Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 90 91 92
Acties:
  • 291.241 views

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:58

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

aicaramba schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:53:
Ik vond die niet gegeven penalty voor Groningen eigenlijk niet zo heel gek.. Hij ging overduidelijk voor de bal en viel daarna onbewust op een niet gevaarlijke manier tegen de tegenstander, die de bal al nooit meer kon hebben.
Het nooit meer kunnen halen zet ik - na het kijken van de samenvatting - toch nog wat vraagtekens bij. Er zit weinig snelheid in de bal, heeft veel hoogte en als je Ziyech de bal ziet behandelen gaat hij enkel rustig naar de achterlijn. Niet een bal die je met zekerheid binnenhoudt maar ook niet een bal die per definitie uit zal gaan
Daarbij viel de groningen Heerenveen spelers nogal makkelijk en overdreven. Ik snap wel dat daar geen penalty voor werd gegeven.
Deze probeer ik te begrijpen maar het lukt me gewoon niet. Je staat als speler en er komt een andere speler op je inspringen en maakt contact boven je heup, wanneer val je dan niet gemakkelijk en niet overdreven?

De enige reden die ik zie om geen strafschop te geven zou wellicht zijn dat Lammers toch wel hoog komt met zijn been en het derhalve gevaarlijk spel is maar zelfs zover zou ik geeneens durven gaan.
IN duels wordt er zovaak na een duel tegen elkaar aangelopen, waardoor een van de spelers wat uit balans raakt, maar er ook geen vrije trap wordt gegeven.
Tegen elkaar aanlopen - zoals de welbekende schouderduw - is toch wel wat anders dan een keeper die er zo invliegt en de bal compleet mist. Waar een tackle fout is als je te laat bent is zo uitkomen ook fout, juist omdat je te laat bent en de bal compleet mist. Je neemt als speler met zulke acties - zowel spelers als keepers - een risico bij het ingrijpen, het te laat komen is onderdeel van het spel en als je te laat bent maak je vaak een overtreding.

Waarom zou je in het geval van een net iets te late sliding waar de speler wel voor de bal gaat maar deze mist en de tegenstander wel raakt nog voor een overtreding fluiten?

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:20
Meneertje respect? Die leeft in zijn eigen wereld. Die voelt zich echt niet geroepen zich te moeten compenseren.
Tenzij hij zich natuurlijk onzeker voelt. Zoals hij voor zijn eigen ego het leuk vond om te bewijzen dat hij Van Persie rood durft te geven in een volle kuip, zo kan het best zijn dat hij denkt zich te moeten bewijzen omdat hij gisteren overduidelijk niet de ballen had om in de Arena de bal op de stip te leggen. Tja, eigenlijk weet je bij hem nooit hoe hij de boel gaat verkloten.

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Lamprou heeft zijn lengte niet mee, maar ordinaire grabbelaar is ook weer overdreven. Laten we niet vergeten dat Ajax hem gehaald heeft. Dus alle kritiek op hem hoort gewoon thuis bij Ajax. Het is inderdaad bizar dat we geen fatsoenlijke 2e en 3e keeper hebben. Ajax heeft inderdaad Kotarski gehaald, die zit ook regelmatig bij de selectie voor het eerste maar heeft volgens mij nog geen wedstrijd in het eerste gespeeld. Uiteindelijk verwacht ik eigenlijk niet dat er een andere keeper wordt gehaald deze transferperiode.

Overigens typisch dat veel van de eerste keepers van Ajax bij hun volgende club op de bank belanden (Cilissen, Stekelnburg, Vermeer).

Goed over de keerper situatie is genoeg gezegd. Dan de verdediging, traditoneel zou ik haast zeggen is linksback een zwakke positie voor Ajax. Nico valt weg, Wober is er niet meer en Ten Hag kiest dan voor Sinkgraven. Die heeft heel duidelijk laten zien tegen Heerenveen dat hij (nog) niet klaar is voor die positie op dit niveau.

Ik heb de Ligt verschillende keren over rest-verdediging gehoord, nou daar mankeerde het wel aan in de afgelopen wedstrijd. Een van de zaken waar Magallan aan zou moeten werken is dat hij achter in blijft hangen. Wat ik dan niet snap is dat Ten Hag Kristianssen wisselt voor Sinkgraven en Massroui linksback laat spelen. Had Magallan er in gebracht en Blind linksback laten spelen. Deze wedstrijd had een slot op deur nodig. (Hij was overigens aan het warmlopen).

