Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik moet een werktelefoon kiezen, dit zijn de opties:
- Samsung Galaxy S9 (64gb)
- iPhone 8 (64gb)
- Samsung Galaxy A3 (2017) (16GB)
- Sim only (heb zelf een Motorola G6 Plus)

De A3 valt uiteraard af. Als ik voor privé een telefoon zou kopen, zou het never een iPhone worden, maar
misschien hebben jullie argumenten waarom dit voor werk wel verstandig is?

Zelf heb ik een Motorola G6 Plus. Kan duo sim, dus eventueel kan ik alles op privé telefoon. Maar dat kan altijd nog, dus ik kies er toch maar een. Je kan ook natuurlijk je eigen sim in bijv. de S9 stoppen, maar jullie begrijpen dat ik dat niet wenselijk vind.

Het zou dus kunnen dat ik met 2 telefoons ga lopen evt. En anders ga ik voor alles op mn eigen telefoon.

Thanks alvast,

Simon

Alle reacties

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:04
De S9 is toch ook dual-sim (of is de S9+ dit alleen)?

Ik heb 2 telefoons, 1 privé en 1 voor werk.
Dit vind ik ideaal, want dan kan ik na 18.00 de ene telefoon uitzetten en hoef ik niet aan werk te denken.
Ook zou ik niet willen dat mijn privé-telefoon kapot kan gaan door werk-gerelateerde activiteiten.

Als je Android een fijne omgeving vindt, zou ik voor de S9 gaan, anders kun je de iPhone 8 overwegen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:16:
Hi guys,

Ik moet een werktelefoon kiezen, dit zijn de opties:
- Samsung Galaxy S9 (64gb)
- iPhone 8 (64gb)
- Samsung Galaxy A3 (2017) (16GB)
- Sim only (heb zelf een Motorola G6 Plus)

De A3 valt uiteraard af. Als ik voor privé een telefoon zou kopen, zou het never een iPhone worden, maar
misschien hebben jullie argumenten waarom dit voor werk wel verstandig is?

Zelf heb ik een Motorola G6 Plus. Kan duo sim, dus eventueel kan ik alles op privé telefoon. Maar dat kan altijd nog, dus ik kies er toch maar een. Je kan ook natuurlijk je eigen sim in bijv. de S9 stoppen, maar jullie begrijpen dat ik dat niet wenselijk vind.

Het zou dus kunnen dat ik met 2 telefoons ga lopen evt. En anders ga ik voor alles op mn eigen telefoon.

Thanks alvast,

Simon
Als je al bij voorbaat niet aan de iPhone wilt, zou ik hem sowieso niet op het lijstje zetten.
Een keuze tussen een A3 en S9 lijkt me geen eerlijke, tenzij je zelf moet betalen ( bruto-salaris oid )

Persoonlijk gebruik ik mijn eigen abonnement, met de kostenvergoeding vanuit het bedrijf.
Maar ik heb wel duidelijk gesteld op welke tijden/dagen ik 'bereikbaar' ben, andere dagen gaat mijn telefoon op stil met voorkeurspersonen.

Het ligt er allemaal aan hoe tevreden je bent over je Moto, en OF je die dus ook zakelijk wilt inzetten.
"materialistisch" zou ik voor de S9 kiezen, en deze als 'reserve' wegleggen, en gewoon in de dualsim gebruiken

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De iPhone 8 werkt in ieder geval goed samen met Office 365 en diverse MDM pakketten. Het grootste pluspunt van iOS is dat er maar weinig variaties op zijn, waardoor veel mensen een bepaalde iOS gebruiken, die weer goed kan worden ondersteund vanuit intern beheer.

Als je met twee telefoons loopt: Plak ze aan elkaar met klitteband. De ene kant is je privetelefoon, de andere kant je zakelijke telefoon. Om de camera te gebruiken kun je ze dan van elkaar lostrekken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Als je wel of niet een toestel neemt of sim only voor het werk, wat betekend dat voor je financieel? Moet je bijbetalen of krijg je geld terug?

En hoe lang moet je doen met het toestel? Een S9 zit in het Android Enterprise programma dus garandeerd 3 jaar updates, een iPhone over het algemeen 4 jaar, maar aangezien de 8 van vorig jaar is maakt dat op dit moment geen verschil. De A3 2017 is ook van vorig jaar dus kortste nog ondersteund.

Heb je nog een voorkeur voor uiterlijk, een S9 ziet er modern uit, de iPhone 8 heeft een ouderwets model (zeker nu de nieuwe iPhone renders allemaal stoppen met dat ontwerp bij Apple)?

Wat gebeurt er aan het einde, mag je het toestel houden of moet je inleveren (restwaarde Apple is hoger)? En wat bij ontslag nemen/krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
@FreshMaker : die vergelijking is inderdaad niet eerlijk, maar dit zijn wel de keuzes haha. Tevreden over de Moto ben ik zeker, het grote voordeel is dan natuurlijk dat je niet zo aan het sjouwen bent.
@Trommelrem : Goed om te weten, gebruik zelf eigenlijk nooit office op mijn telefoon, maar dat zou straks anders kunnen worden natuurlijk.
@swhnld : Het maakt geen verschil wat ik doe, het kost geen van alle iets. Het is bruikleen, dus aan het einde gewoon teruggeven... Hoe lang is een goede vraag, ik denk 3 jaar.

Onder aan de streep denk ik dat ik toch voor de Samsung ga, eventueel ook makkelijk te integreren in eigen agenda enzo, dat gaat met iPhone altijd vrij lastig... Dual sim uitproberen bij mezelf, Samsung als back-up, maar eerst ga ik het maar eens naast elkaar uitproberen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Ja, als het niet uit maakt financieel voor jou zou ik ook de S9 nemen, dat is de beste uit je rijtje.
Pagina: 1