Toon posts:

Fabrieksinstellingen terugzetten voor verkoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jorre Debie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-09-2019
Ik heb momenteel mijn laptop te koop staan op tweakers en andere tweedehands sites. Er is gelukkig al wat interesse getoond vanuit verschillende kanten. Voordat ik mijn laptop meegeef aan de nieuwe eigenaar zou ik deze graag eerst leegmaken door hem opnieuw op de fabrieksinstellingen te zetten. Hier gaat het echter mis...

Zodra ik tijdens het opstarten op f9 tokkel zou er een scherm tevoorschijn moeten komen waarbij ik kan kiezen voor de fabrieksinstellingen. Deze komt echter niet in beeld, of een totaal ander scherm. Hierdoor lukt het mij niet om dit te volbrengen. Ik heb asus zelf ook gevraagd mij te helpen, maar zij negeren mij helaas. Wie-o-wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe, en mij uitleggen wat ik wel moet doen?

Ik heb een zes jaar oude asus r500vd-sx198v waar het oude vertrouwde windows 7 nog opstaat. Ook heb ik de recovery dvd's nog netjes bewaard, vreemd genoeg zelfs twee paar.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord (via Jorre Debie op 14-08-2018 14:54)

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:58
Ik heb herstel schijven van een laptop dat zijn er een stuk of tien dus dat is veel belovend...

Het is niet zo dat je die disks in de drive doet en dat dan alles vanzelf gaat.

Je gaat naar de bios daar zet je DVD drive (CDrom) op nummer een (boot order) dat betekent dat bij opstart de dvd drive met de eerste disk erin het eerst start. Ik denk dat je van de BIOS, na veranderen opstart volgorde, dan de computer aan zet waarna je de eerste disk erin doet en hem dan weer uitzet. Als je hem daarna opstart met disk erin begint de installatie. Als de eerste disk is afgewerkt dan vraag ie om de tweede disk enz.. alle disks in juiste volgorde van een naar tien afwerken dan is de laptop weer zoals je hem in de winkel gekocht het wat niet wegneemt dat er een hoop slijtage aan het apparaat is.

How can I access bios settings on an Asus laptop with Windows 7 Home basic?
https://www.quora.com/How...with-Windows-7-Home-basic

opstartvolgorde aanpassen
https://www.windows-helpd...arten-vanaf-de-dvd-cdrom/

[Voor 7% gewijzigd door 8mile13 op 10-08-2018 15:48]

Alle reacties

• Jorre Debie
Ik ben al zelf opzoek geweest, maar omdat ik er zelf dus niet uitkom heb ik deze topic gestart. Misschien komt het ookwel doordat ik niet z’n computerheld ben.

Klopt het als ik windows 10 installeer de laptop ook in fabrieksinstellingen staat?

• Jorre Debie
Ik snap dat de schijf fysiek verwijderen waarschijnlijk de gemakkelijkste oplossing is. Dat maakt de laptop alleen minder aantrekkelijk voor de verkoop.

Ik heb ook geprobeerd wat Gero71 opperde, maar dit helpt ook niet helaas. Het klopt wel volgens mij dat de recovery partitie niet meer bestaat.

• Jorre Debie
De melding luidt dat er geen systeemkopie op de computer kan worden gevonden.

Ik denk dat ik zelf niet duidelijk genoeg ben geweest met het vermelden dat het om zelf gemaakte herstel-dvd’s gaat. Maar naar mijn mening zou dat niet anders moeten werken dan meegeleverde versie.

• Jorre Debie
Helaas lukken de stappen van 8mile13 ook niet. Ik krijg fout 740 omdat hij mij niet al administrator ziet vermoed ik.

• Jorre Debie
Nog een onduidelijkheidje uit de wegruimen; het zijn twee opzichzelfstaande setjes dvd’s van ieder vijf stuks.

Ik kan de dvd wel opzoeken zegmaar, maar vervolgens herkent de laptop het bestand niet of heeft de laptop geen programma om het bestand mee te openen.

• Jorre Debie
Uiteindelijk is het toch nog gelukt, via de BIOS. Dus bedankt Gero71, EricJH 8mile13 en alle anderen. Ik heb geen Windows 10 hoeven downloaden of de hardeschijf vervangen. De laptop is nu klaar voor de volgende eigenaar.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee