Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 23
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-11 15:09
Stufferdt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:08:
[...]

Vond het prijsverschil te groot met een Noah, die was ver budget ondank korting. En vind deze gewoon wel erg mooi, je ziet de fiets en de kleurstelling niet zo veel, dat vind ik ook wel tof. Dus toch voor deze gekozen :) En misschien dat ik de wielen inruil voor lager én gewoon zwart, zodat het wat minder druk is. Maar daar ga ik nog even over nadenken :9
Mooi karretje. En die wielen zou ik mooi zo laten, het is een Italiaan, die mag lekker over the top druk zijn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-11 20:08

Grin

Ride si sapis.

@Stufferdt prachtige fiets! Helemaal mijn smaak. Die wielen zijn d'r voor gemaakt!
Zwart rood stuurlintje d'r om, zwart rood FSA carbon crankset, zwart rood Castelli outfit, zwart rode Giro Aether helmpje, Oakley brilletje en: gaan!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06:44
Vanochtend vertrokken voor een rit van 2 uur. Al voor vertrek weinig zin en slecht humeur, wat eigenlijk vrijwel bijna nooit voorkomt. Toch vertrokken en na 30 minuten was de motivatie, mede door de kou, geheel verdwenen. Dus ben ik omgedraaid naar huis.

Net voor mijn aankomst thuis, kwam ik bij dezelfde brug die ik ook neem naar het werk. Om toch het gevoel te hebben wat gedaan te hebben, heb daar nog even al mijn frustratie van de mislukte rit in dat klimmetje eruit getrapt. Voelde toch wel lekker.

Kijk ik vanmiddag op Strava, ben ik King of the Mountain op het segment van die brug. 8) Ok, het zijn maar 250 mensen, maar toch! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:44
Arno90 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:20:
Ik zit eraan te denken om in de laatste week van mei een aantal dagen te gaan fietsen. Dit kan bijvoorbeeld 3 dagen in Nederland zijn of Duitsland / België. Voorkeur heeft om een aantal hoogtemeters te gaan maken.

Hebben jullie nog tips voor gebieden en accomodaties? Ik ga alleen, dus wat aanspraak oid zou fijn zijn en gericht op fietsers. Heb al eea gegoogeld, maar dan kom ik echt héél veel mogelijkheden tegen.

Het liefste op ongeveer max 4 uur rijden vanaf Groningen.
Heb je naar georganiseerde fietsreizen gekeken? Ik overweeg met deze reis https://www.hiroads.nl/reizen/fietsvakantie-hemelvaart/ mee te gaan; heb vorig jaar goede ervaring met ze opgedaan in de Provence. Reistijd Groningen - IJmuiden 2 uur, en daarna eten en slapen op de boot naar Engeland.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-11 09:35
Afgelopen vrijdag de ring binnengehad die voor het balhoofdlager nodig was zodat de kap mooier aan zou sluiten. Gelijk maar even de moeite genomen om de lagers compleet schoon te maken en opnieuw in te vetten. Ook voor het eerst gedaan en viel me alles mee. Alleen jammer dat ik uiteindelijk 3 lagerkogeltjes kwijt was. Gelukkig vond ik ze in de handdoek waar ik op bezig was :+

Vandaag even een ritje gemaakt om ook wat foto's te schieten van het gebeuren. En nu de wind dan niet specifiek verkeerd stond voor een segmentje dat ik wilde kapen gelijk maar even gebruik gemaakt van het moment :D

Hier wat foto's van het nu eindresultaat van het stuur + spacers:

De bout die door de bel gaat zorgt er ook voor dat de frontmount bevestigd is, mooie en cleane zelfbedachte oplossing 8) Kabels zitten ook netjes voor het frame.

Vanuit dit punt zie je dus praktisch geen kabels meer lopen!

En nog een actiefoto. Ja, kort kort was eigenlijk net wel net niet. In de zon was het heerlijk, maar tegen de wind in met bewolking was het eigenlijk net niet :)

De poging voor de KOM is uiteindelijk ook geslaagd. 5s onder de vorige houder. Had al eens een poging gedaan met NO maar gevoelsmatig kwam ik toen te kort, al was ik slechts 2s langzamer dan de KOM terwijl ik toch wel een stuk had laten lopen. Maar ook vandaag met N was het laatste stuk wat opener en voelde ik de wind toch niet echt van achteren komen, er zit dus nog wel ruimte in voor verbetering indien nodig :P
https://www.strava.com/activities/2344250112

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-11 10:20

Wurtul

simon says.....

Stufferdt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:45:
Naar aanleiding van mijn bikefit afgelopen vrijdag, binnengestapt bij de fietsenmaker om te informeren naar een Ridley Noah. Maar tijdens het door de winkel lopen zag ik een Kuota Kryon staan. Half jaar oud, nieuw gekocht maar twee weken geleden ingeruild voor een nieuwe Noah, de eigenaar vond die toch mooier. Ik was eigenlijk meteen verkocht, dus proefritje gemaakt en toch wel heel enthousiast. Op de hele fiets is geen krasje te bekennen, ingereden is de juiste omschrijving denk ik.

Wielen horen er oorspronkelijk niet bij, maar voor 100 euro opslag kunnen ruilen tegen de forza RC31 die er inzaten.

Hij staat nog niet helemaal op de juiste maten, dit laat ik nog doen bij m'n bikefitter.

Ondanks belabberd veel wind (Zeeland...) toch al duidelijker verschil merkbaar O+ Belastingteruggave is nog niet binnen, maar wel al uitgegeven :+

p.s: foto is niet conform de stijlpolitie, correcte foto volgt nog :)
[Afbeelding]

Op termijn kijk ik nog even of ik de wielen verkoop/inruil voor wat lagere/lichtere.
@Stufferdt Mooie fiets. Zelf ook trotse eigenaar van een Kuota Kryon. Ikzelf heb de disc uitvoering met daarbij een Kuota Katch carbon stuur.
Erg tevreden over!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
McMiGHtY schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Well...

Tempo..grotendeels 25p/u...
"Weg Kapiteins" die voor de verschillende groepen reden.. waarvan het fluitje..als die al gebruikt werd niet te horen was.. aankondiging voor paaltjes e.d. was een laf handje..die je op de 3de rij al niet meer zag..

Af en toe werd er tempo gemaakt..maar dan weer veels te hard zodat we aan de voet van een klimmetje opeens in de kont van de VIP groep zaten..en we stil konden gaan staan.

Opzich wel leuk om op een afgezet parkoers te kunnen rijden met mobiele wegafzetters etc..

Ik hoop dat dit eigenlijk geen voorbeeld is hoe andere peletonsritten zijn, maar het was voor mij een beetje jammer van de gemaakte kilometers om er te komen..
Bij het lezen van "fluitje" moet ik eigenlijk al gelijk een beetje gniffelen... Ik heb dat echt nooit begrepen bij groepsritten. Wat is er mis met de gebruikelijke verbale aanwijzingen: "tegen", "paaltje", "auto", "achter" etc?

https://www.strava.com/athletes/2533069

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:51

Galois

1811 - 1832

Ik vraag mij echt af wat de toekomst zal zijn van de klassementen in Strava. Het wordt namelijk elke keer meer en meer 'dubieuze' pogingen. Sprak laatst met iemand die ik ken van het fietsen en hij was met een paar vrienden de Alpen in geweest. De groep had als doel om een paar segmenten te pakken. Dat is dus hartstikke leuk en motiverend. Maar hijzelf kreeg helaas wat last van zijn knie waardoor hij de laatste dag niet mee is gaan fietsen. Wat hij toen wel gedaan heeft is met de auto langs al die segmenten gegaan en 1-2 km/h harder gereden dan de KOM. En dat vertelt hij dan heel trots.. Tsja... dat je dat doet omdat je niets anders te doen hebt die dag en je maten even voor de gek wilt houden... raar, maar kan. Maar delete dan na afloop van dit 'geintje' je route.

En voor mijn gevoel gebeurt dit steeds vaker. Ik vergelijk mijzelf eigenlijk alleen maar met mijn volgers of inderdaad met het dagklassement. Dat 'aller tijden' is steeds oninteressanter aan het worden door geintjes als hierboven, speedpedelecs, enz. Ik verwacht eigenlijk dat er iets anders moet komen om deze klassementen levend te houden.

De algoritmes van Strava kunnen in ieder geval beter. De segmenten bij hardlopen die zijn wel 'eerlijker' (lijkt het) en minder dubieuze pogingen. Maar soms vergeet een gebruiker Strava op hardlopen te zetten en verbreekt daarmee een wereldrecord. De marathon onder de 2 uur bijvoorbeeld. En Strava accepteert dat. Je zou toch denken dat de algoritmes hier wat mee zouden moeten kunnen...

Ook de vele 'waardeloze' segmenten van bv. 200 meter. Of een segment die gedaan wordt in 12 seconden. Daar zou ook een minimum afstand voor moeten zijn.