Daarnaast, als je Dolberg opstelt zorg dan ook dat hij iets van aanvoer krijgt. Ik snap alle kritiek op hem maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt. Zelfde voor Huntelaar, hij maakt een echt Huntelaar doelpunt maar voor de rest heeft hij amper een bal gehad.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:21
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
Daarnaast, als je Dolberg opstelt zorg dan ook dat hij iets van aanvoer krijgt. Ik snap alle kritiek op hem maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt. Zelfde voor Huntelaar, hij maakt een echt Huntelaar doelpunt maar voor de rest heeft hij amper een bal gehad.
Maar Huntelaar maakt m wel. Kan je van Dolberg niet zeggen. Die knul lijkt me klaar bij Ajax. Genoeg kansen gehad. Hij maakt het al 2 jaar niet waar nu.
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:06:
Ik heb de Ligt verschillende keren over rest-verdediging gehoord, nou daar mankeerde het wel aan in de afgelopen wedstrijd. Een van de zaken waar Magallan aan zou moeten werken is dat hij achter in blijft hangen. Wat ik dan niet snap is dat Ten Hag Kristianssen wisselt voor Sinkgraven en Massroui linksback laat spelen. Had Magallan er in gebracht en Blind linksback laten spelen. Deze wedstrijd had een slot op deur nodig. (Hij was overigens aan het warmlopen).
De keuze voor Sinkgraven was een rare ja, die moet je komende zomer lekker laten gaan. Eigenlijk hadden ze dus 2 man op t veld die er voor spek en bonen in stonden en misten ze de vaste keeper. En direct donderd het als een kaartenhuis in elkaar. Vandaar dat ik enige tijd geleden zei dat het bij Ajax komende tijd best wel eens mis kan gaan als ze daadwerkelijk de verwachtte spelers van de hand gaan doen. :P :P
ph4ge schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:27:
Volgens mij spelen Lamprou zijn achtergrond en zn lengte daar ook een rol bij, Lamprou staat bij voorbaat 2-0 achter bij de fans. Ajax gaf gewoon heel veel kansen weg, Onana zou er ook 2-3 hebben tegen gekregen. Het is ook dankzij Lamprou dat het geen 4-5 werd en de scheidsrechter hielp ook een handje.
Zijn achtergrond (jeugd Feyenoord) kan me echt niks boeien. Voordat ie naar Feyenoord ging zat ie bij Ajax (en daar moest ie toen volgens mij weg wegens z'n gebrek aan lengte).
Zijn lengte zorgt er inderdaad wel voor dat ie 1-0 achter staat, en gisteren heeft ook uitgebreid bewezen waarom. Als je gestrekt gaat en dan nog ruim een hand tekort komt om de hoek af te dekken (bij de 1-1), terwijl je positionering goed was, tja.
Dat ie de 4-4 niet heeft ok, dat kan gebeuren als je besluit om die bal niet aan te vallen maar op de lijn te blijven staan. Maar bij geen van de andere 3 doelpunten heb ik het idee dat Onana ze niet gehouden zou hebben.
En natuurlijk is het niet alleen de schuld van Lamprou. Het hele team dacht er te makkelijk over, inclusief Ten Hag. Ziyech had bijvoorbeeld al bij de rust gewisseld moeten worden, die liep alleen maar gefrustreerd over het veld zn eigen acties te lang door te voeren. En wie bedenkt het om 8 aanvallend ingestelde spelers op te stellen en maar 1 a 2 die in beginsel verdedigend denken (keeper niet meegerekend)?? 7(8)7
En dan vooral ook nog tot de 70e minuut durven wachten met ingrijpen.

• PolarBear
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Maar Huntelaar maakt m wel. Kan je van Dolberg niet zeggen. Die knul lijkt me klaar bij Ajax. Genoeg kansen gehad. Hij maakt het al 2 jaar niet waar nu.
Dolberg maakte een prima kopbal die net zo lastig was als de kans van Huntelaar.
De keuze voor Sinkgraven was een rare ja, die moet je komende zomer lekker laten gaan. Eigenlijk hadden ze dus 2 man op t veld die er voor spek en bonen in stonden en misten ze de vaste keeper. En direct donderd het als een kaartenhuis in elkaar. Vandaar dat ik enige tijd geleden zei dat het bij Ajax komende tijd best wel eens mis kan gaan als ze daadwerkelijk de verwachtte spelers van de hand gaan doen. :P :P
Nou ja het kaartenhuis donderd in elkaar is wel wat overdreven. Net als PSV uit maakt Ten Hag bepaalde keuzes die (vanaf de tribune) niet de beste lijken. Beide keren in de verdediging ook nog. Ik denk dat met de huidige selectie er een betere, andere keuze had kunnen worden gemaakt, zeker qua wissels.

Sinkgraven en zeker Lamrpou missen ritme en wedstrijden. Een keeper die niet op enige regelmaat echte wedstrijden keept zal het altijd lastig hebben. En nu dit seizoen Lamprou niet in het 2e mag keepen maakt het lastiger. Dat in combinatie met niet het volle vertrouwen hebben en niet de ideale lichaamsbouw hebben maakt het voor Lamprou wel heel lastig. Uiteindelijk had Ajax hem nooit moeten halen als keeper (dat kan je Lamprou toch amper verwijten).

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:47
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Maar geen goal he. Een spits die geen goals maakt, vaak op verkeerde plekken staat. En een beetje ongeinteresseerd over t veld sjokt.... Ik zou m laten banken. Hoeveel krediet die gast heeft gekregen na een half goed seizoen is bizar.

Men blijft die gast maar verdedigen..."maar hij leidt verdedigers af!" Ja, dat doet een verdediger die vooraan staat ook. de Ligt in de 16 is gevaarlijker dan Dollie. :P
Wees gerust, tegen Feyenoord scoort ie weer :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:04:
Natuurlijk was het een penalty, als het andersom was geweest hadden we ook moord en brand geschreeuwd.
Nou zetten we deze op de lijst van lucky momentje voor Ajax dit seizoen ;) aan de andere kant weet je ook helemaal niet wat voor effect het verder op de wedstrijd zou hebben gehad. Het is niet automatisch zo dat als die pingel gegeven wordt Ajax verloren zou hebben. (edit: of dat ze hem er uberhaupt inschoppen, maar met die kabouter op doel zal dat niet heel lastig zijn :X )

Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat meneer de scheids in de eerste de beste volgende wedstrijd die hij fluit met Ajax natuurlijk een goedmaak penalty gaat geven aan de tegenstander -O-
Nu is het wel klaar met die denigrerende benamingen.

offtopic:
Het insider-geintje heeft op een gegeven moment wel een erg lange baard.

