Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Leira
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-09-2018
Hoi iedereen!

Ik ben driekwart jaar geleden gestopt met mijn promotie-onderzoek in de chemie omdat ik erachter kwam dat werken in de wetenschap écht niet is wat ik wilde en mijn begeleiders mijn onderzoek nog jaren zouden uitrekken. Ik vond de IT en het werken met data en software al heel lang erg leuk en had ook al eens wat met Java gedaan op Codecademy, dus een overstap naar de IT was voor mij snel gemaakt.

Ik heb een paar maanden een traineeship gevolgd waar ik IT vaardigheden heb kunnen opdoen en heb inmiddels certificaten (van externe organisaties Exin en GoodSense) in Foundation SQL, Scrum, Cloud Computing en Foundation ITIL, en een certificering voor Junior Outsystems Developer.

Ik bleef alleen tegen cultuurverschillen aanlopen in dat traineeship (bijna alle mensen die zij annemen komen uit de financiele wereld en ik niet, waardoor ik vanaf het begin af aan al een beetje een vreemde eend was vergeleken bij de rest van mijn groep), en uiteindelijk zijn we niet met elkaar verder gegaan.

Miin vraag is nu: wat is nu een goede stap? Ik ben halverwege met de cursus Data Science van Codecademy Pro (de betaalde versie); ik heb ook ervaring met werken in Scrumteams in verschillende rollen, ik heb gewerkt met Java, Visual Basic, Powershell, en Python (maar heb er geen certificaten voor), en ik heb als hobbyproject een drietal apps gebouwd in OutSystems (een low-code platform waar ik dus wel een certificaat in heb).

Wat kan ik het beste doen als ik alsnog de IT in wil op eigen kracht? Hoe waardevol zijn die Codecademy dingen bijvoorbeeld, en hoe waardevol zijn die certificaten? Kennen jullie verhalen van mensen uit een heel andef vakgebied die via omscholing in de IT zijn gekomen?

Bedankt en sorry voor de mega-lange post :) ,
Leira
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True