Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 15
Acties:

Onderwerpen

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-06 22:43
minitrue schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:51:
Vraagje: Wat doen jullie aan (jaarlijks) regulier onderhoud bij de fietsenmaker? Of zitten hier alleen maar echte pro's die alles zelf onderhouden?
FM doet niks voor mij, alleen wielen richten / spaken. In de winter is meestal het volgende riedeltje:
- Bottom bracket vervangen, speling of niet
- Balhoofd controleren, lagers eruit, afdekkingen eraf, spoelen met wasbenzine en na drogen stevig in het vet zetten
- Wiellagers controleren, meestal voorwiel vervangen en achterwiel demonteren, reinigen en invetten
- Bijna altijd alle buiten- en binnenkabels vervangen
- Ketting & cassette schoonmaken, die rij ik echt volledig op en vervangen zodra nodig

Best wel veel dus, maar fiets is en blijft rijden als nieuw. En ik heb een uitgebreide collectie gereedschap bij elkaar gespaard in de jaren. Maar met een Tacx combinatieset in een koffertje kun je al een heel eind komen hoor. Verder is er zat spul dat zelf te maken is. Balhoofd uitdrukker: holle pijp kopen (30cm) bij bouwmarkt/ijzerhandel. 4x inzagen over de lengte en licht uitzetten. Balhoofd & BB pers: Stukje M10 draadeind met paar grote ringen kan ook wel werken (kost wat meer moeite om spulletje récht erin te krijgen)

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Van het weekend mijn (waarschijnlijk) laatste tocht dit jaar op de racefiets. Dus wilde ik 'm even extra goed poetsen en in de garage opbergen.

Tot mijn verbazing zag ik twee hele rare strepen op de zadelbuis. Zie de foto's hieronder (klikbaar voor groter formaat).

Het lijken dus vlekken, maar dat zijn ze niet, aangezien ik de fiets net heb schoongemaakt. Als ik op deze plek met mijn duimen de buis indruk, dan veert de buis wat in. Alsof je een pvc-buis indrukt zeg maar.

Aangezien ik deze fiets (Canyon Ultimate CF SL 8.0 disc) nu een maandje heb, maak ik mij zorgen of het geen beschadiging is aan de carbon. Het zijn rare strepen die lijken alsof op die plek het frame heel hard is ingedrukt of zo (zoals bij een pvc buis die te hard wordt ingedrukt).

Voor de volledigheid: ik heb de fiets dus net een maand en ik ben er niet mee gevallen, de fiets is zelf ook niet gevallen, ...

Maak ik mij teveel zorgen of denken jullie ook aan een beschadiging en raden jullie mij aan snel met Canyon contact op te nemen? Het is in ieder geval wel een beschadiging aan de verf/lak...

https://tweakers.net/ext/f/2KiqbjT8ia44e6uSTS4L4ZFI/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/7bv7TcYd9pRKQvO6rDGiiddO/thumb.jpg

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:43
Omdat standaard rondjes in de polder ook zo saai zijn, vrijdag route gemaakt en even op avontuur gegaan naar Frankrijk.
F1 hotel gepakt in Roubaix en daarna weer terug naar huis.
Mooie uitvinding, creditcard in automaat zo 's avonds laat en je hebt kamer.
Jammer dat ze zoiets eigenlijk alleen in Frankrijk kennen.

Kemmelberg in het donker is best grappig, 17% bordje en daarna lekker over de kasseien.
En zondag vroeg erg koud, -3 graden. Gelukkig had ik wat warme kleding en handschoenen meegenomen.

720km
https://www.strava.com/activities/1876301062

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
McMiGHtY schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Je bedoelt PBP neem ik aan?
Niet echt als plan, in die periode ga ik liever gewoon weer naar de bergen om lekker paar weken te klimmen.

• Baur
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik moest van het weekend wachten op een brug, dus maar een foto gemaakt van mijn nieuwste fiets.

Het is een DeAnima AMG (Merk van de andere Pegoretti), Ultegra Di2 en h plus son Hydra velgen met DT Swiss 240 naven. Ik moet nog langsgaan om de stuurpen af te laten zagen, die steekt nog redelijk uit.

The need for speed drives me

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:06
[lange inleiding]

Eventjes mezelf voorstellen. Ik lurk al een tijdje mee, heb hier en daar iemand wel al eens een "duimpje" gegeven, maar voor de rest blijft het bij voyeurisme. Tijd om er iets aan te doen.

Ik ben een (Vlaamse) hardloper (vooral actief in dat forum dus, ren zo'n 2500km per jaar en dat blijft de hoofdactiviteit), maar zit sinds deze zomer te denken aan een racefiets voor erbij. Mijn dochter is nu groot genoeg dat ze niet meer achterop hoeft op mijn 27kg zware Batavus. Vooral op de trekhaak (nu 4 fietsen) weegt die blok staal (te) zwaar door, maar sowieso rijdt het ding niet uitermate sportief.

Ik heb me ondertussen wat ingelezen en ook eens gaan praten met de LBS om de hoek. De brave man was superenthousiast over de Caad12 (reeks). Nu lijken de reviews ook wel best positief, behalve dat ik heel veel mensen zie klagen over de bottom bracket.

[concrete vraag]

Alleen, en dat is dus mijn vraag naar jullie experten: ik snap niet wat het probleem is met die BB30(a)? Ik begrijp dat er verschillende formaten zijn, maar het lijkt wel alsof er zoveel standaarden als fietsen zijn? Waarom wordt er dan zo specifiek over die van Cannondale geklaagd?

[nog wat geneuzel]

Het alternatief is waarschijnlijk een Giant (TCR), tenzij iemand hier nu roept dat beide verschrikkelijk slechte keuzes zijn, dan moet ik op zoek naar een andere winkel. Maar ik ben niet op zoek naar aankoopadvies want dat mag hier niet, dus ik post bewust ook niet wat er verder mee ga doen of hoe lang en breed ik ben :)

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:03
wisselwerking schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Wat nu al valt bij de Northcape volgens mij nog wel mee.

De transsiberian is echter wel een heel ander verhaal. Maar daar rijden ook hulpauto's mee. Maar ik kan mij voorstellen dat je niet heel snel thuis bent. Bovendien die afstanden 8)7 Even hieronder per stage:
1. 429,03km
2. 391,48km
3. 693,48km
4. 330,71km
5. 319,04km
6. 619,03km
7. 619,27km
8. 803,20km
9. 1094,59km
10. 447,13km
11. 658,00km
12. 1372,61km
13. 754,61km
14. 765,86km

Als ik dan jouw prestatie er naast zet, dan ben je nog redelijk normaal :+
Is dat een week per stage? :+

• Joba
  • Laatst online: 24-06 15:58
Storm-Fox schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Never mind, houtje toutje manier om de bb30 lagers uit mijn as te drukken en weer in te slaan ga ik
niet doen.

Ik heb nu de keuze om het bij de LBS te laten doen voor 50 euro of het benodigde gereedschap zelf te kopen en zelf aan de slag te gaan zodat ik dit in de toekomst ook zelf kan doen.

Kan ik een "Cyclus Pers" gebruiken voor zowel het in als uitpersen van de lagers?
https://www.mantel.com/cyclus-pers-voor-pressfit-en-bb30
Je hebt inderdaad zo'n pers nodig, plus de juiste persringen. Maar ook nog een tooltje om de lagers te verwijderen, en uiteraard nog een momentsleutel om de boel weer vast te zetten.

Ik heb zelf een cheap-ass BB30 verwijder tooltje gekocht, waarmee je de lagers zachtjes eruit kunt tikken, en in plaats van zon pers gebruik ik een draadeind, waarmee ik met een paar bouten en persringen keurig de lagers naar binnen kan persen. Bij elkaar was dat iets van 15 euro (excl momentsleutel), na goed zoeken.

Ik vind het wel tof om zoveel mogelijk zelf te doen, maar laatst toch maar weer bij de LBS laten doen voor paar tientjes.

