Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 57.352 views

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:09

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:56:
Max heeft weer problemen met de motor. :/
Het is niet de motor die in de race gebruikt wordt, dus dat maakt niet zoveel uit :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:46
AGee schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:06:
Heb geen beeld, maar: Heeft Max een probleem met de motor of heeft ie "een probleem"?
Motor naar het schijnt. Max had het over misfires.

Wom wijzigde deze reactie 14-09-2018 16:08 (65%)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:54

:+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08-12 17:56
AGee schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:06:
Heb geen beeld, maar: Heeft Max een probleem met de motor of heeft ie "een probleem"?
Volgens mij waren ze wat afstellingen aan het proberen. Max gaf aan dat hij 'misfires' had.

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Dus de Safety car 1 is sneller dan de Williamsjes?

\o/

• basvn
Quantor schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:09:
[...]

Dus de Safety car 1 is sneller dan de Williamsjes?
Je kunt niet zeggen dat het aan de Mercedes motor ligt..
die van de Williams zou zelfs beter moeten zijn.. zoveel is er dus mis met die auto

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:18

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:46
Medical cars en stratencircuits zijn wel gevaarlijke combinaties hoor!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:31
Max: Tevreden, nog verbeteringen mogelijk. Pole lijkt niet haalbaar.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Stoelpoot schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:17:
[...]

Medical Car, niet Safety Car. De Medical Car hoeft niet snel te kunnen, want die rijdt enkel naar stilstaande auto's.
Jammer, kijk nog eens goed maar de tijdswaarneming :*)

\o/

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:06

Soggney

Zeekomkommer

Quantor schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:24:
[...]

Jammer, kijk nog eens goed maar de tijdswaarneming :*)
Nou als ik em goed bestudeer heeft safety car 1 de eerste 2 sectoren op 1.41.xx gehaald en zit de medical car er 3.yyy seconden achter

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:29
Ben wel blij dat de race in het donker wordt gehouden want overdag is het maar een lelijk circuit terwijl in het donker een van de mooiste is

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:28

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:32:
[...]

Wat als hij erop was geknald en Vettel z'n gearbox naar z'n grootje zou zijn geweest. Achteraan starten :) ?
Nee, vrijdag rijden ze niet met race gearboxes.
Dus dan was er exact... niks aan de hand ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
alexbl69 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:32:
[...]

Wat als hij erop was geknald en Vettel z'n gearbox naar z'n grootje zou zijn geweest. Achteraan starten :) ?
Wat @YakuzA zegt. In de regels staat dat de versnellingsbak 6 achtereenvolgende events mee moet gaan. Maar een paar regels ervoor staat dat ze met een event alleen de zaterdag en zondag bedoelen. Dus op vrijdag wordt gereden met een andere bak en mag je dus ook elk weekend (op vrijdag) met een andere rijden.

Dit dus i.t.t. de motor waarbij de vrijdag wel meetelt. Waarom dat verschil er is is mij niet duidelijk.
Maar ook dan rijden de teams gaandeweg het seizoen met een oude motor op de vrijdag. Dus ze beginnen het seizoen met 'motor 1' die ze alle sessies gebruiken, en nu na 6 of 7 races wordt die motor vervangen/afgeschreven, maar die motor wordt dan wel nog op de vrijdag gebruikt. Omdat het dan minder uit maakt als de motor kapot gaat, en je de milage op de nieuwe motor beperkt (en dus of langer de hogere engine modes kunt gebruiken of de motor meer weekenden kunt gebruiken).

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:11
FP2 hoge lichten:

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Still faster than McLaren. :+

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 15-09-2018 00:55 (10%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:24

JB

Cédric roelt!

Dit gaan we volgend jaar wel missen...! Daniël is gewoon een toffe peer en de uitvoering van dit soort activiteiten gaat anders zijn met de andere Pierre/peer :+

Mijn boefje is liev!

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:03
Ben benieuw! Denk 2e startrij achter Ferrari!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:45

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:36
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:37:
[...]

Reclamegelden betalen Max zijn ogenschijnlijk riante salaris hoor. Hij pikt het maar. :+
Ik ben een beetje allergisch voor (opzettelijke) voedselverspilling.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:52
Sir_Lion schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:11:
[...]

Met weer een touche op de muur. Ik zag ook een stukje rubber eraf vliegen :9

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16:35
DNF'je voor Max morgen?

