Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 23
Acties:

Onderwerpen

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07-11 11:01
Ik had laatst last van een overstekend paaltje.. Net kunnen ontwijken

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:49
wisselwerking schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:15:
Zwanen die een landing hebben ingezet ben ik nog niet tegengekomen, maar overstekende reeën heb ik wel redelijk vaak. Laatst in een avondrit zelfs meerdere keren (logisch, want in het donker worden ze actief). Daarnaast ook vrij veel ganzen (woon-werk verkeer route gaat door een natuurgebied vlak onder Groningen), meelopende of vooruitlopende hazen. Tja, eigenlijk kom ik toch aardig vaak wild tegen. En dan blijf ik nog braaf op de normale wegen.
Fazanten zijn ook naar.
Die beesten hebben de neiging om naar dezelfde kant uit te wijken als die jij met je fiets kiest. En dan zijn ze meestal het haasje. 8)7

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-11 15:09
Meenemen en lekker opeten zou ik zeggen!

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:21
Stoffa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Kun je eens iets vertellen over winterkleding? Wat voor laagjes gebruik je, handschoenen, overschoenen, welke merken bevallen je het best etc?
Tja wat wil je weten ?
Ik heb hele voorraad, zeker icm wind/regen is het lastig kleden.
Vooral kwestie van veel laagjes.
Vaak oversokken eventueel icm overschoenen.
Beenstukken icm gevoerde korte broek.
En bovenlichaam verschillende soorten ondershirts icm lange mouwen shirt enentueel nog 2e jas eroverheen.
Zeker las het koud is vaak gabba (2 maten te groot) aan over andere jack wat dan zorgt voor warm en droog.

Handschoenen is nog wel dingetje, langere ritten neem ik vaak 2 paar mee/icm liner handschoenen zodat je onderweg kan wisselen.

En ondertussen ben ik wel weer klaar met dat herfst weer.
Nat en rotzooi op de wegen, je blijft je fiets schoonmaken.
Doe mij maar gewoon koud en droog daar kan je normaal op kleden.

DDX wijzigde deze reactie 26-10-2018 20:49 (10%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:02
jspr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:41:
De laatste dagen ben ik flink aan het nadenken geweest wat te doen met mijn gebroken Ultimate CF SLX frame en uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt.

De reparatie kosten vallen mee en het gaat waarschijnlijk nog een paar euro goedkoper uitvallen omdat ik het frame uiteindelijk helemaal kaal aanlever. Wanneer het frame terug komt wordt deze weer compleet opgebouwd en gaat de fiets in verkoop.

Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.

Inmiddels ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets en weet nog niet zeker of het weer een Canyon gaat worden gezien een nieuwe CF SLX met Di2 4.000€ is (met daarbij komende kosten).
Tevens is het na 5 jaar (22.000Km) ook wel lekker om alles weer nieuw te hebben: Di2 8050 met alle opties, nieuwe wielen, ander frame/kleur/model/evt. merk.

Maar goed, eerst moet het frame naar de reparateur en gaat de advertentie online :)
Je bent er zelf niet gerust op maar een ander laat je er wel op fietsen? Zet je het ook in de advertentie dat er een schade gerepareerd is?
Ik zou mijn verlies nemen en alle onderdelen desnoods los verkopen of overzetten op een ander frame en niet iemand anders er mee opzadelen.
Ik geloof best wel dat het ter goeder trouw gaat en dat de reparatie goed wordt uitgevoerd maar toch.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 10:14
timwijn schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 07:23:
Zijn er mensen die recent rondje markermeer hebben gedaan? Wegen zijn gewoon open toch (houtribdijk?)? En weet iemand nog een leuk lunchplekje langs de route?
Maand geleden wilden wij deze nog doen en toen zat de houtrib nog dicht. Pontje tot halverwege, op gezette tijden.

Edit: tot juli 2019 is het fietspad dicht

Holkers wijzigde deze reactie 27-10-2018 09:46 (5%)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:47
Ik vind zelf winterschoenen wel een vinding. Het enige probleem is dat als er eenmaal water in staat (wat vrij lang duurt omdat het er echt alleen nog maar langs je been in kan lopen) hij ook andersom waterdicht is, het komt er niet meer uit tijdens het fietsen.
Futurum adverteert vrij aggro met overschoenen die echt alle problemen van overschoenen oplossen, je hond voor je uitlaten en je fiets schoonmaken, dus misschien dat die een optie zijn.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• DDX
Stoffa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Zelf ben ik nog altijd op zoek naar goeie overschoenen. Denk aan de nieuwe s-phyres, Rapha, Assos. Heb ze momenteel van GripGrab, maar zijn totaal niet duurzaam. Ook Winterschoenen ipv overschoenen overweeg ik nog.
Winterschoenen heb ik, maar is leuk voor koude rit zonder echte regen.
Als het echt regent blijft water er dus in staan en dan loop je dus te soppen.
Beetje zelfde idee als sealskinz sokken.

Oversokken icm dunnere overschoenen werkt als het echt nat is wel goed, je voeten worden wel nat maar blijven wel warm.
Misschien die Rapha schaarhandschoenen eens proberen.
Die heb ik eens besteld, maar direct teruggestuurd.
dan krijg je beetje idee van met vuisten op je stuur leunen en probeer dan maar te remmen/schakelen ed.
Castelli estremo handschoenen werken wel goed als het koud is.

• jspr
  • Laatst online: 20-11 21:38

jspr

Bianchi Aria

D.deJong schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:34:
Je bent er zelf niet gerust op maar een ander laat je er wel op fietsen? Zet je het ook in de advertentie dat er een schade gerepareerd is?
Ik zou mijn verlies nemen en alle onderdelen desnoods los verkopen of overzetten op een ander frame en niet iemand anders er mee opzadelen.
Ik geloof best wel dat het ter goeder trouw gaat en dat de reparatie goed wordt uitgevoerd maar toch.
Noxa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:27:
Dit is de reden om geen fietsen op marktplaats te kopen. Zoals @D.deJong al zegt zou het je sieren de schade te vermelden in je advertentie. Ik zou eerder de reparatie laten zitten en je groep overzetten op een nieuw frame.
Sowieso wordt het vermeld in de advertentie of verbaal wanneer er iemand komt (met inzicht in de factuur van de reparatie zodat ze kunnen zien dat het door een professioneel bedrijf is gedaan wat een referentie is hier in de buurt).
De geheel prijs al er dan ook naar zijn gezien het makkelijker is om alles gemonteerd op een frame te verkopen (die al dan niet in de container gaat) dan alles in losse onderdelen omdat je dan met spullen blijft zitten. Tevens zijn er genoeg mensen die het niet belangrijk vinden dat een carbon frame professioneel gemaakt is (ik denk daar persoonlijk anders over gezien ik nooit 2e hands carbon kopen bijvoorbeeld) en er zijn ook genoeg mensen die op een budget namaak Chinees frames, wielen en onderdelen rijden en zich daar niet druk om maken.

Een vriend van mij heeft een winkel hier en ik kan via hem fietsen krijgen tegen een scherpere prijs, en gezien ik graag de nieuwe Ultegra 8050 Di2 groep en nieuwe wielen wil is dit ook een mooie gelegenheid om naar 5 jaar (22.000Km) een andere fiets te nemen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Strava

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:46
Technisch zal 't niet uitmaken, maar ik zou 't wel graag gelijk houden. Dus dan zou ik kijken of een setje shifters niet goedkoper is dan 2x los kopen.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Als het de schuld is van de auto is het toch een verzekerings kwestie?

Strava

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:24
Gister gelukkige eigenaar geworden van een Cube Attain SL met Vision team 30 Wielsetje.
Vanmorgen natuurlijk gelijk even getest en wat een verschil met mijn Gazelle, wat een comfort!
helaas overvallen door de kou aan mijn oor. Afgelopen voorjaar een correctie aan mijn linkeroor laten doen en ze waarschuwde al dat hij gevoelig kon zijn en de pijn op een vreemde plek tevoorschijn komt. Voortaan maar een bandje erover.