Deze om te verwijderen https://www.rosebikes.nl/...montagegereedschap-298273

Joba wijzigde deze reactie 02-10-2018 11:51 (3%)

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06:21
marijnvtg schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:13:
Deze amateur wilt de zondagen nog wel langer door rijden, maar staat nog niet bepaald gesteld voor het 'koudere' weer.. Afgelopen zondag was het volgens m'n weer app 6 graden, al voelde het zonnetje wel heerlijk aan.
Ik ging op pad met een korte broek (bleek een van de weinige renners te zijn die ochtend), ondershirt + shirt korte mouwen + ruim zittend shirt lange mouwen (volgens mij een oud MTB shirt van me) en handschoenen zonder toppen..
Ik kwam mezelf al vrij snel tegen.. koude vingers (maar werd later minder).. kou op m'n bovenbenen naarmate de rit vorderde.. kou op m'n hoofd door de helm heen en kou op m'n onderrug nadat ik daar bezweet raakte..
Uiteindelijk na een uur (met veel pijn en moeite) met een flinke kater (van de avond ervoor :( :() rechts omkeer gemaakt.
Dat ik beenwarmers moet dragen lijkt me voor de hand liggend. Maar dragen jullie met deze temperaturen ook al handschoenen met vingers. En dragen jullie nog iets onder je helm (bandana oid?)..
En is er iets te verzinnen voor de kou op m'n onderrug (m'n ondershirt is lang aan de achterkant, maar wellicht een wintershirt dragen ipv zomershirt?)
Alle tips welkom!
Ik verwacht dat je veel verschillende antwoorden krijgt. Wat je aan kan qua kou/warmte is nogal verschillend van persoon tot persoon. Ik draag momenteel voor mijn woon-werk (zit vaak al om 6.30 uur op de fiets) verkeer ATB handschoenen met lange vingers. Dit zijn wel dunne handschoenen, maar scheelt net even. Onder de helm gaat een zomermutsje (met name tegen zweet), als het echt kouder wordt dan heb ik een helmmuts (ook voor de oren).
Arm- en beenwarmers zijn voor deze temperaturen prima (wat mij betreft). Scheelt ook met opspattend water zoals de laatste dagen. Qua shirt draag ik momenteel een zomershirt en daaronder een mouwloos ondershirt (en armstukken). Dat is voor mij voldoende, maar als dat voor jou te koud is dan gewoon een laagje toevoegen, bijvoorbeeld nog een zomershirt.

Wisselwerking Flickr Strava

• Storm-Fox
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:55
Deze amateur wilt de zondagen nog wel langer door rijden, maar staat nog niet bepaald gesteld voor het 'koudere' weer.. Afgelopen zondag was het volgens m'n weer app 6 graden, al voelde het zonnetje wel heerlijk aan.
Ik ging op pad met een korte broek (bleek een van de weinige renners te zijn die ochtend), ondershirt + shirt korte mouwen + ruim zittend shirt lange mouwen (volgens mij een oud MTB shirt van me) en handschoenen zonder toppen..
Ik kwam mezelf al vrij snel tegen.. koude vingers (maar werd later minder).. kou op m'n bovenbenen naarmate de rit vorderde.. kou op m'n hoofd door de helm heen en kou op m'n onderrug nadat ik daar bezweet raakte..
Uiteindelijk na een uur (met veel pijn en moeite) met een flinke kater (van de avond ervoor :( :() rechts omkeer gemaakt.
Dat ik beenwarmers moet dragen lijkt me voor de hand liggend. Maar dragen jullie met deze temperaturen ook al handschoenen met vingers. En dragen jullie nog iets onder je helm (bandana oid?)..
En is er iets te verzinnen voor de kou op m'n onderrug (m'n ondershirt is lang aan de achterkant, maar wellicht een wintershirt dragen ipv zomershirt?)
Alle tips welkom!
Wat ik deze week draag met een ochtendtemperatuur van rond de 9 graden:
- lange bib : Castelli Meno 2 Wind
- fietsshirt korte mouwen
- btwin fietsjas winter 100
- zomer handschoenen
- btwin wintersokken

In de middag als ik terugfiets naar huis dan gaat mijn jas uit

En voor als het echt koud is (-7 en gevoelstemperatuur -20) zoals in februari :

- lange bib : Castelli Meno 2 Wind
- 2x fietsshirt korte mouwen
- btwin fietsjas winter 100
- dikke winter handschoenen
- btwin ondermuts
- Shimano S2000C Classic Overschoenen
- btwin fietssjaal 900
- btwin wintersokken

PSN: StormFox81

• Joba
  • Laatst online: 24-06 15:58
De Park Tool BBT-30 heb je niet nodig, verwijderen gaat prima met dat FSA BB30 tooltje. Achter de lager steken en vervolgens vanaf de andere kant met een stuk gereedschap er uit tikken. Als je in de buurt van Utrecht woont (of niet te beroerd bent om daar heen te reizen) dan kan je het uiteraard van mij lenen.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• Storm-Fox
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-06 11:55
Joba schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:24:
De Park Tool BBT-30 heb je niet nodig, verwijderen gaat prima met dat FSA BB30 tooltje. Achter de lager steken en vervolgens vanaf de andere kant met een stuk gereedschap er uit tikken. Als je in de buurt van Utrecht woont (of niet te beroerd bent om daar heen te reizen) dan kan je het uiteraard van mij lenen.
Dank, maar ik heb zoveel spullen nodig dat ik de klus dit jaar beter kan uitbesteden.

PSN: StormFox81

• Baur
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

nare man schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:05:
[...]

Mooi karretje. Heb je nu Campa remschijven met Shimano remmen?
Dank je, zijn idd Campa remschijven, puur om esthetische redenen.
Reynouts schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:12:
[...]

Coole fiets met deze kleurstelling!
Welk zadeltasje zit erop? Mooi compact.
Dat is het voordeel van een frame custom laten maken, ik heb zowel de geometrie als de kleuren zelf bepaald, er is dan ook geen andere fiets die gelijk is aan die van mij.

Het zadeltasje is een Lezyne Road Caddy, groot genoeg voor een binnenband, multitool, CO2 cartridge+ventiel en bandenlichter.

The need for speed drives me

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Crazy D

I think we should take a look.

martijnmartijn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:09:
Met korte broek fietsen is sowieso geen aanrader met 16 graden heb ik gemerkt. Meteen last van mijn knieën. Zelfs bij een korte rit.
Dit wordt het eerste jaar dat ik ook wat langer doorga. Aangezien een lange broek een must is: wat raden jullie aan? Een lange met zeem of zonder?
Idealiter beiden, maar gaat vooral om voor hoe koud ze geschikt zijn. De lange broeken met zeem die ik heb zijn erg warm, als het 8 graden met een mooi zonnetje is, zijn ze eigenlijk al te warm. Maar met (warme) beenstukken mis ik dan weer net de bescherming bij kruis en kont, waardoor die alsnog koud zijn. Voordeel van lange broek met zeem is dat je niet je zomerbroek gebruikt waardoor die weer wat langer mee kan :)

Exact expert nodig? itwize.nl

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-06 17:19
Met korte broek fietsen is sowieso geen aanrader met 16 graden heb ik gemerkt. Meteen last van mijn knieën. Zelfs bij een korte rit.
Dit wordt het eerste jaar dat ik ook wat langer doorga. Aangezien een lange broek een must is: wat raden jullie aan? Een lange met zeem of zonder?
Voor dit weer gewoon beenstukken, Castelli Nanoflex bijvoorbeeld. Als het echt kouder wordt zou ik een winterbroek met zeem kopen (denk aan <8 graden).

• HBSVDK
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik fiets met een tight (dunne lycra, zo dik als schaatspak) die gewoon over de fietsbroek gaat. Als het kouder wordt heb ik nog een soort strakke lycra tuinbroek die iets meer gevoerd is. Bij dikke vrieskou trek ik een strakke lange trainingsbroek/Ritsbroek aan. Dus alles in combi met een Zomerfietsbroek. Fietst prima:) en kleding is multifunctioneel.

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 17:37
Alle tips welkom!
Goed idee om te investeren. Er is namelijk geen off-season, enkel slechte kledijkeuzes.
Ikzelf draag met het ouder worden steeds vlugger een lange broek en lang shirt. Zo is het nu 's ochtends al best koud vind ik en vertrek ik al met lange broek en trui met lange mouw. Het is nog niet echt een dikke wintertrui maar goed tot temperaturen vanaf 5-6 graden. Daar onder draag ik voorlopig een craft truitje met korte mouw als ik zie dat het in de loop van de voormiddag goed opwarmt. Handschoenen met lange vingers draag ik eigenlijk vrij vlug. Ik heb gewoon niet graag koude vingers. Ik heb echter wel verschillende gradaties in handschoenen dus de echt dikke winterhandschoenen komen nog niet uit de kast.