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:51
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:38:
De motor van Max maakt nog steeds gekke geluiden. -O-
Ze hebben stiekem een Honda gestoken, maar hem niet verteld :+

-

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14:50
Dit moet gewoon een keer mis gaan dit weekend. Kan niet anders :X

PSN: iRoyalFlushh

• Maurice079
Die RB ziet er ook gewoon totaal niet stabiel uit, wat anders wel het geval is.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:45

sjaool

Every life should have 9 cats

"The product in the back of this car is not working like I want to". Max :+

sjaool wijzigde deze reactie 15-09-2018 13:07 (10%)

"When you grow up your heart dies"

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-12 20:14
Hahaha Max. The product in the back of this car isn't working like I want it to

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Maurice079
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:58:
[...]

Tja, vrijwel constant verkeer gehad en veel dirty air. Dan alsnog moet ik nog maar zien of de tweede startrij er nog inzit. :/
Ik durf hem wel aan dat het gewoon de 3e startij wordt. Zit voorlopig nog geen stijgende lijn in. En aan de boardradio van Max te horen, is ie ook niet echt positief gestemd haha

• iichel
Ben wel blij dat RB en Renault uit elkaar gaan. Wat een kansloze situatie wordt dat langzamerhand vanuit RB met al dat gehuil :X

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:00:
Ben wel blij dat RB en Renault uit elkaar gaan. Wat een kansloze situatie wordt dat langzamerhand vanuit RB met al dat gehuil :X
Kansloos met die Renault zou je ook kunnen zeggen....

Te koop....

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:48
Kinderachtig inderdaad, en politiek gezien ook niet zo slim, je weet nooit in welke positie je nog terecht gaat komen.

kimi | iRacing Profiel

• Grimmie187
  • Laatst online: 11:59
Volgend jaar wordt het waarschijnlijk huilen over de Honda motor dus zal weinig verschil maken.. ;)

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Het gezeur is dit weekend wel erg kunstmatig...

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo | Corsair HX850i

• Chiron
  • Laatst online: 18:08
https://streamable.com/sd5kn _O-

Maar eigenlijk is het om te huilen :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Saturnus schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:02:
Het gezeur is dit weekend wel erg kunstmatig...
We hebben het ook jaren van Alonso aan mogen horen, dan vallen een paar weekenden nog wel mee 😏

A smile a day.... [The end is near]

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dus HAM had wel gelijk met zijn opmerking dat RBR al met de ontwikkeling van de RB14 is gestopt.

• iichel
stats for nerds:

Ferrari bewaart z'n enige setje softs vooralsnog.

iichel wijzigde deze reactie 15-09-2018 13:16 (24%)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

tot dus ver de RB suprematie op dit circuit...dat wordt gewoon weer p5 en p6 :z
En dat ligt ws niet eens alleen maar aan die Renault motor...

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max Max is fast Max dus. :P
Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:10:
[...]

Gasly rijdt volgend jaar in een RBR Honda dus die kijkt wel uit en Hartley heeft sowieso niets te zeuren.. ;)

Ik denk dat het meer in de aard van het beestje zit (Max) als hij niet vooraan kan rijden. Wat overigens prima is, dat doen alle top coureurs.
En dat wil je juist voor een topper. Geen van de echte toppers gaat dit seizoen na seizoen tolereren. Niet Hamilton, niet Vettel, niet Alonso en dus ook niet Verstappen. Van drie van de vier hebben we zeer duidelijke en recente voorbeelden van frustratie als het materiaal ze tegenhoud. Of het nu "GP2 engine", "blue flag rage" of "Renault" is maakt weinig uit. Ze pikken het hooguit een seizoen als er nog hoop is op verbetering. Komt die niet, dan breekt er iets. Lijkt me redelijk voor een topsporter die niet op niveau kan presteren vanwege materieel. :)

Ik kan me extreem gefrustreerde 2016 Vettel nog goed herinneren. Ik mis hem, de radio was geweldige entertainment, zeker voor de saaie races. :P
Die zijn we al verloren, radio Alonso gaan we ook verliezen en dan hebben we alleen nog Max over. Daar zal weer hoop ontstaan, dus in 2019 verwacht ik ook weinig Max rage. Zeker als Honda in het huidig tempo blijft ontwikkelen en sterk gaat inlopen.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 15-09-2018 13:22 (4%)

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17:17
Ik begin me af en toe af te vragen of de problemen die RB heeft wel aan de motor te verwijten zijn.