*let even niet op de bidons :X de oude pasten niet in deze houders en moest toch wat :D

bakkie1985 wijzigde deze reactie 28-10-2018 13:41 (8%)

• Holkers
Nou, m’n ‘Oost naar West’ tocht is als een nachtkaars uitgegaan. Ziek kind (goede verkoudheid icm astma) en chagrijnige vrouw zorgde ervoor dat we gisteren allemaal naar huis zijn gereden.. die staat dus nog op de bucket list, maar gaat pas begin volgend jaar worden. Grrr

Als compensatie vanmorgen maar naar Zandvoort gereden tegen de wind in, daar op een bankje gezeten en terug gegaan. Heel veel fietsers gezien, m’n afkeer richting fietsclubs met 10+ mensen vergroot (ik zou ook graag gebruik willen maken van het stukje asfalt waar ik al op rij, je hoeft me niet de berm in de duwen) maar m’n frustratie lekker kunnen wegrijden.

Desalniettemin bedankt nogmaals voor de goede adviezen en tips, komen volgende keer vast goed ten pas! En dan ga ik wel op tijd slapen, zonder een paar glazen whisky op... (slechte voorbereiding zeg)

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09 19:15
Verona27 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Staat op mn lijstje, maar vanuit Groningen stad is dat apparaat nog best ver weg.. In ieder geval wel weer een rondje doen vadnaag!
Leuk hoor hier het parcour van de VAM-berg. Volgende week ga ik in ieder geval weer een rondes maken.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-11 22:36
Holkers schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:45:
[...]

Maand geleden wilden wij deze nog doen en toen zat de houtrib nog dicht. Pontje tot halverwege, op gezette tijden.

Edit: tot juli 2019 is het fietspad dicht
Vandaag dus rondje markermeer gereden, pendelbusje (gaat op gezette tijden) vanaf begin oversteek tot een kleine 15km verderop. Overigens volgens mij tot eind oktober. Genoten, mooie rit om te doen!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:09
echte kerels bedoel je ;-)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:11
DDX schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:58:
Flink wat mensen hadden nog niet door dat het koud was vandaag.
Diverse mensen met korte broek gezien, zelfs nog iemand kort/kort :o
Pfoe, ik fietste van 1500-1730 en was blij dat ik lang/lang aan had. Vooral de wind maakt het echt koud. Kwam wel thuis met bevroren tenen, dus nog maar eens kijken naar betere overschoenen.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:40
pfft kort kort. Ik was zo blij met mijn dubbellaags bovenlichaam,beenstukken en lange handschoenen.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:27

Galois

1811 - 1832

Nadeel van dit weer is altijd dat je het de eerste 10 minuten koud hebt, daarna is het helemaal prima en je hebt het weer koud als je stopt (stoplicht, iets te eten, ...) of als je even bij wilt komen en langzamer gaat fietsen :)

Ik had gisteren overigens gewoon korte broek aan en een LS thermoshirt onder mijn LS Perfetto. Ging perfect! Wel met muts en handschoenen met lange vingers.

Twee uur gefietst en een kwart van mijn bidon gedronken (wat ik bij thuiskomst pas door had). Met dit weer moet je er toch ook op letten voldoende te drinken.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• nare man
Gabba 2 is altijd een goede koop.

Ik denk dat bij heel veel fietsers op dit forum en daarbuiten het de go-to top is voor herfst- en winterweer .

Als je die voor weinig kunt kopen: doen.

nare man wijzigde deze reactie 30-10-2018 09:35 (44%)

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:24
Een Gabba - of Perfetto - is, wat mij betreft, altijd een goede koop. Heb al zoveel fietsplezier van dat jasje gehad. Het geld dubbel en dwars waard.

Ik gok dat er een nieuwe versie is gemaakt en dat het verschil tussen 2 en 3 niet extreem groot is.

Read the code, write the code, be the code!

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 17:37
Zondag net iets meer dan 100km gereden. Eerst solo gestart omdat de "echte venten" van de fietsclub niet meer voor 9u willen starten (ondanks dat het nu nog klaarlicht is om 8u). Zeer koude wind. Eerste deel van de rit tegenwind gereden en dan afwisselen eens op de zijkant, achter op de rug. De wind is toch best wel hard komen opzetten en vanaf een uur of 10u-10u30 kon je met wind in de rug vlotjes boven de 30 rijden. Los van de koude (ik was goed ingeduffeld dus eigenlijk geen last van) een leuke rit gehad in het zonnetje. Zo mag het een ganse herfst/winter blijven duren!
Stoffa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Zelf ben ik nog altijd op zoek naar goeie overschoenen. Denk aan de nieuwe s-phyres, Rapha, Assos. Heb ze momenteel van GripGrab, maar zijn totaal niet duurzaam. Ook Winterschoenen ipv overschoenen overweeg ik nog.

Handschoenen is inderdaad ook lastig. Zelfs met m'n Goretex skihandschoenen kreeg ik vorige winter gevoelloze vingers. Misschien die Rapha schaarhandschoenen eens proberen.
Persoonlijk gebruik ik de dikke neopreen overschoenen van Decathlon/BTWIN. Niet al te duur maar doen hun ding wel. Ze zijn niet waterdicht maar doordat het een dikke laag neopreen is, houden die je voeten wel een tijdje warm.

Nog een kleine tip over hoe je lichaam omgaat met koude. Het is zo dat als je lichaam te koud krijgt of aanvoelt dat het best wel koud is buiten, je lichaam meer bloed aantrekt naar de organen in de buik. Dit wordt dus vooral vanuit de ledematen. Dit is ook de reden dat je voeten, handen, neus, oren en eigenlijk je gezicht dus als eerste koud krijgen. Het helpt natuurlijk om deze allemaal goed in te pakken maar aan de basis ligt natuurlijk je core. Pak dus je buik en bovenlichaam zeer goed in. Via je hoofd verlies je ook veel warmte dus pak deze ook maar goed in. Ik ga zeker niet beweren dat dit "de tip" is om je plots warme handen te bezorgen maar het kan misschien net wel het verschil uitmaken.

PS. Ik ben sinds kort maar actief op het forum. Ik geef nog gemakkelijk een Duimpje op een forumpost als ik akkoord ga met hetgeen de poster geplaatst heb omdat ik geen post wil maken om zomaar te zeggen van "Vind ik ook". Is dit een beetje in lijn met de forumetiquette hier?

Strava | Blogje

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

Dimi83 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:55:

PS. Ik ben sinds kort maar actief op het forum. Ik geef nog gemakkelijk een Duimpje op een forumpost als ik akkoord ga met hetgeen de poster geplaatst heb omdat ik geen post wil maken om zomaar te zeggen van "Vind ik ook". Is dit een beetje in lijn met de forumetiquette hier?
gezien het oplopende aantal duimpjes op jou post kan je daar wel van uit gaan ja ;)

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:41
mhr-zip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:27:
Zit er veel verschil tussen een Gabba 2 en Gabba 3?

Ik zie de Gabba 2 wel eens afgeprijsd, maar weet niet of het een goede koop is.

(Sowieso houd ik mij aanbevolen als iemand weet waar ik er 1 kan kopen voor weinig.)
Gabba 2 is top! De zomershirtjes gaan in de kast en de Gabba er uit voor de rest van het seizoen. Als je die afgeprijsd kan kopen moet je het doen.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Noxa schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Gabba 2 is top! De zomershirtjes gaan in de kast en de Gabba er uit voor de rest van het seizoen. Als je die afgeprijsd kan kopen moet je het doen.
Wat zou een goeie prijs zijn voor dat ding?