Ik blijf eigenlijk gans het jaar doorfietsen behalve bij sneeuw en ijzel. Maar dat heeft enkel te maken met de valkans.

Strava | Blogje

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Leuk moment om zomershirtjes te kopen...

Ik heb al een Castelli Flusso (rood). Deze in de aanbieding gekocht voor de zomer voor 55€ geloof ik (adviesprijs 80).

Vandaag bij Mantel een grijze besteld voor 47€.

...het wordt vanzelf weer zomer... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Crazy D

Crazy D

Als ik nog meer kleding ga kopen dan wordt m'n vrouw gillend gek.... :X

• Swedish_Chef
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:47
Cis schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:55:
Afgelopen woensdagochtend was het vrij koud om mijn hoofd toen ik naar werk fietste.
Is dit enkel "gevoel", of is het raadzaam om iets van een mutsje onder mn helm te doen?
Wellicht een ervaring van andere kortharige/kalende mannen? :)
Helmmuts, bandana of buff is wel lekker warm onder de helm. Via je hoofd zou je de meeste warmte verliezen. Het kan niet snel kwaad om iets onder je helm te dragen. Ik vind het wel prettig iets onder de helm te hebben.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:09
Nice, Canyon heeft een aantal nieuwe modellen online staan. Zag uit de endurace al een paar vernieuwd. Straks maar even goed bekijken :9~

@Prulleman kijkt vast mee ;-)

Noisia wijzigde deze reactie 05-10-2018 07:18 (11%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:09
Je kunt ook achteraf nog toevoegen aan teams of teams aanmaken. Tenminste, dat was voorgaande jaren zo.

Overigens zijn wij als team 7x ingeloot maar ook 2x uitgeloot..

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Crazy D

Crazy D

Verona27 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:35:
Thanks! Ik ga er nog even naar kijken, fiets em met 2 vrienden dus misschien doen we daarmee een team. Maar je kunt dus geen team meer maken als je al bent ingeschreven? Want dan heeft het weinig zin. Maakt het nog uit welke afstand je dan doet, zeg maar dat het hele team dezelfde afstand moet fietsen?
Nee maakt volgens mij geen moer uit. Als team deelnemen is ook geen garantie maar hoe groter het team, hoe meer kans dat iemand wordt ingeloot en daarmee het hele team. Je kunt je ook aan ons team toevoegen, weer iets meer kans. Afstand maakt geen moer uit (en volgens mij maakt dat sowieso iets uit wat je rijdt vs. waarvoor je je inschrijft, het is niet zo dat er iemand staat die je tegenhoudt als je een weg inslaat die niet voor jouw afstand geldt :P)

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:16
Voorlopig 7 man in onze club voor de Amstel. We gaan voor de 240 km >:).
Helaas mocht 1 iemand zich niet inschrijven wegens -18.
Zondag eens horen of er nog geïnteresseerden zijn :9

• joint_me
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-06 10:46
Kilometers maken, 240km is geen kattenpis.

Steun ook Klimmen tegen MS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:48
Reynouts schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:05:

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de voorderrailleur goed af te stellen en kan er ook weinig over vinden hoe ik mijn probleem op kan lossen. Ik heb de derailleur wat lager moeten zetten, maar als ik de derrailleur dan vast draai komt het achterste/onderste gedeelte van de geleider verder naar buiten te staan (van het frame af). Ik krijg hem dus niet parallel aan mijn grote blad gemonteerd.
Waarom lukt dat niet dan? Je kan hem toch gewoon een klein beetje bij draaien? Ik ben wel benieuwd waarom dat niet kan.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:32
@DDX, flyby bij Huizen Ik herkende je fancy bril.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAngry
Reynouts schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:39:
[...]
Hoe strakker ik hem aan de braze-on mount vastdraai, hoe verder hij naar buiten draait.
Ah. Braze on FD. Zou het kunnen dat je braze on unit gewoon niet recht is? Als je kijkt naar hoe het moet(YouTube: How to Change Your Front Derailleur - Replacing Your Bike's Fron...) dan zou je dit probleem helemaal niet moeten hebben. Ook met die support bolt (die je dus niet hebt) stel je hem niet rotationeel af, het moet gewoon recht zijn.

Zit er wellicht ergens vuil tussen waardoor hij scheef trekt?

edit: hij draait waarschijnlijk mee met de draairichting van de bout, Dus dan is gewoon vasthouden inderdaad wat je moet doen. Je kan ook nog even opzoeken hoe vast je die bout eigenlijk moet draaien, ik vermoed dat je hem wellicht veel te vast draait waardoor de derailleur mee gaat draaien omdat de kracht daarin gaat in plaats van de bout verder in het schroefdraad te krijgen.

MrAngry wijzigde deze reactie 07-10-2018 18:38 (35%)

• Crazy D

Crazy D

edwardmila schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:53:
Over ventielen gesproken...wat is de reden dat een ventieldopje “not done” is?
Onnodig extra gewicht 8)7

Bij mij is het vooral omdat ik ze kwijt raak na 1 of 2 x pompen, rollen ze weg onder de schuurdeur van de buren of zo. En als er dan eentje weg is vind ik het weer wel heel storend om op de andere nog wel een dopje te hebben.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:17
Zaterdag een lekkere rit gereden in Zuid-Limburg vanaf Nuth, samen met een collega. Ideaal om de BMC Timemachine te leren kennen in klim-en daalwerk. Niet dat ik zo'n pro ben, en mijn conditie is nog verre van optimaal ;) maar toch de gelegenheid gegrepen hiervoor.

Klimmen, gaat behoorlijk strak, ik kon geen vervelende zaken ontdekken (flexen van frame bv, wat ook vreemd zou moeten zijn als het wel zo was bij de betreffende racer).
Afdalen is een openbaring: ondanks dat ik best voorzichtig afdaal (ook met de nieuwe remschijven en remblokken in gedachte ...) bleef de fiets keurig lijnen rijden zonder nerveus te worden.
De remschijven en blokken zijn wel veelvuldig goed gebruikt, waarna de initiele tikjes (de rotor van het voorwiel raakt de aero-spoiler indien de fiets belast wordt) nu als sneeuw voor de zon zijn verdwenen: geluidloos, geen getik meer!

Wel moet ik zelf ook nog wennen de positie, na de Retül bike fit en o.a. de Currex zooltjes erin merk je in de 75km die we reden dat mijn lichaam ook daar nog gevoelig voor is. Maar van een endurance fiets (Speci Roubaix) naar deze racer is ook geheel andere houding een feit. Maar ... zeker niet ondraaglijk!!
Dat smaakt naar meer!

Strava

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Swedish_Chef
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19:47
mhr-zip schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Heeft jouw merk geen reparatie service, zoals Rapha?

Als je met creditcard koopt, is het vaak standaard verzekerd.
Het ligt natuurlijk even aan hoe groot de schade is, maar ik heb na een valpartij iemand die een beetje handig is met naald en draad een stuk van een oude broek op de beschadigde plek laten zetten. Zie je amper en het houdt uitstekend. Volgens degene die het stuk er op gezet heeft een heel simpel klusje, dat ik ook zelf had kunnen doen.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 24-06 15:35
MochiGohan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Als je lid bent van de NTFU heb je volgens mij standaard een valverzekering, daar kun je misschien nog iets verhalen (je hebt wel een eigen risico van ik dacht €50,-)
Ik kan bevestigen dat je dat hebt maar je hebt een eigen risico van 75 euro. Daarnaast zit je ook nog met de afschrijving te kijken. In dit geval is dat niet veel maar ik ben bang dat er na aftrek van het eigen risico niet zoveel meer overblijft.

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:33
Galois schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:57:
Sinds een fietsmaatje van mij gevallen is met zijn net nieuwe Castelli outfit (200+euro) betaal ik ook al mijn fietsspullen, indien mogelijk, met mijn credit card.
Het is eigenlijk zelfs niet nodig te betalen met de credit card zelf.
Er kan eveneens betaald worden met een bankkaart. De bankkaart en kredietkaart moeten wel aan dezelfde rekening verbonden zijn.