Als ik het goed gebruik rijden ze op vrijdag met een andere motor dan op zaterdag. Het is toch apart dat je op vrijdag en zaterdag dan problemen hebt die aan de motor gerelateerd moeten zijn. Er lijkt iedere week wel iets anders te zijn.

Langzaam aan begin ik me af te vragen of de motor niet gewoon slecht samenwerkt met de auto. De schuld hiervan kan je niet alleen bij Renault neerleggen.

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Tjeez, wat een hoop engineers op dit forum, misschien bij RB solliciteren? Het is natuurlijk een aanwinst voor hen dat sommigen van jullie het allemaal wel beter (denken) te weten dan bijv. een Andrew Newey :+ .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Edd
  • Laatst online: 17:51
AlxRoelofs schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:33:
Ik begin me af en toe af te vragen of de problemen die RB heeft wel aan de motor te verwijten zijn.

Als ik het goed gebruik rijden ze op vrijdag met een andere motor dan op zaterdag. Het is toch apart dat je op vrijdag en zaterdag dan problemen hebt die aan de motor gerelateerd moeten zijn. Er lijkt iedere week wel iets anders te zijn.
Dat ligt er maar net aan of je een "oude" motor beschikbaar hebt in je pool die je hiervoor kunt gebruiken.
Langzaam aan begin ik me af te vragen of de motor niet gewoon slecht samenwerkt met de auto. De schuld hiervan kan je niet alleen bij Renault neerleggen.
Tja... Het chassis is een seconde los van de andere Renault-aangedreven teams.. Dus of het daaraan ligt? Denk het niet..

-

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik hoop dat Verstappen zich niet teveel op laat fokken door "het product achterin", want zijn focus moet straks 100% op het circuit liggen anders hangt ie hem voor het einde van Q3 ergens in de muur. Ik kan me de frustratie wel voorstellen maar helaas moet ie het ermee doen. Ricciardo zullen we beslist niet horen klagen, dus een referentie voor de ervaring van Verstappen met de C-spec motor op dit circuit krijgen we niet.

Zouden ze het misschien toch met geel gaan proberen in Q2, want de Hyper leek het niet werkelijk heel lekker te doen onder de RB14?

A smile a day.... [The end is near]

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17:17
Edd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:38:
Tja... Het chassis is een seconde los van de andere Renault-aangedreven teams.. Dus of het daaraan ligt? Denk het niet..
Dat het chassis goed zal zijn voor RB daar twijfel ik niet aan. Dat hebben ze vaak genoeg bewezen.

Het probleem is echter wel dat het chassis samen moet werken met een motor om een auto te creëren. Op dit moment lijkt het er gewoon op dat het niet samen werkt en dan vind ik dat je dit niet alleen op de motor kan afschuiven.

Om in de Tweakers termen te blijven -> als je een i5 processor op een AMD moederbord schroeft dan kan je het ook niet aan de processor verwijten dat het systeem niet werkt.

• iichel
AlxRoelofs schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:43:
[...]

Dat het chassis goed zal zijn voor RB daar twijfel ik niet aan. Dat hebben ze vaak genoeg bewezen.

Het probleem is echter wel dat het chassis samen moet werken met een motor om een auto te creëren. Op dit moment lijkt het er gewoon op dat het niet samen werkt en dan vind ik dat je dit niet alleen op de motor kan afschuiven.

Om in de Tweakers termen te blijven -> als je een i5 processor op een AMD moederbord schroeft dan kan je het ook niet aan de processor verwijten dat het systeem niet werkt.
Tsja, toch zijn hier genoeg mensen die Red Bull de hemel in prijzen en Renault het liefst collectief de brandstapel op jagen.

Overigens ben ik het persoonlijk compleet met je eens. Een auto is slechts zo goed als de motor en het chassis samen. En die integratie daarvan is de taak van Red Bull.

• iichel

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:39:
[...]

Volgens mij constateren we alleen maar? Verder is Newey niet een soort oppergod ontwerper en de rest van de teams kneuzen, hij heeft er in het verleden ook vaak genoeg naast gezeten.. :p
Heb je mij horen zeggen dat Newey een oppergod (of iets in die trant) is? Leg me geen woorden in de mond aub ;) . Sommigen hier hebben imho gewoon té snel hun (negatieve) woordje klaar, vooral als het niet om hun favoriete team of coureur gaat.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• iichel
KillerBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:46:
[...]

