursusen. Zolang die eisen niet worden ingewilligd, zou ik dan ook maar geen cursusen meer doen.

Dan is het slikken of stikken voor de werkgever. Ontbinding van het arbeidscontract betekent dat zij de studiekosten verder niet kunnen verhalen op je partner. Inwilliging van de eisen betekent dat ze naar alle vrijheid die cursusen kan blijven volgen. In beide gevallen verbetert haar positie.

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 16:50
Ik ben het met @11supplier eens zou het addendum en arbeidscontract eens door een jurist/rechtswinkel door laten lopen kijken of het allemaal wel geldig is en zodra daar kennis overgenomen een gesprek aan gaan met de werkgever over dat je geen cursussen meer wilt volgen.

Aan de hand van hoe het gesprek verloopt kunnen je kijken of het probleem opgelost word of dat je toch met een gestrekt been erin moet gaan.

Het lijkt mij namelijk niet helemaal geldig als er verplichte cursussen gedaan moet worden die terugbetaald moeten worden. In feite maak je het zo voor een werknemer namelijk niet mogelijk door te groeien in carriere en mogelijkheden zonder daarvoor te betalen zeker omdat het bedrag ook niet kleiner wordt, elk jaar komt er minimaal 3k euro bij aan kosten terwijl je maar 750 van die 3000 terugbetaald dus je zult zolang je er werkt nooit zonder die scholingskosten komen in de huidige structuur.

[Voor 6% gewijzigd door aegis op 03-10-2018 17:37]

https://bettyskitchen.nl

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee