Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verkoop huidige woning, maar geen nieuwe

Pagina: 1
Acties:

• Skeuomorf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 12:03
Hallo,

Ik kan nergens een gelijke situatie vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heeft iemand toevallig in een gelijke situatie gezeten?

• Skeuomorf
Remko.me schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:31:
In beide een voorbehoud opnemen, dan dekt het elkaar. Als één van beide niet rond komt dan vervallen beide overeenkomsten.

Overigens zal je bank ook niet anders accepteren dan deze constructie.
Ik vroeg me inderdaad af of dit dus mogelijk was. Als verkopende partij een voorbehoud in het contract opnemen.
We hebben dit mondeling in ieder geval wel afgesproken.
Remko.me schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:31:
Je kan het ook anders doen. In ons geval hebben we onze huidige woning nog niet eens te koop staan, nieuwe woning is al in aanbouw. Nadeel = twee hypotheken, voordeel is dat we tussentijds niet hoeven te huren. Taxatie huidige woning is dan wel nodig + je moet aantonen dat je 1 jaar lang dubbele maandlasten kan dragen = 12.000 euro op een rekening hebben staan.
De 'koper' van onze woning kwam toevallig voorbij. Onze woning staat niet officieel in de verkoop.

• Skeuomorf
Quadradial schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:53:
Heb toevallig dit jaar in exact hetzelfde schuitje gezeten.

Wat alleen erg belangrijk is is dat het verkoop contract van jouw oude huis zsm getekend moet worden.
Dit "forceert" de kopers ook om de financiering rond te krijgen waardoor jij (eerder) groen licht kan krijgen voor de hypotheek van jouw nieuwe huis.

Mijn hypotheek verstrekker vond dat we geen genoeg geld verdiende voor 2 hypotheken.
Ondanks dat we een flinke buffer hadden en dat we redelijk makkelijk konden dragen op onze salarissen.
Ah bedankt. Dan kan dat contract opgemaakt worden met een voorbehoud van aankoop nieuwe woning en kan de koper alvast zijn hypotheek aanvragen.
Harrie_ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:58:
Min of meer hetzelfde meegemaakt. Toentertijd in het (aan)koopcontract als ontbindende voorwaarde opgenomen dat koop niet door zou gaan wanneer koper van mijn 'huidige' woning op datum x ontbonden zou hebben. Ging prima en ook de verkopende partij was het hier mee eens.
In het aankoopcontract is het volgens mij best gebruikelijk / komt het vaker voor dat de verkoop van huidige woning als ontbindende voorwaarde wordt opgenomen.
In mijn situatie wil ik dus eigenlijk beide. Een ontbindende voorwaarde in het aankoopcontract voor verkoop eigen woning EN een ontbindende voorwaarde in het verkoopcontract voor aankoop nieuwe woning.

• Skeuomorf
Harrie_ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:15:
[...]

Dus als je die woning niet kan kopen wil je je huidige woning ook niet meer verkopen?
Correct. Ik woon op dit moment mooi en hoef er niet weg. Er kwam echter een leukere woning voorbij welke ik graag zou willen hebben.
Ik ga er niet vanuit dat de financiering voor deze nieuwe woning een probleem is, maar stel je voor dat er toch iets voorvalt waardoor ik mijn nieuwe hypotheek niet meer rond krijg.
Dan zou ik dus zonder woning zitten en dat wil ik voorkomen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True