Heb je mij horen zeggen dat Newey een oppergod (of iets in die trant) is? Leg me geen woorden in de mond aub ;) . Sommigen hier hebben imho gewoon té snel hun (negatieve) woordje klaar, vooral als het niet om hun favoriete team, PU of coureur gaat.
Om het even compleet te maken d:)b

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:27:
[...]

Volgens mij zeggen we het hetzelfde? Ik heb persoonlijk alleen nog niet zoveel vertrouwen in Honda volgend jaar aangezien RBR zelf al gezegd heeft dat het een overgangsjaar wordt.
Min of meer, maar dat komt omdat ik mijn argument halverwege de reactie niet af heb gemaakt. Ben niet erg scherp vandaag. :P

Waar ik eigenlijk naartoe wil is hoe slecht dit eigenlijk voor de sport is. We hebben nu eenmaal drie topteams die het budget en de mensen hebben om voor de winst te gaan. Een van die teams is kreupel geslagen door factoren buiten hun controle en dat is gewoon waardeloos voor de sport of de kijkers. Zeker omdat de andere twee topteams een overduidelijke nummer 1/2 strategie hanteren. Het gaat dus altijd tussen dezelfde twee en de rest is veldvulling. Is een van die twee merkbaar sneller dan de ander, dan is de race in de regel een saaie optocht. Daar wil ik vanaf maar dat gaat niet lukken zolang RBR met een sub par PU moet werken.

Ik verwacht ook echt niet dat RBR-Honda er meteen in Australië bij zal staan. Mag van mij wel hoor, maar ik reken er niet op. Ik merk dat ik zelf ook behoorlijk gefrustreerd begin te raken hoe de races nu verlopen. Je kan zowat maanden van te voren voorspellen wie gaat winnen, wie tweede zal zijn en wie derde. Komt er eens een race die de boel om kan gooien, Singapore, en dan lijkt RBR hier zelfs veroordeeld te zijn tot een bijrol, puur omdat ze vermogen missen en weer problemen hebben met de PU.

Ik kan me dus wel goed inleven in hoe Max zich moet voelen. Verder zit ik zelf ook constant tussen de hoop op Honda en de waarschijnlijke realiteit dat Honda waarschijnlijk ergens halverwege tussen Renault aan de ene kant, en Ferrari en Mercedes aan de andere kant zal zitten. Dat zou ik al nemen. Alles zodat het eens wat spannender wordt. :/

• iichel
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:55:
[...]

Min of meer, maar dat komt omdat ik mijn argument halverwege de reactie niet af heb gemaakt. Ben niet erg scherp vandaag. :P

Waar ik eigenlijk naartoe wil is hoe slecht dit eigenlijk voor de sport is. We hebben nu eenmaal drie topteams die het budget en de mensen hebben om voor de winst te gaan. Een van die teams is kreupel geslagen door factoren buiten hun controle en dat is gewoon waardeloos voor de sport of de kijkers. Zeker omdat de andere twee topteams een overduidelijke nummer 1/2 strategie hanteren. Het gaat dus altijd tussen dezelfde twee en de rest is veldvulling. Is een van die twee merkbaar sneller dan de ander, dan is de race in de regel een saaie optocht. Daar wil ik vanaf maar dat gaat niet lukken zolang RBR met een sub par PU moet werken.

Ik verwacht ook echt niet dat RBR-Honda er meteen in Australië bij zal staan. Mag van mij wel hoor, maar ik reken er niet op. Ik merk dat ik zelf ook behoorlijk gefrustreerd begin te raken hoe de races nu verlopen. Je kan zowat maanden van te voren voorspellen wie gaat winnen, wie tweede zal zijn en wie derde. Komt er eens een race die de boel om kan gooien, Singapore, en dan lijkt RBR hier zelfs veroordeeld te zijn tot een bijrol, puur omdat ze vermogen missen en weer problemen hebben met de PU.

Ik kan me dus wel goed inleven in hoe Max zich moet voelen. Verder zit ik zelf ook constant tussen de hoop op Honda en de waarschijnlijke realiteit dat Honda waarschijnlijk ergens halverwege tussen Renault aan de ene kant, en Ferrari en Mercedes aan de andere kant zal zitten. Dat zou ik al nemen. Alles zodat het eens wat spannender wordt. :/
TL;DR, niks nieuws in de F1. Iedereen wil winnen maar verschillen zijn vaak gewoon groot tussen teams. Reden: geld en politiek.