• Charly
  • Laatst online: 14:50
Goed nieuws qua drinkwater onderweg!

"Volgens plannen moeten er voor eind volgend jaar op 200 stations in Nederland watertaps zijn."

https://nos.nl/artikel/22...-tegen-plastic-afval.html

• Charly
  • Laatst online: 14:50
ANdrode schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Binnen of buiten de paaltjes :X
In acht nemende dat die dingen er staan voor de treinreizigers en niet voor dorstige wielrenners lijkt een ov kaart in de zak steken voor toegang tot gratis drinkwater op lange tochten me een kleine prijs. :/

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Vanmorgen binnengekomen en uiteraard niet kunnen wachten en meteen een rondje gereden - wat een machine! oOo

Stuur wil ik nog wat lager gaan proberen te zetten, zeker als er ook af en toe een TT-stuur op komt (voor triathlons) maar verder zat ik er eigenlijk direct al goed op. Houding is veel agressiever (lager voorop) dan mijn vorige fiets. Overigens ook echt blij dat ik voor een L gegaan ben ipv een XL (ik ben 193cm), dat was zeker te groot geweest.

Voornaamste verschil wat ik merk qua rijden is dat ik veel makkelijker snelheid vasthoudt dan op mijn vorige fiets. Cruisen met 34-35km/h is echt peanuts. Helaas viel mijn powermeter halverwege uit (batterij leeg) dus kan dat nog niet objectief onderbouwen. Verder zijn de discs nog wel even wennen: minder hard knijpen dan ik gewend was, ik had hem al een keertje goed in de slip. :+

MrAcid wijzigde deze reactie 02-11-2018 14:56 (6%)
Reden: Maatkeuze toegevoegd.

Twitter | Strava

• Noxa
Cormo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Ik begrijp het nut van de Gabba niet. En dan gaat het om de korte mouw variant. In welke omstandigheden draag je die dan? Als het warm genoeg is voor korte mouwen heb je geen wind / regendichte jas nodig. Als het wel koud genoeg is, dan is het niet handig om een korte mouwen variant te dragen.
Graag laat ik me overhalen of andere standpunten in te zien. :)

Ik heb zelf de Perfetto, diegene met lange mouwen. De vind ik geweldig! Met name voor bovenstaande punten...
Aha ik snap de verwarring. Toen ik mijn Gabba kocht was er nog een korte en een lange mouwen versie. Ik heb er dan ook 1 met lange mouwen.
MrAcid schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:10:
Vanmorgen binnengekomen en uiteraard niet kunnen wachten en meteen een rondje gereden - wat een machine! oOo

[Afbeelding]

Stuur wil ik nog wat lager gaan proberen te zetten, zeker als er ook af en toe een TT-stuurt op komt (voor triathlons) maar verder zat ik er eigenlijk direct al goed op. Houding is veel agressiever (lager voorop) dan mijn vorige fiets.

Voornaamste verschil wat ik merk qua rijden is dat ik veel makkelijker snelheid vasthoudt dan op mijn vorige fiets. Cruisen met 34-35km/h is echt peanuts. Helaas viel mijn powermeter halverwege uit (batterij leeg) dus kan dat nog niet objectief onderbouwen. Verder zijn de discs nog wel even wennen: minder hard knijpen dan ik gewend was, ik had hem al een keertje goed in de slip. :+
Dikke fiets!!
jspr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:41:
Het frame is afgelopen maandag naar de carbon reparateur gebracht en het gaat +/- 22 dagen duren |:( . Dat is wel minder omdat ik nu moet wachten met de advertentie voor de verkoop.

M.b.t. de nieuwe fiets: gezien ik al heel lang een Bianchi Pista baanfiets heb en een goede vriend van mij een Bianchi fiets verhuur bedrijf heeft is mijn keuze gevallen op een Bianchi Aria om zo het "setje" thuis compleet te maken ;)

Ik heb getwijffeld tussen schijf of velg remmen, en uiteindelijk voor de velg remmen gekozen gezien ik het verschil in €'s (+/-500-600€) in de wielen wil stoppen.
Hier in Barcelona is het vooral klimmen en afdalen dus zou disc een goede optie zijn, correct, echter heb ik nooit problemen met velg remmen i.c.m. Racing Zero's gehad en de enige reden om toch voor disc te gaan zou rijden is slecht weer zijn, maar daar doe ik niet aan 8)7

Aankomende vrijdag heb ik een bikefit om te kijken of het een 59Cm of 61Cm Aria gaat worden en om te zien of mijn positie beter kan gezien ik anders en beter ben gaan fietsen.

De opbouw zou als volgt zijn:

Ultegra Di2 R8050 + EW-WU111 wireless unit
R610 sprint shifters die ik als klim knoppen wil installeren met verlengde kabels
Jagwire Elite link rem kabels
Supacaz galaxy tape celeste
Specialised Power Pro zadel
K-Edge chain catcher pro
K-edge Wahoo/GoPro houder

De enige twijffels die ik nog heb is de cockpit (die wil ik later upgraden naar een aero cockpit) maar voor nu de wielen. Ik zit te twijffelen tussen: Aluminuim -> Racing Zero Nite of Carbon -> FFWD F3R FCC of F4R FCC (afhankelijk van de prijs).

Iemand een idee/suggesties m.b.t. wielen?
Daar hoort een setje hoge carbon wielen onder. Ik ben zelf dik tevreden met mijn Scope wielen, die zijn in ieder geval goedkoper dan de FFWD's.

• MrAcid
  • Niet online
Hier ook een Gabba fan trouwens - sinds dit najaar in bezit. Hoewel het technisch gezien een Perfetto is zonder mouwen. Echt ideaal met koeler weer - je core blijft warm en droog en je warmte kun je nog steeds goed genoeg kwijt.

Twitter | Strava

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:24
ANdrode schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:24:
[...]

In mijn ogen is het een stuk voormalige publieke ruimte dat nu met hekjes is afgesloten. Soms zelfs één van de weinige routes van de ene kant van het spoor naar de overkant (e.g. Amersfoort, in minder mater Arnhem).

Aan de andere kant is het gratis kraanwater voor de stations-horeca een groot nadeel (...toch 1,75 minder). Dus oprecht benieuwd voor welk van de twee kwaden de NS zou kiezen. Ongemak voor de reiziger of ongemak voor de horeca :+
Ondertussen staat Sebastiaan de Wilde, directeur Stationsontwikkeling en Onderhoud, mensen te woord over het initiatief van de NS. Gaat de voorziening niet ten koste van de omzet van de stationswinkels? Volgens de directeur wegen in dit geval de gezondheidsvoordelen op tegen het economische belang. ,,Wellicht dat het invloed heeft, maar we zijn een maatschappelijk bedrijf en vinden duurzaamheid en gezondheid belangrijk. Bovendien verkopen de winkels meer dan alleen flesjes drinken.’’
Bron: https://www.metronieuws.n...punt-handig-voor-de-zomer

Read the code, write the code, be the code!

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:10

Zeddicius

Conscience do cost

MrAcid schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:10:

[Afbeelding]
...
Overigens ook echt blij dat ik voor een L gegaan ben ipv een XL (ik ben 193cm), dat was zeker te groot geweest
....
Hmm, ik met mijn 191cm kwam destijds uit op XL (voor de Endurance AL 7.0). Heb vaak nog het gevoel dat ik niet helemaal goed op de fiets zit en al van alles geprobeerd (zadel naar voren, stuur kantelen) maar misschien is mijn frame gewoon te groot dan. Misschien maar eens een bike fit laten doen dan...

Mooi monster verder!

• Zeddicius
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:10

Zeddicius

Conscience do cost

MrAcid schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:38:
[...]

Dank!

