Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ramon31
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Hey,

Ik heb de volgende aparaten:
GP62-6QF-Leopard-Pro laptop met windows 10.
Samsung TV PS42Q92H met HDMI aansluiting.
Philips home cinema set FR994 met SPDFI aansluiting.
SpeaKa Professional Audio Extractor SP-AE-H/TC-04

Nu heb ik een HDMI kabel naar de extractor lopen.
Vanaf daar loopt er een HDMI naar de TV en een SPDIF naar de home cinema set.
Nu krijg ik geluid over de TV boksen en over de home cinema set.
De TV kan ik op mute zetten maar het geluid van de home cinema set blijft stereo ipv 5.1.
De schakelaar staat op 5.1.
Echter herkent de laptop alleen de Samsung als geluidsbron en kan ik nergens 5.1 aanklikken oid.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, zoveel opties geprobeerd als computer leek en ik snap het echt niet meer.
Hopelijk heeft iemand een makkelijke oplossing, ergens een vinkje aanzetten of iets downloaden...

Alvast bedankt,

Ramon

Alle reacties

• Ramon31
Ja, dit type heeft dus geen SPDIF uitgang helaas...niet op gelet met het uitzoeken paar jaar geleden ;)

• Ramon31
Ik ben echt een leek in dit soort dingen...
Als ik de laptop gewoon met HDMI rechtstreeks op de TV aansluit gaat het beeld en geluid prima over de TV.
Echter zit de home cinema niet met de TV gekoppeld maar staat er los van.
Ik kon eigenlijk geen andere oplossing verzinnen om 5.1 naar de home cinema te krijgen, als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag ;)

• Ramon31
Ik heb even gekeken..de laptop heeft geen rood lampje of ander teken staan bij de 3,5 jack. Kan het ook niet vinden op internet.
Achter op de tv gekeken en in de handleiding en er zit geen optical audio of spdif op de tv. Alleen 3,5mm en rood/wit tulp. De laptop zou surround moeten kunnen geven, dus neem aan dat er toch een optie zou moeten zijn ;)

• Ramon31
Zou de laptop anders misschien geen 5.1 kunnen zenden? Eigenlijk geen idee hoe je dat kunt zien. De verkoper had een mooi praatje over surround sound destijds. Kan je anders een andere geluidskaart ofzo gebruiken dat dit trucje/of een ander trucje wel werkt?

• Ramon31
Goed idee! Is dit dan een optie eventueel? ASUS Xonar U5. Of zitten hier ook weer haken en ogen aan?

• Ramon31
Echt? Top! Ik heb me rot gezocht op sites, onder andere die van MSI en heb het nergens zien staan...gaaf :)

https://www.msi.com/Laptop/GP62-6QF-Leopard-Pro.html

Ik zag ook geen teken of rood lampje bij de audio jack.
Welke kabel zou ik dan moeten kopen om naar de reciever? Dan gaat het (hopelijk) dus toch werken!

• Ramon31
Ik heb eindelijk de connector binnen...duurde even ;)
Als ik het erin steek hoor ik niks. Als ik hem eruit haal doen de boksen van de laptop het gewoon.
Heb ik ergens een instelling gemist of een verkeerde driver?
Begrijp er weer niks van ;)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 KPN

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True