Vraag

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zoek een?
8" tablet

Wat is je budget?
ca. € 250,- (give or take)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voornamelijk media te consumeren (netflix), social media, browsen, een incidenteel spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Mi Pad 4
Huawei MediaPad M5
Lenovo Tab4

Welke vragen heb je hier nog over?
Voorkeur gaat uit naar een tablet met Android 8 (en langere ondersteuning). Het liefst met een Qualcomm chipset (ivm mogelijke custom roms). Daarnaast grotere accuduur = beter. Hoeft geen high-end chipset te hebben. Verder niet heel veel wensen. Camera boeit me niet zo, GPS heb ik nog niet gemist op mijn (overleden) Nexus 10. Die maat is te groot, de kinderen hebben 2x een Amazon Fire 7, en da's net te klein.

Beste antwoord (via r3v0ss op 19-08-2018 11:52)

Verwijderd

Op amazon.de de tab 4 8 plus in het wit besteld voor iets meer dan 150 euro. Instapmodel, dus 16gb en wifi only. Lijkt me een goede deal voor de plus, hier kost ie 219.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Als je de tablets op XDA opzoekt zie je gauw hoe de custom roms er voor staan.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 21:36

MaDLiVe

.-Observer-.

De tab 4 plus krijgt oreo, dus dat zou goed moeten zitten, heb zelf de 4gb, 64gb versie met LTE. De normale plus zou prima moeten zijn voor media consumptie, ook erg goeie speakers vind ik.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Op amazon.de de tab 4 8 plus in het wit besteld voor iets meer dan 150 euro. Instapmodel, dus 16gb en wifi only. Lijkt me een goede deal voor de plus, hier kost ie 219.

• r3v0ss
Nog geen beslissing genomen (heeft geen haast), maar ik lees hier dat de Mi Pad 4 géén Widevine L1 licentie heeft, ondanks dat er een processor in zit welke door Netflix ondersteunt wordt voor HD weergave. Deze valt voor mij dan ook af.

Ook de Lenovo Tab 4 Plus staat niet in de door Netflix ondersteunde lijst met apparaten en/of chipsets. Lijkt dat ik dan toch bij Huawei uitkom... Niet dus.

Dat wordt verder loeren. :(

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
r3v0ss schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:18:
Nog geen beslissing genomen (heeft geen haast), maar ik lees hier dat de Mi Pad 4 géén Widevine L1 licentie heeft, ondanks dat er een processor in zit welke door Netflix ondersteunt wordt voor HD weergave. Deze valt voor mij dan ook af.

Ook de Lenovo Tab 4 Plus staat niet in de door Netflix ondersteunde lijst met apparaten en/of chipsets. Lijkt dat ik dan toch bij Huawei uitkom... Niet dus.

Dat wordt verder loeren. :(
Ga je het verschil serieus zien op een 8 inch schermpje dan? Het is geen 80 inch TV...

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:49

Alexo

groots met een zachte o

De Lenovo Tab 4 Plus 8 zou volgens deze info wel L1 DRM-certified zijn. Android 8.1 wordt voor deze tablet in november uitgerold volgens deze sheet. Qua ROMs, geen idee.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• r3v0ss
swhnld schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Ga je het verschil serieus zien op een 8 inch schermpje dan? Het is geen 80 inch TV...
Als je een 1080p scherm hebt, wil ik ook 1080p content kunnen kijken, en niet begrensd zijn tot 480p.
Alexo schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:35:
De Lenovo Tab 4 Plus 8 zou volgens deze info wel L1 DRM-certified zijn. Android 8.1 wordt voor deze tablet in november uitgerold volgens deze sheet. Qua ROMs, geen idee.
Top, heb net de Lenovo Tab 4 plus bij Amazon besteld. :)
Pagina: 1