Maar goed, ik houd op. Genoeg mijn frustraties geuit. Verder ben ik een ontzettende fan van Strava :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-11 15:54

jspr

Bianchi Aria

Galois schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Wat ik ook nog gebruik en wel leuk vind, is om te zien wat ik een vorige keer gedaan heb. Dus mijn eigen PR's bekijken en loggen.
Klopt, maar ook hier zijn er wat gebrekken. Ik mis ook nog een reset fuctie voor je PR's (wellicht per jaar of whatever, maar met behoud van je oude tijden) zodat je weer opniew kunt beginnen nadat je er een tijdje uit bent geweest voor welke reden dan ook.

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:44

Prulleman

a.k.a Nilz

precies.. en laten we eerlijk zijn, als je een KOM hebt is dat ook alleen maar omdat een snellere fietser nog niet zijn best heeft gedaan op dat segment, als iemand daar anders over denkt moet ie vooral gaan solliciteren bij een prof ploeg.

Ik gebruik het voor mezelf (vooruitgang inzichtelijk maken) en om te zien waar bekenden allemaal rijden. Zit voornamelijk op de MTB en dan kijk ik eigenlijk niet naar de korte segmenten, dat zijn zo onbetrouwbaar dat je er niks aan hebt, ik kijk vooral naar de complete routes (bij mij in de buurt Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen) dan heb je dus segmenten van ~15-30 minuten, of combinaties van meerdere routes.

Hoe langer het segment, hoe lastiger het natuurlijk wordt om een snellere tijd weg te zetten dan iemand die daadwerkelijk sneller is (en dus hoe relevanter en meer accuraat je plek in de ranking). Maar juist dan vind ik het eigenlijk leuker om te zien dat ik daar bv bij de top 2% (bv 127/5981) zit dan dan ik een KOM heb op een segment van 23 seconden.

Daarnaast zijn dag stats nog wel interessant bij MTB, met name omdat de track nogal anders kan zijn van dag tot dag

Prulleman wijzigde deze reactie 06-05-2019 15:02 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orange.x
KOM's boeien verder ook niet zozeer. Maar toevallig was de KOM op dit segment gereden door iemand uit mijn vorige groepje fietsers. Daar ben ik op een gegeven moment uitgestapt omdat de motivatieredenen om te fietsen nogal scheef gingen. Dingen over hoelaat beginnen, hoever fietsen. Werd mij dan wel eens verweten overal een strijd ofzo van te maken en dat KOMs er helemaal niet toe doen en dat het vooral over "genieten" moet gaan. Allemaal prima, maar de efforts die hij vervolgens op meerdere plekken "zomaar" neerlegt enzo weerleggen dat "idee" dan wel eens.

HOE DAN OOK, hij heeft me geblocked nu en het idee dat hij in zijn notificaties en misschien email te zien krijgt dat zijn KOM gestolen is door mij leek me wel ubergrappig hahah. En toevallig kwam ik gisteren op een ander segment waar ik zelf top10 reed ook ineens zijn naam weer tegen bij de KOM. Dus dat wordt binnenkort nog een keer een bezoekje brengen op dat segment >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-11 15:54

jspr

Bianchi Aria

Ascension schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Dit bestaat toch gewoon? Van elk segment kan je ook een leaderboard per Strava-club bekijken.
Klopt, MAAR je krijg niet de beroemde emails als je KOM wordt adgepakt omdat dat enkel voor het overall leaderboard gendt. Dat is wat ik mis zodat je echte competitites krijgt met mensen in je groep/club en dan weet je ook dat er eerlijk aan toe gaat.

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:56
Je kan ook eens bij La Flamme Rouge kijken, zij maken veel van de kaartjes die je vaak ziet voor de profielen/routes van wedstrijden en hebben ook een goed overzicht van klimmetjes:

https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tracks/maps/2

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 21:58
Is er alweer een Tweakers Ride gepland?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:30
la_fusion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:40:
Over segmenten gesproken.. ik ben mezelf aan het orienteren voor routes tijdens mijn vakantie in de Ardeche en gebruik daarbij veelal de Strava route builder. Prima tool, zeker met de meest gebruikte segmenten ook erg interessant om ook een leuke route in elkaar te steken. Wat echter altijd twijfelachtig is, is of er niet nog leukere/mooiere segmenten zijn, die ook met de racefiets te doen zijn. Door wat met de route punten te bewegen krijg je al vaak wat meer routes 'binnendoor' die bij het snelle klikwerk buiten beschouwing blijven. De vraag is dan alleen de begaanbaarheid van de wegen. Er zijn een aantal alternatieven (Open Street Maps, RouteYou, Garmin etc) maar welke is naar jullie idee het beste in staat om ook het onderscheid tussen MTB en racefiets waar te maken?

Op zich is het geen probleem om niet de minder mooie routes te pakken, als ik ze niet zie weet ik ook niet beter.. maar zou jammer zijn als ik niet wat leuke plekken erbij kan pakken. De verschillende websites met klimmen beschrijven over het algemeen het noorden en zuiden van de Ardeche, terwijl wij meer in het midden zitten.. Beter gezegd, rechts van Aubanas ;) Ik wil tijdens mijn vakantie graag variantie hebben maar vooral ook rondes van 50-75 km zodat ik vaker kan gaan zonder heel de dag van de rest van het gezin weg te zijn..
Bekend terrein! De wegen zijn daar eigenlijk allemaal wel prima. Niet zoals in Italie, waar alles onder SP een gravelroad wordt.

Ik vond deze klim leuk om te doen.
Check sowieso deze route even.
En als je echt kapot wilt gaan moet je dit klimmetje even pakken. Hier was ik niet op voorbereid met stukken boven de 25%.

Langs de Gorges fietsen is daar ook wel erg mooi trouwens. Even langs Valont Pont Arc etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:20
orange.x schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Dan zou ik denk ik van de opties die je geeft die van 1299 nemen, hou je nog wat budget over om door te sparen voor of hogere wielen of later vervangende onderdelen. Kijk, superlicht is de fiets niet, maar voor de vlakke wegen waar je je op bevindt is dat ook niet een probleem. Eenmaal op snelheid is het niet zo problematisch meer. Een bidon minder meenemen en je bent er ook :)
Je laat het bijna klinken alsof de fiets nu al niet zou voldoen. Voor dat geld is het een hele mooie fiets. Met 8,3kg is deze fiets al bijna een 1kg lichter dan mijn Scott Speedster 20 (2015) en ik heb niet het idee dat bij het klimmen dat het gewicht van de fiets de grootste beperking is. Op het vlakke is het al helemaal een non-issue. Daar hoef je zelfs geen bidon voor te laten staan. Al die marginal gains zijn voor de gemiddelde fietser echts geneuzel in de marge (behalve dan in financieel opzicht). Uiteraard moet je je niet laten tegenhouden als je het geld er wel (voor over) hebt. Dat is weer goed voor de economie en de doorontwikkeling en daarmee worden de onderdelen ook weer goedkoper voor zuinigerds als ondergetekende :P

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 07:12
@Joindry Je kan nog wel wat meer uit de Streek halen hoor ;)

Eens zoeken of ik nog ergens een mooi ritje heb van +/- 100 km voor je

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-11 17:20

Stufferdt

En zo is het maar net.

Noxa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:00:
[...]

Volgens mij zag ik deze fiets vandaag bij het CK-TT bij CS030, kan dat? Mooie unit. If andere wielen, then mat zwart. Deze decals zijn wel druk bij het al drukke frame.
Klopt!
En mat zwart is optie twee indeed :)

Je ging goed hard trouwens _/-\o_

Signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online
mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
Ik wil wat repen gaan inslaan om mee te nemen naar de Alpe d'HuZes komende maand, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke repen zijn makkelijk mee te nemen, makkelijk uit de verpakking te halen (verpakking gaat natuurlijk netjes weer in mijn zak totdat ik de mogelijkheid heb deze weg te gooien in een vuilnisbak!) en geven mij de nodige energie om de beklimmingen te doen? (met een goede combi van snelle en trage koolhydraten)

Even als context, ik heb een hoge hartslag en ik brand erg snel door mijn energie heen, op mueslireepjes van de AH ga ik het niet redden of ik moet een doos per beklimming in mijn shirt gaan proppen :)

Tips?
Dat moet je vooral zelf uitproberen denk ik, ik probeer voeding voor cyclo's al uit tijdens trainingen. Zelf vind ik de repen van sis go wel goed te doen (alle smaken). Maar vooral ook de gels van hun vind ik prima, niet te zoet. Zeker tijdens het klimmen maak ik liever gebruik van gels dan van repen.

NB: Zeker als je gels gaat gebruiken is het wel aan te raden om hier vooraf op te trainen! Ik moest er in het begin echt aan wennen, ik kreeg er braakneigingen van, maar na een aantal keer gebruiken had ik hier geen last meer van.

Kluus wijzigde deze reactie 08-05-2019 11:02 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07-11 11:01
maltodextrine in je drinkbussen doen..en dan wat limonade siroop voor de smaak erbij

28gr Koolhydraten per 30gr poeder..