Hoe lang ben je zelf?

Natuurlijk is lengte een gegeven in elke sport, maar Lamprou wordt afgemaakt op precies datgene waar hij niets aan kan doen, terwijl die zo geprezen defensie van Ajax er stevig voor schut stond, Blind en De Ligt voorop.

De keeper is alleen zo erg nodig als je erg slecht verdedigt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Leon Zwiers
Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Wees gerust, tegen Feyenoord scoort ie weer :)
Dat is geen bewijs. Dat lukt inmiddels zelfs PEC drie keer. :+

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-02 08:44

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:04:
Nadeel hiervan is natuurlijk wel dat meneer de scheids in de eerste de beste volgende wedstrijd die hij fluit met Ajax natuurlijk een goedmaak penalty gaat geven aan de tegenstander
Dat zou dan de eerste (!) keer zijn dat Gözübüyük een penalty geeft tegen Ajax:
Via Twitter:
Bart Frouws @bartf
Ajax heeft in 24 competitiewedstrijden onder leiding van Serdar Gözübüyük nog nooit een strafschop tegen gekregen (thuis & uit).
De 19 andere clubs die meer dan zes Eredivisieduels hebben gespeeld met Gözübüyük als scheids kregen minimaal één penalty tegen.
Dat die gast überhaupt nog mag fluiten...omhoog gepraat door de KNVB omdat ze een scheidsrechter van allochtone afkomst nodig hadden, maar hij bewijst jaarlijks waardeloos te zijn. Beschamend.

Los hiervan:
Lammers _/-\o_
PSV |:(
Wat een weekend zeg!

Baseman77 wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:15 (3%)

• PolarBear
  • Niet online
Ik snap kritiek op de scheidsrechters maar wie wil er nog in hemelsnaam nog scheids worden? Je zal eerst vlieguren moeten maken op amateurniveau en 3e/2e/Keukenkampioen divisie. Met andere woorden kost heel veel tijd, weinig waardering (ook in geld) en altijd bakken met kritiek. En op amateurvelden kan je ook nog eens fysiek belaagd worden (dat is in ieder geval het beeld). Dat terwijl een goede scheids wel nodig is voor een goede pot voetbal.

Gevolg is een hele smalle basis van goede scheidsrechters waardoor Gözübüyük en andere die eigenlijk niet geschikt zijn toch elke week fluiten.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-02 13:47
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Maar geen goal he. Een spits die geen goals maakt, vaak op verkeerde plekken staat. En een beetje ongeinteresseerd over t veld sjokt.... Ik zou m laten banken. Hoeveel krediet die gast heeft gekregen na een half goed seizoen is bizar.

Men blijft die gast maar verdedigen..."maar hij leidt verdedigers af!" Ja, dat doet een verdediger die vooraan staat ook. de Ligt in de 16 is gevaarlijker dan Dollie. :P
Zo slecht doet Dolberg het toch niet? Dolberg is in 12 Eredivisieduels betrokken bij 10 doelpunten (7 goals, 3 assists). Alleen tegen PSV, Feyenoord, NAC en Heerenveen wist hij geen doelpunt en/of assist te maken.

Zou Dolberg best bij Feyenoord wilen zien, de Deen die nu bij ons voorin loopt is tot nu toe een one season wonder. Hadden we hem maar verkocht voor 20 miljoen een jaar terug. :z

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:23
@Ramzzz
Natuurlijk is lengte een gegeven in elke sport, maar Lamprou wordt afgemaakt op precies datgene waar hij niets aan kan doen, terwijl die zo geprezen defensie van Ajax er stevig voor schut stond, Blind en De Ligt voorop.
Goal 3 en goal 4 van Heerenveen staan wel even mooi op zijn conto. Bij de 4e is hij bezig met de eigen verdedigers en goal 3 wordt nog net niet tegen hem aangeschoten. Maakt niet zoveel uit hoe goed of slecht een verdediging is maar dat soort ballen pakte Hahn aan de andere kant wel en die kreeg er ook een paar hard op zich afgeschoten van dichtbij. Achteraf is die gemiste penalty wel erg duur geweest.

Wat betreft de scheidsrechter... niet zo lopen te klagen over een penalty terwijl een 100% vasthouden moment begin tweede helft bij een counter van Ajax geen geel opleverde. Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin dat geen gele kaart was behalve bij hem. Als een scheids zo over het veld loopt dan is het maar de vraag of je op die manier een terechte strafschop gaat zien ja/nee en valt een Serdar dus onder het fenomeen: marchanderen. Want het was natuurlijk een penalty.

Nog een laatste noot die voor de niet Ajax volgers wellicht over het hoofd is gezien. Lamprou stond ook te keeper in Orlando. Dat ging ook akelig fout om dezelfde redenen als gisteren. Het mooie is dat een lange keeper ook geen garantie voor succes is natuurlijk (die uit Emmen) maar meer reach heeft een lange keeper sowieso.

