Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 10 11 12
Acties:
  • 57.354 views

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-12 20:34
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:

[...]

Is dat zo? Je hoort wel vaker dingen als brake pedal getting long/pedal to the floor en zo, maar ik heb dat nog nooit in een zin gehoord met hydrologisch probleem. Daarnaast is achter sowieso een brake by wire systeem (omdat je daar juist op motor/MGU-K remt), en zitten er maar extreem kleine achterremmen op, die vrijwel niet gebruikt worden omdat het grootste deel van de 'remkracht' uit de motor komt.

En bij een hydrologisch probleem van de remmen verwacht ik juist ook dat de remmen het niet meer doen, niet dat ze vastslaan.
long brake pedal = probleem met master brake cylinder danwel een lek verderop richting/in slave cylinders (remklauwen). heeft niks met de ERS te maken.
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:
Bahrain Q zal nooit boven water komen wat daar precies gebeurde, maar al vanaf wintertesting werd er geklaagd dat de drivability van de Renault een stuk minder was.

Je bent wel heel erg van het mooie weer in het oog van de orkaan. ;) Er zijn telkens problemen, groot tot klein. De ERS problemen van Ric waren op elk ander circuit een uitvalbeurt geweest. Ik was nog de geplofte motor in FP China voor Ric vergeten. Toen moesten ze alles wisselen omdat ombouw teveel tijd zou kosten. Of de actie dat Ric in Duitsland geen nieuwe ICE kreeg bij zijn gridpenalty, iets wat normaal gesproken altijd doorgewisseld wordt.

Het is wel heel makkelijk om de brandstof de schuld te geven, ik vertrouw heel weinig wat uit de mond van Cyril komt.
In Bahrein was gewoon Max z'n eigen schuld, dat heeft Red Bull gewoon gezegd, voet ging naar beneden, duidelijk op de telemetrie.

Het halve topic hier vervloekt renault al voordat de race begonnen is, terwijl de RB14 zelf nou niet echt het toppunt van betrouwbaarheid maar daar heeft niemand het over :P dat vind je niet selectief :D
Ik neem wat Horner en Red Bull roept liever met een kilo zout. Die hebben wel een reputatie van eenzijdige verslaglegging.

Maargoed, ik weet ook wel dat ik in de minderheid ben, als ik niet alles bij Renault neerleg. Maakt me dat wat uit? nope :) Is het een beetje vermoeiend aan het worden elke keer, deze discussie? Zeker.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 21:02 (48%)

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• iichel
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
Als engine braking niet of matig werkt worden de minuscule achterremmen van tegenwoordig binnen no time gekookt.
Als dat zo is, zet je gewoon je brake balance naar voren en gooi je renault voor de wolven, as usual. Da's niet gebeurd dus ik geloof er niet zoveel van dat de K gefaald heeft.

• iichel
Paddock Pass post race

• beukbeuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2018
Wat eigenlijk een teleurstellende race vandaag..

Zelfs met een kapotte Mgu-k kun je Monaco winnen en dat is precies het probleem met de huidige generatie auto's en instelling van de coureurs op een stratencircuit zoals ook vandaag, inhalen is onmogelijk en coureurs proberen het niet eens meer.

Slim gereden van Hamilton, hij reed ruim 2 seconden per rondje langzamer op Hypers dan zijn longrun op vrijdag, daardoor spaarde hij zijn bandjes voor een 1-stopper en als bonus bleef het veld achter de top 6 nog in de window van de coureurs achter hem, en toen hij vaart moest maken voor de undercut van Vettel bleek de Mercedes gewoon ruim de snelste auto te zijn. Eng hoe makkelijk hij weer weg reed bij Max nadat ze Grosjean voorbij waren.

Grappig trouwens die onboard van Hamilton, hij zei: "ik heb nog veel leven in mijn bandjes"; Mol hoort uiteraard niets maar komt later met: " De bandjes zijn bijna op", Ik al vloeken om zoveel onkunde maar even later zegt Ferrari precies hetzelfde tegen Vettel als Olav Mol. Blijkbaar worden de onboards door de fom/fia als tekst uitgeschreven en zat daar dus de fout, Ferrari ging compleet blind op de tekst en luistert dus niet live met de onboard mee, ik vind dat zeer opmerkelijk omdat je potentieel belangrijke informatie/beslismomenten dus met een vertraging ( en kans op slechte vertaling) binnenkrijgt.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:21
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:25:
[...]

