Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
GoldenSample schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:45:
[...]
Wel waar met als toevoeging; geen garantie voor succes, je moet net een tent hebben die in je geloofd als de oplossing voor een concreet probleem voor ze en zelf bereid zijn consessies te doen/risico's te nemen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
alaintje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:35:
Members only:
Pizza_Boom schreef op woensdag 26 september 2018 @ 00:31:
Members only:
jongetje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
Probleem is meestal dat als je in dienst bent er vaak weinig te praten valt omdat je al binnen bent. Gelukkig is mijn huidige (erg kleine) werkgever hier een positieve uitzondering op en komt zelf met verhogingen die meer dan prima zijn. Beter dan de verzekeraar waar ik ervoor werkte met 0% tot 3% verhoging als je geluk had (afhankelijk van je positie in de schaal en in hoeverre je vriendjes was met de manager).
[Voor 51% gewijzigd door GoldenSample op 22-10-2019 14:05]
alaintje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:35:
***members only***
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Midden van het land, ik denk zo'n 100 R&D-ers wereldwijd. Ik zoek internationaal marktleidende organisaties uit.Hahn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Heb je vooral gesprekken gehad met bedrijven waar enkele, tot enkele tientallen developers werken? Of gaat dit om bedrijven (ver) buiten de randstad?
Maar dan zit je ook al een eindje in de zeven cijfers qua budgetverantwoordelijkheid en een serieus team onder je?Nu weet ik niet precies de salarisschalen van developers, maar zelf ben ik met 8 jaar ervaring Senior Interaction Designer en zit ik al tegen de 5k aan
Vergeet niet dat ik een .NET-er ben. Die vind je op elke straathoek van de wereld per dozijn. Mijn werkgever heeft geen enkele moeite om ze aan te trekken. We zitten ook in het midden van het land. We bieden een salaris, verder op een pensioen na geen secundaire arbeidsvoorwaarden.Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:11:
@AtleX het verbaasd mij dat je het schokkend vind. Ik ben momenteel een 'gewone' developer met iets meer dan de helft van jouw aantal jaren ervaring en zit momenteel in een team waar ik geen noemenswaardige rol heb en geen trainingen volg, maar wel met eenzelfde salaris als jij, buiten de randstad) wel midden van het land.
[Voor 41% gewijzigd door AtleX op 23-05-2022 07:24]
12x360Wp = 4320 Wp @ Growatt 4200TL-XL. Zuid met helling 13° op plat dak.
AtleX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:50:
[...]
Letterlijk elke potientiele werkgever waar ik een gesprek heb gehad de afgelopen paar jaar schrok enorm van mijn €5K/maand salariseis.
Ik ben een modale developer, fulltime werkzaam sinds 2009. Ik ben 2nd in command van m'n team. Dit team van vier personen is volledig verantwoordelijk voor een omgeving van misschien een paar miljoen euros per jaar. Ik ben op de team lead na het langstziittende teamlid. Ik heb moderne CI/CD geintroduceerd en geimplementeerd, de upgrade naar .NET Core geinitieerd, veel performance/kosten verbeteringen doorgevoerd, ben scrum master, actief in employee boards om organisatiebrede verbeteringen door te voeren, etc. Ik ben de architect en de lead developer van projecten die misschien een kwart miljoen per jaar besparen voor de business, Ik ben scrum master. Ik heb een Github profiel & libraries op NuGet met een miserabele 120K downloads. Ik geef intern trainingen en workhops en volg zoveel mogelijk externe trainingen en workshops als ik kan.
Daarmee ben ik in dit topic op z'n hoogst een low achiever in dit topic en zijn mijn carrieremogelijkheden beperkt. Waarom zou ik dan een hoog salaris krijgen?
Op het gebied van Azure maar vooral .NET performance wordt ik beschouwd als een expert. Maar dat ik je nu kan vertellen dat een bepaalde wijziging €5K per maand kan besparen heeft geen enkele waarde, dus die opmerking heeft geen waarde op de arbeidsmarkt. We beheren een omgeving met tienduizenden instanties van web apps en AKS nodes en andere Azure deployments, maar dat maakt ook dat een 2% improvement al gauw in het niet valt bij de totale rekening, Sommige van de door mij ontwikkelde applicaties doen vele honderden requests per seconde per instantie, goed voor tientallen of soms honderden miljoenen requests per maand. Ik draag actief bij aan .NET zelf en populaire applicaties en libraries via PRs, maar dat levert m'n werkgever niks op en heeft dus geen waarde qua salaris.
Nu verdien ik een krappe €5K per maand, dat is best wel een eindje boven de max van wat mijn werkgever bied. En ook ver boven iedereen uit. Dus leuk dat een paar mensen nu gouden bergen propageren maar de werkelijkheid is toch anders.
Als ik deze gouden kooi verlaat ga ik er netto enorm op achteruit.
Ergo, leuk dat er hier over allerlei mogelijkheden gesproken wordt maar maar de wereld is groter dan de high achievers met marketable skills. Een gewone developer heeft gewoonweg pech en verdient beduidend minder. Die groep gemiddelde devvers is angstig groot en de onderkant ligt verrassend goed in de buurt van het minimaal inkomen.