Hoofdschuldige hier is natuurlijk Erik ten Hag:

Wie begint er nu in godsnaam met Sinkgraven op links, zet later Mazraoui op links (???) terwijl dit volkomen logisch zou zijn geweest: Mazraoui, De Ligt, Magallan, Blind.
We krijgen f*cking 4 goals om de oren terwijl we er voor de winterstop in totaal 8 tegen hebben gehad. Als je dan net van een trainingskamp afkomt dan weet je genoeg toch?

Typhone wijzigde deze reactie 21-01-2019 11:40 (18%)

• Typhone
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:44:
@Typhone Je hebt helemaal gelijk dat Lamprou gewoon niet de ideale 2e keeper is. Neemt niet weg dat als Onana op doel had gestaan hij wel een aantal hele goede reddingen had moeten maken. En Sinkgraven was gewoon niet goed genoeg verdedigend, Blind leed een keer (volgens mij 2e of 3e doelpunt) balverlies bij de middenlijn en keek vooral verongelijkt om hem heen en liet zijn man gaan. De doelpunten van Ajax waren ook niet allemaal onhoudbaar trouwens.

Lang verhaal kort, ik zou niet weten wie bij Ajax voldoende scoorde afgelopen zondag. Met z'n alle door het ijs gezakt.
True, wel weer het mentale aspect bij Ajax waarop ze door de mand vallen. Dat is zorgelijk want dat leek voor de winterstop helemaal geen probleem te zijn. Sinkgraven heb ik - bij Ajax - nog nooit goed gevonden. Beetje een Sulejmani verhaal maar dan andersom.

• PolarBear
  • Niet online
Ajax moet stoppen met middenvelders/aanvallers als backs om te scholen. Als volgens jaar de Ligt wegvalt gaat ook veel meer opvallen dat Massroui verdediged niet zijn mannetje staat.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:51
Nou hebben jullie het graag over Sinkgraven en Lamprou, maar grootverdiener Blind kwam ook niet al te best uit de verf gisteren. Niet voor het eerst trouwens.

Dolberg gaat gewoon scoren komende zondag, en Schone jaagt hem wederom in de kruising van 30 meter. Vaste prik enzo.
Baseman77 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Dat zou dan de eerste (!) keer zijn dat Gözübüyük een penalty geeft tegen Ajax:
Via Twitter:

[...]

Dat die gast überhaupt nog mag fluiten...omhoog gepraat door de KNVB omdat ze een scheidsrechter van allochtone afkomst nodig hadden, maar hij bewijst jaarlijks waardeloos te zijn. Beschamend.

Los hiervan:
Lammers _/-\o_
PSV |:(
Wat een weekend zeg!
Die twitterstatistiek zegt zo natuurlijk helemaal niks, het gaat erom hoe vaak ie em niet gegeven heeft terwijl dat wel had gemoeten.

• Leon Zwiers
toolkist schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Die twitterstatistiek zegt zo natuurlijk helemaal niks, het gaat erom hoe vaak ie em niet gegeven heeft terwijl dat wel had gemoeten.
Zowieso al 1 keer :+

• Typhone
rikoos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat ajax hetzelfde nu denkt over Dolberg, 2 jaar geleden nog één van de grootste talenten die er rond liep en kon, voor weet ik voor hoeveel, verkocht worden en dat wordt per maand minder.

[...]

Die lange uit Emmen is natuurlijk wel keeper bij Emmen en ook nog eens een stuk jonger. Hij wordt gezien als groot talent voor de toekomst die gewoon te snel nu moet presteren en hierdoor lijkt het soms wat knullig. Een (2de) keeper van Ajax met zoveel jaren ervaring is natuurlijk niet daarmee te vergelijken ;-)
Wat zou Emmen vragen als Ajax hem overneemt voor in Jong Ajax? :)
Meer dan 500.000 zal het niet zijn toch? Kneden kunnen we altijd.

• Typhone
Lekkerboeie86 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:52:
Nou hebben jullie het graag over Sinkgraven en Lamprou, maar grootverdiener Blind kwam ook niet al te best uit de verf gisteren. Niet voor het eerst trouwens.

Dolberg gaat gewoon scoren komende zondag, en Schone jaagt hem wederom in de kruising van 30 meter. Vaste prik enzo.
Als Onana nog ziek is dan kunnen 'jullie' van alle windrichtingen op goal vuren en win je de wedstrijd alsnog ;)

• PolarBear
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:23:
[...]

https://twitter.com/i/status/1087322060618153988

Mijn punt in data, zowel van de Beek als Dolberg hebben amper een bal gekregen (Neres als vervanger van v/d Beek ook niet en Huntelaar heeft de meeste passes gekregen bij de middelijn).

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hehe, krijg ik net even 2 kaarten voor Ajax-Real Madrid. Nu had ik zaterdag op de app natuurlijk allemaal vervelende berichten van mijn Ajax vrienden (zondag waren ze opvallend stil).

Nu eens een foto'tje schieten van de kaarten en ze er voor laten smeken :+

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
PWM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:03:
Hehe, krijg ik net even 2 kaarten voor Ajax-Real Madrid. Nu had ik zaterdag op de app natuurlijk allemaal vervelende berichten van mijn Ajax vrienden (zondag waren ze opvallend stil).