Ik heb het deze zomer zelf ondervonden ivm een reisverzekering.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:32

vhal

ಠ_ಠ

Het valt mij (als hardloper) op dat wielrenners na zonsondergang wel erg vaak zonder verlichting fietsen. Ik loop regelmatig in de buitengebieden waar er geen verlichting is en gisteren doemde er zo'n figuur op vanuit het niets die geheel in zwart gekleed was. Gelukkig niks aan de hand verder (afgezien dat ik mij de pleuris schrok) maar het lijkt mij ook niet lekker fietsen als je zelf geen reet ziet in de polder.

Het grappige is wel dat je zulke personen via Strava fly-by terug kan vinden :P })

vhal wijzigde deze reactie 11-10-2018 09:45 (4%)

• Sander
  • Laatst online: 21:52
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:44:
Het valt mij (als hardloper) op dat wielrenners na zonsondergang wel erg vaak zonder verlichting fietsen. Ik loop regelmatig in de buitengebieden waar er geen verlichting is en gisteren doemde er zo'n figuur op vanuit het niets die geheel in zwart gekleed was. Gelukkig niks aan de hand verder (afgezien dat ik mij de pleuris schrok) maar het lijkt mij ook niet lekker fietsen als je zelf geen reet ziet in de polder.

Het grappige is wel dat je zulke personen via Strava fly-by terug kan vinden :P })
Tja, zo fietste ik gisteren (met verlichting) bijna tegen een hardloper aan die in het donker op de dijk zonder enige vorm van verlichting of reflectie in zijn kleding. En fiets ik bijna iedere ochtend op weg naar m'n werk wel een keer tegen een scholier zonder verlichting aan die (als tegenligger) aan de buitenkant naast een mede-scholier rijdt die een soort van bouwlamp op z'n fiets heeft :-)

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:24
Probeer over het algemeen wel voor het donker thuis te zijn, maar heb idd sinds een week of 3 ook een paar van die Action lampjes op mn fiets hangen. Gewoon om gezien te worden met de laaghangende zon/donkere schaduwen onder de bomen in deze tijd van het jaar.

In ander nieuws: Ik heb gisteren mijn doel van 1500km voor dit jaar gehaald! Niet slecht voor iemand die het fietsen er een beetje bij doet. :)

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Als ik nu op de fiets stap wanneer ik nog even tijd heb dan moet het ook wel met verlichting.
Zelf gebruik ik een €5 lampje van DX.

https://www.dx.com/p/mini...white-426088#.W78R5PlcIkI

Het lampje geeft voldoende zicht in het schemerdonker. De batterij houd het prima vol, 3 uur, is oplaadbaar. Ik vind het vooral prettig dat ik wordt gezien.

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 24-06 06:39
Heb zelf sinds kort een Lezyne LX700 voorop en een sigma lampje achter, en in mn zadeltasje 2 action lampjes..just to be sure.
Gisteravond ook even gefietst..en idd..wat fietsen er veel mensen zonder licht..

Als ik aan het hardlopen ben heb ik een heel vestje met ledjes aan, zodat ik goed zichtbaar bent.

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-06 14:56
vhal schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:34:
Gelukkig zijn hier genoeg mensen met verstand, dat doet mij weer deugd (y)
Zojuist verlichting voor tijdens het hardlopen gekocht.. voelde me gisteren best kwetsbaar op het fietspad en dat is 3 kwart van m'n route. Jouw dag ook weer goed :9.
Wielrennen in het donker ga ik niet aan beginnen, vandaar doordeweeks 's avonds hardlopen, in het weekend fietsen.

• nare man
  • Laatst online: 23:46
Ik snap daar echt niets van, van die gasten die zonder licht rijden.

Je rijdt met duizend(en) euro('s) aan materiaal en dan kan er geen setje lichten van 60 euro vanaf?

Ik mag hopen dat de tijd dat het 'stoer' was om als puber zonder licht te rijden voor zulke figuren toch wel voorbij is.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• _Z3
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:26
nare man schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:20:
Je rijdt met duizend(en) euro('s) aan materiaal en dan kan er geen setje lichten van 60 euro vanaf?
Fietsbel is nog goedkoper en hoeveel rijden er daarmee niet :P

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:32
Galois schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:41:
Hoe kwetsbaar zijn Carbon frames nou daadwerkelijk?
Mooie vergelijking:

• nare man
Het gaat niet zozeer om gezien worden; dan maak je jezelf afhankelijk van de oplettendheid van andere weggebruikers. Het gaat erom dat je zelf een voldoende overzicht hebt over de meters vóór je fiets, dat je genoeg zicht en tijd hebt om te anticiperen.

• Pelle
  • Laatst online: 01:00

Pelle

jellejanvanveelen.nl

Noisia schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:35:
Maar op een racefiets vind ik gezien worden niet genoeg. Ik heb ooit een iets betere lamp gekocht, Lezyne KTV pro setje van 40€, maar hiermee kan ik nog steeds niet ver genoeg voor me kijken om comfortabel te fietsen.

Al een paar keer overwogen om een 800 Lumen lamp te kopen, maar ik vind 100€ voor een lampje gewoon veel. En ik weet dan nog geeneens of ik daarmee wel genoeg kan zien om lekker te fietsen.
Haal dan even een lampje bij AliExpress, om te proberen. Grote kans dat je hier gewoon genoeg aan hebt.
Ik heb deze op m'n woon/werk-fiets: https://nl.aliexpress.com...ont-Head/32503159557.html

Heeft een aantal standen qua lichtopbrengst, en de lichtbundel is goed te richten door de "zoomkop".
Wel moet je hier zelf nog een 18650-accu bij kopen, maar voor 25 euro heb je er daar ook 2 van (zodat je altijd een volle accu hebt) en dan zit er ook nog een lader bij.

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• Pelle
  • Laatst online: 01:00

Pelle

jellejanvanveelen.nl

kleinelievewolff schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:22:
[...]
Beter koop je dan deze zaklamp inclusief lader en accu: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dW9LPES
Hoef je er alleen nog een mount voor te kopen: https://nl.aliexpress.com...db21cac&priceBeautifyAB=0
Ben je voor iets meer als een 10je klaar.
Kan :) Hoewel ik persoonlijk geen Ali-accu's en laders zou vertrouwen.

~ Site nodig? Zicht! ~ Strava ~ Jelle-Jan van Veelen ~

• HBSVDK
Noisia schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:35:
Maar op een racefiets vind ik gezien worden niet genoeg. Ik heb ooit een iets betere lamp gekocht, Lezyne KTV pro setje van 40€, maar hiermee kan ik nog steeds niet ver genoeg voor me kijken om comfortabel te fietsen.

Al een paar keer overwogen om een 800 Lumen lamp te kopen, maar ik vind 100€ voor een lampje gewoon veel. En ik weet dan nog geeneens of ik daarmee wel genoeg kan zien om lekker te fietsen.
Heb het al eens eerder benoemd. M'n cateye 800 geeft me voor 64 euro dermate veel licht dat ik gerust om 23u Avonds op de fiets stap en door de donkere polders fiets. Gewoon gister nog met gemiddeld 36km/u (en dit op halve lichtsterkte van 400lumen)

• HBSVDK
mhr-zip schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:10:
[...]

Die Cateye Volt 800 heb ik ook, top lamp!! (Alleen waar heb je hem gekocht voor 64 euro?).

In het pikke donker en dan op stand 400 lumen (gaat hij 4 uur mee).

Ik had ook een Ali koplamp, beter geld in mijn zak kunnen houden met al die accu’s en troep.

Ali ‘thuis kom’ lampjes zoals eerder vermeldt. Die vind ik wel prima.
Amazon.co.uk. Was via app als nieuwkomer toen 10 pond korting. Nu 64 pond zie ik. Dus iets duurder.

• Tacoos
  • Laatst online: 23:03

Tacoos

i am i

Galois schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:20:

Is het überhaupt mogelijk om met een klem van een fietsendrager, door deze op je allerstrakst aan te draaien (zonder hulpmiddelen, alleen je handen), een carbon frame te beschadigen?
Waarom zou je de klem ook op zijn allerstrakst aandraaien? Dat is helemaal nergens voor nodig.
Tenminste op mijn fietsdrager is de klem zo ontworpen dat als ie dicht is, er geen spleet is die groot genoeg is voor de zadelpen om doorheen te glippen, maw: zelfs als ik de klem maar lichtjes vastdraai, zal de fiets er nooit uitvallen. Waarom dan strakker? Dat voegt niks toe, behalve bij een carbon fiets een risico op problemen.

