Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Tele2] Waarschuwingsmail over gebruik in 4G router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.192 views

Onderwerpen

Vraag

• Jelleujelle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:34
Hoi allemaal,

Ik kreeg deze mail vandaag van tele2.. wat ik mij afvraag, mogen ze dit? Ik meen dat het niet mag ivm de wet netneutraliteit ? Moet ik mij zorgen maken of is het gewoon bluf?

Overigens.. het klopt dat ik dit Sim kaartje in een dongle heb zitten..

Beste meneer ******,

We hebben geconstateerd dat je je in de maand juli 2018 niet aan de regels hebt gehouden die gelden voor je mobiele Tele2-abonnement met nummer ********. Je hebt de simkaart die bij dat nummer hoort namelijk gebruikt in een router of dongel: Huawei E8372

Het gebruik van een 06-nummer in een router of dongel is in strijd met wet- en regelgeving.

Wat moet ik doen?
Je hebt vanaf het moment dat je deze e-mail hebt ontvangen 14 dagen de tijd om de simkaart te gebruiken zoals hij bedoeld is: in combinatie met een 4G-telefoon. Doe je dat niet, dan sluiten we je af en beëindigen we je dienst.

Meer weten
Heb je nog een vraag? Neem dan even contact op met onze klantenservice via 020-754 4444.

We houden contact.
Tele2

Jelleujelle wijzigde deze reactie 14-08-2018 21:40 (3%)

Beste antwoord (via Jelleujelle op 14-08-2018 21:57)

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11-11 20:33
Waarom denken we altijd maar dat "netneutraliteit" overal een antwoord op is? Anyways, even een simkaartje aanvragen voor jouw toepassing (097 nummer) en voila..klaar.
quote:
De ACM zegt dat de telecomproviders verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de nummers, en dat ze moeten controleren of de 06-nummers alleen in telefoons worden gebruikt.

Als de telecomproviders niet kunnen aantonen dat ze actief 097-nummers uitgeven, kunnen ze een boete van maximaal 10 procent van de jaaromzet krijgen. "Dat gaat om serieus geld", aldus de woordvoerder van de ACM.
Dus ja, dat mogen ze wel.

Alle reacties

• Jelleujelle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:34
quote:
eric.1 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:48:
Waarom denken we altijd maar dat "netneutraliteit" overal een antwoord op is? Anyways, even een simkaartje aanvragen voor jouw toepassing (097 nummer) en voila..klaar.

[...]

Dus ja, dat mogen ze wel.
Dank voor je reactie. Helaas bied Tele2 geen 097 nummers aan. Ik ga dus opzeggen. Bedankt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True