Niks ten nadele van de devvers hier die lachen om mijn salaris maar niet iedereen gaat over vele miljoenen aan budget, runt daarnaast succesvolle opensource projecten met tienduizenden gebruikers, volgt elke week een paar cursussen en werkt ook nog tachtig uur per week. Ik heb een leven naast m'n werk en als ik daardoor geen €8K per maand verdien is dat jammer maar helaas.
AtleX schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:45:
[...]
Midden van het land, ik denk zo'n 100 R&D-ers wereldwijd. Ik zoek internationaal marktleidende organisaties uit.
[...]
Maar dan zit je ook al een eindje in de zeven cijfers qua budgetverantwoordelijkheid en een serieus team onder je?
Ik werk bij een internationaal marktleider met een omzet ver in de 8 cijfers voor de komma en zoek vergelijkbare bedrijven. Bij bedrijven met duizenden engineers voel ik me persoonlijk niet prettig dus met een R&D afdeling van zo'n 100 of meer personen, vergelijkbaar met mijn huidige omgeving, zou ik erg blij zijn. Dat levert me ook een bepaalde vrijheid en invloed op.
[...]
Vergeet niet dat ik een .NET-er ben. Die vind je op elke straathoek van de wereld per dozijn. Mijn werkgever heeft geen enkele moeite om ze aan te trekken. We zitten ook in het midden van het land. We bieden een salaris, verder op een pensioen na geen secundaire arbeidsvoorwaarden.
On a road of changes....
Deels geluk zoals met alles maar paar dingen speelde me:jk46 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Ik zit nu ongeveer in deze transitie. R&D ingenieur naar Project Management. Vind je het erg om misschien hier wat meer over te delen?
Moet ik wel toegeven dat ik de meeste salarissen te laag vind, vooral omdat je vaak met langer doorzoeken vaak wel bedrijven vind die voor een vergelijkbare baan 30%+ meer betalen dan wat 'okay' is. Overigens denk ik dat het bij jou voor een groot deel ook zit in een MBO/Starters functie zit terwijl je dat niet bent.mrbvdb schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:03:
[...]
Thanks, is serieus een goeie pointer!![]()
Het is mijns inziens wel lastig echter; ik zit namelijk per uur op hetzelfde loon als bij mijn vorige functie en werkgever. Sterker, heb nu ook een 13e maand, dus kwa jaarsalaris ging ik er echt op vooruit. Functie was ook geschaald voor MBO/Starters, al zegt dat naar mijn mening niet veel.
Dat je dus aangeeft dat je vind dat het laag is, vind ik dan weer super interessant, helemaal omdat ik dus (dacht) een ruime salarisverhoging te hebben gehad bij het vorige bedrijf. Wat is volgens jou een beetje waar ik had kunnen zitten?
Mooi dat je zelf de overstap hebt kunnen maken naar Project management trouwens! Heb er wel respect voor dat je in een creatief vak toch meer de schakelpositie opzoekt - mij lijkt het lastig
Staff zit bij ons boven Senior, en betekend in mijn geval dat ik tech lead ben van een team. Ik heb dus extra verantwoordelijkheden zoals het bijhouden van de maintenance backlog (zorgen dat tech debt wordt meegenomen in de planning), technische verdieping geven aan voorstellen voor nieuwe features en een proactieve houding als het gaat om het reviewen van pull requests. Daarnaast doe ik technisch uitzoekwerk (R&D) en pak ik vaak de meest complexe issues op.Bobmeister schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:52:
Wat doet een Staff Software Engineer? In welke talen programmeer je zoals?
[Voor 7% gewijzigd door GHengeveld op 10-08-2022 15:07]
alaintje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:49:
***members only***
Update: iets meer dan een jaar geleden de overstap gemaakt van offshore naar semiconductor. Compleet andere sector, maar inhoudelijk erg vergelijkbare werkzaamheden op het snijvlak tussen mechatronica en software. Overstap was locatie gedreven, maar het bedrijf biedt meer dan genoeg uitdaging. Bij de overstap een kleine (verwaarloosbare) stijging in salaris, afgelopen maand 6% verhoging gekregen. Dat laatste bijt een beetje met de inflatie en stijging in vaste lasten, maar het lijkt lastig om er beweging in te krijgen. Ook heb ik naar mijn mening het afgelopen jaar een hoop zaken proactief opgepakt en laten zien dat ik verantwoordelijkheid zoek en neem, en dat zie ik niet terug in die 6%.DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:41:
Members only:
Even zoeken op R&D engineer in dit topic, dan krijg je wat resultaten:Pieterboss schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:11:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Elektrotechniek
• Werkervaring: 1 jaar (Stages binnen opleiding)
• (Woon) Locatie: Zwolle
2. Wat doe je:
• Functie: R&D engineer
• Werkgever/branche: Agrarische sector
• (Werk) Locatie(s): Noordoostpolder
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 39
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € Graag advies voor salaris ben bezig met de onderhandelingen
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: NVT
• Dertiende/veertiende maand: 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details