Je zou em nog lichtjes strakker kunnen vastdraaien om kleine bewegingen te elimineren mbv wrijving, om te voorkomen dat je sporen van de klem op je pen krijgt, maar meer is niet nodig. En dit kun je ook oplossen door er een dun, zacht doekje tussen te zetten.

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• nare man
mhr-zip schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:24:
Weet iemand een website waar je ook kan zoeken op (interne) velg breedte?
Ik ben opzoek naar iets goed(koop)s wat breder is dan ik nu heb (15c). Velgrem/10sp.

Wat is de breedste maat banden die op 15c velgen kan? Ik kwam tegen 32mm, maar is daar nog normaal mee te rijden? Voor mijn frame en remmen geen probleem.
Vision Team 30, interne velgbreedte ruim 19 mm en kosten geen drol. Prima wieltjes.

• Lulukai
  • Laatst online: 24-06 17:47

Lulukai

God's gift to women

Verona27 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:31:
Op de racefiets voel ik me dan ook een stuk kwetsbaarder dan op een gewone fiets.
Ik ook, en ik kan niet exact de reden zeggen waarom.

.

• CedricD
Lagers zien sowieso af bij slecht weer.
Heb ook de Vision 35's, en die doen het voorlopig heel goed :)

• McMiGHtY
Cis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Heb er in totaal 2 uurtjes mee gereden. Kapot. :( :( :(
Reed vanmorgen dus, al na 10 minuten, in het pikdonker naar werk. :(

Nu dus maar een Dispute openen via Aliexpress. Maar wat is dit kansloos zeg. Volgende keer koop ik een Cateye of Lezyne :(
Was bij uiteindelijk ook de keuze, iets duurder dan Ali lampjes.. maar kwaliteit mag iets kosten.
Heul tevreden met mn Lezyne 700XL

• M@cer
  • Laatst online: 19-06 16:38
Is ook een beetje pech denk ik, ik heb een lamp van volgens mij 7 euro gekocht en die werkt al anderhalf jaar zonder enkel probleem en met een flinke bak licht (inclusief automodus)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-06 17:22

jspr

Bianchi Aria

Wegens gebrek aan tijd en aangebroken "herfst" weer ben ik weer begonnen met de "pain chamber" trainingen.
Korte ritjes met veel hoogte meters om de benen sterk te maken.

15% met 7Km/u en dan nog lang niet boven zijn.

Uitzicht over de "favelas"

25% naar boven hier 8)7

Strava

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-06 17:22

jspr

Bianchi Aria

Leuke verassing gisteren... bestel je een 700XL krijg je een 800 XL 100 lumes gratissss :-)

Strava

• nare man
DieAnder schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:54:
[...]

In het plaatje op deze pagina vertelt fabrikant Continental dat dat gewoon moet mogen.
https://www.conti.nl/info...-een-25-mm-racefietsband/
Ik ben het niet met de inhoud van dat artikel eens.

Des te groter het breedteverschil tussen band en velg, des te boller gaat de band staan, en des te slechter wordt het stuurgedrag, omdat je in scherpe bochten meer op de wang van de band rijdt.

Ik heb daar juist met GP4000 II's slechte ervaringen mee, omdat deze banden zeer breed vallen en een vrij soepel karkas hebben. Een 25 mm GP valt als een 28 mm van veel andere merken. Een 25 mm GP op een 17 mm velg stond naar mijn smaak echt te bol, en bij zeer scherp stuurwerk merkte je dat de grip snel minder werd.

Plaatsing van een 23 mm GP op dezelfde velg (en, als controle, plaatsing van de 25 mm GP op een andere, bredere velg van ruim 19 mm) leidde tot veel betere resultaten.

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Zeddicius schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:40:
Plus dat je Strava met sommige apparaten zo kunt instellen dat deze de rit automatisch upload na x inactiviteit.
Ah, dat kende ik niet.

Ik gebruik zelf ook vaak Whatsapp locatie delen als ik ga fietsen. Stuur de locatie voor de komende 8 uur naar mijn vrouw en klaar. Werkt heel goed. Nu ik een Bolt heb kan ik dat ook gebruiken maar goed.

• DDX
Zeddicius schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Je hebt ook fietscomputers met een simkaartslot toch?
Ja, maar dat heeft de edge 1000 die hij heeft niet.
https://www.strava.com/activities/1906026291

• DDX
Ik zet het als ik in de bergen ga fietsen (waar het eigenlijk wel weer handig is) vaak uit, problem is dat de wahoo app dan veel batterij kan gaan vreten omdat je soms geen mobiel bereik hebt.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:15
Ik rij het hele jaar door Gp4000sII's. Ook in de winter eigenlijk nooit lek. Rij ze wel met latex binnenbanden die schijnbaar minder snel lek gaan.

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 18:54
mhr-zip schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:58:
Iemand die mij toch voor gek verklaart als ik onderstaande wielen koop, ipv de aangeprezen Vision wielen?

Mijn reden: Ik wil van mijn huidige fiets een commuter/winter fiets maken. Gewicht en snelheid maken mij niet zoveel uit. Wel degelijk afgedichte naven met een lange levensduur.

https://www.rosebikes.de/...-shimano-105-5800-2670879

Ik rijd nu met 28 mm Continental GP 4000S II banden, voor de niewe set zoek nog een beetje een 'herft' bandje (28/30/32mm). Ik ben namelijk altijd een beetje bang voor losse blaadjes in de herfst.
Een kwalitatieve vergelijking kan ik je niet geven want ik ken de Vision wielen niet, maar dat Rose setje komt overeen met twee sets waar ik mee rijd en erg tevreden over ben.

De velgen zijn prima; ik heb er 28mm Grand Prix 4 seasons op liggen in mijn winterfiets. Ze zijn 32 spaaks dus daarmee kan een grote kerel als ik nog eens ongestrafd door een kuil rijden.
De naven zijn kwalitatief redelijk hoogwaardig: het is een klassieke cup-conus opbouw, dus heel goed door jezelf te reinigen en te reviseren met nieurw vet en kogeltjes. Als je het bijhoudt kun je er jaaaaaaren mee doen. O.t.o.h. als je te lang wacht met onderhoud kun je de conussen (of nog erger: de cups) mollen.

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 24-06 13:02
Natuurlijk geven de 4 Seasons niet meer grip, is een veel hardere compound.

Hardere compound = lekbestendiger doch minder grip ("plakt" minder aan de weg).

Latex binnenbanden in GP4000S2 heeft IMHO niet veel zin, daar merk je alleen iets van als je soepele buitenbanden pakt.

havana wijzigde deze reactie 18-10-2018 11:31 (63%)

Maar ik kan het mis hebben

• havana
mhr-zip schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Heb je een suggestie wat dan wel?
Waarvoor? Tegen een bende natte bladeren gaat geen enkele band helpen.

GP4000S2 is in principe prima om year round op te rijden. Ik vind het een overschatte band, maar da's een andere discussie. Een slechte band is het zeker niet, wel vind ik dat ie snel vierkant wordt. Nadat ik voor de 2e keer in korte tijd een scheurende hieldraad had, ben ik er weer mee gestopt.

havana wijzigde deze reactie 18-10-2018 13:12 (41%)

• Crazy D

Crazy D

havana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:32:
Waarvoor? Tegen een bende natte bladeren gaat geen enkele band helpen.

GP4000S2 is in principe prima om year round op te rijden. Ik vind het een overschatte band, maar da's een andere discussie. Een slechte band is het zeker niet, wel vind ik dat ie snel vierkant wordt. Nadat ik voor de 2e keer in korte tijd een scheurende hieldraad had, ben ik er weer mee gestopt.
Welke banden rij jij nu dan? Want dat vind ik dus ook. Ik heb nu Vitoria met grafeen zou erg slijtvast moeten zijn maar achterband is net zo snel vierkant als de GP4000S2, alleen stuitert deze meer weg... Niet echt "mijn band". Al heb ik met de GP4000S2 wel best een tijd gereden zonder lek (geen km's bij gehouden) maar vierkant voelen ze toch niet zo fijn.

• havana
Ik rijd nu met Specialized S works Turbo op een wielset en Vredestein Senso op de andere. Beide zeer fijne bandjes, de S Works rijden duidelijk het beste maar slijten wel iets sneller. Vierkant worden ze in bij beide veel minder dan Conti.