Nu eens een foto'tje schieten van de kaarten en ze er voor laten smeken :+
je kunt ze ook aan een lief forumlid geven met "postbus" in zijn naam :)
en ze daarna treiteren met "ik had kaarten hoor...."

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
PolarBear schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:44:
Lang verhaal kort, ik zou niet weten wie bij Ajax voldoende scoorde afgelopen zondag. Met z'n alle door het ijs gezakt.
Exact. Want ook de aanvallende middenvelders en aanvallers grossierden in balverlies op onhandige momenten. Je kunt best met een zeer aanvallende opstelling spelen, maar dan moet je wel scherp zijn met z'n allen. Doe je dat niet dan krijg je ze om de oren, zeker als het dan achterin ook nog eens niet klopt.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• dokteronline
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-02 10:39
De KNVB heeft de varbeelden vrij gegeven:

YouTube: ARAG KNVB VAR Moment: geen strafschop voor SC Heerenveen

Dit maakt et nog een stukje erger. Lijkt wel alsof ie met veel tegenzin naar de zijkant gaat en daarna ook niet overtuigt lijkt te willen worden door. Higler en co

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:04

OMX2000

By any means necessary...

Vincent Dave schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Zulke opmerkingen bevestigen voor mij dat Feyenoord al een tijdje topclub af is en enkel die status van topclub kan vasthouden vanwege de supporters. PSV heeft het altijd moeilijk in de Kuip dat staat los van de selectie, dat heeft mede te maken met de speelwijzen van beide teams. Feyenoord gaat niet met 10 man achterin tegen Ajax spelen, dat zullen de supporters niet accepteren wat zal resulteren in flinke gaten achterin.

Ajax en PSV supporters hoor ik NIMMER dwepen over een goede helft. Een topclub heeft dat niet nodig omdat er meerdere goede wedstrijden gespeeld worden. Zien jullie niet dat je je zelf flink voor schut zet?
Wat lul jij opeens slap? Feyenoord supporters zijn meestal van het glas is half leeg. Waarom? Omdat het dan alleen kan meevallen en de historie helpt ook wel.

Voor schut zetten? Dit is voetbal hè. Geen rocket science, we denken allemaal dat we het beter weten, en krijgen wonderwel allemaal gelijk.

Dus chill. Alsof wij Feyenoorders niet weten dat Feyenoord niet aanhaakt bij de top 2. Maar ik kijk wel uit naar zondag. En hoop op een hele leuke, spannende WEDSTRIJD! Niet die poppenkast die we in de arena hebben vertoond.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:30

Bossie

PSN = Patje_b_

JST94 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:36:
[...]
Zou Dolberg best bij Feyenoord wilen zien, de Deen die nu bij ons voorin loopt is tot nu toe een one season wonder. Hadden we hem maar verkocht voor 20 miljoen een jaar terug. :z
Hetzelfde toch voor Dolberg voor 50m 1-2 jaar geleden ofzo, die hadden ze met een strik erom moeten laten bezorgen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:22
dokteronline schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:24:

Dit maakt et nog een stukje erger. Lijkt wel alsof ie met veel tegenzin naar de zijkant gaat en daarna ook niet overtuigt lijkt te willen worden door. Higler en co
Beslissing al lang genomen en niet durven zijn fout toe te geven. Begint meteen op het moment van de overtreding te roepen dat het “gewoon een voetbalcontact” is en overtuigt vervolgens zichzelf daar van omdat hij het lef niet heeft die pingel in de Arena te geven. Ik mag hopen dat hij de rest van het seizoen Keuken Kampioen Divisie fluit. Wat een aanfluiting dit. Het zou mij overigens ook prima lijken als de VAR een advies uit mag brengen en Higler dus gewoon had kunnen zeggen: “Serdar, ik vind dit zonder enige twijfel een 100% penalty.”

• Napo

Napo

dokteronline schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:24:

_O-
"Ik vind dit te makkelijk"
Wat verwacht hij dat een speler doet als iemand zo op je in springt :|

Mijn hemel, dat is vooraf een conclusie trekken en vervolgens enkel pogen om naar hetzelfde resultaat te komen. Naar de VAR roepen dat het "voetbalcontact" is terwijl dat de partij is die rustig zou moeten kunnen kijken naar wat het feitelijk is. Ook het meerdere keren navragen of er twijfel, het willen zien van de benen waar geen contact is en vervolgens verwijzen naar het "voetbalduel".

Het feit dat hij aanhaalt "hij staat al op" is vrij schrijnend, alsof de snelheid van opstaan ook maar mee zou moeten wegen in het bepalen of het een overtreding is (in zowel positieve als negatieve zin)

Goed om te weten dat je bij deze scheids je als keeper aanvallers mag omkegelen zolang je maar poogt de bal te raken.

Wel goed dat de KNVB deze beelden deelt.

Napo wijzigde deze reactie 21-01-2019 19:58 (17%)

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Lammers had gewoon minimaal geel moeten hebben. Hij hinderde Lamprou dermate dat die arme jongen niet bij de bal kon, puur hinderen van de keeper in het doelgebied :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:52
ST10©DE schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:09:
En Derksen laat als oud scheidsrechter weer blijken vrij weinig regelkennis te hebben .
Volgens mij is Derksen een oud voetballer en nog eentje die wel eens een schop uitdeelde ook.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:35
Wat ik niet snap, dit is bijvoorbeeld een 100% strafschop. Waarom moet de scheidsrechter dat gaan beoordelen langs de kant? Als daar in die studio drie (?) man zitten die 't zien, dan is 't toch klaar.

