Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Th0rsten
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12-09 12:54
Beste MedeTweakers,

Na een upgrade gekocht te hebben gekocht van een AMD FX 8350 (OC 4.6ghz),MSI 990FXA-GD80, 8gb corsair ben ik naar een Intel i5 8600K., Asrock Extreme 4 z370, 16gb 3000Mhz corsair LPX gegaan.

Ik ben overall erg tevreden mee maar nu merkte ik na dag 2 op toen ik een beetje zat te kijken bij overlock instellingen dat ik een Coilwhine heb en die komt uit mijn video kaart lijkt.

De Videokaart draait al een goed jaartje zonder coilwhine of problemen op mijn oude systeem.

Het lijkt te komen van mijn GPU want als ik benchmarks draai en de FPS schieten de lucht in veranderd de Coil Whine naar een High pitch sound en weer terug en dat op de maat van de FPS counter. (soms tot hilarische soort ritmische beats tot gevolg)

maar super irritant! eindelijk PUBG spelen 144+ fps maar hoor ik die irritante coil whine er doorheen.
Zoals uit de kast als door mijn audio (headset).

Nu lees ik veel dat er meer mensen specifiek van asrock er vaak last van hebben.
Vsync aanzetten of FPS cappen op 100 is de coilwhine bijna weg.

Nu wil ik het vanavond proberen te verminderen door een aantal dingen te proberen.

Conductors vast zetten met rubber ringetjes als dat lukt.
En mijn voeding anders zetten op mijn videokaart zoals in de foto links word beschreven.

Link naar het plaatje

Alleen mijn vraag is kan dit ook met mijn MSI gtx 1070 armor OC op deze manier zonder dat ik hem sloop.
kan namelijk nergens hier antwoord op vinden.

• Th0rsten
Ahh ja niet zo handig om dat niet er bij te vermelden.

TN6V27 be quiet! Pure Power CM L8 630W ATX23.

daarom dacht ik het vermogen te verdelen door met een 2e kabeltje het aan te sluiten *(voorheen zat er ook een extra aansluitpunt op mijn moederbord voor de vidkaart)

Deze kabel heb ik nu losgemaakt is een modulaire voeding.

voeding komt van 22 september 2015 *(volgens de bon)

Hier een filmpje van mijn PC met een korte bench:

(edit: extra aanvulling info)
(edit: extra linkje voor het geluid)

Th0rsten wijzigde deze reactie 04-09-2018 19:50 (78%)

• Th0rsten
Ok ben ondertussen er achtergekomen dat het inderdaad om de voeding gaat waar hij geluid vandaan komt.
Ben met een keukenrol over heel de kaart gegaan en hoorde het steeds luider worden naar de voeding toe.

Toen ik hem er opzetten was het duidelijk.

Heb de kaart ook verplaatst naar PCIE1 slot ipv 4 nu zit hij zowat tegen mijn koeling aan maar het was even om te testen.

verder andere PCIe voeding module 2 gepakt van de voeding wat dus ook niks hielp.

Enigste schrik was dat de drivers van nvidia nadat hij van PCIe slot was veranderd opnieuw geinstaleerd moest worden want hij starte op met 640x340 resolutie op, dacht even mijn videokaart gesloopt te hebben.

Na een reinstal werkte de boel weer.

De voeding:

Toen in de tijd dat ik hem kocht werd hij goed aangeprezen maar helaas is dit dus niet voor lange duur geweest.

Wat raad je aan voor mijn systeem met overclocking in gedachten van de cpu ?
Als ik je advies mag vragen.

Edit: extra info

Th0rsten wijzigde deze reactie 04-09-2018 22:03 (37%)

• Th0rsten
Thx zal ook zelf wel even wat research over deze voedingen gaan doen.

Maar 550 watt acht je voldoende met OC in gedachten?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True