De lokale PBX definieert zelf zijn lokale (inkomende UDP/RTP) port-range.shure-fan schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:20:
Dat de beller je niet hoort heeft met de rtp udp poorten (over rtp loopt de audio stream) te maken, als je weet welke poorten dat zijn kun je vragen aan je sip trunk leverancier of ze dit aan kunnen passen in hun config...
Heb je een spare om mee te testen (of b.v. een FritzBox met ISDN)?n.importe schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:13:
Dankjewel voor je snelle reactie. Ik zal er verder naar kijken, maar dat verklaart naar mijn idee niet dat het probleem (van niet gehoord worden door de externe beller) alleen lijkt op te treden als de Draytek via ISDN aan de centrale is verbonden en niet als ik beide analoog aan elkaar koppel. Dat zou toch geen invloed (kunnen) hebben op de communicatie tussen de Draytek en de voip-provider, toch?
Zijn er de afgelopen tijd andere veranderingen gemaakt in het netwerk (en/of op de centrale)? Het zal niet zomaar omvallen.
Dat is vooral afhankelijk van hoeveel poorten. Paar honderd toestellen?Helemaal overstappen op voip krijg ik hier nog niet verkocht (vanwege de kosten) en omdat we ook enkele specifieke analoge toestellen hebben aangesloten (entry-systemen)....
En hoe je die custom toestellen linkt. Heb je daar een spare van liggen om mee te proberen met een VoIP ATA aan Asterisk (daar kan je i.m.h.o. de meeste trucages uithalen)? Zo moeilijk kan dat niet zijn.

*NIX ftw