VAR: "Hoi Serdar, het is een penalty, keeper is te laat, heeft geen bal en loopt tegenstander onder de grasmat"
Serdar: "OK" > geeft penalty

Nu wordt 't veel te lang stil gelegd, staat een scheidsrechter soms wel 3 minuten naar zo'n schermpje te turen en ligt het spel te lang stil. Ik vind de VAR een goede ontwikkeling, maar zoals het er nu staat hoeft 't van mij niet.
- Het haalt op sommige momenten compleet de vaart uit het voetbal. Voor kijkers irritant en voor spelers al helemaal.
- Je begint als kleine club al op achterstand, omdat je veel minder camera's hebt op goede posities. Ajax, PSV, AZ, Feyenoord. Allemaal hebben ze in 't stadion genoeg camera's staan om de beelden op terug te kijken. Een VVV of de Graafschap moet 't met veel minder doen.
- Scheidsrechters kunnen nog hun eigen ding doen. Wat ik al zei, haal die TV weg langs de kant, of geef die aan de vierde official. Nu zit je met een 100% penalty, die niet wordt gegeven, omdat meneer de scheidsrechter te trots is om zijn fout te corrigeren :X

• Leon Zwiers
Tja, het gezeik bij F'noord is begonnen. Ze willen door met Gio, maar dan vooral om t eigen hachie te redden (v Geel) en om de vrienden van Feyenoord buitenspel te houden. (de Jong).

Snor had wel een klein punt, je kan natuurlijk Gio niet aanrekenen dat ie het met miskopen van v Geel moet oplossen allemaal. Maar als je een verdediger voor een verdediger brengt terwijl je moet scoren bij achterstand, en denkt dat je een eerste helft in Zwolle de boel onder controle hebt......dan heb je ze ook niet op een rijtje.

Ik blijf erbij. Die hele top moet eruit willen ze echt goed schoon schip maken.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-02 13:47
Je kan Gio het niet aanrekenen dat van Geel keer op keer miskopen weet binnen te hengelen. Maar desondanks is er in 4 jaar toch gewoon te weinig progessie geboekt.

Waar zijn de spelpatronen terug te vinden? Of de manier van druk zetten? Of een tactische omzetting tijdens de wedstrijd om de wedstrijd te doen kantelen? Of inderdaad de wissel van Van der Heijden -> Botteghin. Welke gedachte zat hier achter met een 3-1 achterstand?

En vervolgens dat viersporenbeleid wat ze hebben gepresenteerd bij de nieuwjaarsconferentie. Lachwekkend. Ajax en PSV hoeven niet eens moeite te doen om Feyenoord voor te blijven. Feyenoord zorgt er zelf wel voor dat het verschil groter wordt.. :')

Maar ach, als dat nieuwe stadion er maar komt. Dan komt alles goed. In de Kein Geloel podcast werd het goed verwoord. De complete Feyenoord organisatie doet mee aan de BirdBox-challange. Blinddoek op en hopen dat het goedkomt.

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:06

Vos

AFCA

JanW schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:02:
Wat ik niet snap, dit is bijvoorbeeld een 100% strafschop. Waarom moet de scheidsrechter dat gaan beoordelen langs de kant? Als daar in die studio drie (?) man zitten die 't zien, dan is 't toch klaar.

VAR: "Hoi Serdar, het is een penalty, keeper is te laat, heeft geen bal en loopt tegenstander onder de grasmat"
Serdar: "OK" > geeft penalty

Nu wordt 't veel te lang stil gelegd, staat een scheidsrechter soms wel 3 minuten naar zo'n schermpje te turen en ligt het spel te lang stil. Ik vind de VAR een goede ontwikkeling, maar zoals het er nu staat hoeft 't van mij niet.
- Het haalt op sommige momenten compleet de vaart uit het voetbal. Voor kijkers irritant en voor spelers al helemaal.
- Je begint als kleine club al op achterstand, omdat je veel minder camera's hebt op goede posities. Ajax, PSV, AZ, Feyenoord. Allemaal hebben ze in 't stadion genoeg camera's staan om de beelden op terug te kijken. Een VVV of de Graafschap moet 't met veel minder doen.
- Scheidsrechters kunnen nog hun eigen ding doen. Wat ik al zei, haal die TV weg langs de kant, of geef die aan de vierde official. Nu zit je met een 100% penalty, die niet wordt gegeven, omdat meneer de scheidsrechter te trots is om zijn fout te corrigeren :X
De situaties bij Emmen duurden ook onnodig lang. Wij slingeren in het stadion de telefoon aan en konden toen al eerder via de herhaling zien dat ze afgekeurd zouden worden ;)

Maar is denk ik kwestie van tijd dat de VAR zelf gelijk zegt dit en dit is de situatie en gevolg.

Vos wijzigde deze reactie 22-01-2019 08:35 (3%)

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:20
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:41:
Tja, het gezeik bij F'noord is begonnen. Ze willen door met Gio, maar dan vooral om t eigen hachie te redden (v Geel) en om de vrienden van Feyenoord buitenspel te houden. (de Jong).

