Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Testen Brandmelders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bart de Groot
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07-10-2018
Goede dag.
Ik ben veel bezig met het testen van rookmelders, hierbij wordt gebruik gemaakt van een lange teststok.
Om te zien of een rookmelder in alarm komt moet ik veel omhoog kijken.
Hierdoor krijg ik veel last van mijn nek.

Op een rookmelder zit een rode led welke gaat branden in alarm (zie foto's in de link).
Is het mogelijk om een fotocel te monteren in de Testkapper (zie foto in de link), en dan draadloos een indicator welke ik in oog bereik houd.
Dan hoeft ik niet de gehele tijd omhoog te kijken, maar zie ik 'beneden' de status van de rode led.

Ik ben niet super electronica onderlegd, maar zou wel wat in elkaar kunnen knutselen.

Hebben jullie tips, of bestaat er misschien al een eenvoudige oplossing?

Groeten, Bart

https://photos.app.goo.gl/cVSq6kPhgP8Trh3S8

Alle reacties

• Bart de Groot
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07-10-2018
Een spiegeltje vind ik minder omdat het met de testkap over de melder ooit slecht te zien is, dit komt dat de led op de rookmelder soms slecht te zien is.
De oplossing met de Raspberry pi lijkt me het beste. Mits deze niet te groot zijn.
Hier heb ik nog geen ervaring mee, maar die wil ik graag krijgen.
Ik zal ook eens naar de endoscoop kijken.
Alvast bedankt.
Meer tips zijn altijd welkom.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True