Dat ben ik met je eens. Maar dan graag nog een bron dat op Silverstone de MGU-K bij VER kapot ging :) Niet een wishful interpretatie.
https://www.crash.net/f1/...sed-verstappen-retirement
It looks like a suspected BBW, the brake by wire system we have,” Horner explained. “So that in turn caused him to spin into the left hander. We damaged the clutch from that point and therefore the car ended up stuck in gear.
Een hydraulisch issue, wat je als oorzaak noemde, kunnen we daarmee in ieder geval uitsluiten ;)
En ik weet dat je nu gaat zeggen dat hij dus is uitgevallen door een kapotte koppeling, maar dat was een gevolg van en niet de oorzaak van de BBW failure en dus lockup met spin.

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-12 21:06

Harrie

NederVlaming

Heeft Cyril eigenlijk nog niet gereageerd? Ik vermoed dat hij ook wel een mening heeft na het vele geklaag van Max dit weekend?

Wellicht dat RBR hun gearbox eens na moet kijken ofzo :+

• RobertMe
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:44:
[...]

Verklaart nog steeds niet het long brake pedal waar VER het over had.
Niet om het een of ander, maar je doet nu wel heel erg hard je best om te bewijzen dat het door RBR zelf zou komen. Maar er is niemand die direct heeft gesteld dat het een fout van Renault was, waar jij wel meteen schreef 'long pedal = hydrolisch probleem = fout van Red Bull'. Die stelling kunnen we intussen dus wel ontkrachten gezien het een BBW failure was.

Ik ben nu dus wel benieuwd naar een bron die wel zegt dat het een fout van Red Bull was. 'en dus niet een wishfull interpretatie'

/Robert out

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:51:
[...]

Niet om het een of ander, maar je doet nu wel heel erg hard je best om te bewijzen dat het door RBR zelf zou komen. Maar er is niemand die direct heeft gesteld dat het een fout van Renault was, waar jij wel meteen schreef 'long pedal = hydrolisch probleem = fout van Red Bull'. Die stelling kunnen we intussen dus wel ontkrachten gezien het een BBW failure was.

Ik ben nu dus wel benieuwd naar een bron die wel zegt dat het een fout van Red Bull was. 'en dus niet een wishfull interpretatie'

/Robert out
Nogmaals, een lang rempedaal is gewoon het remsysteem dat kapot is. Dat hele systeem werkt op oliedruk. Dat systeem maakt Red Bull. Dan kun je wel suggesties doen naar BBW (= MGU-K = Renault) en vervolgens roepen dat niemand dat stelt, maar dan snap je zelf niet waar je het over hebt qua techniek en kun je beter inderdaad stoppen met deze discussie.

De president van turkije heeft het over een mogelijke terugkeer naar Istanbul park? (op het eind)

https://streamable.com/csu5k

Whiting over Per/Gro incident met Salo en Buxton

https://streamable.com/u2miy

GRO heeft 2 penalty points gekregen, nog 3 in de komende 4 races en een race ban
https://www.fia.com/file/72835/download?token=2WXwwmMk
https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Renault heeft gewoon erkend dat het een software probleem is van de nieuwe spec-c motor. Hebben zelfs nog vannacht (voor de race) gewerkt om het op te lossen.

• iichel
MAG lap record (niet track record, track record is in de race, lap record is in Q + race) onboard:

https://streamable.com/345p3

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Om stiekem beetje off-topic te gaan, ik weet dat het in Singapore heet was, maar bij NASCAR is het nu in de auto 158 Fahrenheit wat op 68 Celcius uit komt, race is in Las Vegas, het is dus een heet weekend. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• beukbeuk
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:44:
[...]

Verklaart nog steeds niet het long brake pedal waar VER het over had.
Direct na de race had hij het over BBW, een "long brake pedal" bestaat al jaren niet meer in F1

hier een linkje met uitleg over bbw
http://www.racecar-engine...ed-what-is-brake-by-wire/

Probleem met een kapotte mgu-k in Monaco is erg irritant, je raakt heel veel remvermogen kwijt, je moet je rembalans aanpassen na zoveel mogelijk de voorrem, je kan de extra energie die de mgu-k normaal oplevert niet gebruiken. Echter heb je relatief een lage topsnelheid en weinig harde rempunten op Monaco en kun je desondanks met een kapotte mgu-k zelfs de race winnen.

Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto (op volle snelheid) te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
http://www.racecar-engine...-1-brake-by-wire-systems/

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Netjes 2de van Max maar op 8 seconden en Vettel op 40 seconden!!!!! Wat een GAAP wedstrijd. Max zat op een gegeven moment achter Hamilton door wat achterliggers, maar binnen een halve ronde was dat gat 3 seconden.... Hoezo dominant en saai....gelijk naar het einde snel forward en niks leuks gezien, behalve saai....

aveenhuysen wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:23 (13%)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:18:
[...]

Direct na de race had hij het over BBW, een "long brake pedal" bestaat al jaren niet meer in F1

hier een linkje met uitleg over bbw
http://www.racecar-engine...ed-what-is-brake-by-wire/

Probleem met een kapotte mgu-k in Monaco is erg irritant, je raakt heel veel remvermogen kwijt, je moet je rembalans aanpassen na zoveel mogelijk de voorrem, je kan de extra energie die de mgu-k normaal oplevert niet gebruiken. Echter heb je relatief een lage topsnelheid en weinig harde rempunten op Monaco en kun je desondanks met een kapotte mgu-k zelfs de race winnen.

Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
Zelf linkje even lezen? ;)
To achieve this, the braking system has two hydraulic circuits, with a separate master cylinder for the front brakes, and another for the rear. The front brakes operate conventionally; where the driver pushes the pedal with a force of 160Kg, applying pressure to the fluid in the Master cylinder. This fluid is used to actuate the 6 pistons within the front caliper’s which clamps the brake pads to the carbon disc; reducing the speed of the wheels through friction. The rear brakes however, have an additional master cylinder which is electronically controlled. Therefore, during braking, fluid is moved through the rear master cylinder as normal, however the MGU-K then determines the amount of pressure applied to the rear caliper’s. In this way, the energy from the rear brakes is recovered, but once the 2MJ limit has been reached, the rear brakes operate conventionally.
Vooraan gewoon schijfremmen remmen zoals op onze autos. Master brake cylinders (2) naar de slave cylinders (remklauwen)

Achter worden de remmen brake by wire aangestuurd. De gewenste remdruk wordt gebalanceerd tussen de K en de schijfremmen. Die schijfremmen ook worden aangstuurd door een elektrische actuator.

Long pedal is niet veel anders dan het wegvallen van de tegendruk op het pedaal in de master brake cylinders. En dat kan wel degelijk met een BBW systeem op de achteras.

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:29:
[...]

http://www.auto-dictionary.com/Racing.htm#L

[...]

een remschijf in de hededaagse F1 verslijt gemiddeld 1mm in een race (lees de links ;) )

Een long pedal bestaat dus echt niet meer in de F1
Tenzij er een lek of defect optreedt in het hydraulische circuit... :7

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:59

Martinspire

Awesomeness

Hier is trouwens de hele post-race van F1 Live: https://twitter.com/F1/status/1041332984874524672
Mag imo ook wel gewoon elke race hier geplaatst worden :P

Mika Salo
Can't remember his Twitter password

is wel goud trouwens _O-

Martinspire wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:35 (20%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• beukbeuk
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:31:
[...]

Tenzij er een lek of defect optreedt in het hydraulische circuit... :7
Max noemde BBW als oorzaak.

Hier nog een mooie uitleg en de verandering in 2014

ttps://www.formula1.com/en/latest/features/2015/6/under-pressure---why-brake-systems-feel-the-strain-in-canada.html

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:37:
[...]

Max noemde BBW als oorzaak.

Hier nog een mooie uitleg en de verandering in 2014

ttps://www.formula1.com/en/latest/features/2015/6/under-pressure---why-brake-systems-feel-the-strain-in-canada.html
Not really, hij had het over een long pedal. iichel in "[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore"

Maar we gaan nu wel erg offtopic.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:42 (9%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:22

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:18:
[...]
Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto (op volle snelheid) te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
Makkelijk gezegd, maar de mgu-k zal niet meer dan een 30-35% van de remkracht leveren, als primaire rem aanmerken is dan ook wel wat overdreven.
Een F1 auto haalt net zoals een normale straatauto rond de 55-60% van de remkracht uit de voorrem.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• iichel
YakuzA schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:43:
[...]