Snor had wel een klein punt, je kan natuurlijk Gio niet aanrekenen dat ie het met miskopen van v Geel moet oplossen allemaal. Maar als je een verdediger voor een verdediger brengt terwijl je moet scoren bij achterstand, en denkt dat je een eerste helft in Zwolle de boel onder controle hebt......dan heb je ze ook niet op een rijtje.

Ik blijf erbij. Die hele top moet eruit willen ze echt goed schoon schip maken.
Wat ik dan niet snap is dat een trainer zich zou kunnen verschuilen achter de miskopen van een of andere kantoorbobo. Als trainer geef je toch gewoon zelf aan wat voor een spelers je nodig hebt en geef je je oordeel over wat de TD op de radar heeft.
Ik zeg ook tegen mijn manager welke laptop ik wil en welke software en trainingen ik nodig heb, ook al is het mijn manager die de inkopen doet. Een trainer die zijn bek niet open trekt en zich niet met de aankopen bemoeit is nog zwakker dan het beeld dat ik van Gio had. Wat doet hij dan wel? Op de traningen is het een lulletje dat toekijkt hoe anderen de training geven, tijdens de wedstrijden zit hij wat te dromen en met de inkoop zou hij zich ook al niet bemoeien?

alles kan off-topic

• Martinusz
dutchgio schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Dat lijkt me sterk, of Chelsea is hier een slecht voorbeeld van.
Zowel Jorginho als de nu komende Higuain komen natuurlijk uit de koker van Sarri, die bij Napoli succesvol met hen heeft gewerkt.
Als Sarri niet bij Chelsea zat waren die nooit gekomen.
https://www.telegraaf.nl/...r-de-transfer-van-pulisic
;)

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-02 08:44

Baseman77

We move

Han schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:47:
Als die geruchten inderdaad waar waren, ik betwijfel het.
Die geruchten zijn al lang ontzenuwd, het bod van Monaco bedroeg maximaal 30 miljoen.
Wat overigens nog steeds veel geld is.
ZIe bijv. hier: https://www.voetbalprimeu...-maximaal-30-miljoen.html
Het feit dat Neres op zijn leeftijd zelf wel oren heeft naar een avontuur in China zegt mij ook wel iets.
Knappe jongen die zo'n mega salaris afwijst.
Een voetballer heeft een beperkte tijd om zich financieel onafhankelijk te spelen, Neres zou dat in China in 3 jaar tijd kunnen doen. En dan is hij pas 24 of 25 en kan hij nog altijd terug naar Europa gaan.
Daarnaast is het maar de vraag of je een speler als Neres, een zuid-Amerikaan waar er voor mijn gevoel 13 van in een dozijn van rondlopen, voor een dergelijk bedrag kan slijten in Europa.
De genoemde 43 miljoen ga je nooit meer voor hem krijgen lijkt me. Al zou het niet de eerste keer zijn dat de hoogte van een bod op een Ajacied nogal wordt overdreven.
Napo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:51:
Mijn hemel, dat is vooraf een conclusie trekken en vervolgens enkel pogen om naar hetzelfde resultaat te komen.
Precies dit.
Triest en tekenend voor het niveau van Gözübüyük, een waardeloze scheids die al lang afgeserveerd had moeten worden.

Complimenten voor Higler trouwens!
Hij heeft als scheids grote stappen gemaakt de afgelopen jaren en blijkt ook een prima VAR te zijn d:)b

• Martinusz
LoeWn schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:59:
Dat Gözübüyük (schaamteloos gekopieerd) deze mening heeft is natuurlijk al raar, maar dat het systeem het toe laat dat deze scheids op dat moment deze (bindende) beslissing mocht maken is natuurlijk absurd. Zoals vaker hier aangegeven moet de VAR zelf de scheids kunnen overrulen.

Zo heeft de VAR toch geen zin. Kun je net zo goed een MBO niveau 2 stagiair de beelden laten zien aan de scheids.
Dat lost het probleem toch niet op, want je hebt dan hetzelfde probleem wanneer Gözübüyük (schaamteloos gekopieerd) als VAR plaats neemt >:)

• Napo

Napo

LoeWn schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:59:
Dat Gözübüyük (schaamteloos gekopieerd) deze mening heeft is natuurlijk al raar, maar dat het systeem het toe laat dat deze scheids op dat moment deze (bindende) beslissing mocht maken is natuurlijk absurd. Zoals vaker hier aangegeven moet de VAR zelf de scheids kunnen overrulen.
Dat zou ook een betere oplossing zijn. Juist een complicatie is dat de scheids terug moet komen op zijn beslissing. Daar zit wellicht de kern van het probleem in. De initiële beslissing was dermate stellig dat het lastiger gaat zijn om daar op terug te komen. Dat je dan een VAR de beslissing laat maken die niet tussen de spelers staat en naar de situatie kan kijken - zonder enige beïnvloeding van spelers - zou wellicht daarbij helpen. Mijn inziens zou standaard de communicatie tussen de VAR en de scheidsrechter afwezig moeten zijn juist om die beïnvloeding te minimaliseren.

Ja je wordt overruled als scheidsrechter maar wel iemand die feitelijk het verloop kan zien, vanuit meerdere perspectieven en zonder beïnvloeding van spelers - en idealiter de scheidsrechters op het veld.