*knip* dat zou je dus niet meer doen.

AGee wijzigde deze reactie 15-09-2018 14:26 (1%)

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:33
iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:45:
[...]
Overigens ben ik het persoonlijk compleet met je eens. Een auto is slechts zo goed als de motor en het chassis samen. En die integratie daarvan is de taak van Red Bull.
Absoluut waar. Maar dan nog is er een maximum aan wat je kan bereiken om het maximale uit het totaal pakket te halen. De Mercedes klantenteams kunnen kijken naar Mercedes en Haas en Sauber kunnen kijken naar Ferrari om te zien wat de benchmark is.
Je mag immers verwachten dat het team dat chassis en motor beiden maakt die integratie het beste voor elkaar heeft.

Dat zou echter betekenen dat Renault de benchmark is....en dat zijn ze bij lange na niet.
Met de informatie die we hebben is het logisch om de "schuld" bij Renault te leggen.
Zelf kunnen ze het namelijk niet beter. En de concurrent die vorig jaar nog riep het beste chassis te hebben ligt zelfs nog verder achter.

Ron Dennis had gewoon gelijk toen hij zei dat je in de huidige F1 alleen kampioen kan worden als je fabrieksteam ben of in ieder geval die status. Dat slaat niet alleen op het feit dat de fabrikanten liever niet hebben dat een klantenteam sneller is, maar ook op die integratie die optimaal moet zijn.

Volgend jaar hebben RBR en STR dan ook gewoon dezelfde achterkant. Met een Honda motor die samen met die achterkant ontwikkeld is.
Geen verrassingen over een nieuwe spec die flinke aanpassingen vereist. Geen MGU-K die je niet wil inbouwen omdat het je halve auto overhoopt gooit. En zelf invloed op welke aanpassingen er wel aan de PU gedaan worden.

RBR doet dus precies wat je van ze verlangt: Zorgen voor de optimale integratie. En die ligt duidelijk ergens anders dan bij Renault.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Grimmie187
  • Laatst online: 11:59
KillerBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:59:
[...]

Whehe, wel grappig hoe je probeert iets kroms recht te praten ;) .
Die 'constateringen' zijn toch net iets meer dan dat, ze suggereren dat het ook wel aan iets anders zou moeten liggen dan aan de motor, aan wat het dan óók of wél moet liggen, zeggen de forum engineers er dan weer niet bij, dit laten ze dan voor het gemak aan onze fantasie over.

Het is nogal makkelijk om vanaf de zolderkamer dit soort uitspraken te doen, terwijl ze er daar in Singapore rete hard aan werken en wel iets meer know how hebben van de materie, dan ons forummers, denk je ook niet?
Onzin, er wodt gewoon door een aantal mensen terecht opgemerkt dat het misschien niet alleen aan de motor ligt. Wat is daar zo krom aan? Heeft niets te maken met hoe hard er gewerkt wordt in Singapore..

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:41
Of het is gewoon zo dat ze qua vermogen zover achter komen te liggen dat het niet meer met het chassis te compenseren valt...
Want je ziet wel degelijk dat ze de laatste races steeds extremer moeten compenseren met het chassis waardoor, de juist zo gunstige eigenschappen van het RBR chassis, teniet worden gedaan.

Maar de manier van reageren begint al een beetje trollerig te worden.. wat ik toch erg jammer vind..

Shaggie_NB wijzigde deze reactie 15-09-2018 14:33 (15%)

• iichel
Shaggie_NB schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:30:
Of het is gewoon zo dat ze qua vermogen zover achter komen te liggen dat het niet meer met het chassis te compenseren valt...
Want je ziet wel degelijk dat ze de laatste races steeds extremer moeten compenseren met het chassis waardoor de juist zo gunstige eigenschappen van het RBR chassis teniet worden gedaan.
Tsja in de situaties waar motorvermogen een hele kleine rol speelt falen ze nog steeds:
- In de regen
- Op een stratencircuit

Tsja.

Kan niet wachten tot de Q begint. Kunnen we deze discussie weer achter ons laten :P

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:19

TrekDr0p

QR niet scannen

Klaar voor de Q.
Wel jammer dat de azijn in de aanbieding is vandaag...

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:01

Pierre

Zucht

We gaan beginnen, veel plezier allemaal.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17:30
Bosmonster schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:48:
[...]

