Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Manjaro installatie start niet door*

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 15:29

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik pas de titel een beetje aan, want je komt eigenlijk niet in de installatieomgeving van Manjaro. "Zit vast in Grub4dos, hoe verder?" > "Manjaro installatie start niet door".

Je zegt dat je wat oude hardware bij elkaar hebt geraapt. Welke dan? Wat zijn de specificaties? En heb je ook al een andere distro getest?

Het klinkt niet echt logisch trouwens om wat hardware bij elkaar te rapen om verschillende distro's mee te testen, om dan vervolgens met de live instanties te gaan werken, dus effectief zonder installatie. Waarom heb je die hardware dan bij elkaar geraapt?

En ook zoals hierboven is gezegd, weet je zeker dat de ISO goed is? Je kan dit al snel testen door 'm in een VM te laden. Dat is overigens ook een prima manier om met Linux te spelen. Je kan zo ook makkelijker meerdere distro's naast elkaar bekijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• GeekK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:57

GeekK

Rag Mama Rag

Is bekend probleem. Zie ook deze reddit-post van developer.

Zoals hij zegt: "And of course, as was correctly suggested, you can always fall back to using DD mode when prompted by Rufus to work around that problem." Deze dialoog dus. Kies voor 'Schrijven in DD-image-modus".

[Voor 3% gewijzigd door GeekK op 22-09-2018 17:01]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Robin4
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Ja hij doet het!.. Wil wel even laten weten dat ik geen super beginner ben met computers.

Maar manjaro is wel de eerste keer. Maar ze hadden dat betreft die DD modus op hun site mogen aangeven.

Nou is het meer van, je kan een iso pakken en zoek het maar uit.. Niet erg gebruiks vriendelijk dus.

Weet iemand misschien het standaard Authenticatie password ?? (ik heb zelf niks aangemaakt.)
Hij heeft dit wel nodig om dingen te updaten.. *misschien dat dit niet gaat via de usb stick* niet dat ik dit verder weet.

[Voor 27% gewijzigd door Robin4 op 22-09-2018 17:29]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 15:29

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Robin4 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:22:
Ja hij doet het!.. Wil wel even laten weten dat ik geen super beginner ben met computers.
Ik ken mensen die goed weten hoe een computer werkt en ook echt niet de domste zijn in Windows, maar zodra het om Linux gaat, ze kunnen inloggen en dan houd het op. Daarnaast strookt je opmerking niet met je andere reacties, o.a. deze:
Robin4 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:43:
VM ware is voor mij wel een hoop extra gedoe.. Als de Usb gewoon zou werken zou dit voor mij simpeler zijn. Deze is zo gewist en weer opgebouwd.
Ik noem 'virtualisatie' als algemene term. VMware kan idd wat meer moeite zijn, maar meer dan een paar klikken extra is het niet. Plus, het pakt gewoon ISO bestanden om van op te starten en werken maar. Niks geen moeite om een stick te maken.

Een ander pakket dat wel gewoon klik-en-klaar werkt is VirtualBox.
Later na een paar herpogingen had ik ook het probleem dat het file format niet goed was.. Kan ik deze op MBR laten staan? Want ik dacht gelezen te hebben dat linux geen gebruik maakte van MBR en dat het dus via die bootloader ging.
Nog zo'n opmerking die iemand die toch wel wat weet van computers niet zou maken. ;) MBR is een partitie indeling. De andere veel gebruikte is GPT, welke vereist is als je van harde schijf wilt starten via UEFI.
Maar toegegeven, weinig hebben hier mee te maken, tenzij je dus Linux gaat gebruiken en de boel compleet met de hand moet opzetten.
Ik ga het zo nog even een keer proberen. Jammer dat er zoveel addertjes onder het gras zitten om zoiets werkend te krijgen..
Niet echt addertjes. Windows heeft ook genoeg van dit soort 'dingetjes die je even moet weten'.
Maar manjaro is wel de eerste keer. Maar ze hadden dat betreft die DD modus op hun site mogen aangeven.

Nou is het meer van, je kan een iso pakken en zoek het maar uit.. Niet erg gebruiks vriendelijk dus.
Nee, je hebt te hoge verwachtingen dat het miraculeus werkt zonder iets te lezen. ;) Je moet voor sommige zaken wel een beetje moeite doen.
Weet iemand misschien het standaard Authenticatie password ?? (ik heb zelf niks aangemaakt.)
Hij heeft dit wel nodig om dingen te updaten.. *misschien dat dit niet gaat via de usb stick* niet dat ik dit verder weet.
Het is al gegeven, maar dit is nou precies zoiets dat perfect gedocumenteerd is. Alleen, je hebt er nogal weinig aan als niemand het leest.

Wil je weten wat de verschillende desktop omgevingen zo'n beetje doen en eruit zien, lees dan De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments even. En als je echt een OSX idee wilt hebben, moet je eens kijken naar ElementaryOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik ben ook geen beginner met computers. Toen ik met computers begon te spelen was MS-Dos het meest gebruikte OS. Ik was behoorlijk bedreven in het gebruik van MS-Dos en Windows 95/98/98se/XP/7 heb ik allemaal meegemaakt, gebruikt, en me er vaak behoorlijk in verdiept.

Linux is echter een heel ander verhaal. Alles is open, configureerbaar en vrijwel alles (hard en software) is benaderbaar. Dit is een bijzonder groot voordeel maar kan ook een groot nadeel zijn. De configuratiemogenlijkheden zijn eindeloos maar daarmee ok de potentiele problemen. Als iets in Linux niet goed werkt moet je je er ook echt in verdiepen om het op te lossen.

Ik ben nu een paar jaar over naar Linux en ondanks dat het mij erg goed bevalt heb ook ik wel eens dingen waar ik niet uit kom zonder er (veel) tijd in te steken. Ik heb ook wel eens een poging gewaagd met Manjaro maar het werd mij gewoon te moeilijk (of eigenlijk te tijdrovend).

Moraal van mijn verhaal: Wil je niet bijzonder veel tijd steken in het oplossen van problemen of eigenlijk je heel erg verdiepen in hoe linux onderhuids werkt, kies dan een gemakkelijke distrubutie.
Vind je het leuk om Linux heel goed te leren kennen, leef je uit maar wees voorbereid op heel veel googlen naar moeilijk vindbare dingen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True