Ik kwam op basis van de maatgeving van Canyon ook op een XL uit. Vervolgens ging ik de geometrie van mijn huidige fiets (waar ik enorm aan heb moeten schaven voordat ik er lekker op zat) naast de L en de XL leggen en ben ik uiteindelijk toch voor de L gegaan. Ik ben niet super flexibel (lees: best wel een houten klaas) en heb wel lange benen, maar niet zulke lange armen/bovenlijf.

Die combinatie maakt dat je in alle maatvoeringen op basis van (binnenbeen)lengte al snel naar grote maten wordt gestuurd, maar dat je vervolgens qua 'reach' te kort komt omdat je bovenlijf te kort is/je onderrug niet flexibel genoeg is/je armen aan de korte kant zijn. :)

Ik fiets om zo hard mogelijk te rijden, dus wil aerodynamisch op de fiets zitten (lees: met een zo horizontaal mogelijke rug). Op een frame dat te lang (groot) is zul je dat moeten doen door je ellebogen goed te laten zakken én je uit te strekken. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om je ellebogen nog wat verder te laten zakken dan om je verder uit te strekken (daar zit sowieso een fysieke grens aan :+).

Op mijn vorige fiets heb ik (voor triathlons) een zadelpen gekocht waarmee ik 4cm naar vóren kom (fiets werd geleverd met een pen waarbij je 2cm naar áchter zat), en die heb ik er eigenlijk op laten zitten als mijn TT-bars er weer af gingen, puur omdat mijn positie dan zoveel fijner was. Heeft echter wel nadelen: je zit eigenlijk te ver bovenop de trappers (wat je op een TT-bike juist wilt) en het ziet er niet zo elegant uit. :+

Mijn advies zou daarom zijn: beter een te klein frame dat je iets gaat oprekken (zadel naar achter/langere stuurpen) dan een te groot frame dat je gaat 'inkrimpen'.
Hmm, ik heb juist last van mijn polsen en rechterelleboog (wat na een poosje echt vervelend wordt, je zit gewoon niet relaxed op de fiets). Zou zo maar kunnen dat ik mijn armen te ver moet strekken. Deze maanden fiets ik doordeweeks op de Tacx (Robic Cycling Lab) en ik merk dat ik op die fietsen daar veel lekkerder zit, krijg op geen moment last van mijn armen en polsen. Volgend seizoen toch een goed naar (laten) kijken, want ik ben het wel een beetje zat nu. Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

• Swedish_Chef
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20-11 21:51
[b]Dimi83 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Zelf heb ik nu nog velgremmen maar bij de volgende fiets wordt dit zeker schijfremmen. Duurder in aankoop, ok, maar je wielen blijven wel vele malen langer meegaan doordat de velg niet meer verslijt. Je remblokken verslijten ook minder vlug. Dat verschil in aankoop win je dus terug in de jaren nadien.
Nou ja, dat is misschien wel wat te fors ingezet.
Het is nu niet echt dat je velgen per dozijn verslijt. Qua blokken is het ook maar de vraag of het klopt dat blokjes voor schijven minder snel aan vervanging toe zijn dan blokjes voor velgen.
Maar als je je partner moet overtuigen van de noodzaak van de aankoop van een nieuwe fiets, zijn het zeker belangrijke argumenten. O-)

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:26

Crazy D

I think we should take a look.

Amras schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:35:
Morgen heb ik een mooi ritje op de planning van Houten naar Zierikzee, maar omdat ik nog weinig ervaring heb met rijden in het najaar - in juni begonnen met wielrennen - heb ik een vraagje over m'n kleding. Het wordt in ieder geval droog en enigszins zonnig, met een maximum temperatuur van zo'n 10 graden. Ik wil rond 10:00 vertrekken, dus dan zal het nog iets kouder zijn. Ook staat er een redelijk windje - windkracht 4 in Zeeland - al kan dat een stuk gekker.

Denken jullie dat arm- en beenstukken voldoende zijn of is iets van een thermoshirt toch wel aan te raden?
Ik zou misschien eerder denken aan een windjack, met redelijke wind is de kleding wel warm maar vaak toch wel wind doorlatend. Windjack voorkomt dat behoorlijk.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Morgen heb ik een mooi ritje op de planning van Houten naar Zierikzee, maar omdat ik nog weinig ervaring heb met rijden in het najaar - in juni begonnen met wielrennen - heb ik een vraagje over m'n kleding. Het wordt in ieder geval droog en enigszins zonnig, met een maximum temperatuur van zo'n 10 graden. Ik wil rond 10:00 vertrekken, dus dan zal het nog iets kouder zijn. Ook staat er een redelijk windje - windkracht 4 in Zeeland - al kan dat een stuk gekker.

Denken jullie dat arm- en beenstukken voldoende zijn of is iets van een thermoshirt toch wel aan te raden?
Ik fiets dagelijks om 7u 's ochtends en trek nu een Futurum 4-seasons jasje aan dat gevoerd is met lang thermoshirt eronder (en handschoenen, nekwarmer). Ik zou zeker laagjes doen en beginnen met thermoshirt eronder voor je core. Daarnaast eventuele openingen van je race schoenen onderop even dicht tapen met ducktape, scheelt in de warmte maar ook als het evt toch nat wordt, heb deze week vooral last gehad van koude voeten, maar lijf blijft voldoende warm.

• Noxa

Woensdag nog met arm en ben stukken gereden en dat was echt te koud. Vooral voor zo afstand waar je niet volle bak gaat fietsen.

Het wordt niet warmer dan 10/11 graden en met een windje er op is dat echt wel fris.

Ik zou een lange fiets broek aantrekken die wind dicht is. Thermo shirt met lange mouwen, wind jack, handschoenen, dunne muts, buffet/sjawl, warme sokken en overschoenen. Beter iets te warm en later wat uit trekken dan andersom.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Decathlon is dan een goede optie. Daar hebben ze goede spullen wat niet al te duur is. WIl je later "beter" en willicht meer in lijn met de stijl politie dan kun je je geld stuk smijten op de premium merken.

Strava

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:06
nare man schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:19:
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Bell Gage, gekocht ter vervanging van een MET Forte die (mij) niet lekker zat. Goeie ventilatie ook, dat is wel belangrijk.

Het is inmiddels wel een model van aardig wat jaartjes oud (in elk geval de niet-MIPS versie) dus die zou je nog wel eens met fikse korting op de kop moeten kunnen tikken.
Dat is toch wat hij probeert te voorkomen :?

Ik zou overigens niet zomaar voor een oud model gaan en ook niet voor een helm zonder MIPS. Al heb je het mogelijk niet nodig en helpt het mogelijk maar een beetje.. liever het zekere voor het onzekere!

Overigens kun je ook kijken wat er aan 'crash-replacement' bij bepaalde merken geld. Bijvoorbeeld bij Bontrager krijg je in het eerste jaar 'gewoon' een nieuwe helm indien je hem stuk valt.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Uiteraard, anders koop je geen Bianchi toch?

edit: dit is het idee

jspr wijzigde deze reactie 02-11-2018 14:54 (64%)

Strava

• degroot
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:41:
Wel in het Bianchi-mint-groen toch?!
Celeste ;)

www.degroot-it.nl

• nare man
Als we zo beginnen doe ik ook nog wel een duit in het zakje: op een Bianchi hoort gewoon Campa.

• Holkers
Seriph schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:06:
[...]

Er rijdt er eentje in de club met een zwarte Bianchi met witte en rode accenten. Op een of andere manier steekt dat toch. Een Bianchi is Celeste or zwart met Celeste accenten.

Is net als een Ferrari. Die is rood.
Een Ferrari hoort geel te zijn, maar dat weten er niet veel...

Morgen de bossen bij Amerongen in met de MTB, ben erg benieuwd hoe het er is qua parkoers. Wel koud, 0 graadjes... #handschoenen

• Noxa
edwardmila schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:59:
Ik rij momenteel een Ridley van zo’n 15 jaar oud.