Een motor heeft 2 belangrijkste eigenschappen: Performance en Driveability. RBR moet het hebben van dat laatste en als dat dus ook ontbreekt, verlies je dus veel voordeel uit je goede chassis.

Honda heeft aangegeven niet alleen te focussen op performance, maar ook zwaar in te zetten op driveability. Daar zal Max ook wel blij mee zijn, want hij heeft daar, met zijn kart-achtige rijstijl, veel voordeel bij.

Gasly had daar een tijdje terug ook nog wat over te zeggen:
https://www.autosport.com...onsistent-than-17-renault
Ik zou zelfs nog een 3e belangrijke eigenschap toevoegen: Durability.

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:56
Jack bij Ziggo: Honda komt vanaf volgende race met een grote nieuwe update waarbij ze Renault voorbij gaan in performance.

• basvn
Wie zet hem als eerste in de muur?

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:57

Kiwi

Gadgetfreak

basvn schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:01:
Wie zet hem als eerste in de muur?
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:01:
En Grosjean is op de baan. We zijn echt begonnen. :Y

AllesOverCrypto.nl

• TheBrut3
Ik denk dat niemand tijdens de Q de muur in gaat. :7

Dus alleen in T7 track limits dit weekend?

TheBrut3 wijzigde deze reactie 15-09-2018 15:05 (32%)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

RIC is 1 seconde sneller dan in FP3. Of zegt dat weer niks. ;)

• Maurice079
Wat neemt Mercedes hier een risico zeg. Ongekend haha

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Arme VAN. Weer laatste.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Live timings Q1. :)

Ricciardo:
S1: 26,9
S2: 37,7
S3: 33,4

Vettel:
S1: 26,7
S2: 37,8
S3: 33,6

Kimi:
S1: 26,7
S2: 38
S3: 33,7

Max:
S1: 26,8
S2: 37,9
S3: 33,8

Ferrari wint op de snelle S1, en in S3 is RBR gewoon sterker. S2 is close.

• Badeend
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:50
Ferrari denkt 'wat jullie op ultras kunnen, dat kunnen wij beter' :p

• Pierre

Pierre

Zucht

Bam

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
Max P1! 1:37:214

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

• Rivanov
  • Laatst online: 18:06

Rivanov

Apple freak

Lekker Max.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17:30
Wuuuut, waar komt dat ineens vandaan!? Fantastisch Max! Nu nog zoiets in Q1... op P1 staan dan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max had nu wel vrije lucht en hoppa. :D

• Pierre

Pierre

Zucht

Die zat lekker in de muur.

• Maurice079
Neen. Vettel pakt hem :)

• Ari Gold
Denk dat een van de Ferrari's hem toch gaat afpakken als ze naar de HS gaan.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:48

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Ari Gold schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:33:
[...]

Denk dat een van de Ferrari's hem toch gaat afpakken als ze naar de HS gaan.
Hoop dat vet een foutje maakt.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• pilskes

• pilskes

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja nu maar ik heb hier twee schermen en op een van die schermen een driver tracker aan staan. ;)

Tijden tot dusver. :)

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:00

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Netjes Rai.

R5 2600x / Vega 56

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat worden gewoon 1:36s in Q3.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TheBrut3
Jammer dat GRO niet net wat meer in de weg reed.

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-12 00:50
VER is bloed snel in S2

• pilskes
Grosjean rijdt in de weg van Vettel:

• pilskes
Max was "on fire" in Q2!!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Q2 tijden. :)

• Maurice079
Ik ben tevreden als ie hem op de 2e startrij weet te zetten. De race pace van de RB zou hier morgen zeer competitief moeten zijn. :)

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Haha, in de Ziggo studio gebruiken ze nog de oude iOS Formula 1 app :+

• Roybs
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:59
Hmmm mooie foto! Heb je die toevallig ergens vandaan gehaald? Vraag me af of deze er ook nog in hogere resolutie is.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo.. die klonk niet goed zeg :|

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Wat klonk die motor van RIC brak? Alsof hij niet op alle 6 cilinders draaide :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
1:36.0 :X

• Maurice079
Hammertime voor HAM. 1.36.0 GOEIEMORGEN

• TheBrut3
Holy shittttt

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:48

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Bam, vlag maar af!

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, VER 1:36.3, knap hoor met die hamster achterin!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:11
Gast... 1:36 doe ff normaal -O-

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Maurice079
Wat een lap van Lewis. Kolere zeg.

• Ari Gold
Max P2

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Netjes van Max.
Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True