Makkelijk gezegd, maar de mgu-k zal niet meer dan een 30-35% van de remkracht leveren, als primaire rem aanmerken is dan ook wel wat overdreven.
Een F1 auto haalt net zoals een normale straatauto rond de 55-60% van de remkracht uit de voorrem.
Een F1 wagen remt met maximaal ongeveer 2000kW (https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=19647). Brake balance is inderdaad ongeveer 55/45 (+-5%). De MGU-K mag maximaal 120kW opnemen van 900kW. Da's ongeveer 13% van de remkrcaht achter, of 6% van de totale rem-effort, buiten lift and coast. beukbeuk verkondigt onzin :P

Zonder werkende K komt een F1 wagen prima tot stilstand, 6% minder remkracht is prima te managen en compenseren.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:50 (15%)

• beukbeuk
YakuzA schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:43:
[...]

Ja je hebt gelijk, primair klopt niet in mijn zin.

maar dat een f1 auto zonder mgu-k niet meer voldoende remkracht heeft is duidelijk en dat was wat ik als boodschap wou geven

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:58

TrekDr0p

QR niet scannen

Volgens mij zitten een paar mensen in het verkeerde topic.

Geen problemen gezien vandaag bij de REN motor op de mapping van VER tijdens de SC en kort na de pits.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:23

sjaool

Every life should have 9 cats

aveenhuysen schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:22:
Netjes 2de van Max maar op 8 seconden en Vettel op 40 seconden!!!!! Wat een GAAP wedstrijd. Max zat op een gegeven moment achter Hamilton door wat achterliggers, maar binnen een halve ronde was dat gat 3 seconden.... Hoezo dominant en saai....gelijk naar het einde snel forward en niks leuks gezien, behalve saai....
Als je alleen naar HAM, VER en VET hebt gekeken kan ik mij voorstellen dat je de race saai vond. Keek je naar het hele veld dan was dit best een vermakelijke race hoor. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 16-09-2018 23:48 (8%)

"When you grow up your heart dies"

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Genoeg met de welles-nietes over RBR en Renault. Het is hier zwaar offtopic en elk klein detail erbij blijven halen is zinloos.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:01
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:25:
Wat eigenlijk een teleurstellende race vandaag..

Grappig trouwens die onboard van Hamilton, hij zei: "ik heb nog veel leven in mijn bandjes"; Mol hoort uiteraard niets maar komt later met: " De bandjes zijn bijna op", Ik al vloeken om zoveel onkunde maar even later zegt Ferrari precies hetzelfde tegen Vettel als Olav Mol. Blijkbaar worden de onboards door de fom/fia als tekst uitgeschreven en zat daar dus de fout, Ferrari ging compleet blind op de tekst en luistert dus niet live met de onboard mee, ik vind dat zeer opmerkelijk omdat je potentieel belangrijke informatie/beslismomenten dus met een vertraging ( en kans op slechte vertaling) binnenkrijgt.
Of dit het geval betwijfel ik want Mol gaf tijdens de race ook een paar keer aan de boordradio niet goed te hebben verstaan. FOM heeft wel een aparte pitstraatkanaal waar een groot gedeelte van de boordradio's met enige vertraging op worden uitgezonden. Foutje kan gebeuren bij Mol maar bij Ferrari moet het inderdaad beter geregeld zijn.

PSN: KADR777

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 10:21
Het lijkt er op dat we @Jasphur niet meer terug gaan zien in de F1 topics? Het is nu overduidelijk en neem aan dat @DaniëlWW2 actie gaat ondernemen? :+ :+ :+

Gefeliciteerd Jasphur ^)

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

aveenhuysen schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:22:
Jup, het enige wat echt interessant was was de eerste ronde en kijken hoe incompetent Perez was met inhalen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• iichel
Loondijke schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:03:
[...]

Maar kan het niet zo zijn dat, wanneer je normaal probeert te remmen met de normale rembalans, maar ineens zonder werkende K dat de complete balans verstoord is en je achterstevoren staat?