Moet je maag wel tegen kunnen.

Beginnen met een goed ontbijt ruim voordat je gaat fietsen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Het is geen cyclo he. Bij de AD6 kan je ook gewoon een goede 2nd breakfast & lunch pakken. Beetje aanvullen met enkele gelletjes onderweg, moet je al een eind komen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

mvds schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:46:
Ik wil wat repen gaan inslaan om mee te nemen naar de Alpe d'HuZes komende maand, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke repen zijn makkelijk mee te nemen, makkelijk uit de verpakking te halen (verpakking gaat natuurlijk netjes weer in mijn zak totdat ik de mogelijkheid heb deze weg te gooien in een vuilnisbak!) en geven mij de nodige energie om de beklimmingen te doen? (met een goede combi van snelle en trage koolhydraten)
Varieer ! Dat is belangrijker dan welke reepjes je dan ook want tenzij je maximaal 2 x omhoog wilt gaan (maar eerlijk gezegd maakt het als je 1 of 2 x omhoog gaat bar weinig uit wat je eet, zolang je maar eet!) ben je alles na een paar keer eten wel zat. Wat ik vorige keren had? Banaan, pannenkoek, krentenbollen, snelle Jelles, Amacx sportrepen, win2 (amandel) sportreep, gewoon stokbrood met pindakaas. Stokbrood in de regen is minder fijn trouwens, dan zijn reepjes wel erg prettig :P Maar dit jaar wordt het mooi weer heb ik besloten 8)

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Golden power uit de Aldi aanlengen met water tot je een isotone mengeling krijgt. 8)
Dan heb je suikerrijke energiedrank met cafeïne. En lekker veel goedkoper dan als je em isotoon koopt in poedervorm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Albert Heijn ? Al heeft mijn lokale ah steeds minder clifbar liggen.

en anders bij :

bike-components.de
bike-discount.de
wiggle.co.uk

even kijken welke shop er op dat moment het goedkoopst is / meebestellen met overige spullen die je al nodig hebt

Wat alleen zo jammer is dat clif bar in de us veel meer smaken heeft die in europa (bijna) niet te koop zijn.

DDX wijzigde deze reactie 08-05-2019 12:44 (75%)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:19:
Pindakaas repen zijn idd ook erg lekker, CLifbar repen ook, Clif Bloks wil ik binnenkort even een keer proberen.. Tips waar die verkrijgbaar zijn zonder gelijk een hele doos aan te moeten schaffen?
Duursport.nl heeft ze gewoon los.

Twitter | Strava

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ypuh
sapphire schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:14:
De Propel was jaren mijn droom fiets, LBS rade het altijd af omdat hij me kent en weet dat de TCR al diep genoeg zit voor mij :+ Heb nog steeds mijn oude TCR en de Propel komt er ook niet omdat ik het niet lekker vind rijden :+
De Propel is wel een heel specifiek frame hoor. Daar gaat de gemiddelde wielertourist echt niet vrolijk van worden (lang, laag, hard).

De TCR is ook al vrij racy, maar voor de gemiddelde wielrenner is het vaker een Defy die beter past. Omdat dit een 'endurance fiets' genoemd wordt hebben veel mensen automatisch geen interesse meer omdat deze 'niet snel genoeg' zijn. Even los van de lichaamsverhoudingen, sommige mensen passen prima op een Propel/TCR en anderen (waaronder ikzelf) zijn gelimiteerd tot semi-endurance frames.

Het is zonde om te zien dat (beginnende) renners vaak kopen wat ze mooi vinden en niet wat past, en dat 9 van de 10 fietsenmakers ze daar niet tegen beschermen (vraag me ook af tot in hoeverre dat gewaardeerd wordt door een klant). Verstandiger is om eerst een lijst met frames te zoeken die passen (elk merk heeft er vaak wel een) en dan de mooiste uit te kiezen, maar je hebt dan al best wat kennis van zaken nodig en er is geen fietswinkel die alle merken heeft.

Ypuh wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:27 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
Toppertje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:21:
Via de LBS kan ik aan een 2e hands Cannondale SuperSix komen, nu vraag ik mij af of dit een goeie deal is:
Ik kom van een 2e hands Cube peleton die mij iets te klein is, daarom opzoek naar een andere fiets.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Klein beetje achtergrond, ik mag graag een paar toertochten in het jaar meepakken in Nederland, op vakantie in de bergen fiets ik ook erg graag en daarbij doe ik ook nog regelmatig mee aan een triatlon, daarnaast fiets ik ook nog wel eens een rustig rondje in en rond Groningen.
Te duur en zou voor dat bedrag ook geen 2e hands kopen (zeg ik als iemand die al 1.000+ Marktplaats transacties achter zijn naam heeft). Er is wel veel leuker spul te koop voor dat bedrag of een paar honderd euro meer, maar Ik ben dan ook niet zo gecharmeerd van de looks het merk. Cannondale heeft ook wel een vrij extreme geometrie, dus ik zou wel even een proefritje van ca. 70km doen als je het toch overweegt.

Ps. De staat van onderhoud is wel bepalend in de prijs. Met nieuwe banden, remblokken, ketting, kabels, cassette, stuurlintje en eventueel kettingbladen praat je over ca. 250e (excl. manuren). Die Mavic velgen zou ik direct vervangen bij aanschaf evenals het zadel. Dan heb je het over een vergelijkbaar budget van ca. 1800-2000 nieuw en komt bijvoorbeeld ook een Canyon Ultimate met Ultegra in beeld.

Ypuh wijzigde deze reactie 08-05-2019 14:56 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 16:55
Nixo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Zelf geen ervaring maar een aantal uit de groep waar ik mee fiets zijn er verzot op. Snelle lichte fiets. Ik weet alleen niet wat voor Mavic wielset erop zit. Maar wel een mooie prijs voor die fiets. Maar weet je meer over de status van wielen, ketting, tandwielen?
Er zit wel een groot verschil tussen 3jr oud en 3000km per jaar of een DXX die er 40.000km per jaar op fietst....
Ik zou zeggen Aksium, dus instapper. Gecombineerd met de waarschijnlijke leeftijd (6-7 jaar) van de fiets zelf en daarmee een tamelijk verouderde Ultegra groep, voor zover ik kan zien, is €1250 wat mij betreft aan de zeer hoge kant. Daarvoor koop je een nieuwe fiets met een 105 groep die die Ultegra groep inmiddels heeft ingehaald. Sluit me ook aan bij eerdere comment wat betreft geometrie... Niet voor elk lichaam geschikt.

Edit: bij nader inzien lijkt het op een Ultegra 6800 dus voorlaatste versie, kortom recent en pas later op de fiets gemonteerd. Onderhoudsstaat zal van belang zijn, maar dat lijkt redelijk in orde.

tomtom137 wijzigde deze reactie 08-05-2019 15:17 (22%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

CyberThijs schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:42:
Wel apart dat je kasseistroken niets vindt, maar dan wel de 2 zwaarste kasseihellingen eruit kiest. Ik haat ze allebei hartstochtelijk. Mijn rondjes in de Vlaamse Ardennen gaan dan ook naar de betere geasfalteerde hellingen. Bijvoorbeeld de Fiertelmeers in Ronse en de minder gekende, maar daarom niet minder leuke Hameau des Papins of Rue de Dieu Des Monts in Frasnes (prachtnaam voor een helling toch :*) )
Het zijn dan ook de twee enige kasseihellingen die ik doe. Met de Koppenberg heb ik nog een rekening openstaan. Vorige keer dat ik die combo deed (9 jaar geleden denk ik), viel ik stil, vergat uit te klikken en viel om. Met mijn bil in goed natte modder. Modder die goed vol zat met rottende takken. Gevolg 6 splinters in mijn linkerbil...
Moet een mooi zicht geweest zijn voor de voorbijgangers, koersbroek half af, bovenop de helling en mn maatje zijn best doen de splinters eruit te trekken :+

Fiertelmeers ken ik zeker! Die andere niet. Kanarieberg en Muziekberg staan op mijn favorietenlijstje. Ze komen ongeveer op dezelfde plek boven. Wanneer het buiten warm is, blijft het daar in het bos veel aangenamer.

Laat mij als laatste nog eens benadrukken dat dit voor mij een goeie route is. Enkele echte kleppers ertussen en verder voldoende tijd om te recupereren en uit te bollen. Mijn fysiek is niet gemaakt om 100 km vol te proppen met het maximum aantal hellingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:53
Velo News en dan met name de Fast Talk afleveringen bevallen me altijd wel. Ze verkennen ook regelmatig nieuwe onderzoeken en stellen wel kritische vragen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 18-11 16:08
Reynouts schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:22:
Kan me herinneren dat hier een tijdje geleden wat mensen het kort over podcasts gehad hebben (@Dimi83?). Ik heb er nog nooit een geluisterd maar lijkt me leuk om er eens wat te luisteren/volgen, voornamelijk over de onderwerpen training en voeding.
De podcast van TrainerRoad bevat heel veel inhoud ivm training en voeding, bevat geen reclame en is zeker een aanrader, ook voor niet-TrainerRoad users.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:42
Geinig, Cyclingcols heeft een update gehad. Je kan je nu registreren en linken aan strava om te zien welke cols je allemaal hebt beklommen. Interessant om te zien!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:44

Prulleman

a.k.a Nilz

dan zal je toch opnieuw moeten plakken... als er 1 maal wat onder komt, dan blijft je daar problemen mee houden.. sealant is goed om gaten (of beter gaatjes) in rubber te dichten, niet tussen tape en alu.