De nieuwe Rubino Pro moet ik nog testen, de oude vond ik voor 20€ per band erg goed!

havana wijzigde deze reactie 18-10-2018 21:01 (15%)

• Noxa
Ramon 73 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:00:
Ik lees nogal wat over slijtage van banden hier. Maar hoeveel km gaat een raceband mee? De GP4000SII set waar ik mee rij is tweedehands, zat op de wielset die ik overnam via MP. Geen idee hoeveel de vorige eigenaar ermee gereden heeft, maar zelf heb ik er zeker 6500km mee gereden tot nu toe. Geen idee of dat veel is, maar voor mij is dat zo'n anderhalf jaar fietsen, en voor mij lang genoeg.

Waar ik wel problemen mee heb is de grip bij remmen. De enkele keer dat ik een plotselinge stop moet maken, gebeurt het vaker dat het achterwiel doorslipt en de fiets onbestuurbaar wordt.
Dat klinkt als tijd voor nieuwe banden! Achterband gaat zo'n 3 a 4 duizend km mee, voor bijna het dubbele. Maar ik kijk altijd naar het profiel, zijn ze vierkant dan gaat er een nieuwe om.

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:54
Een gravelfiets rijdt juist supercomfortabel op de weg. Dikkere banden = meer comfort. En vaak zit je wat rechterop, dus ook iets comfortabeler. Het voelt allemaal wel wat anders dan een racefiets. Uiteraard is dat afhankelijk van de specifieke fiets, maar mijn gravelfiets voelt minder levendig dan mijn racefiets. Stabieler. Mede door zijn wat hogere gewicht kost het op gang komen (na een bocht b.v.) ook net wat meer energie. De fiets lijkt daardoor wel een stuk langzamer dan mijn racefiets. Dat is ie ook wel een beetje, maar niet zo veel als je op basis van je gevoel zou zeggen. Het voelt echter nog vele malen beter dan met een MTB op asfalt...

En het rijden van bospaden en andersoortig halfverharde paden op zo'n fiets is echt een feest. Moet je zeker proberen!

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:54
wisselwerking schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Zou ook verschillende typen buitenbanden nemen, met en zonder profiel. Dan kun je afhankelijk van weer of route bepalen wat je wil doen.
Dat lijkt me nogal een gedoe. Een fietsmaat van me rijdt 's zomers met slicks op z'n crosser en 's winters met semi-slicks. Dat snap ik. Maar telkens banden wisselen? Ik zou een goede allrounder of semi-slick nemen.

• Noxa
Thanks voor de reply's. Meer stabiel en spatborden klinkt als een pro voor de gravel bike.

Ik wil dan in ieder geval een Shimano 11 speed ivm compatibiliteit met mijn andere fietsen. En was inderdaad voornemens en alu fiets te kopen ivm de robuustheid (een lagere prijs)

• bk1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-06 08:54
Ze zijn bij onze lokale Lidl weer te koop! ik greep steeds mis maar nu eindelijk 1 kunnen kopen:

• MrAngry
bk1985 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:34:
Ze zijn bij onze lokale Lidl weer te koop! ik greep steeds mis maar nu eindelijk 1 kunnen kopen:

[Afbeelding: bikestand]
Een Gazelle Primavera? :-)
Dit was mijn eerste fiets! Die van jou heeft zelfs de originele gele velgen nog (Vuelta airlines?). Toffe bike

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:17
mhr-zip schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:56:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bedankt voor alle hulp, het is geworden een setje: dt swiss pr 1600

Die zag ik voorbij komen bij Wim de Vos voor €249,-, kwamen onder nieuwe fiets vandaan, net even wezen ophalen.

Nu zit ik te dubben of ik mijn bestaande banden overgooi (kan dat op andere velg?) of wat nieuws bestel.
Als de maat goed is kun je de bestaande banden overzetten.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 24-06 16:29
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:34:
Vraag aan de kenners. Hoe reëel is het als ik een tocht van 200 kilometer wil maken binnen 10 uur (uitloop is mogelijk). Ik fiets regelmatig, tochten van 50/80 kilometer gaan me goed af, maximale tot nu toe is 112 kilometer. Ik wilde graag teren op jullie ervaring of dit te ambitieus is of dat ik het gewoon moet proberen. Tevens de vraag hoe jullie dat doen met voeding, vooraf tijdens en na

Alvast bedankt!
Is volgens mij prima te doen, als je gewoon regelmatig fietst kan dat wel. Wel beetje afhankelijk of je de hele tocht wind tegen of wind mee hebt natuurlijk.

• Ramon 73
Kan er een wetsvoorstel gedaan worden dat e-bikes mét hoorapparaat geleverd worden? Vandaag 80km heuvelland gedaan en zeker bij e-bikes 4-5x moeten bellen voordat er reactie was. Gewone fietsen gaan vlot plaats maken maar e-bikes zit niet mee.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:37
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Planning is volgende week zondag, mits het weer mee wil werken. Is ambitieus, maar hoef geen record te zetten en heb de tijd (7:30 weg, 10 uur licht, lampen mee indien nodig). Van Oost naar West Nederland
Is te doen maar denk goed na wat je voeding is gedurende de dag. Tijdig eten en genoeg binnenkrijgen zal dan eerder de uitdaging zijn..

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• Verona27
koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Is te doen maar denk goed na wat je voeding is gedurende de dag. Tijdig eten en genoeg binnenkrijgen zal dan eerder de uitdaging zijn..
Jup, op lange tochten moet je gewoon om het half uur een reep of gelletje naar binnenwerken, anders ga je dat toch snel merken. Verder gewoon rustig koersen en genieten van de omgeving. Leuk idee om van west naar oost te fietsen in ieder geval.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:37
Verona27 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Jup, op lange tochten moet je gewoon om het half uur een reep of gelletje naar binnenwerken, anders ga je dat toch snel merken. Verder gewoon rustig koersen en genieten van de omgeving. Leuk idee om van west naar oost te fietsen in ieder geval.
Zal ook veel verschil maken als je moet klimmen of redelijk vlak kan blijven rijden.
Lekker je ritme (cadans) bepalen waar je lekker op kan cruisen en dan kom je die 200 km wel door. Op zn tijd wat eten en drinken is wel heel belangrijk anders kom je al sneller dan je lief is de man met de hamer tegen.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• MrAngry
Ramon 73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:22:
Kan er een wetsvoorstel gedaan worden dat e-bikes mét hoorapparaat geleverd worden? Vandaag 80km heuvelland gedaan en zeker bij e-bikes 4-5x moeten bellen voordat er reactie was. Gewone fietsen gaan vlot plaats maken maar e-bikes zit niet mee.
Je moet gewoon schreeuwen naar oude mensen, die horen die hoge toon van je belletje niet meer.

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:24
Verona27 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:42:
[...]

Elk uur bevalt mij prima, lekkere lunch erbij en gaan!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 17:37
Omdat ik op een aantal posts wil reageren bundel ik ze even in 1 post. Zo kan je me makkelijker negeren 8)7
havana schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:51:
Je merkt dan gewoon dat ze enorm “zoekerig” gaan rijden, alsof je lek rijdt.

Iedere band wordt overigens vierkant, an sich is daar niks mis mee!
Niet echt ervaring mee. Mijn band begint vlak te lopen maar het is een 25mm en door mijn gewicht wordt de band breder vervormt dan het loopvlak die vlak is. Ik merk niet echt een verschil op. Vandaag trouwens door een foutje van mijnentwege zo een 10km offroad gegaan van de 100km en zowaar een top10 plaats gepakt op een offroad stuk. Ik blijf die Conti's toch superbanden vinden.
Noxa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:44:
Vraagje, ik ga per Januari elders aan de bak en wil gaan forenzen met de fiets. Ik heb een mooie racefiets en een TT fiets maar beide zijn niet geschikt of dan wel te duur om te gebruiken als dagelijks vervoer.

