Vraag

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 10:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
nieuwe smartphone voor vader

Wat is je budget?
max tegen 450 - 500 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hij gebruikt het vooral voor wat te surfen, agenda, mail en social media zooi als ook foto's te maken en vb te delen via whatsapp. Iets of wat deftige foto's is dus leuk. Hij komt van een Lumia 930...Heb hem al voorbereid op feit dat nieuwe telefoon wel groter zal uitvallen...Hij komt dus van Windows Phone, en dan lijkt me beter om naar android te gaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zou Nokia 8 willen aanraden, maar toestel is van vorig jaar...Hoelang zit hij dan nog veilig mbt updates? Ik heb begrepen dat de laatste versie van android er al op zit en vermoedelijk ook de nieuwste versie nog beschikbaar zal komen?
Glance zal hij ook wel appreciëren en feit dat android standaard is, lijkt me ook voordeel.

Daarnaast had ik Samsung S8 opgelijst, maar die is nog 78 EUR duurder, maar ook van 2017...en bij Samsung staat er weer heel wat bijkomende spullen en aanpassingen tegenover de standaard android.
Reden dat ik Samsung er bij zet is voor het AMOLED scherm (tegenover LCD van Nokia 8), en betere camera.

Tenslotte had ik ook nog als midrange de Samsung A8 erbij genomen, vooral omwille van feit dat het recent toestel betreft, maar die heeft dan weer geen optische stabilisatie en ook weer die extra zooi van apps etc aan boord tegenover die Nokia 8.

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoelang kan je nog updates verwachten voor vb de Nokia 8 en Samsung S8 gezien die toch al van vorig jaar zijn?
Is scherm van Nokia 8 minder goed leesbaar omwille van LCD tegenover Samsung S8?
Wat zouden jullie kiezen? Nog andere opties?

Alle reacties

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:43
Misschien heb je hier wat aan? reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2018

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Zo veel groter is een A8 of S8 helemaal niet hoor :) door het langere scherm lijkt het verschil in schermdiagonaal gigantisch, maar de breedte van die toestellen is heel vergelijkbaar met een 930.

Zowel Nokia als Samsung zit qua updates wel goed. Nokia zal sneller updaten, dat is zeker. Maar bij Samsung komt het ook wel, alleen wat later. Security patches zullen bij geen van beide een probleem worden. De A8 is het meest recent en zal de langste support kennen denk ik, en heeft als ander voordeel (of nadeel) denk ik ook het platte scherm tov de edges op de S8.

OLED biedt een hoger contrast en is daardoor beter afleesbaar in zonlicht, maar daar tegenover staat dat de Nokia 8 heel fel kan. Ik denk dat het qua leesbaarheid weinig scheelt.

Ik zou kijken naar een A8 op V&A - ik zou je vader eens wat toestellen laten testen en hem een eigen voorkeur laten bepalen. De stap van WP naar Android is een grote, heeft hij in de tussentijd helemaal geen ervaring gehad met iOS of Android onder wat voor schil dan ook? Ik zou daar op focussen.

[ Voor 30% gewijzigd door Richh op 13-07-2018 15:45 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

S8 kan prima, hoef je om veiligheid geen zorgen te maken. Gaat ie via telefoon internetbankieren of DiGid gebruiken of dergelijks ?

[ Voor 22% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 15:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Hackus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:44:
S8 kan prima, hoef je om veiligheid geen zorgen te maken. Gaat ie via telefoon internetbankieren of DiGid gebruiken of dergelijks ?
De s8 heeft dezelfde hardware als de nokia 8 alleen een betere camera een edge screen met bloatware erbij. nokia 8 biedt hetzelfde voor minder dus voor de veiligheid hoef je het hierbij niet te kiezen.

• Leffunk
Hackus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:44:
Yep, easy banking app van BNP Paribas. Bancontact app vermoedelijk ook. Vanwaar je vraag ?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Aangezien je vader van Nokia komt zou ik hem daar op laten. Gaat hij over op Samsung en valt het tegen ligt het aan Samsung, is het een Nokia zal hij iets meer vergeving gezind zijn. Het zit tussen de oren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leffunk schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Yep, easy banking app van BNP Paribas. Bancontact app vermoedelijk ook. Vanwaar je vraag ?
Dat zou over een tijd het enige zijn. Verder loop je zelfs nu met Galaxy s7 geen problemen op qua veiligheid.
(mocht er na android 9 geen OS nieuwe versie meer komen, zijn er altijd nog beveiligingsupdates)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Leffunk
En zou ik dan best de Nokia 8 6gb aanraden, omdat die misschien soepeler draait en iets meer future proof is dan de 4gb?
Of is dat weggesmeten geld voor die extra ram?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Leffunk schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:59:
Of is dat weggesmeten geld voor die extra ram?
Android sluit programma's om RAM leeg te maken, en als je die weer opent moet er iets anders uit het geheugen vrij gemaakt worden, dus als je veel programma's opent na elkaar merk je dat je een of bij grotere programma's enkele seconden langer moet wachten op een bepaald moment. Wat ik lees is het normaal gebruik bij je vader, dus ik verwacht geen extra RAM nodig te hebben. Echter de 6 Gb RAM heeft wel 128 GB opslag, de 4GB RAM heeft 64 GB opslag, dus dat zou nog een vraag zijn of dat nodig / wenselijk is, of dat je een SD kaart er in stopt als het vol loopt. Zijn huidige toestel heeft 32 GB volgens mij, en ik weet niet of hij een SD kaart gebruikt. Is nu 32 GB genoeg zou ik voor de 64 GB gaan als ook genoeg.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:28

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft sinds een twee weken de pricewatch: OnePlus 6 (64GB opslag) Zwart die dan wel een klein beetje boven budget zit, maar wel een Amoled scherm heeft. Zelf zit ik ook nog op WM en kijk nu met meer dan gemiddelde interesse naar de Xiaomi Mi8 SE: ook Amoled, genoeg power en redelijk handzaam en vooral: niet duur.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1