Gisteren naar een bekende fietswinkel in Limbricht geweest (Limburg).

Wat een snoepwinkel met mooie kortingen!

Maar hoe weet ik nu welk merk / type ik moet kiezen (tijd voor advies was er niet).
Er staan super mooie fietsen tussen, maar ook veel verschillende geometrien.

Ik neem aan dat ik niet (alleen en vooral) op kleur en type moet selecteren.
Mijns inziens begint het uitzoeken van een nieuwe fiets met een degelijke bike fitting.
Kost je een paar centen maar dan zit je wel goed!

De bike fitter kan jouw maten laden in een database om zo uit te zoeken welke maat je van welk merk moet hebben.

edit://
Een winkel waar ze geen tijd voor je hebben maar wel een mooie aanbieding op die fiets die jij eigenlijk ook wel mooi vind.... Daar zou ik aan voorbij lopen. Velen zijn je al voor geweest, je komt meestal thuis met iets dat net niet jouw maat is of iets dergelijks.

Noxa wijzigde deze reactie 04-11-2018 07:49 (14%)

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-11 17:01
Amras schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:25:
Bedankt voor alle reacties!

Blijkbaar heb ik het weer toch een beetje onderschat, ik dacht: als je het koud krijgt, dan fiets je niet hard genoeg. Dit gaat dus toch niet helemaal op.

Helaas hangt niet alles wat jullie aanraden al in m'n kledingkast, veel staat wel op de verlanglijst maar heb ik nog niet aangeschaft. Als je start met fietsen is de basisinvestering - fiets, schoenen, helm, etc. - al fors genoeg. Een thermoshirt met lange mouwen heb ik wel en handschoenen ook, dus daar ga ik maar een poging mee wagen. Als het onderweg te koud blijkt dan kan ik altijd nog omdraaien.
Uiteindelijk zaterdag op pad gegaan met thermoshirt plus handschoenen en daarmee was het heel goed te doen. Zeker omdat ik regelmatig in de zon reed, heb ik het niet koud gehad.

De tocht zelf ging redelijk goed. Tot aan de Haringvlietbrug ging het eigenlijk vanzelf, het laatste stuk naar Zierikzee was toch wel pittig. Wat meer wind dan in het begin van de rit en de lange rechte vlakke stukken maakten het er ook niet leuker op. M'n energiepeil was het laatste uur, ondanks vier repen onderweg, ook wel redelijk gedaald.

Uiteindelijk vier uur en drie kwartier op de fiets gezeten voor 130km. Gemiddelde van 27,2km/h viel wat tegen, maar daar heeft de wind en het regelmatig stoppen voor navigeren zeker aan bijgedragen. Strava voor meer details: https://www.strava.com/activities/1943396996

Al met al een leuke tocht! Zeker het van A naar B rijden door onbekend gebied beviel goed, weer eens wat anders dan dezelfde rondjes heuvelrug. :)

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Vandaag voor de verandering een keer een niet woon-werk verkeer gerelateerd fietstochtje (dus een keer fietsen zonder volle rugtas. Wat een heerlijk weer vandaag.
Ik had mij echter wel wat verkeken op de temperatuur richting het einde van de middag. Ik ben rond 14.15 uur op de fiets gestapt en iets voor 17.00 uur thuis. Het laatste half uur of zo was het toch wel wat fris met zomerschoenen/sokken, zomershirt (met ondershirt) en armstukken. Morgenvroeg dus lekker de winterschoenen weer aan.
De wind was ook wat lastig (grootste deel half zij/tegen geloof ik), maar kan er ook aan liggen dat ik nog "last" had van mijn ATB rit van vrijdag. Maar goed, moet niet zeuren 92km onder de 2 uur en 40 minuten had ik 2 jaar geleden ook in goede vorm niet gered.
En natuurlijk Strava :P https://www.strava.com/activities/1945874751

Wisselwerking Flickr Strava

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-11 22:50
MrAcid schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:07:
Ik heb momenteel Squirt Lube op mijn ketting zitten maar ik wil weer gewoon naar olie toe (komende maanden staat hij op de Tacx en die kleine waxbolletjes die eraf vallen zijn irritant binnen).

Hoe haal ik dit er het beste vanaf?
Dasty! Te koop bij de Wibra uit m'n hoofd. Extreem goede ontvetter.

• Holkers
MrAcid schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:07:
Ik heb momenteel Squirt Lube op mijn ketting zitten maar ik wil weer gewoon naar olie toe (komende maanden staat hij op de Tacx en die kleine waxbolletjes die eraf vallen zijn irritant binnen).

Hoe haal ik dit er het beste vanaf?
WD-40! Werkt echt ideaal om alle vette dingen van je frame af te krijgen. #tip

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MrAcid schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:53:
[...]

Goed dat je even gemeten hebt dan. Heb je ook op dat meetapparaat gezeten? Hoe was dat?
Voor het evenement van gisteren had ik een Aria 59Cm gehuurd die had ik ook meegenomen naar de bike fit studio van die vried van mij. Kijkend naar de fiets stelde hij voor om de fiets te gebruiken voor de bike fit i.p.v. de Retül (die normaal gebruikt wordt als je niet weet wat je wil of als nulpunt bepaling zeg maar).

Na de meting heeft hij de fiets ook ingesteld aan de hand van de metingen. Zoals eerder gezegd stond het zadel best hoog en moest er 4,5Cm aan spacers op (wat ik er niet echt mooi vind uitzien).

We waren met een hele grote groep, en totaal zijn er weer 4.000 fietsers de berg op gegaan (70e editie dit jaar)

Gisteren dus het evenement gefietst (127Km met 1.400hm) en super tevreden over de fiets met redelijk veel bekijks (meer dan met de zwarte CF SLX). Heerlijk over vlak en goed op de klim en afdaling.

Na 5 jaar voor het eerst weer manueel geschakeld en ik vond het maar niks die zwabberende rem/schakel hendels, geef mij maar electronisch :P
Wat ik wel een verassing vond was de 52/36 combinatie wat redelijk goed ging op de klim (6-10%) en heerlijk was op de afdaling en over vlak terug naar huis. Dat i.c.m. aero frame en 30mm wielen was het behoorlijk rammen (wel behoorlijk in het rood gegaan) :X

De 61Cm frame is besteld, nu even wachten tot die binnen is. Als de prijs er naar is ga ik toch voor de FFWD 4FR FCC wielen.

Strava

• Brammel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-11 22:11
Na 5 jaar fietsen vandaag mijn eerste bergrit gemaakt. Viel me niet tegen, en het was verreweg de mooiste tocht tot nu toe. Stijgingspercentage was gelukkig redelijk stabiel, maar op de korte stukken met een percentage van >15% ging ik helemaal kapot. Wel alles op de fiets kunnen volbrengen.

Ben niet echt een beste klimmer, maar dit smaakt toch naar meer!

https://strava.app.link/tFq4Q5flBR

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Voor een Nederlander is een klim tot 650m al een behoorlijke berg ;-)

Strava

• MrAcid
  • Niet online
Brammel schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:30:
Na 5 jaar fietsen vandaag mijn eerste bergrit gemaakt. Viel me niet tegen, en het was verreweg de mooiste tocht tot nu toe. Stijgingspercentage was gelukkig redelijk stabiel, maar op de korte stukken met een percentage van >15% ging ik helemaal kapot. Wel alles op de fiets kunnen volbrengen.

Ben niet echt een beste klimmer, maar dit smaakt toch naar meer!

https://strava.app.link/tFq4Q5flBR
Prachtig daar zeg!
CyberThijs schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:15:
[...]

