Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[vbScript] Probleem met eindigen loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Netjes uitgewerkte vraag. Ik heb 2 tips waarvan ik denk dat ze je zullen helpen:

1. Je aanname kan je verifiëren met de TypeName() functie in VBScript. Gevonden door te zoeken: "VBScript get type"
2. Mits je aanname correct is, bevatten de meeste programmeer- en scripttalen een manier om variables te converteren naar andere types. Hiermee ga ik je geen linkje geven omdat ik niet zeker weet of de antwoorden zullen werken, maar zoek in dat soort gevallen naar "{taal} convert {sourceType} {destType}".

[Voor 4% gewijzigd door Stoelpoot op 19-09-2018 10:51]

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:25

mvdam

EV-Gekkie

Is het niet zo eenvoudig als Index amount even declareren als een Double of een integer?

code:
1
Dim Amount as Double

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• D3F
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20-07 09:48
Gevonden!

Door de amount om te bouwen van een variabele naar een integer is het gelukt om het script te laten stoppen. Dit kan met het commando CInt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim Amount
<snip>
Amount = InputBox("Getal: ")
<snip>
Amount = CInt(Amount)
<snip>
Loop While index < amount

Iedereen bedankt voor de hulp!!!

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

edeboeck

mie noow noooothing ...

Die fout is op zich niet echt onlogisch: het gaat immers over VBScript en niet VB (.Net)... er is maar 1 datatype: Variant (bron)

• Josk79
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:49
In vbscript kun je geen type meegeven bij Dim. Om de reden die @edeboeck noemt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True