Kortom ik wil een 3e fiets daarvoor aanschaffen. Nu kan ik natuurlijk opnieuw een racefiets kopen (2e hands of instap model) maar ik kan natuurlijk ook een gravelbike/veldrijd fiets kopen. Dan kan ik ook die tak van sport eens gaan exploreren. Echter vraag ik me af of het met een gravelfiets wel comfortabel fietsen is op de weg. Iemand die zijn licht daar eens over kan laten schijnen? Zijn er eigenlijk veldrijders in dit topic?
Geen idee hoe lang je forenzenritjes zijn met de fiets. Vroeger was dat voor mij 25km, nu maar ca. 14km. Ik heb daarvoor een racefiets gebruikt alsook een gewone stadsfiets. Beiden hadden hun voor- en nadelen. Tegenwoordig rij ik met een soort "tussenslag" nl. de Oxford Blizzard (ff googelen, is nog steeds te koop). De reden waarom ik deze koos is omdat die met een snelspanner werkt, een bagagedrager heeft en standaard al spatborden heeft.

Met de racefiets altijd met een rugzak op de rug zeulen vond ik niet interessant en zelfs wat hatelijk. Ik neem ook altijd vrij veel materiaal mee (vers hemd, ondergoed, eten, wat drank) en dan trekt dat toch wat op de rug. Daarom dat ik het comfortabeler vind op een bagagerek. De spatborden spreken voor zich. We leven nog steeds in landen waar het eens kan regenen en je voorwiel kan je onderbenen/voeten behoorlijk nat maken en dat vind ik zelfs vervelender dan met een natte poep zitten van de spray van je achterwiel. Zeker als je 's avonds terug in die natte schoenen moet kruipen.

Mijn volgende woon-werkfiets zal toch wss een gravelbike worden. Dit omdat deze meestal voorzien zijn om spatborden te hangen en een bagagedrager. Dat is gewoon een must voor mij.
Vraag aan de kenners. Hoe reëel is het als ik een tocht van 200 kilometer wil maken binnen 10 uur (uitloop is mogelijk). Ik fiets regelmatig, tochten van 50/80 kilometer gaan me goed af, maximale tot nu toe is 112 kilometer. Ik wilde graag teren op jullie ervaring of dit te ambitieus is of dat ik het gewoon moet proberen. Tevens de vraag hoe jullie dat doen met voeding, vooraf tijdens en na

Alvast bedankt!
Persoonlijk vind ik de stap van 100 naar 200 best te doen als je 100 makkelijk kan verteren. Mijn ervaring leert me dat je niet zo erg veel dient te verminderen qua snelheid om het tot 200 vol te houden en de basis er wat is. Persoonlijk hou ik er ook van om vanaf dat ik meer dan 150km rij om vast voedsel mee te nemen. Sandwiches met choco of gewoon ergens stoppen bij de bakker ofzo. Dat vind ik minder lastig voor de darmen. Maar dat is misschien wel iets persoonlijk alhoewel ik zie dat veel randonneurs dat ook doen. Het is in ieder geval smakelijker dan steeds energierepen _/-\o_

Ik ben eigenlijk dit jaar gewoon gestopt met het eten van energierepen. Tot 100km eet ik eigenlijk niks meer en drink ik 2l sportdrank. Daar zit al meer dan genoeg suiker in als je op kruissnelheid rijdt (lees: niet intensief aan het rijden bent)

Los van de vraag of je de 200 in 10u kan uitfietsen hangt natuurlijk af wat je snelheid doorgaans is als je 100km fietst zonder echt diep te moeten gaan. Met een stop of 3 onderweg waar je op het gemakje iets eet en drinkt, reken ik op een min of meer vlak parcours (tot een 800tal HM) op een 23 a 24 moyenne met stops erbij gerekend. (Dus je moyenne zal hoger liggen tenzij je je teller tijdens de stops laat doorregistreren)

Vorige week heb ik mijn eerste 300km rit gereden. Tijdens de rit heb ik 2 suikerwafels gegeten, 4 koffiekoeken, 3 belegde pistolets en 1 brownie. Mijn bidons telkens bijgevuld op de stops. Ik had poeder in zakjes mee. In totaal had ik zo ca 4l sport drank binnen en 2l water (had te weinig poedertjes mee :X . En op de stops zelf heb ik nog een cola of 4 gedronken, een liter water extra en 1 koude chocomelk. Dat was zowat mijn rantsoen. Om 5u30 vertrokken en om 19u30 thuis. De rit zelf zonder stops was iets van 10u40 ofzo.

Dimi83 wijzigde deze reactie 21-10-2018 23:48 (5%)

Strava | Blogje

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:39:
[...]

Ik begin in Ootmarsum, onderschat die heuveltjes niet (wel gedaan namelijk en dan vallen ze tegen). Pak waarschijnlijk de N344 tot Voorthuizen en die is ook vals (plat). Maar heb er wel zin in, zal een berg reepjes meenemen en goed kijken waar ik kan stoppen voor eten en drinken. Dank voor de tips
Ik weet niet wat je route precies wordt, maar om de n344 bij Apeldoorn vals plat te noemen gaat wat ver denk ik, zeker vanuit Apeldoorn tot aan de rotonde bij stroe/Garderen maak je, voor Nederlandse begrippen, best wat hoogtemeters :). Wel gaaf idee, de fietspaden liggen er daar ook behoorlijk goed bij (weinig bladeren of eikels).

Veel plezier!

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-06 19:38
ZieMaar! schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:32:
[...]

Ik weet niet wat je route precies wordt, maar om de n344 bij Apeldoorn vals plat te noemen gaat wat ver denk ik, zeker vanuit Apeldoorn tot aan de rotonde bij stroe/Garderen maak je, voor Nederlandse begrippen, best wat hoogtemeters :). Wel gaaf idee, de fietspaden liggen er daar ook behoorlijk goed bij (weinig bladeren of eikels).

Veel plezier!
Let op dat er, hoe verder je naar het westen komt, steeds meer eikels zijn in het verkeer. Het beste is om deze te ontwijken, omdat ze een harde carrosserie hebben...

• Sander
  • Laatst online: 21:52
Holkers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Planning is volgende week zondag, mits het weer mee wil werken. Is ambitieus, maar hoef geen record te zetten en heb de tijd (7:30 weg, 10 uur licht, lampen mee indien nodig). Van Oost naar West Nederland
Belangrijkste lessen bij dit soort langere A naar B ritjes voor mij waren:
  • Bij wind tegen gewoon een andere dag kiezen, 200km met tegenwind is echt drama.
  • Liever 10km om dan door het centrum van een grotere plaats (zo ben ik keer dwars door centrum van Arnhem gereden na 80km en dat kost je heel hoop tijd en ritme).
  • https://drinkwaterkaart.nl van te voren even
  • Goed je route plannen (en op hoofdlijnen kennen) helpt heel veel (ook voor je motivatie als je weet nu ben ik op 1/3 1/2 etc)
  • Uiteindelijk ook vooral naar je lijf luisteren, ga vooral niet lopen pushen op een bepaalde streeftijd/gemiddelde.

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-06 09:28
Inderdaad. En wat ik zelf bij dergelijke ritten doe is ook een beetje rust pakken. Als je 's morgens vertrekt ga dan rond lunchtijd even ergens zitten en neem een fatsoenlijke lunch tot je. Dan heb je zowel een beetje fysieke rust als de mogelijkheid om even rustig te eten.

Read the code, write the code, be the code!

• la_fusion
Op zich zijn die ritten qua afstand ook wel te doen maar blijf direct vanaf het begin in gedachte houden dat het zo'n lange rit is. Bij mij eerder het probleem er in als een rit langer dan 3-4 uur duurde. Eten verhelpt dit natuurlijk wel maar als je alsnog boven je kunnen hebt gefietst die eerste 3-4 uur(ook al 'ging het zo makkelijk') dan nog is erg zwaar om de klap te boven te komen. Beter na 3-4 uur denken dat je harder had kunnen fietsen ;) Qua wind.. het is inderdaad heel vervelend om continu wind tegen te hebben. Zeker als je van A naar B fietst en je weet dat het niet meer gaat veranderen zorgt dat er ook voor dat je een stuk eerder zal breken mentaal.

Daarnaast is het ook gewoon relax om uitgebreid te lunchen en het zo in 2 ritten van 100 km te delen. Normaal eten(dus geen peperkoeken, energie repen etc) zorgt er ook voor dat je lichaam het wat beter kan verteren.

