Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-10 18:49
quote:
ErikJansens schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:52:

Concrete vragen:
- Hoe orden je foto's in mappen in de app Foto's?
- Hoe haal ik foto's uit iCloud om ze op te slaan op m'n Mac of een externe schijf?
- Hoe kan het dat foto's in Mijn Documenten staan en niet in Foto's?
- Hoe zorg ik er voor dat bepaalde (grote) documenten niet automatisch in de Cloud komen te staan?

Graag leer ik meer over hoe ik het geheugen in mijn Mac, iPhone en iCloud beter beheer en hoe ik structuur aanbreng in al mijn foto's.

Alvast veel dank voor de antwoorden! Artikelen ed kunnen waarschijnlijk ook heel waardevol zijn! :) Thanks!
Hoe orden je foto's in mappen in de app Foto's?
Je kan geen mappen aan maken maar wel albums. hier kan je dan je foto's inzetten. dit doet verder niets met hoe de foto's eventueel in de finder te zien zijn (ik ga er vanuit dat je de iCloud fotobibliotheek gebruikt om de foto's te synchroniseren anders kan dit iets verschillen)
De foto's worden dan in de foto bibliotheek geplaatst en die zijn zo niet zichtbaar.

Hoe haal ik foto's uit iCloud om ze op te slaan op m'n Mac of een externe schijf?
Je kan om dit te doen instellen dat de originele foto's op de mac gedownload worden door naar Foto's > Voorkeuren > iCloud te gaan en dan de optie 'Download en bewaar originele' aan te vinken.
Vervolgens kan je de foto's selecteren en exporteren via Archief of wijzig. Je kan dan zelf de map kiezen waar je dat op wil slaan.

Hoe kan het dat foto's in Mijn Documenten staan en niet in Foto's?
Deze zijn van voor je Mac-tijd zei je dus die heb je waarschijnlijk gekopieerd vanaf een windows machine en niet geimporteerd in Foto's. Dat kan je alsnog doen bij Archief of Wijzig in de menubalk of door de map Foto's in te slepen ( Afhankelijk van je instelling worden de foto's geupload naar je iCloud en verdwijnt de map uit Documenten en wordt het in de Foto's bibliotheek geplaatst.)

Hoe zorg ik er voor dat bepaalde (grote) documenten niet automatisch in de Cloud komen te staan?
Het kan zijn dat je aan hebt staan dat je documenten map en bureablad gesynced worden naar de iCloud. Dit kan je controleren bij Systeem Voorkeuren > iCloud en dan bij het gedeelte iCloud Drive op 'Opties' klikken. De functie heet simpelweg iets met Documenten en Bureablad.
Als je deze functie aan hebt staan worden die twee mappen dus altijd in de iCloud geplaatst je kan een bestamd als het goed is niet uitsluiten van het uploaden naar de iCloud als hij daar in staat.
Je kan de bestanden wel uit de iCloud houden door een map aan te maken in je thuismap die dus niet in Documenten of Bureablad staat en daar de grote bestanden in te plaatsen.

Nog even over de Foto bibliotheek. Dit is een bestand in de map Afbeeldingen. Standaard is er ingesteld dat alle foto's die in Foto's geimporteerd of gesynced worden in dit bestand geplaatst worden. dit kan je wel veranderen door naar Foto's > Voorkeuren in de menubalk te gaan. bij Algemeen is er een optie om dit uit te schakelen, maar de naam daarvan weet ik zo niet. Mocht je willen dat de oude foto's op hun plek blijven staan na het importeren.
Als je dit uitzet dan blijven foto's dus op hun plek staan na het importeren en niet in het bestand foto-bibliotheek geplaatst. Verwijder je dan de map na het importeren dan verdwijnen de foto's ook uit Foto's.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True