Of is dat effect niet groot genoeg?
En niet werkende k zorgt voor teveel rembalans voor. Dat kan nooit zorgen voor rear-locking.

Williams wint weer eens iets *O*

iichel wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:30 (16%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10-12 15:59
erik91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:33:
Het lijkt er op dat we @Jasphur niet meer terug gaan zien in de F1 topics? Het is nu overduidelijk en neem aan dat @DaniëlWW2 actie gaat ondernemen? :+ :+ :+

Gefeliciteerd Jasphur ^)
Rusland kan ik gewoon weer zien. Als VER dan uitvalt ga ik mijzelf wel even achter mn oren krabben.

Ik ga nu eens alles terugkijken van afgelopen weekend.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
erik91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:33:

Gefeliciteerd Jasphur ^)
Stiekem is @Jasphur gewoon Daniil Kvyat :+

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

YakuzA schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:03:
[...]

Het wiel rechtsvoor ging idd niet in 1x om de brake-drum heen, toch netjes dat de stop dan toch nog zo snel was (vooral met de aanstormende Vettel)
Plus het gebok bij in/uitrijden maakte het denk ik closer dan eerder gerekend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:25
sjaool schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:44:
[...]

Als je alleen naar HAM, VER en VET hebt gekeken kan ik mij voorstellen dat je de race saai vond. Keek je naar het hele veld dan was dit best een vermakelijke race hoor. ;)

[YouTube: F1 2018 Singapore GP - Ted's Race Notebook]
Daar heb je dan wel gelijk, maar dit soort battles moet toch ook aan de kop plaatsvinden. Nummer 3 op 40 seconden is toch ook gewoon saai.... Zelfde als superbikes met dominantie van John Rea rijdt iedereen met 2 vingers in de neus op achterstand. En niet een seizoen maar al het 3de seizoen en de komende 2 seizoenen ook. Dus ook saai geworden.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:23

sjaool

Every life should have 9 cats

TommyGun schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
Niet kunnen kijken, maar ook niets gemist zo te zien. Ik kijk al uit naar Rusland (NOT :z )
Als Ferrari fan zijnde mag je blij zijn dat je niet gekeken hebt. Voor de anderen was het nog wel enigzins vermakelijk. Maar dat laatste is mijn persoonlijke mening. De heer Perez heeft mij met zijn acties in ieder geval een plek in F1 poule gekost. :-(

"When you grow up your heart dies"

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:29:
[...]

Mocht hij RBR verlaten, zou ik alleen Mercedes overwegen als optie. Maar dan ook alleen als Honda het niet voor elkaar krijgt de komende jaren. Ik zie Max niet als rijder die (nu al) voor het grote geld gaat. Hij verdient leuk, rijdt dikke auto's, woont in een prachtig appartement in Monaco... Hij heeft alles wat z'n hartje begeert, behalve een concurrerende auto. Max gaat in deze fase uiteraard voor het sportieve resultaat. Als hij richting de 30 gaat kan hij altijd miljoenen gaan harken bij een ander team, maar voorlopig zit hij hier prima :)
't is wel een beetje mijn schrikbeeld: Max die tot ver over zijn dertigste F1 blijft rijden, maar nooit kampioen wordt ondanks dat hij altijd een van de beste rijders zal zijn, puur en alleen omdat hij nooit het mazzeltje van de combi 'beste auto en een van de beste rijders' toebedeeld krijgt. De combi die noodzakelijk is om #1 te worden. Hamilton wordt immers ook alleen maar kampioen in een mercedes.

FunkyTrip wijzigde deze reactie 17-09-2018 10:32 (6%)

Dit dus.

• Derby
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:32:
[...]
't is wel een beetje mijn schrikbeeld: Max die tot ver over zijn dertigste F1 blijft rijden, maar nooit kampioen wordt ondanks dat hij altijd een van de beste rijders zal zijn, puur en alleen omdat hij nooit het mazzeltje van de combi 'beste auto en een van de beste rijders' toebedeeld krijgt. De combi die noodzakelijk is om #1 te worden. Hamilton wordt immers ook alleen maar kampioen in een mercedes.
Is het zo erg geen kampioen te worden van een kampioenschap waar het meer op mazzel aan komt dan rijders kwaliteiten?