Als ze pre-taped kwamen, dan zou je misschien nog wat onder garantie kunnen regelen, maar een rolletje tape kost je waarschijnlijk minder moeite :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ascension schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:20:
Geinig, Cyclingcols heeft een update gehad. Je kan je nu registreren en linken aan strava om te zien welke cols je allemaal hebt beklommen. Interessant om te zien!
Leuk, ik heb 98 cols geklommen die op die site staan.
Missen natuurlijk wel klimmen/cols op die site. (Eifel bijvoorbeeld zou ook ook prima op kunnen en Belgie ?)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:17
Pfff... Gisteren helemaal aan stront gefietst..
Vanwege dreigende regenbuien was de opkomst in de groepen vrij laag.
Dus werd er gesplitst en mix groepen gemaakt.
Vorige week was dat ook het geval en toen met het "langzame" groepje mee gefietst en eigenlijk op mijn dooie akkertje 60km weg getrapt, zwaar onder niveau.

Gisteren ter plekke maar voorgenomen om met de snelle jongens mee te gaan, omdat ik niet weer "langzaam" wilde fietsen..

Ik ben gewend om in de groep een kruissnelheid van 31-32 te fietsen, gisteren lag het een stuk hoger 36-38km/u...

In totaal 79-80km gefietst voordat de groep opbrak en iedereen naar huis fietste (en ik afklokte en rustig naar huis fietste)..
Echt kopwerk niet kunnen verrichten, voor mij was het een kwestie van bijhouden en ervoor zorgen dat ik er niet afgefietst werdt.
Gelukkig hadden we een paar snelle rijders die ook achterin bleven die af en toe een duwtje in de rug konden geven of het gat dicht fietsten..
Want 40+ een gat dichtfietsen lukte mij niet echt meer na 50-60km..

Achteraf toch trots dat ik mee kon komen met deze groep, de hoge snelheid en toch de extra inspanning die nodig was voel ik nog steeds goed in mijn lichaam..
Maar het was wel even goed om een keer goed aan stront te gaan..
Wordt de conditie alleen maar beter van.. :+

Laatste 15-20km nog vol in de regen gekomen..

*De dipjes in de rit snelhied waren momenten dat de groep opbrak en mensen die niet meer konden bijhouden een eigen route gingen fietsen.

Begonnen met 12-13 man bij de start, op het eind 8 mensen over.

https://www.strava.com/activities/2354651259

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orange.x
@Remko24 Je kijkt er wel blij bij! Maar goed rust nemen, dit zijn wel de ritjes waar je beter van gaat worden op allerlei vlakken 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko24
  • Laatst online: 09:17
Flipmo schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Je bent door mijn woonplaats gefietst zie ik (Eibergen)
Daar had jullie routebouwer wel wat beters kunnen verzinnen dan dwars door het dorp te gaan fietsen ;)
Aan jullie outfits te zien ben ik jullie wel eens tegengekomen als wij richting Hengelo / Enschede gaan.

Wij hadden dinsdag ook een snelle rit, 33km/h gemiddeld, daar had ik gisteravond ook nog wel wat last van :P
Hahaha, ja route was op sommige punten niet optimaal, was het soms wel ff fijn dat de snelheid er even uit ging.. O-)

Ik fiets nog maar 3 weken mee met dit groepje en ben nog aspirant lid.. Binnenkort maar eens overwegen om volwaardig lid te worden.. (waar ik wel naar neig).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:12
Ik fiets ook wel eens met de snelle jongens mee van mijn club. Daar roepen ze ook samen uit, samen thuis maar ik zeg altijd wel als ik eraf wapper rij maar door. Ik kom wel thuis. Is voor mij een goeie graadmeter van mijn kunnen. Toen ik vorig jaar net begon mocht ik met 15 kilometer al afzwaaien en vorige week haalde ik de koffiestop op 70 kilometer.

En daarna lekker eigen tempo naar huis. Had ik uiteindelijk toch meer gefietst als de rest want ik verdwaalde in een woonwijk :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-11 17:29
Hmm oke ja bij onze groep is het ook samen uit samen thuis en daar houden we ons ook aan. Als we niet met 34 km/h samen thuis kunnen komen, dan rijden we als groep wat minder hard. Ook rijden we iedere zondag gewoon 90-100 km zonder stop en over het algemeen komen we terug met zo'n 33-35 km/h waarbij iedereen er gewoon goed bij is kunnen blijven. Doel is niet om mensen eraf te rijden, ook al zeggen mensen dat ze dat geen probleem vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CedricD
Bij deze: https://www.strava.com/routes/18812015 :)

Start is wel aan de kerk in Tiegem, maar passeert ook jouw startpunt in Oudenaarde.
Je moet al direct bergop: Tiegemberg, maar die valt écht goed mee. Daarna is het afdaling tot de voet van de Kluis.
Er zit ook één extra kasseiklim in: Taaienberg, maar die valt mee in vergelijking met de Pater en Koppenberg :9

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:15
Prulleman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:47:
dan zal je toch opnieuw moeten plakken... als er 1 maal wat onder komt, dan blijft je daar problemen mee houden.. sealant is goed om gaten (of beter gaatjes) in rubber te dichten, niet tussen tape en alu.

Als ze pre-taped kwamen, dan zou je misschien nog wat onder garantie kunnen regelen, maar een rolletje tape kost je waarschijnlijk minder moeite :)
Vanavond nieuwe tape er in gedaan, bandje er om, wat latex er in. Duimen of hij morgenochtend nog hard is. 9:00 vertrekken (of niet :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vandaag even langsgereden bij de nieuwe Mantel Superstore in Utrecht. Mooie aanwinst! Het oogt allemaal nog een beetje leeg/kaal (veel schappen met slechts 1 product) - maar gaat wel goed komen.

Twitter | Strava

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-11 17:38
Gisteren wat test ritjes gemaakt met een aantal verschillende fietsen, maar de belangrijkste waren de Tcr en de propel. De laatste was van de zoon van de fietsenmaker en na een kort belletje mocht ik die ook even testen.
Na beide ongeveer 10 km getest te hebben op wat verschillende wegen is het duidelijk dat de propel hem niet gaat worden iets wat de fietsenmaker al verwachte toen hij mij zag aankomen op mijn eigen fiets.
Het is uit eindelijk een TCR advanced 1 2018 Ultegra geworden. Ik ging als een raket op dat ding.
Van de week kan hem ophalen, wel iets buiten budget dus vandaag maar even zorgen dat mijn vrouw goed in de watten gelegd wordt door de kids (moederdag) 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CedricD
Oef, na enkele weken op de sukkel door ziektekiemen voelde ik me vandaag eindelijk bijna weer zoals ik zou willen op de fiets :).

Gisteren 110 intensieve mountainbikekilometers in de benen, quasi constant in de 'sweetspot' zone zodat m'n lichaam wat kan wennen aan de constant hogere hartslag die ik zal hebben in de Pyreneeën binnen een kleine 2 maand :9.

Vandaag met de club de ganse rit op kop gereden (100 km), en had werkelijk nergens last van. Had het niet verwacht na de zware dag gisteren.
Leuk om de vorm terug te vinden *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06:57

sapphire

Die-hard pruts0r

bazzard schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:12:
Gisteren wat test ritjes gemaakt met een aantal verschillende fietsen, maar de belangrijkste waren de Tcr en de propel. De laatste was van de zoon van de fietsenmaker en na een kort belletje mocht ik die ook even testen.
Na beide ongeveer 10 km getest te hebben op wat verschillende wegen is het duidelijk dat de propel hem niet gaat worden iets wat de fietsenmaker al verwachte toen hij mij zag aankomen op mijn eigen fiets.
Het is uit eindelijk een TCR advanced 1 2018 Ultegra geworden. Ik ging als een raket op dat ding.
Van de week kan hem ophalen, wel iets buiten budget dus vandaag maar even zorgen dat mijn vrouw goed in de watten gelegd wordt door de kids (moederdag) 8)
Hehe was te verwachten idd ;) maar gefeliciteerd! Post je een foto hier als je hem hebt O-)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orange.x
Dit weekend nog maar een keer naar de Tecklenburger Wald geweest omdat de voorspellingen voor zaterdag voor de Eifel superbelabberd waren. 3-4 weken geleden nog geweest maar nu en andere route en een paar momenten wat bekende zaken gezien maar verder weer "als nieuw" qua route. Daar kunnen we nog wel wat keren vertoeven. Ook was het dit keer meer kort en steiler dan wat betere lopers. En de afstand was nu 160 ipv 130 toen. Al met al weer lekker gefietst en de 2 andere metgezellen een beetje pijn kunnen doen >:)

Eifel nog maar een keer later dit jaar doen.

