Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Tele2] Waarschuwingsmail over gebruik in 4G router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.066 views

Onderwerpen

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Ja, dat mogen ze. En nee, een 06-sim in een 4G router/modem, dat mag inderdaad niet.

johnkeates wijzigde deze reactie 14-08-2018 21:41 (26%)

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat de partij waarmee jij een abonnement met bepaalde voorwaarden hebt afgesloten jou mag afsluiten wanneer jij je niet aan de voorwaarden van diezelfde dienst houdt, dat heeft weinig met netneutraliteit te maken.

iMac 27" 2017 5K | i5-7600K 3.8 GHz | 40GB | Radeon Pro 580 8GB | 1TB SSD | OS X Mojave

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-06 21:02
Ik zou het zien als een mooie kans om van je contract met deze club af te komen.

Verder mag tele2 inderdaad het gebruik van hun 06-simkaarten in het type apparaat dat je gebruikt verbieden.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:16

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Waarom denken we altijd maar dat "netneutraliteit" overal een antwoord op is? Anyways, even een simkaartje aanvragen voor jouw toepassing (097 nummer) en voila..klaar.
quote:
De ACM zegt dat de telecomproviders verantwoordelijk zijn voor het gebruik van de nummers, en dat ze moeten controleren of de 06-nummers alleen in telefoons worden gebruikt.

Als de telecomproviders niet kunnen aantonen dat ze actief 097-nummers uitgeven, kunnen ze een boete van maximaal 10 procent van de jaaromzet krijgen. "Dat gaat om serieus geld", aldus de woordvoerder van de ACM.
Dus ja, dat mogen ze wel.

• Teleluvr
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:58
Simpel opgelost door een hotspot op te zetten in een telefoon ipv een dongle te gebruiken...

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Volgens mij klopt die redenatie van Tele2 niet helemaal... het is verboden voor providers om data kaarten nog met 06-nummer uit te geven, daar heb je tegenwoordig het 097-nummer voor. Maar als 'ik als consument' besluit om dit kaartje in een dongel of apparaat met 4G ondersteuning te stoppen dan overtreed 'ik als consument' niet de wet. Wat wel mogelijk is dat je de voorwaarden van je abonnement schend.

Zie ook het volgende artikel van Arnout Engelfriet: https://blog.iusmentis.co...-nummer-router-gebruiken/

Maarrrr, zoals altijd: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Of het nu verboden is of niet, als het tegen de voorwaarden van je contract is dan mag het sowieso niet.

MicGlou wijzigde deze reactie 14-08-2018 22:01 (14%)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True