Vraag

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal! :)

Helaas is mijn Samsung Gear S3 kapot gegaan, en zoek ik een nieuwe smartwatch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KOEqeYsT4vMszEELwKospSt1/thumb.jpg
Maar er zijn tegenwoordig zoveel smartwatches, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben altijd Samsung fan geweest, van de gear 1 & 2 naar de S3 gegaan. Maar ik twijfel om nogmaals voor Samsung te gaan. Ik mis toch wel een breder app aanbod in tizen. De galaxy store is vrij mager en kwaliteit is soms om te janken. Daarnaast is Samsung niet het goedkoopste, al ben ik altijd bereid geweest te betalen voor kwaliteit.

Ik ben echter niet bekend met bijvoorbeeld de wear store van android. Dus ik weet niet of ik daarvoor mijn keuze moet laten beïnvloeden.

Ik zoek in een nieuwe smartwatch:

- Moet makkelijk 1 dag meegaan (ik laadt hem toch wel dagelijks op)
- Moet NFC ondersteuning hebben (voor het geval we ooit kunnen gaan betalen met onze smartwatches)
- Maximaal €350,- euro
- Hartslag sensor, Stappenteller, stressniveau meter
- Notificaties op scherm weergeven
- Trilmotor

Waar ik naar gekeken heb + twijfels:

pricewatch: Samsung Galaxy Watch (46mm) Zilver (Zwart) (erg duur, beperkt app aanbod)

pricewatch: Garmin vivoactive 3 RVS (Zwart) (schermkwaliteit schijnt niet al te best te zijn?)

pricewatch: Fossil Q Explorist HR Blauw (Bruin) (een horlogemerk dat smartwatches maakt?)

pricewatch: Ticwatch Express Shadow Zwart (Zwart) (onbekend merk voor mij, onbekende accuduur)

Welke ik niet wil hebben

pricewatch: Garmin Vivomove HR Smartwatch Sport Zwart (Zwart) (niet echt smart genoeg voor mij. Daarnaast gericht op sporters, en dat doe ik (bijna) niet).

Wie zou mij willen adviseren? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 09-09-2018 20:34 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@michelsoe12 dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik zou voor de Fossil gaan met Android Wear er op. Het beste van 2 werelden, Google voor de software en Fossil weet wat een horloge te verduren krijgt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik zou nog even wachten op de nieuwe generatie SoC, die moet een flink betere batterijduur brengen:

nieuws: Qualcomm maakt Snapdragon Wear-soc zuiniger met co-processor

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
dutchgio schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:07:
Ik zou nog even wachten op de nieuwe generatie SoC, die moet een flink betere batterijduur brengen:

nieuws: Qualcomm maakt Snapdragon Wear-soc zuiniger met co-processor
En hoop ik dan ook wat meer software mogelijkheden. Want voor nu zijn de watches een beetje 'dom'

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb sinds een maand de ticwatch.
Deze heeft geen NFC.

Gaat 1.5 a 2 dgn mee als je niet een GPS of heart rate actie start.

Ik ben er blij mee al baal ik wel dat er al een klein krasje in het huisje zit (niet het glas) doordat ik bij het traplopen een x de muur raakte ( granol :()

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
RoRoo schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:07:
Ik heb sinds een maand de ticwatch.
Deze heeft geen NFC.

Gaat 1.5 a 2 dgn mee als je niet een GPS of heart rate actie start.

Ik ben er blij mee al baal ik wel dat er al een klein krasje in het huisje zit (niet het glas) doordat ik bij het traplopen een x de muur raakte ( granol :()
Is het niet vervelend dat je geen hartslag kan meten of GPS kunt gebruiken omdat je anders de dag niet red?

Met de Samsung gear werd mijn hartslag realtime gemeten en kwam ik makkelijk (met 45% over) de dag door. Deed ik elke 10 min een meting dan was 3 dagen zelfs haalbaar.

• Goodjob
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-12-2024
Je hebt naar de ticwatch express gekeken. Heb je dan ook naar de ticwatch pro gekeken? Is een aardige vervanger van de samsung galaxy watch, enige grote verschillen zijn wear os en tizen, ticwatch pro heeft een lcd scherm in besparingstand voor 25+ dagen accuduur, terwijl de galaxy watch het zelfde behaalt met een oled scherm. Daarnaasr zijn ze allebij waterbestendig maar ticwatch zegt dat je er beter niet mee gaat zwemmen. Tic watch heeft google pay en assistant, weet niet of dat ook op de galaxy watch is, maar google pay is dan vooralsnog niet beschikbaar in nederland

Kijk maar wat je er van vindt

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

michelsoe12 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:12:
[...]

Is het niet vervelend dat je geen hartslag kan meten of GPS kunt gebruiken omdat je anders de dag niet red?

Met de Samsung gear werd mijn hartslag realtime gemeten en kwam ik makkelijk (met 45% over) de dag door. Deed ik elke 10 min een meting dan was 3 dagen zelfs haalbaar.
Ik red de dag wel als ik een rondje ben wezen hardlopen. Maar als de batt. op 50% zit, en ik ga dan lopen, muziek luisteren en de hartslag.... toen ging ie snel naar battery saving en zat ik halverwege mijn rondje zonder muziek en was strava compleet de weg kwijt.
https://www.strava.com/activities/1715492566

Ik heb geen realtime heart rate nodig. Al zou ik best 5x per dag automagisch een korte meting willen hebben. Maar nog geen geduld gehad om dat eens uit te pluizen.

GPS staat in principe altijd aan (stappenteller rekent daar volgens mij ook mee) .

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Update;

Ik heb besloten even te wachten met het aankoop van een nieuwe smartwatch. Dit omdat er een nieuwe CPU is uitgekomen en ik verwacht dat dit tot een boel mooie nieuwe watches & vooral functies gaat leiden.

Ik zet dit dus even een paar maanden de ijskast in.

Dank voor jullie hulp allemaal! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luchtbakker op 13-09-2018 10:17 ]

Pagina: 1