De trip naar de Alpen voor de eigenhoutje Marmot gaat hem ook niet worden. De kans dat de top van de Galibier dan al echt open is, dus niet de tunnel waar je niet door mag, is ongeveer 1-2% denken we. Dat wordt dan waarschijnlijk een dagje korter en dus 3 dagen naar de Vogezen. Ook prima gebied om echt lekker te klimmen! De Marmot schuiven we dus ook nog even door, alleen even kijken of het allemaal gaat passen qua tijd en vrije dagen en dat soort dingen.

Blijkt ook nog een of andere tocht te zijn: https://www.gemse.eu die over best wat cols heengaat op 1 dag.
Makkelijk zelf te organiseren wederom. Maar eens in het achterhoofd houden, daar wil ik opzich ook nog wel een keer naar terug.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• orange.x
Galois schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:24:
[...]
Ik hoor steeds vaker over dit gebied. En relatief dichtbij...

Hoeveel hoogtemeters maak je over zo'n 130 of 160 km rit?
(heb je een Strava-linkje oid van de route die jullie gedaan hebben... lijkt mij ook wel leuk om daar eens heen te gaan)
Zeker:
Dit was de 130 georganiseerde route van 4 weken terug: https://www.strava.com/activities/2289445622
Dit is de route die we van het weekend reden, was van 2015: https://www.strava.com/activities/2359440851

Had zelf nog een alternatieve route gemaakt, wordt misschien voor een volgende keer wat: https://www.strava.com/routes/18792329

De laatste had dus wat meer steile stukken waar het voor mn 39/25 aardig harken was. De 1e route had ook wel steile stukken maar gemiddeld betere lopers.

En dichtbij is beetje afhankelijk van waar je woont, maar vanaf Amersfoort is het zo'n 2u rijden volgens mij.. Dus vergelijkbaar met Eifel of Zuid Limburg in dat kader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-11 14:17

MrDry

Desperados!

sapphire schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Wel vraagje over squirtlube waar ik veel over hoor. Dat is toch wax based? Gaat je ketting daar ook zo'n pest herrie van maken net als Boehshield? Dat vind ik echt troep :(
Ik rij nu een paar weken met Squirt op mn ketting. Mijns inziens maar 1 voordeel: je ketting wordt niet zwart. De aandrijflijn maakt meer herrie. Het spoelt er net zo hard uit met regen en er hoop zich wax op bij de derailleurwieltjes.

Kortom: ik stap weer over op een olie.....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:44:
Ik heb sinds dit weekend Muc Off Dry Lube - goeie verhalen over gelezen. Zou én goed smeren en blijven zitten, én schoon blijven (en biologisch afbreekbaar). Ik had hiervoor Finish Line Dry Lube, ook aardig spul. De Wet Lub van Finish Line trekt wel erg veel zwarte rommel aan.

Vorige jaar veel Squirt Lube gebruikt maar ik vond die was-bolletjes echt irritant, zeker als je je fiets ook op de Tacx hebt staan en die troep dus allemaal binnen van je ketting gaat vallen.

Schoonmaken doe ik tegenwoordig met een oude lap + een klein beetje wasbenzine. Gaat als een speer, kost niks en ziet er meteen weer als nieuw uit.
Die dry lube vind ik dan weer niks. Bij 1 bui of een goed plas ben je alle olie kwijt en kraakt je ketting.
Squirt lube werkt naar mijn mening erg fijn. Hey is alleen kut op de tacx omdat het zo'n rotzooi geeft inderdaad. Voor buiten echt trek fijn. Als je ketting eenmaal goed in de squirt zit hoef je het niet zo vaak meer aan te brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:51

Galois

1811 - 1832

Ik sta versteld!

Mijn ketting kraakt nooit! Ik spuit zoals hierboven vermeld PTFE. Dat doe ik eens per 500 km. Niet meer. Op mijn racefiets fiets ik dan ook alleen maar als het droog is.

Het spuiten duurt 30 seconden. Dan wat draaien... in laten trekken en het overtollige afnemen met een droge doek. Geen idee of deze manier 'slechters' is voor mijn ketting oid. Dat mijn ketting minder lang mee zou gaan (ook nooit gemerkt) of misschien wel extra wrijving waardoor ik niet zo hard kan fietsen (:)), maar het scheelt een hoop tijd zo te zien...

Op mijn MTB moet ik het vaker doen. Eens in de 250 km bij 'normaal' gebruik en als het erg modderig is geweest en nat, dan na elke rit (uiteraard).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-11 20:08

Grin

Ride si sapis.

Holkers schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:31:
Ontvetter van 1,29 van de Action, schoonmaken met spons en sopje. Nogmaals ontvetter, schoonmaken, afspoelen, laten drogen, olie (PTFE) op elk rollertje, even laten inwerken, rondjes draaien op de standaard, restanten wegpoetsen en klaar. Eens in de .... 3, 4 maanden (dus rond de 600-1000 km) of als het gaat kraken.
Oppassen met ontvetters. Ontvetten met een sopje kan je ook je lagervet van de derailleurwieltjes oplossen, wielnaven idem. Voorzichtigheid is geboden met ontvetters! Ik gebruik het liefst een tandenborstel die ik om de 30 seconden schoonspoel in wat wasbenzine/Drivetrain Cleaner. Zo haal je alleen de troep weg waar je het wilt weghalen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DieAnder
wouter12345 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:45:
- voorbladen zijn een "triple" met 5 bevestigingspunten:
- buiten: 130 BCD, 53T
- midden: 110 BCD, 42T
- binnen: 74 BCD, 30T
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Het is gebruikelijk dat het buiten- en middenblad met dezelfde bouten vastzitten en dus dezelfde BCD hebben. Heb je ze opgemeten?
Nou zijn mijn vragen als volgt:
- is het mogelijk om alleen het buitenste en middelste voorblad te vervangen, en de kleinste te laten zitten aangezien deze er nog goed uitziet?
Het is gebruikelijk om alleen de bladen te vervangen die versleten zijn, niet per sé de hele set. Als je crankstel van de Ultegra 9 speed serie is moet dat ook technisch mogelijk zijn.
- als ik de voorbladen en ketting vervang, moet dan eigenlijk ook de casette gelijk vervangen worden?
Als de ketting en casette op elkaar zijn ingesleten moet je ze allebij vervangen. Voorbladen staan hier los van. Maar als je die drie onderdelen vervangt, neem dan ook nieuwe kabels (binnen en buiten) en kijk naar je derailleurwieltjes
- het lijkt erop dat de combinatie triple met 9-speed cassette tegenwoordig niet veel meer voorkomt. de enige beetje betaalbare bladen die ik kan vinden zijn de TA SPECIALITES ALIZE (https://www.futurumshop.n...gblad-alize-zwart.phtml). Of kan ik ook makkelijk andere bladen monteren?
Het aanbod van derde partij bladen is waarschijnlijk groter dan van Shimano voor 9 speed. De eerste waar ik aan denk zijn TA Specialites, Miche, Stronglight en daarna nog een ontelbare rij naamloze leveranciers.
Generaliserend zijn de aftermarket bladen van mindere kwaliteit in slijtvastheid en schakelgemak i.v.t. Ultegra bladen. De vraag is in hoeverre dat voor jou relevant is.
Derde partij bladen zijn vaak wel stukken goedkoper, maar je kùnt mazzel hebben.
- Als het economisch beter is om te gaan kijken naar een leuke tweedehands dan bovenstaande nog te gaan repareren hoor ik het ook graag.
Hangt van je budget af en van het aanbod van tweedehandsjes.
Ik ga er even van uit dat je tevreden bent met de maat en de staat van je huidige fiets. Bovenstaande klus kost je ca. 200 euro. Ik weet niet of je daar een tweedehands fiets voor krijgt die technisch gezien beter in orde is dan wat je nu hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeeg
  • Nu online
Remko24 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:28:

Gisteravond nog een beetje interval training gedaan op 2 segmentjes..
Helaas door de wind op 1 segment niet het maximale eruit kunnen halen, dat was namelijk een rondje van 1,8km en had dus 1 lange zijde wind op kop waardoor de snelheid echt inkakte..
https://www.strava.com/ac...ments/59711459245/sharing
7e plek overall, maar met windstil zou ik hier top 3 wel kunnen halen.

Op een ander segmentje 2 pogingen gedaan en 8e overall geworden en snelste van dit jaar 8)
https://www.strava.com/ac...ments/59711459309/sharing
Hier probeer ik binnenkort nog de 4e/5e plek te pakken in het overall klassement.
Dat is maar 1km/u harder, met een beetje training (of hardere rugwind :+ ) is dat wel haalbaar..
Je kunt eigenlijk beter kijken naar je relatieve score.
Bij dat eerste segment ben je 7e van de 20 (35%), bij die tweede 8e van de 1911 (0,4%). Die laatste is dus véél beter/knapper/sneller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

wouter12345 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Je hebt inderdaad helemaal gelijk! Verkeerd gekeken, ze zitten op dezelfde bouten en beiden 130 BCD.