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 05:43
Toch wel leuk om bij het GP van Singapore te zijn omdat een race in de avonduren er toch wel spectaculair uitziet. Persoonlijk ben ik alleen de vrijdag en zondag geweest en de racedag is natuurlijk een slag drukker ;). Dit jaar was de concert line-up niet heel spectaculair en de race zelf ook niet maar kansrijk dat ik volgend jaar weer een dagje meepik aangezien ik toch op dit eiland woon :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Divak
  • Registratie: juni 2008
Tja, een goede pitstop is niet alleen die 2,5 seconden bandenwissel. Het heeft ook te maken met een goede pit-in en pit-out. Kijk bijvoorbeeld naar de drive-through van Perez, die was volgens mij 29,7 seconden. De pit stop van Max was uit mijn hoofd 29,6 seconden. En dat terwijl Perez alleen maar een drive-through deed..

En buiten die 29 seconden heb je ook nog het inrijden van de pitstraat waar je nog verschil kan maken.

Misschien kennen we allemaal deze ook nog, waarbij een coureur op zijn gemakje richting de pit entry cruist en Vettel laat zien hoe het wel moet:

Divak wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:41 (8%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TommyGun schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
Niet kunnen kijken, maar ook niets gemist zo te zien. Ik kijk al uit naar Rusland (NOT :z )
Jawel. Je hebt gemist dat Vettel op een hele nette wijze door Verstappen opzij werd gezet bij uitkomen pits. 8)

En dat gezegd hebbende, we hebben dit keer geen discutabele actie van Verstappen te bespreken voor deze race. Alle fora, ook de buitenlandse, vallen nu stil. Wat nu te doen? :X

A smile a day.... [The end is there]

• Divak
  • Registratie: juni 2008
hardware-lover schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:41:
[...]

En dat gezegd hebbende, we hebben dit keer geen discutabele actie van Verstappen te bespreken voor deze race. Alle fora, ook de buitenlandse, vallen nu stil. Wat nu te doen? :X
Sirotkin fanclub starten 8)

Ik wil graag de driver of the day scores kunnen zien, ik denk dat Sirotkin echt punten heeft gescoord gisteren bij de fans :D Zijn interview op Ziggo vond ik ook erg vermakelijk, geen typische Rus.

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:12
Divak schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:43:
[...]
Sirotkin fanclub starten 8)

Ik wil graag de driver of the day scores kunnen zien, ik denk dat Sirotkin echt punten heeft gescoord gisteren bij de fans :D Zijn interview op Ziggo vond ik ook erg vermakelijk, geen typische Rus.
Van reddit:

Denk dat Max 'm aan zijn grote fanbase te danken heeft. Zijn enige actie was eigenlijk het terugpakken van VET via de pits. Dan kun je het beter de Team of the day award maken.

Sirotkin dus inderdaad 2e samen met Alonso

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:41:
[...]

Jawel. Je hebt gemist dat Vettel op een hele nette wijze door Verstappen opzij werd gezet bij uitkomen pits. 8)

Jeetje, dan kunnen die Engelsen niet meer beginnen over "crashtappen" hun favoriete term om een leuke discussie om zeep te helpen :|

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sanderb schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:52:
[...]

Van reddit:
[Afbeelding]

Denk dat Max 'm aan zijn grote fanbase te danken heeft. Zijn enige actie was eigenlijk het terugpakken van VET via de pits. Dan kun je het beter de Team of the day award maken.

Sirotkin dus inderdaad 2e samen met Alonso
Och, een p5 auto op P2 thuisbrengen inclusief allerlei gehaper is best te waarderen.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Sinds de geruchten van Mercedes over het valsspelen van Ferrari, gaat het ook minder met Ferrari.
Of heb ik nu mijn alu-hoedje weer op?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hjs schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:16:
Sinds de geruchten van Mercedes over het valsspelen van Ferrari, gaat het ook minder met Ferrari.
Of heb ik nu mijn alu-hoedje weer op?
Doe je alu-hoedje eens af. :P
Van steeds meer kanten hoor je nu dat mensen denken dat Vettel aan het knappen is onder de druk voor Ferrari te rijden, en de boel ook het moeten managen omdat het Ferrari is, en dus een puinzooitje. Die geluiden komen nu ook al van mensen zoals Newey en Webber.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
Opvallend dat de top 3 maar nipt tot 50% komt. Geeft eigenlijk ook wel aan dat het een saaie race was waar niemand er echt bovenuit stak.
Zoals hierboven ook al staat. Goede kwalificatie met een motor die niet wil (maar 0,3 achter HAM die een geweldige ronde had, waar zowel de Ferrari's als Bottas bij lange na niet in de buurt kwamen), in de race als enige Hamilton enigszins kunnen volgen, en ondanks de pech bij de pitstop (wegrijden dan) toch nog (nipt) voor Vettel op de baan blijven.