Wat wasbenzine in een oude vod doen, en je ketting erdoor halen. Daarmee haal je het grootste deel van de Squirtlube (of een ander smeermiddel) er gemakkelijk af.
Als je een quick-link hebt in je ketting kan je die afnemen en in een bakje leggen met wasbenzine voor een nog diepere reiniging, maar mijn ervaring zegt dat dat weinig nodig is.

Wel best een half uurtje wachten vooraleer je de nieuwe olie probeert aan te brengen, zodat de wasbenzine zeker helemaal verdampt is.
Dit werkte top! Had wel iets eerder een raampje open moeten zetten - maar verder prima. :+

MrAcid wijzigde deze reactie 06-11-2018 09:33 (39%)

Twitter | Strava

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-11 11:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Aangezien ik bijna mensen vermoord met de knoopjes van mijn blousen aangezien die er steeds af blijven schieten zit ik erover na te denken om een racefiets te gaan kopen. ik heb een flinke tijd gemountainbiked maar door een verhuizing heb ik nu geen fatsoenlijke plek meer heb om te mountainbiken ging me dit tegen staan en heb ik deze 2 jaar geleden verkocht en geen meter meer gefietst.

ik zou graag echt een beginnersfiets willen kopen om te kijken of ik het leuk vind en dan na 1 jaar ofzo verder kijken (dit heb ik met de mountainbike ook gedaan en uiteindelijk was ik zo tevreden over de fiets dat ik hem bijna 2-3 jaar heb gehouden voordat ik een ander kocht).

nu is mijn vraag:

Wat zijn leuke beginnersfietsen? ik snap dat het rijden is maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik rekening mee moet houden qua kosten. of kan ik beter kijken naar een gebruikte fiets?

• wisselwerking
  • Nu online
@Nutterd voor mij begint een zoektocht altijd met het bepalen van het budget. Dus dat is ook mijn eerste vraag aan jou, welke prijsrange zit je aan te denken. Dat kan namelijk bepalend zijn in een advies voor een nieuwe of tweedehands fiets.

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-11 17:28
I-King schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:11:
Ik wil wat grovere banden op mijn fiets leggen voor de winter, maar wel die nog redelijk willen vlotten op 't vlak. Ik heb een cyclocross fiets, dus er passen best wel brede bandjes op, exacte maat moet ik even nakijken. Hebben jullie tips?
Hutchinson Sector 28 of 32 mm?

https://www.fiets.nl/2018/09/20/review-hutchinson-sector-32/
Nutterd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
Aangezien ik bijna mensen vermoord met de knoopjes van mijn blousen aangezien die er steeds af blijven schieten zit ik erover na te denken om een racefiets te gaan kopen.
Nutrition = 80%

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:53
I-King schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:11:
Ik wil wat grovere banden op mijn fiets leggen voor de winter, maar wel die nog redelijk willen vlotten op 't vlak. Ik heb een cyclocross fiets, dus er passen best wel brede bandjes op, exacte maat moet ik even nakijken. Hebben jullie tips?
Grover, als in het moet buiten het asfalt ook zijn mannetje staan, of meer als winterband voor op de weg?

In dat laatste geval ben ik zelf erg te spreken over de 4season continental. Ook te krijgen in 32mm

• nare man
Dimi83 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:34:
[...]

Jammer genoeg heb ik nog geen standaard cassette gevonden die bv 14/30 geeft. Lijkt me een veel betere opbouw.
Shimano Ultegra 11 speed-cassettes zijn te krijgen met 14-28 vertanding (junior verzet).

14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28

Of dat wat voor je is weet ik niet. Het past ook niet in elk frame.

Anders moet je gaan kijken naar alternatieven als BBB of Miche, maar dan zal de schakelkwaliteit wel wat achteruit gaan omdat de tanden niet zo Shimano-specifiek zijn vormgegeven.

nare man wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:12 (21%)

• Seriph
Nutterd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:31:
nu is mijn vraag:

Wat zijn leuke beginnersfietsen? ik snap dat het rijden is maar dan weet ik in ieder geval wel waar ik rekening mee moet houden qua kosten. of kan ik beter kijken naar een gebruikte fiets?
Dit ligt heel erg aan je budget. Voor ~1000 kan je leuke nieuwe budget fiets vinden. (Mijn vrouw haar cube peloton met sora groupset was ~900 inclusief statische bikefit) Voor hetzelfde geld kan je een leuke tweedehands vinden maar daar wil de kwaliteit nog al eens van wisselen. Je hebt leuke amper bereden karretjes van mensen die het opgegeven hebben maar ook barrels waar het nodige onderhoud vereist is voor het leuk rijdt.

En als je zoals je al aangaf je tenen niet meer ziet zonder naar voren te leunen zou ik niet meteen voor een carbon raspaardje gaan maar eerder voor een aluminium werkpaard die tegen een stootje kan.

Houdt wel rekening dat bij een racefiets nog het nodige aan rand materiaal komt kijken. Denk aan helm, schoenen, pakje, eventueel pedalen.

EDIT: kijk hier eens https://www.canyon.com/en...model=Endurace%20AL%206.0 Daar krijg je een soort van idee naar welke maten je moet kijken.

Seriph wijzigde deze reactie 07-11-2018 15:20 (7%)

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-11 11:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

jspr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:33:
Je kunt ook voor een 4.000€ fiets gaan met Dura Ace bij de Decathlon ;-)

https://www.decathlon.nl/...ano-dura-ace/_/R-p-176554
krijg ik daar ook een slaapplek bij? want ik denk dat ik er thuis uitgekicked word ;-)

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ze verkopen ook matrassen en tenten ;-)

Strava

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:39
jspr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:27:
Voor een Nederlander is een klim tot 650m al een behoorlijke berg ;-)
Hehe. Ben net terug van een rondje VAM-berg vanuit Groningen. Dat is pas klimmen!

Okay, stelt natuurlijk niet zoveel voor met het echte klimwerk, maar ze hebben er een wel mooi parcours aangelegd voor wielrenners. Er zijn drie verschillende wegen naar boven waarbij 1 weg aan het eind via kasseien de top kan bereiken of gewoon via asfalt. En afdalen gaat grotendeels via een aparte route, wat bij wat drukte denk ik bijzonder verstandig is. Leuk stukje om paar rondjes te rijden imo :)

• wisselwerking
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:57:
Dat grind/stenen zo naast de weg wat ik op aantal foto's gezien heb lijkt mij niet al te veilig ?
Dat is speciaal voor het buitenland gevoel :>

• Hielko
la_fusion schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:55:
[...]

Ik zag dat hij relatief stijl is(15%) is dat dan niet jammer? Ik bedoel een leuke berg voor mij is langduring 6-7% en niet kort 15% zoals de Keutenberg of zo.. dan is een Camerig bijvoorbeeld veel leuker als je het mij vraagt.

Mbt de poweroutput.. ik krijg hogere wattages getrapt in Zwift bergop dan op het vlakke, maar in de sprint kan ik ook weer meer wegtrappen, niet geheel onlogisch omdat je er dan waarschijnlijk ook meer moeite voor doet..
Als je langdurig 6-7% wilt dan moet je naar de Alpen ofzo ;).

Maar het hoogteprofiel is niet zo extreem hoor. Zijn maar paar kleine stukjes echt boven de 10%, en de klimmetjes hebben sowieso geen constante helling. Je kan als je aankomt naar links, rechtdoor, en rechtsaf voor de klimmetjes. Rechtdoor is redelijk constante helling en aardig stijl (dit is de oude route over de VAM-berg die je vroeger tijdens de ronde van Drenthe kon doen.) Linksaf begint stijl, maar heeft dan een aardig lang stuk met een veel kleine helling. Rechtsaf begint ook wel stijl, heeft dan een stukje dalen en heeft dan weer een stuk klimmen (maar ook minder stijl volgens mij).