Veel dank voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik mee verder. Ik denk dat ik dan uit voorzorg het hele setje maar vervang. Mocht ik dan volgend jaar toch een nieuwe fiets gaan kopen heb ik altijd nog een goede winterfiets :-)
Ik heb eens alleen het middenblad vervangen met een non-shimano part. Dat was geen success. Misschien als je alle 3 de bladen vervangt met hetzelfde merk gaat het goed, maar ik zou het niet gaan mixen.

(Dit blad zat net iets verder naar binnen dan het origineel, waardoor de ketting tussen de 2 bladen in kon vallen, leuk als je er net vol kracht op zet)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online
wouter12345 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:45:
...
- het lijkt erop dat de combinatie triple met 9-speed cassette tegenwoordig niet veel meer voorkomt. de enige beetje betaalbare bladen die ik kan vinden zijn de TA SPECIALITES ALIZE (https://www.futurumshop.n...gblad-alize-zwart.phtml). Of kan ik ook makkelijk andere bladen monteren?
...
Op mijn winterfiets heb ik ook 3x9 (Ultegra 6500) en heb vorig jaar precies dezelfde actie gedaan, buiten- en middenblad vervangen voor ook de TA Specialites Alize. Dit is me prima bevallen en het geheel schakelt perfect.

De enige disclaimer die ik daar bij moet plaatsen is dat ik het binnenblad, die bij mij dus ook nog origineel is, echt never nooit gebruik, maar volgens mij mag dit geen problemen opleveren. Natuurlijk heb ik wel als test geprobeerd op te schakelen van binnenblad naar middenblad en dat gaat altijd goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden. Dat is in onze winderige polders wel anders, daar kun je nooit lang je benen stilhouden. :)

Twitter | Strava

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:57:
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden.
Precies, gratis kilometers! Dus eigenlijk kun je prima een klimtocht van 200km doen als je 100 wilt fietsen :+

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:20:
Iemand ervaring met een fietsbel op een (niet ronde) zadelpen monteren? Kun je daar goed/makkelijk bij? Voldoende hoorbaar?
Hidemybell geen optie op je fiets? Ik zou het persoonlijk niet handig vinden als ik onder mijn zadel moet gaan voelen/kijken als ik moet bellen.
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:57:
Hoogtemeters maken het niet altijd zwaarder in lange tochten is mijn ervaring. Alles wat je klimt mag je ook weer dalen, en dat betekent dat je soms minutenlang nagenoeg je benen stil kunt houden. Dat is in onze winderige polders wel anders, daar kun je nooit lang je benen stilhouden. :)
Ho ho. "The decent is not for recovery" Rule nr 93

Noxa wijzigde deze reactie 15-05-2019 14:07 (37%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Hidemybell geen optie op je fiets? Ik zou het persoonlijk niet handig vinden als ik onder mijn zadel moet gaan voelen/kijken als ik moet bellen.

[...]

Ho ho. "The decent is not for recovery" Rule nr 93
Haha, shit - de rules zijn weer online. :+

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DieAnder
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:20:
Iemand ervaring met een fietsbel op een (niet ronde) zadelpen monteren? Kun je daar goed/makkelijk bij? Voldoende hoorbaar?
Ervaring ... van hebben zien.
Het is echt geen porem, zeker als de berijder de bel probeert te gebruiken.

Eentje uit den ouden doos: in de tijd van de grote framepompen was het niet ongebruikelijk je bel daar aan te bevestigen.
- het past precies
- de bel zit niet op je fiets
- voor wedstrijden heb je in één moeite door bel èn pomp verwijderd
Maar echt praktisch bellen was het ook niet ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:39

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ik heb de bel de laatste tijd over mijn stuurlint links net onder de shifter. Bevalt best goed, als ik in de beugels zit, zit ik er praktisch al op met de duim.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:12
Die van mij zit als een spacer tussen mijn stuur en mijn balhoofd. Maar ik zag laatst dat mijn veertje aan het roesten is en hij pingt ook niet heel fijn meer. Binnenkort maar een kijken naar een ander.

Een hidemybell is misschien een optie maar die zijn vrij prijzig als je al een out in front mount hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noxa
MrAcid schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ja er is geen ontkomen meer aan ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CedricD
Ze hebben me deze avond overtuigd om een ritje met de "B+ groep" te rijden aan 'niet meer dan 33-34 gemiddeld'.
Je raadt het al: thuisgekomen met 37 gemiddeld op de teller :+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 18-11 19:15
CedricD schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:19:
Ze hebben me deze avond overtuigd om een ritje met de "B+ groep" te rijden aan 'niet meer dan 33-34 gemiddeld'.
Je raadt het al: thuisgekomen met 37 gemiddeld op de teller :+.
Er reden nog wel mensen achter je toen je bij de 'finish' was?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CedricD
Was een ritje van 70 km.
MrAcid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:05:
En waar? Voor 37 gemiddeld moet je aardig de ruimte hebben. Wel lekker tempo hoor!
De grote wegen (25 km) genomen zonder fietspaden tot aan het jaagpad, dus hadden we lekker veel plaats. Daarna een 25-tal km langs het water (jaagpad), dus weinig last van auto's.
Dan nog een 20-tal km terug langs wat kleinere wegen.

Op dat parcours kan je wel wat snelheid maken :).
MrAcid schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:05:
En waar? Voor 37 gemiddeld moet je aardig de ruimte hebben. Wel lekker tempo hoor!
Ruimte hadden we idd :). Was daarnaast ook rustig op baan.
Eergisteren ook solo 36 km/u avg gereden met een opzettijdritstuur. Op rustige wegen is dat (makkelijk) doenbaar :).
wisselwerking schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:12:
Met een groep rijd je natuurlijk veel makkelijker op hoge snelheid. Zeker als iedereen meedraait in kopbeurten. Bochten kun je overigens prima op hoge snelheid nemen
Idd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CedricD
Seriph schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:12:
Tussen kunnen en durven zit toch wel een groot gat. Ik zie soms collega renners op een manier de bocht omgaan dat ik daar bang van wordt. Maar dat heeft meer met mijn dapperheid te maken.
Tip 1: Mountainbiken is enorm goed om de (bochten)techniek bij te schaven.

Tip 2: Oefening baart kunst.

Tip 3: Op voorhand de bocht 'scannen'. Veel mensen kijken niet ver genoeg vooruit en kunnen dan moeilijk een inschatting maken.

Tip 4: Op een grote parking wat slalommen met je fiets is goed om aan te voelen/leren wat de grenzen zijn

Tip 5: Durf, met mate

:9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orange.x
@Noisia Ja, dat is wel balen zeg. Maar ik zou gewoon lekker wel verder kijken. Het is niet zo dat als er bij 1 merk 1 probleem plaatsvindt het overal zo is he. Ik heb ook meermalen bij Rose "koffie gedronken" en weer moeten wachten etc. Dat heeft mij doen besluiten daar geen zaken meer te doen maar zo zijn er nog legio die er wel kopen en anderen om mij heen zijn ook best begaan met Canyon.

Hoe dan ook gewoon verder kijken. Er zijn zoveel merken met goed spul te krijgen. En gooi je hier je budget neer en wensen dan zijn er genoeg die met je mee willen kijken :) Je gaat toch niet je fietsplezier laten verpesten door zo'n voorval?

Chop chop!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:03

mvds

Totally awesome!

€300 voor een upgrade van 105 naar Ultegra? Daar zou ik niet eens over na te hoeven denken :D

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:01:
€300 voor een upgrade van 105 naar Ultegra? Daar zou ik niet eens over na te hoeven denken :D
en andere wielen en andere zadelpen + zadel. Maar het voornaamste is dan gevoel of juist het ongemak waarmee je tevreden moet zijn. Op zich een mooi aanbod om dat verschil te delen, maar als je budget 2000 euro is, is die 300 extra toch weer 300 extra en boven budget. Fiets moet goed zitten, zeker voor dat bedrag den kik dat je naast rationele eisen ook emotionele eisen mag stellen.

@Noisia Zonde van je ervaring, hopelijk kun je snel wat anders vinden. Rond de 2000 euro zijn best mooie fietsen te vinden met die configuratie en afwerking. Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dit is gewoon bar slechte afhandeling van Canyon wat mij betreft. Kan me voorstellen dat dit super frustrerend is.

Enige wat ik niet snap is dat je een maand wacht met die fiets, al is het maar 200m door de straat, proberen... En hoe je het nu eind mei hebt laten worden voordat je op dit punt staat.

Constructiever: ik zou nogmaals proberen om met meer korting die 8.0 te krijgen. Wijs ze op de kortingen waarmee die dingen einde jaar weg doen. Dan kan €400/€500 korting echt wel. Die €100/€200 zou ik dan betalen vanwege de (goede) upgrade.