De meeste anderen hadden dan toch een saaiere race.
Hamilton heeft saai vooraan gereden en niks hoeven te doen.
Vettel heeft Verstappen op puur vermogen ingehaald bij de start, en had wat moeite met Perez (heeft ie die on-track ingehaald of met pitstop van Perez?), en Ferrari had de strategie al weer eens niet op orde.
Bottas, Raikkonnen en Ricciardo helemaal kleurloos en niet eens een poging tot inhalen gedaan/hoeven doen.
Alonso zal gescoord hebben als "best of the rest", met een mindere auto
Sirotkin heeft leuk gereden met het treintje achter hem, maar of hem dat op een ander circuit was gelukt is ook maar de vraag (gezien straten circuit)
Perez viel op in negatieve zin (zorgde wel voor spektakel, maar was niet "goed/de beste/driver of the day")
En de rest van de coureurs was vrij kleurloos

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:28:
[...]
[knip] en had wat moeite met Perez (heeft ie die on-track ingehaald of met pitstop van Perez?)[knip]
Ingehaald, op het start/finish gedeelte.

A smile a day.... [The end is there]

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:46
Kenhas schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:59:
[...]

De heren op Telenet (tot ik een legale manier vind om Sky te bekijken, is het jammer genoeg Telenet) hadden het er over dat,mocht Alonso in zijn totale carrière 9 punten meer had gescoord, we spraken over een 5-voudig kampioen.

Natuurlijk kan je op die manier meerdere grote uitspraken maar vond 9 punten op een totale carrière toch wel frappant
Hij had er 2 nodig voor 2007
2010, 5
2012, 4

ik tel er 11 :)

Maar zo vaak is hij op het randje net geen kampioen geworden dus

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:56:
Door de verwarrende titel had ik deze ook al in het algemene topic geplaatst maar eigenlijk hoort hij hier thuis.
De overpeinzingen van Allard en Kees.

[YouTube: Waarom Ferrari niet Leclerc, maar Verstappen had moeten nemen! | SLIPSTREAM - RTL GP]
Toevallig net gekeken. Ben het wel met ze eens: Jos heeft een goede beslissing genomen om met RBR in zee te gaan, daar zou hij sowieso rijden. Bij Mercedes was dat nog maar zeer de vraag en zie wat er nu van Ocon komt. Ik vind het diep triest dat zo'n talent nu waarschijnlijk zonder zitje zit in 2019 :N

Verder ook eens dat de actie van Perez gewoon bewust leek. Blij dat ik daar niet de enige in ben, smerig gewoon hoe hij z'n teamgenoot uitschakelt.

Ook altijd wel interessant:

Oh, en nog even over Perez...:

Ook hier helemaal mee eens: ontslaan die gekke Mexicaan en Ocon behouden als jong talent.

En dan nog Marc Priestley met zijn blik op de afgelopen race:

Grrrrrene wijzigde deze reactie 17-09-2018 19:44 (31%)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Vergeet iedereen nu dat Ham Q3 bijna niet gehaald had :?

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
iichel schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:22:
[...]

o.a. F1technical.net, exacte topic moet ik je schuldig blijven.
Ah, ok. Zet ik die even op het lijstje speculatie :)

Hoe dan ook moet RBR ook iets meer zelf in de spiegel kijken, althans, dat verwacht je misschien als publiek. Intern zullen ze e.a. echt wel erkennen als zijnde onacceptabel. PR technisch gezien blijven de gelederen gesloten, er is een zondebok en daar wordt volop gebruik van gemaakt.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Het weekend zit er weer op, tot in Japan! (Rusland slaat toch iedereen over :+ )

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 10 11 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True