Maar denk eigenlijk dat de exacte percentages ook niet zoveel uitmaken. Zijn kleine stukjes, dus het wordt hoe dan ook een sprint op maximale power omhoog.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:47
Ja, je moet het meer zien als een interval hulpje dan als een berg. Ala kopje in Bloemendaal bv. Daar kan je ook 7/8 keer hard omhoog knallen en dan heb je een prima training gehad. Heeft met klimmen weinig te maken, maar je krijgt wel intensiteit die je anders op het vlakke moeilijk vindt.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• MrAcid
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:59:
[...]

Ik ga even kijken voor je want ik heb zeer recent een cassette aangeschaft voor op mijn Tacx waar ook een sluitring bij zit. Als ik die nog heb mag je hem zo hebben aangezien de Tacx een eigen sluitring heeft.
O, dat zou top zijn - krijg je van mij het uitgespaarde bedrag als sponsoring voor je Alp-avontuur. ;)

Twitter | Strava

• nare man
MrAcid schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:47:
Ik moet een nieuwe sluitring hebben voor mijn 11-28T 11-speed Shimano cassette (105 - 5800).

Klopt het dat ik dan deze moet hebben: https://www.bol.com/nl/p/...s-grijs/9200000059313237/

En kan dat niet goedkoper...? :)
ff naar de fietsenmaker gaan, die hebben er vaak nog wel wat liggen.

• DDX
Of gewoon alvast een nieuwe cassette kopen die je in de toekomst toch wel eens nodig gaat hebben ?

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De Bianchi Aria Di2 is ook besteld met D-Fly en sprint shifters :P
Voor ik de FFWD F4R FCC bestel wil ik eerst een proefrit maken, maar dat kan pas wanneer ik de fiets binnen heb, over 4 weken denk ik.

jspr wijzigde deze reactie 08-11-2018 16:29 (52%)

Strava

• wisselwerking
  • Nu online
Galois schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:48:
Wat een heerlijk zonnetje vandaag!

Even wat met mijn werk geschoven om zo tussen de middag een rondje te kunnen fietsen. Even getwijfeld of ik op de racefiets zou gaan, maar het was mij toch wat te 'glibberig' met natte bladeren en zo...

Dus de keuze is gevallen op de MTB...

Gaan jullie met dit weer wel op de racefiets met traditionele zomerbanden/slicks/23-25 mm?
Ik ben waarschijnlijk niet representatief, maar ik fiets hele jaar door op mijn normale banden (25mm). Ook wel met sneeuw, al hoewel ik dan de voorkeur geef om offroad te gaan op de ATB. Maar soms krijg je onverwachts sneeuw te verwerken op de terugweg van het werk.

• Cis
  • Laatst online: 09:49
Noxa schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:13:
[...]

Cranks kun je gewoon uitwisselen, die hebben agenda dezelfde maat. Ik wissel hier en Ultegra power meter op een ultegra crank en een 105, geen probleem.

Ik rij ook het hele jaar door op dunne banden. 25mm onder de racer en 22 onder de TT fiets. Beetje opletten in de bochten en de bladeren vermijden inderdaad.

Wat een weer vandaag trouwens. Had me warm aangekleed maar dat was niet nodig.
Vanmorgen thermoshirt en dik fietsshirt (lang). Zomerbroek lang was voldoende. Wel mutsje onder de helm, winterhandschoenen en overschoenen aan.
's Middags is het heerlijk, maar in de ochtend kan het nog venijnig zijn met die 6 graden >:)

Ben zelf nog (overdreven) voorzichtig in de bochten. Met name als het nat is en er ook nog zand ligt. Wat dat betreft ben ik liever 20 seconden later op werk, dan dat ik mijn eigen vel van het asfalt moet schrapen :+

Cis wijzigde deze reactie 08-11-2018 22:24 (12%)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
Dimi83 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:05:
Ik rij sedert vorig jaar op 25mm en I love it. Ik heb enkele banden geprobeerd maar ik ga nu terug naar conti 4000S banden. Sommige hebben hier mindere ervaringen mee maar ik eerlijk gezegd enkel goeie. Het zijn de enige banden die ook off-road hun mannetje staan en niet onmiddellijk kapot gaan.
Fwiw, ik zag op GCN zojuist Continental GP5000 geintroduceerd worden: lichter, minder rolweerstand, lekprotectie etc...

YouTube: NEW Continental GP 5000 Tyres | GCN Tech's First Ride

NielsTn wijzigde deze reactie 09-11-2018 00:37 (9%)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Holkers
Galois schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:48:
Wat een heerlijk zonnetje vandaag!

Even wat met mijn werk geschoven om zo tussen de middag een rondje te kunnen fietsen. Even getwijfeld of ik op de racefiets zou gaan, maar het was mij toch wat te 'glibberig' met natte bladeren en zo...

Dus de keuze is gevallen op de MTB...

Gaan jullie met dit weer wel op de racefiets met traditionele zomerbanden/slicks/23-25 mm?
Zelfde hier, heb de MTB ook gepakt. Viel me op dat door de asfalt paden in Noordwijk er heel veel bladeren op de weg lagen en die waren redelijk vochtig. Zou er met een racer niet lekker op rijden, zeker niet met die 100den herten die overal liepen (ook op het fietspad).

• Noxa
NielsTn schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:21:
[...]

Fwiw, ik zag op GCN zojuist Continental GP5000 geintroduceerd worden: lichter, minder rolweerstand, lekprotectie etc...

YouTube: NEW Continental GP 5000 Tyres | GCN Tech's First Ride
Nieuwe bandjes gaan €63,- per stuk kosten. Ik blijf nog even bij de 4000s denk ik.

• tinohansman
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-11 22:06
Lulukai schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:00:
Heeft iemand nog een kortingscode van Futurumshop (bv. bij aankoop van 75-100 euro)?
Heb je een PB gestuurd.

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:48
Vandaag mail gekregen dat ik één van de 15K ben om de AGR te rijden. Ik ben best benieuwd. Het zal de eerste keer zijn dat ik die tocht rij.

Daarnaast ook al een inschrijving voor de Ronde van Vlaanderen. Passeert misschien dit jaar de laatste keer aan m'n deur en dan is het ook wel fijn om die te rijden. Kost wat maar is altijd een fijne dag

• Seriph
https://www.nhnieuws.nl/n...aweg-is-een-hele-beleving

Vandaag meegedaan met een fun ploegentijdrit. Met 2 maten over een nieuw aangelegde weg gereden. Was heel geinig om te doen. Gewoon voor de lol. Is nog best moeilijk om een beetje bij elkaar te blijven.

• Noxa
Seriph schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:10:
https://www.nhnieuws.nl/n...aweg-is-een-hele-beleving

Vandaag meegedaan met een fun ploegentijdrit. Met 2 maten over een nieuw aangelegde weg gereden. Was heel geinig om te doen. Gewoon voor de lol. Is nog best moeilijk om een beetje bij elkaar te blijven.
Je hebt toch wel de KOM te pakken daar? Want die staat voor eeuwig.

• Seriph
Noxa schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:49:
[...]

Je hebt toch wel de KOM te pakken daar? Want die staat voor eeuwig.
Nee helaas niet. Mijn groepje was niet zo sterk. We hebben wel lol gehad en we waren niet laatste.

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hier nog een video van het evenement vorige week (70e Diada La Montserratina)
De video heeft een paar fouten (geen cadans in het begin, geen idee waarom en de batterij was naar 15 min. leeg? (nog nooit eerder overkomen).
Verder is het heel leuk om te zien wat er allemaal die berg op gaat :)

Strava

• jongeroel
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:55
Voor iedereen die nog iets nodig heeft, bij Mantel hebben ze vanwege singles day nu ieder een best goede aanbiedingen waaronder de conti gp 4000s2: https://www.mantel.com/singlesday

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-07 23:55
NielsTn schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:26:
Iemand een idee hoe dit ventiel werkt? Ik zie geen presta of schrader ventiel. Wat is t dan wel?