Twitter | Strava

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
mvds schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:01:
Wel als het frame niet in de kleur is die je eigenlijk niet wilt.
Ga je achteraf alleen maar spijt van krijgen dan.

Vervangingsonderdelen zijn alleen niet duurder, je kan ook gewoon 105 onderdelen bij een ultegra groep monteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
@Noisia Balen en inderdaad zeer frustrerend. De tijd die je niet kunt fietsen wordt door Visa altijd passend uitgedrukt als 'Priceless'. Beetje vervelende reactie dit, maar dit zijn wel deels mijn argumenten om niet voor een Canyon te kiezen en altijd een 2e fiets op reserve te houden (ik ben dan ook een verslaafde).

Voor 300e was het een redelijke upgrade geweest, maar kan me goed voorstellen dat wanneer de kleur je niet bevalt je er niet mee akkoord gaat. Looks zijn toch de #1 reden om iets wel of niet te kopen (eerst een selectie maken van passend/degelijk spul, dan keuze maken o.b.v. de looks en de prijs moet je vervolgens maar accepteren).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
coelho schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Is er nergens een fietsenmaker of webwinkel die de fiets van jouw keuze op voorraad heeft? Dat de fabriek levertijd heeft wil toch niet zeggen dat er niet ergens al een aantal op voorraad staan?
Je kent het principe van Canyon niet merk ik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-11 15:28
@coelho Canyon werkt zonder dealers als internet only leverancier. Daardoor krijg je iets meer bang-for-buck maar zit je dus wel met levertijden en service op afstand.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-11 16:45
Volgens deze manual van Shimano (vanaf blz.102) 6 to 8 Nm.

Shir wijzigde deze reactie 17-05-2019 21:30 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-11 16:40
Okee bedankt. Dan zal ik diegene niet aanraden aan iemand die ik in gedachten had.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-11 17:38
Gisteren de nieuwe fiets opgehaald, man wat een ding :*)
Ik had natuurlijk verwacht dat er een verschil zou zijn, anders was het zonde geld geweest, maar dat het zoveel scheelt niet normaal.

Ben nog niet helemaal happy met de stock banden, misschien toch van de week de continentals even proberen.

In ieder geval super happy.
Tcrr

sorry voor de foto kwaliteit, alleen de front camera doet het nog

bazzard wijzigde deze reactie 17-05-2019 23:37 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
En met Conti's bedoel je de Gp5000's?

Die heb ik er gisteravond onder gegooid bij mij, vorige fiets had ik ze ook en ze bevallen me erg goed. Ben benieuwd wat ze in 28mm doen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CedricD
Vandaag een leuk ritje gedaan, enige wat ik wou was een 4-tal uurtjes fietsen, de rest was ongepland :).

M'n neus achterna gegaan en heel wat nieuwe en leuke wegen leren kennen. Ik was precies op vakantie op slechts een boogscheut van huis.
Ik moet dat meer doen :*).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
Zijn de mooiste ritjes toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 18-11 21:42

coelho

VanTheManFan

Holkers schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:05:
[...]
Je kent het principe van Canyon niet merk ik
Noisia schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:26:
@coelho Canyon werkt zonder dealers als internet only leverancier. Daardoor krijg je iets meer bang-for-buck maar zit je dus wel met levertijden en service op afstand.
Weer wat geleerd, bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-11 15:28
HBSVDK schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 23:35:
[...]

Vandaag op een groepje jongeren geklapt die zomaar uit een oprit de weg opdraaide. Zelf net even nek te strekken dus iets onbedachtzaam. Nu is m'n sigma oldskool bedrade km teller stuk, van stuur af geslagen maar rest bovenwonder heel (nog wel kneus-neus). Binnenkort maar eens om een echte garmin edge teller kijken. Nog wachtende op ervaringen met de 830
Alleen teller kapot? Dan heb je geluk gehad!

Overigens zou ik iedereen een Wahoo aanraden, vind ik echt klasses beter dan de Garmins. Maar goed, daar hebben we een ander topic voor...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-11 19:58
Tacoos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:29:
[...]

iemand ondertussen tips voor het verzorgen van schuurplekken op je r**t? :X
Bij elke Kruidvat vestiging te koop.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 22:09
Nou, inmiddels 1 jaar aan 't fietsen dus tijd voor een toertochtje. Is de Gran Fondo Rosa geworden, zo'n grote commerciële :). Het beviel erg goed! Alle randzaken waren prima, de route was heel mooi en de verzorging ook prima. Bij de start en sommige knelpunten was 't wat druk, maar niets wat vervelend was.

Paar leuke stukjes waar ik normaal nooit kom (Italiaanse weg, al die heuveltjes rondom Oosterbeek). De Posbank zat er ook in, maar daarna op de weg terug naar Oosterbeek is het ook niet meer vlak geweest. Letterlijk elk heuveltje zat in de route :). Wel lekker dat we daar continu iedereen inhaalde, misschien wel het resultaat van het feit dat het hier ook niet helemaal vlak is en we dus wel iets gewend zijn.

Al met al, erg leuk, maar vooral voor af en toe. Je komt mooi op plekken waar je normaal niet komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noxa
Ik zoek een nieuwe multitool voor in het zadeltasje. Hoe zijn jullie ervaringen? Ik had een oude topeak unit maar die is naar zijn grootje/te groot/lomp.

Ergo hij moet voldoen aan de volgende voorwaarden. Lichtgewicht, compact, incl. bandenlichter(s), 4,5,6,8 mm inbus en kettingpons.

Noxa wijzigde deze reactie 19-05-2019 17:02 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-11 19:58
Tacoos schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Da's toch vooral ter voorkoming van?
Ben nu sudocreme aan het proberen, hadden we nog in huis
Dat geeft wel witte vlekken op kleding ... just saying.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: september 2000

Phydomir

Dennis

ZieMaar! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:00:
Nou, inmiddels 1 jaar aan 't fietsen dus tijd voor een toertochtje. Is de Gran Fondo Rosa geworden, zo'n grote commerciële :)
Dat zal al die fietsers in het roze verklaren die ik tegen kwam rondom oosterbeek en Arnhem.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
ZieMaar! schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:00:
Nou, inmiddels 1 jaar aan 't fietsen dus tijd voor een toertochtje. Is de Gran Fondo Rosa geworden, zo'n grote commerciële :). Het beviel erg goed! Alle randzaken waren prima, de route was heel mooi en de verzorging ook prima. Bij de start en sommige knelpunten was 't wat druk, maar niets wat vervelend was.

Paar leuke stukjes waar ik normaal nooit kom (Italiaanse weg, al die heuveltjes rondom Oosterbeek). De Posbank zat er ook in, maar daarna op de weg terug naar Oosterbeek is het ook niet meer vlak geweest. Letterlijk elk heuveltje zat in de route :). Wel lekker dat we daar continu iedereen inhaalde, misschien wel het resultaat van het feit dat het hier ook niet helemaal vlak is en we dus wel iets gewend zijn.

Al met al, erg leuk, maar vooral voor af en toe. Je komt mooi op plekken waar je normaal niet komt.
ben dit jaar voor het eerst begonnen met fietsen kan mijn ritten nog op 2 handen tellen, gisteren ook de GFR gedaan en ondanks dat ik voornamelijk vlak ben gewend vond ik de heuvels echt super leuk om te doen en ging ook prima af. Moest wel steeds wachten op mijn vader die al langer fietst maar samen uit samen thuis ;)
Het is allemaal wat massaler en commerciëler maar prima te doen en zeker een goede manier om het wielrennen onder de knie te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-11 13:13
Galois schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:19:
De zomervakantie begint wat vorm te krijgen.
Ook dit jaar gaan we kamperen en zullen waarschijnlijk niet (ver) van tevoren iets boeken. We kiezen dan vaak wel de regio uit en paar dagen van tevoren bellen we wel eens naar een camping. Ook weten we nooit hoe lang we blijven zullen. Vaak doen we dan zo'n 3 campings aan.

Voor dit jaar staat de Tourmalet op het programma. Dat vindt mijn vrouw goed 'mits er in de regio ook wat meer te doen is' :) (we gaan met het gezin, twee kinderen van 5 en 7).

We zullen een weekje in deze regio zitten en daarna zullen we doorgaan naar Spanje om daar ook een week of 10 dagen te zitten.

Maar nu de regio van de Tourmalet. De meest beklommen col in de Tour en door mij nog nooit bedwongen. Vele van jullie vast wel, daarom op zoek naar ervaringen hier voor een dorp in de regio waar (zoals mijn vrouw wenst) 'wat meer te doen is dan alleen die col'. (overigens niet zozeer iets in het bijzonder, gewoon sfeer, gezelligheid, bezienswaardigheden, wandelingen, enz, enz.).

Het zou leuk zijn als we een camping kunnen vinden op loopafstand van een dorpje. Dorpje hoeft niet groot te zijn, maar als er een goede supermarkt is en een pleintje met terrasjes is het prima.