Eerder dit jaar ook meerdere 200+km ritten gedaan en was blij met het normale eten. Tijdens een 3 daagse tocht(500 km) wat minder goed 'normaal' gegeten en daar was mijn maag niet zo blij mee ;)

• McMiGHtY

Alvast bedankt!
Zo'n ritje (van Oost naar West) staat bij mij ook in de planning aankomende zondag, vanuit de Achterhoek naar Alkmaar terug, +- 170km, 30km minder dan jij. Misschien komen we elkaar nog wel tegen :)

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:54
Ik fiets meestal zo'n 80 km, met een paar uitschieters van 140+ over de afgelopen 3 jaren. Toevallig gisteren van Zeeland terug naar huis gefietst (193km). Had me uiterst slecht voorbereid omdat eigenlijk alleen een rondje in Zeeland had gepland. Had dus alleen water bij, flesje ice tea, 3 chocokoeken en 1 banaan. Onderweg nog 2x2 bidons bijgevuld, broodje gegeten en dat was 't. Dat was eigenlijk veel te weinig.
Maar het is wel blijven draaien, scheelt ook dat 't een vlakke rit was met weinig wind. Ik heb uiteindelijk iets minder dan 7 uur op de fiets gezeten en iets meer dan 7 uur onderweg geweest.

Tip: Eet voldoende, drink voldoende, neem reepjes mee en evt dextro tabletten en begin rustig. Dat laatste heb ik vooral moeite mee :P
Tip2: Na afloop bij een dergelijke rit, zeker als ik eigenlijk te weinig heb gegeten, goed eten, evt recovery shake. Voel me vandaag weer prima :)

• CedricD
Ergens in een tankstationwinkeltje stoppen en een zakje harde snoepjes kopen die je onderweg op kan knabbelen is ook een goede motivatie om nog even door te rijden (voor mij dan :P)

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 20:31
Noxa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:44:
Vraagje, ik ga per Januari elders aan de bak en wil gaan forenzen met de fiets. Ik heb een mooie racefiets en een TT fiets maar beide zijn niet geschikt of dan wel te duur om te gebruiken als dagelijks vervoer.

Kortom ik wil een 3e fiets daarvoor aanschaffen. Nu kan ik natuurlijk opnieuw een racefiets kopen (2e hands of instap model) maar ik kan natuurlijk ook een gravelbike/veldrijd fiets kopen. Dan kan ik ook die tak van sport eens gaan exploreren. Echter vraag ik me af of het met een gravelfiets wel comfortabel fietsen is op de weg. Iemand die zijn licht daar eens over kan laten schijnen? Zijn er eigenlijk veldrijders in dit topic?
Ik had voor mijn woonwerkafstand van 19km een Btwin triban 540 met spatbordjes, achterrekje, voorwiel met naafdynamo en verlichting. Werkte fantastisch voor me. Kost ook niet zo heel erg veel. Die werd afgelopen weekend helaas gestolen. Inmiddels de Cube Nuroad EXC besteld, ben benieuwd. Was een overjarig modelletje met grote korting. Het 2019 model is in commuter versie te krijgen in twee versies; een met tiagra, mechanische schijfremmen en axa verlichting voor 1099 of een versie met 105 (de nieuwe r7000) met hydraulische schijfremmen en supernova verlichting. Voor mij ideaal, voor jou een degelijke optie? linkje: https://www.cube.eu/en/20...d/road-cyclocross/nuroad/

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:32
jspr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:35:
Gisteren dus een mooie kut dag gehad :X :X

Iemand een idee of dit eventueel goed te repareren is of dat ik op zoek moet naar een nieuw frame.
Is heel goed te repareren. Mijn Supersix is op bijna dezelfde plek gebroken en ik heb er na de reparatie alweer 12000 probleemloze kilometers op afgelegd, waaronder een Parijs-Roubaix. :)

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Gistermiddag dan eindelijk de knoop doorgehakt, en deze machine besteld:

Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0

(klikbaar voor specs)

Ik ga hem gebruiken voor een combinatie van 'gewoon' op de weg, pak af en toe een triathlon mee en hou van klimmen als de kans zich even voordoet. Volgens mij hiermee een alleskunner gevonden waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.

Kom van een Bulls Harrier 1 (2016) alu-frame met Zonda wielen en een 105 groep. Gaat dus een behoorlijke upgraden zijn qua materiaal maar ook zeker qua meer race-waardige positie!

Nog getwijfeld over de Di2 versie, maar €1000 extra vond ik te gortig (ondanks dat je ook iets dikkere wielen krijgt).

MrAcid wijzigde deze reactie 23-10-2018 15:24 (10%)

Twitter | Strava

• Verona27
MrAcid schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:56:
Gistermiddag dan eindelijk de knoop doorgehakt, en deze machine besteld:

[Afbeelding]
(klikbaar voor specs)

Ik ga hem gebruiken voor een combinatie van 'gewoon' op de weg, pak af en toe een triathlon mee en hou van klimmen als de kans zich even voordoet. Volgens mij hiermee een alleskunner gevonden waar ik een aantal jaren mee vooruit kan.

Kom van een Bulls Harrier 1 (2016) alu-frame met Zonda wielen en een 105 groep. Gaat dus een behoorlijke upgraden zijn qua materiaal maar ook zeker qua meer race-waardige positie!

Nog getwijfeld over de Di2 versie, maar €1000 extra vond ik te gortig (ondanks dat je ook iets dikkere wielen krijgt).
Pff mooi fietsje, hoor. Daar ga je sowieso veel plezier van krijgen! _/-\o_

• Ramon 73
Wat is fietsen toch mooi :)
Vanochtend weer met de fiets naar het werk. Voor de heenweg kies ik dan een route die grotendeels via dorpjes / over geasfalteerde veldwegen gaat. Ineens zie ik iets uit het veld gescharreld komen, ik denk nog "Ah, een huiskat die terug naar d'r mandje gaat na een nachtje jagen op veldmuizen".
Het was echter een das! Die zitten er genoeg in Zuid-Limburg, maar normaal zie je die nooit verschijnen. Deze liep vlotjes de weg over, liep een meter of 10 met mij mee en verdween weer in het veld. Leuk, nooit een das gezien zonder hekken.

• la_fusion
Ramon 73 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:50:
Wat is fietsen toch mooi :)
Vanochtend weer met de fiets naar het werk. Voor de heenweg kies ik dan een route die grotendeels via dorpjes / over geasfalteerde veldwegen gaat. Ineens zie ik iets uit het veld gescharreld komen, ik denk nog "Ah, een huiskat die terug naar d'r mandje gaat na een nachtje jagen op veldmuizen".
Het was echter een das! Die zitten er genoeg in Zuid-Limburg, maar normaal zie je die nooit verschijnen. Deze liep vlotjes de weg over, liep een meter of 10 met mij mee en verdween weer in het veld. Leuk, nooit een das gezien zonder hekken.
Heel mooi inderdaad tot dat je een keer bijna van de weg wordt gerend door een hert 8)7

• Cliffie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 15:40

Cliffie

Trompetslet

Mooi fietsje hoor MrAcid! Het wordt hier ook wel eens tijd voor een upgrade....

Cliffie wijzigde deze reactie 24-10-2018 10:31 (4%)

Unieke mozaieken en tekeningen: www.dekleinekunstenaar.nl

• nare man
Ooievaars zijn freaky. In het donker heb ik regelmatig dat ze een stuk met mij meevliegen, dan zie je zo'n grote schaduw die ineens keihard krijst (dat doen ze nooit als ze aan de waterkant zitten, maar alleen in de lucht).

De eerste keer dat me dat gebeurde lag ik bijna in de greppel van schrik :D

• Drfs
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
DDX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:
Zwanen die hun landing hebben ingezet en een fietspad kruisen zijn ook best spannend.
Of zwanen vlak langs het fietspad welke duidelijk hun pasgeboren jongen koste wat het kost zullen verdedigen. Kan een angstaanjagend gevoel geven als je daar met snelheid langs komt.

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:15
DDX schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:42:
Zwanen die hun landing hebben ingezet en een fietspad kruisen zijn ook best spannend.
Kun je eens iets vertellen over winterkleding? Wat voor laagjes gebruik je, handschoenen, overschoenen, welke merken bevallen je het best etc?

• Crazy D

Crazy D

Stoffa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Kun je eens iets vertellen over winterkleding? Wat voor laagjes gebruik je, handschoenen, overschoenen, welke merken bevallen je het best etc?
Een hele logische vraag terwijl je hem quote over zwanen 8)7 :+ :D

Pagina: 1 2 3 ... 15

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True