[Afbeelding: Ventirl]
Intussen mijn vragen beantwoord:

de zichtbare zwarte ventiel deel is van een ventielverlenger, hier bij mijn BMC 50mm lang.
De band kan je laten leeglopen door met een dun draadje of speld de presta-kop in de ventielverlenger in te drukken.

Ventiellengte die gemonteerd is, is 25mm (gemeten van oppervlakte rubberen binnenband tot onderzijde zichtbare deel presta ventiel).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Lulukai
  • Laatst online: 12:10

Lulukai

God's gift to women

Opvallend hoeveel winterfietsjacks een zwarte kleur hebben. Ik wil reflecterend geel beste fabrikanten!

.

• Dimi83
Holkers schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:20:
[...]

‘Heen’ wel, ‘terug’ vond ik hem wat minder 😉
slechte planning :D

Strava | Blogje

• Holkers
Normaal heb je gelijk, maar het MTB parkoers in Noordwijk kan ik niet even in Wassenaar neerleggen 😉

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Lulukai schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:29:
Opvallend hoeveel winterfietsjacks een zwarte kleur hebben. Ik wil reflecterend geel beste fabrikanten!
Blijkbaar de rest van de markt niet :+
Zelf net een Gore wear C3 gekocht, ook tussen geel getwijfeld maar om nou rond te rijden als kanarie was ook weer zo wat :+
(Ok is niet voor de racert maar woon-werk en 99% afgesloten fietspad).

Vanmiddag een rondje met vaders gedaan, amper wielrenners gezien :+

sapphire wijzigde deze reactie 11-11-2018 20:56 (7%)

Gabriël Ryzen

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Lulukai schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:52:
Ziet er gaaf uit! Hoe maak je zo'n filmpje?
GoPro Hero 4 voor, GoPro Hero 3 achter.
GPS data overlay met Garmin Virb edit, Picture in Picture met iMovie ;)

Strava

• Crazy D

Crazy D

Lulukai schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:29:
En toch stond er een tijd terug in Fiets een test. Ook al is het donkere kleding, er zitten vaak wel reflecterende delen op. En dankzij de hoeveelheid licht-vervuiling in een gemiddeld dorp of stadje, is geel helemaal niet zoveel beter te zien dan dat je verwacht. Zwart met voldoende reflecterende delen is net zo goed. Maar gevoelsmatig klopt dat trouwens niet :P

• MrAcid
  • Niet online
Ik rij al ruim 10.000km op mijn GP4000's. Nul keer lek, slijtageindicatoren nog zichtbaar. Wel een beetje vierkant inderdaad.

Twitter | Strava

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Conti GP4000 fans kan ik aanraden om de Vittoria Corsa Control eens te proberen. Rij hier nu een half jaar mee (ong. 5000km) en tot op heden naar volle tevredenheid. En ze zijn verkrijgbaar met kekke gele wangen :-)

• Storm-Fox
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-10 08:07
mhr-zip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:17:

Ik heb een paar castelli broeken geprobeerd, waar onder de SORPASSO 2, VELOCISSIMO 3 en NANOFLEX 2. Maar ik had niet echt het idee dat die broeken zo water/winddicht waren. De Gore wear is ook niet helemaal wind en waterdicht, maar wel op plekken waar dat nodig is (knieën en kruis).
Had je ook al gekeken naar de Castelli Meno 2 Wind?
Ik heb twee van deze broeken bij Sanden aangeschaft en ga hier de hele herfst en winter mee doorkomen.

PSN: StormFox81

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:50
mhr-zip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:17:
Ik heb een paar castelli broeken geprobeerd, waar onder de SORPASSO 2, VELOCISSIMO 3 en NANOFLEX 2. Maar ik had niet echt het idee dat die broeken zo water/winddicht waren. De Gore wear is ook niet helemaal wind en waterdicht, maar wel op plekken waar dat nodig is (knieën en kruis).
Let wel op dat Castelli kleding uitbrengt met de toevoeging "Wind". Bv. de Sorpasso is er in de gewone versie en met de toevoeging van "Wind". De "Wind" uitvoering heeft aan de voorzijde een winddichte laag. De stof is hierdoor wel minder elastisch dus mogelijk niet voor iedereen even comfortabel.
Zie https://www.castelli-cycl...n/bottoms/tights-knickers

• la_fusion
  • Laatst online: 13:06
Die Nanoflex is overigens ook vrij strak ten opzichte van een Meno. Ik krijg er standaard na zo'n 60 km last van mijn benen van, dezelfde omstandigheden + fitheid + tempo met een Meno geven geen problemen. Fijn om te weten dat ik 'gespierd' genoeg ben, maar wel vervelend want het lijkt alsof je 150 km ipv 60 hebt gefietst ;)

• Crazy D

Crazy D

Cis schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:49:
Begin dit jaar heb ik de BBB BWS-03N Waterflex Overschoen gekocht. In totaal 8 keer mee gefietst denk ik
https://www.futurumshop.n...hoenen-zwart-unisex.phtml

Nu zag ik zojuist bij 1 al een gaatje bij de teen. En warempel: nadere inspectie liet zien dat de toplaag op meerdere plekken beginnend aan het scheuren is.
Is dit normaal bij dit soort latexachtige (polyurethaan) schoenen? Verliest het product dan zijn elasticiteit? 1 seizoen en dan weggooien?
Ik zou contact opnemen. Wellicht kun je m ruilen. Ik had een fiets shirt van hun eigen merk weliswaar, wat onder de oksels (zo'n gaas-dinges zit daar ipv normale stof) kapot aan het gaan was, volledig eigen schuld maar wie niet waagt wie niet wint, en ik kon 'm ruilen (was paar maanden oud).

• Storm-Fox
mhr-zip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:13:
[...]

Die had ik natuurlijk net niet mee besteld, die lijkt mij ook warm of niet!?
Ik heb tot -7 (feb 2018) prima kunnen doorfietsen zonder last te hebben gehad van de kou.
Dit zijn wel ritjes geweest van max 1 uur. En ja, de wind versie is prima waterafstotend.

• Storm-Fox
mhr-zip schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:40:
[...]

Dus niet echt een herfstbroek.
Hij is officieel geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden en dus een herfstbroek.
Aangezien ik geen koukleun ben, vind ik hem ook geschikt voor veel koudere temperaturen.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Ik heb de Castelli Sorpasso Wind en daarmee heb ik het niet koud gehad afgelopen winter bij -5 met een straffe oostenwind. Wel een vrij prijzige broek helaas.

• Hielko
Storm-Fox schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:23:
[...]

Hij is officieel geschikt voor temperaturen tussen 4 en 15 graden en dus een herfstbroek.
Aangezien ik geen koukleun ben, vind ik hem ook geschikt voor veel koudere temperaturen.
Maakt ook natuurlijk nogal flink uit hoe de rest van je kleding is. En er is ook wel een flink verschil hoe lang je rit duurt. Stuk makkelijker warm te blijven bij een rit van 1 uur dan een rit van bijv. 3 uur.

• Crazy D

Crazy D

Gevoelstemperatuur is best persoonlijk en hangt van veel omstandigheden af. Heb liever dat het 1 graad is met een zonnetje, dan 6 graden met grijze wolken en grauw weer. Maar liever 6 graden met grijs en grauw weer, dan 6 met blauwe lucht en zon maar wel koude oostenwind 5...

• Dimi83
Wel vandaag was het zo een strakke koude oostenwind. Goed ingepakt gestart en quasi 2,5u gefietst onder een stralend zonnetje met een pelotonnetje van een man of 15. Ideaal!

Strava | Blogje

Pagina: 1 2 3 ... 23

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True