Heeft iemand ervaring in dit gebied? Is de kant van Luz-Saint-Sauveur of de kant van Campan de beste plek om met het gezin te zitten? Ik hoef ook niet persé aan de voet van de beklimming te zitten. Een half uurtje rijden daar vanaf is ook prima.

Tips?
Campan zit in een soort zadeldal tussen Tourmalet en Aspin, in mijn herinnering was daar vrij weinig te beleven. De kant van Luz-Saint-Sauveur/Argelès Gazost is wat meer bevolkt. Is er veel te doen? Wel als je van wandelen etc houdt heb je prachtige wandelgebieden oa Pont d'Espagne :) Wij hebben aantal jaar geleden in Luz-Saint-Sauveur gezeten en dat beviel uitstekend.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online
sapphire schreef op zondag 19 mei 2019 @ 01:17:
....

Overigens kwam ik er afgelopen week achter dat ik blijkbaar een bus Cylon course spray had staan in de kast dus dat maar even gebruikt. Wel lekker stille drive train :)
Ik heb daar de lube van, een paar jaar geleden van alles geprobeerd, Squirt, Boeshield T9 etc en uiteindelijk gewoon weer terug gevallen op deze. Altijd stil, blijft lang zitten, geen gedoe met wisselende weersomstandigheden.

Als het te zwart wordt een paar keer door een doek met lampenolie trekken en hij is weer als nieuw.

Kluus wijzigde deze reactie 20-05-2019 09:56 (7%)

Acties:
  • +23Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 09:40

Flipmo

OMG !!

Afgelopen zaterdag mijn nieuwe fiets opgehaald *D
Na lang twijfelen over diverse fietsen en kleurstellingen uiteindelijk bij Sensa uitgekomen.
Deze fiets heb ik op de bikemotion zien staan en sindsdien was ik verkocht :)
Het is een Sensa Giulia G3 disc afgemonteerd met Ultegra.
Wat een verschil met de oude Giant TCR (met tiagra) zeg, ik ben er echt super blij mee!

Deze zomer gaan we naar een camping in Italie, (aan lago di Iseo). Daar mooi de mogelijkheid om de fiets eens goed te testen in de bergen :)

Flipmo wijzigde deze reactie 20-05-2019 10:12 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orange.x
Qua vakanties met het gezin probeer ik zo'n beetje om de dag te fietsen in de ochtend vaak. Dan kan ik van 8-12 fietsen of als ik verder wil zou ik eerder op moeten staan. Maar dan hebben we de middag nog om iets te doen en ook genoeg dagen om de hele dag iets te kunnen ondernemen. Ik hoef ook niet per se tochten van 150km te maken ofzo.

Rond hemelvaart zou ik naar de Alpen gaan voor de homemade marmot route, maar de Galibier zal dan 99% kans gesloten zijn, fietsgedeelte tot de top in ieder geval. We wijken daarom uit naar de Vogezen om daar een tochtje van 240km te gaan doen met alle Ballons. Servance, Alsace, Grand Ballon en Petit Ballon. Gisteren even wat campings zitten loeren en prijzen vallen opzich wel mee. Maar kreeg ineens een ingeving om ook te kijken naar een huisje of appartement. Slaapt, hopelijk, net wat lekkerder + gemak van eventueel een keukentje voor het maken van een lekkere maaltijd. Op van die campinggasstelletjes op krakkemikkige stoeltjes en een krakkemikkig tafeltje... Je snapt :)

De geniale ingeving kwam daarna nog, waarom niet even op AirBNB kijken! Kwam ik gewoon voor 29 euro per nacht een 4persoon iets tegen hahah. Dan is de keuze voor 23 euro per nacht op de camping of 29 euro per nacht in een huisje nogal snel gemaakt haha. Dat gaat dus wel relaxt worden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 22:09
d-vine schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:17:
[...]

ben dit jaar voor het eerst begonnen met fietsen kan mijn ritten nog op 2 handen tellen, gisteren ook de GFR gedaan en ondanks dat ik voornamelijk vlak ben gewend vond ik de heuvels echt super leuk om te doen en ging ook prima af. Moest wel steeds wachten op mijn vader die al langer fietst maar samen uit samen thuis ;)
Het is allemaal wat massaler en commerciëler maar prima te doen en zeker een goede manier om het wielrennen onder de knie te krijgen.
Ik vond de route ook echt mooi, vooral rondom Doorwerth. Posbank ken ik wel (blijft erg mooi), maar rondom Renkum, Oosterbeek en Doorwerth was echt een grote verrassing!

Qua vakanties: over een paar weekjes ga ik naar de Dolomieten (Moena). Zelfde plek als waar de wintersport was, maar nu dus zonder sneeuw. Doel is wandelen en klettersteigen, maar goed, daar een mooie klim pakken (Predazzo - Passo Rolle - San Martino en weer terug, grotendeels ook etappe in de Giro dit jaar) is natuurlijk erg mooi en de Sella Ronda op de fiets ook. Heb alleen geen trekhaak en op het dak vind ik niet fijn, dus meeslepen is wat onhandig (maar zou met zadel en wielen eruit wel moeten lukken)...Andere optie is huren, maar volgens de accommodatie zit er niet zoveel in de buurt en zit de dichtstbijzijnde verhuur op 1 uur rijden, het is vooral mountainbiken blijkbaar...Mijn vriendin twijfelt ook, die is bang voor 't afdalen :).

In september Azoren, daar valt niet veel te fietsen, maar heel misschien dan in november ofzo nog de canarische eiland (van do tot di ofzo) en dan wel veel fietsen...Keuzes zat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Precies het gezeik en gedoe waar ik geen zin in heb. Ik wil een bang-for-buck fiets met top-kwaliteit onderdelen die qua kleurstelling en vormgeving al helemaal op elkaar zijn afgestemd.

Een nieuw crankstel en zadel kopen voor een gloednieuwe fiets?!? Koek-koek! 8)7 :+

Zoveel mensen, zoveel wensen! En wat betreft emotie: je moet mij eens zien genieten op die eenheidsworst! ;)

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
MrAcid schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:00:
Precies het gezeik en gedoe waar ik geen zin in heb. Ik wil een bang-for-buck fiets met top-kwaliteit onderdelen die qua kleurstelling en vormgeving al helemaal op elkaar zijn afgestemd.

Een nieuw crankstel en zadel kopen voor een gloednieuwe fiets?!? Koek-koek! 8)7 :+

Zoveel mensen, zoveel wensen! En wat betreft emotie: je moet mij eens zien genieten op die eenheidsworst! ;)
Tja, ik zeg dan ook altijd maar dat de helft van mijn hobby naast de fiets is ;-).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
CedricD schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:24:
@Ypuh
78 kg, maar ben wel 1m95 groot. Een kilootje kan er nog wel af maar dat is het max.
Periode met de 75-76 kg-grens geflirt, maar dat was té laag. Voelde me echt niet super die periode.

Thx voor de kledingtips! Ik ga hier even in de lokale speciaalzaak op bezoek gaan :)
Dan zou ik mij niet al teveel zorgen maken en gewoon met 36-32 naar boven fietsen. Een globale inschatting is dat je op z'n minst net zo fit bent als ik en 10kg lichter. Zo extreem steil als in de Ardennen zijn de klimmen in de Pyreneeën ook weer niet volgens mij.

Ypuh wijzigde deze reactie 20-05-2019 22:14 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
@CedricD Geen centje pijn volgens mij. Ik ben net zo lang, weeg 1 a 2 kg minder, maar als ik zie hoeveel jij fietst hoef je je absoluut geen zorgen te maken. Ik ben ook boven gekomen op de HC cols die ik gefietst heb (met zwaardere verzetten dan jij aangeeft).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:20
@CedricD volgens mij hoef je je met jouw vorm niet zoveel zorgen te maken. Ik denk dat de klimmetjes over het algemeen langer zijn, maar ook minder stijl dan in bijvoorbeeld de Ardennen. Ook in de Ardennen heb ik zelf eigenlijk nooit het kleinste verzet nodig (maar dat is dan wel met 50/34 - 11/32 combi). Sterker nog, ik heb vaak wel een tandje of 4 over.

Wat kleding betreft. Om niet koud te worden kun je natuurlijk ook nog weer een stukje afdalen en weer opnieuw klimmen. Dat wordt niet altijd op prijs gesteld door de mede-fietsers :P maar het zorgt er wel voor dat je niet koud wordt en je maakt nog wat extra hoogte meters. Had met de ATB in de Ardennen daardoor iets van 10km extra gefietst met 500 extra hoogte meters op een tocht van 60km (ik dus 70km). Dat is toch een leuke training _/-\o_

Wisselwerking Flickr Strava

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ik heb de Ventoux beklommen als allereerste (echte) beklimming ooit met 34/50 en 11/28, 86kg... dus komt goed :)

2012 alweer... en nog steeds dezelfde fiets ;)

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl

Pagina: 1 ... 12 ... 23

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True