Waarbij de voetnoot wel is dat je als scheidsrechter stellig moet zijn in de beslissingen die je maakt maar ook - bij de huidige inrichting van de VAR - je mening bij zou moeten kunnen stellen. Zeker omdat je observatie beperkter is dan die van de VAR. De huidige oplossing is een verbetering maar niet optimaal, juist door dit soort incidenten. Al was de terechte rode kaart voor Promes destijds ook teruggedraaid en dan was het incident andersom, het zijn net mensen :+
Zo heeft de VAR toch geen zin. Kun je net zo goed een MBO niveau 2 stagiair de beelden laten zien aan de scheids.
Dat doen ze nu toch ook al? :+

• Leon Zwiers
Zegt genoeg dat de scheidsrechtersbaas al direct zei dat Gozubuyuk fout zat. Dit was gewoon een kwestie van ego van een enorme wanfluiter. Die gast hoort niet in de ED te fluiten. Heeft ie al veel vaker aangetoond. Ook mooi dat de KNVB de dag erna direct de beelden vrijgeeft.

Als ze m dit weekend een wedstrijd geven spreekt dat van zwakte. Je moet die gast ver uit de buurt houden van de ED

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:32:
Gelukkig verschijnen er de laatste dagen toch ook stukjes over v Geel. Dat ze daar maar flink media aandacht aan mogen geven, des te sneller is die vent opgezouten
Wat vinden Feyenoorders van dit stuk?

Voetbalcolumn van Willem Vissers (VK) naar aanleiding van het ‘praten met Van Bronckhorst’.

Eén van de meer realistische columnisten, wat mij betreft.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
Feyenoord gaat in elk geval één penalty krijgen a.s. zondag.
Ajax zeker niet want Danny Makkelie fluit. Dus moeten we minimaal 2x scoren. Of 7x als Onana ziek is.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Gonadan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Dat vind je toevallig wel vaker als hij het met je eens is hè? :+

Maar goed stuk inderdaad, leuke brug naar woorden en daden.
Kan ik er wat aan doen, dat hij het met mij eens is? :P

• Iehmoow
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-02 09:29
Typhone schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:18:
Feyenoord gaat in elk geval één penalty krijgen a.s. zondag.
Ajax zeker niet want Danny Makkelie fluit. Dus moeten we minimaal 2x scoren. Of 7x als Onana ziek is.
Onzin. Statistieken 2012-2017.

Ajax gemiddeld: 2,23 punten per wedstrijd
Ajax Makkelie: 2,52 punten per wedstrijd

Feyenoord gemiddeld: 2,00 punten per wedstrijd
Feyenoord Makkelie: 2,17 punten per wedstrijd

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
DeKever schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Ik denk niet dat het eerlijker wordt. Wie de baas ook is, beslissingen staan altijd ter discussie.

En dat het in andere sporten gewoon anders gaat, soit. Ik vind gewoon dat de scheids de baas moet zijn ;)
Zit wel een verschilletje met de twee genoemde sporten: daar kan de scheidsrechter de beelden niet zien en moet vertrouwen op de videoref. Simpele oplossing: monitor weghalen O-)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Quad

Selectief doof

Het is natuurlijk een gerucht, maar volgend de Telegraaf is Barcelona bereid om richting 90 miljoen neer te tellen voor Frenkie de Jong.
https://www.telegraaf.nl/...joen-voor-frenkie-de-jong

Mocht 't zo wezen, strikje erom en veel plezier in Spanje. :w

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:45

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Quad schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 01:08:
Het is natuurlijk een gerucht, maar volgend de Telegraaf is Barcelona bereid om richting 90 miljoen neer te tellen voor Frenkie de Jong.

De Televaag :') ik hoop dat ajax 900 miljoen vraagt :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• PolarBear
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:23:
[...]

Hoevaak heeft de Telegraaf inmiddels een akkoord gerapporteerd? Ze waren toch ook zeker dat hij naar PSG ging?

Hoe kan het dat ondertussen helemaal niemand de transfer van Boateng aan zag komen als Barcelona zo lek is als een mandje?
Ik ben als Ajacied helemaal klaar met die Valentijn Driessen en de rest van de voetbal/Ajax redactie van de Telegraaf. Altijd en alleen maar zijn eigen agenda doordrukken. Z'n wikipagina ook:
Driessen heeft geen voorkeur voor een bepaalde voetbalclub, maar volgt Ajax en ADO Den Haag wel met meer belangstelling.

• Martinusz
Quad schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 01:08:

Kunnen we niet pas iets van de telegraaf posten aangaande transfers als er duidelijk een foto is van de speler, met shirtje in zijn hand en de TD van die club waar ze een handtekening zetten?

Zelfs ik als Ajax supporter wordt moe van dit geneuzel van de Telegraaf 8)7

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:09
Martinusz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Kunnen we niet pas iets van de telegraaf posten aangaande transfers als er duidelijk een foto is van de speler, met shirtje in zijn hand en de TD van die club waar ze een handtekening zetten?

Zelfs ik als Ajax supporter wordt moe van dit geneuzel van de Telegraaf 8)7

Puik plan!

go forget who we are, yeah

• Typhone
Ankona schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:29:
Wat moet Ajax met die centen? Ze hebben nu al meer op de bank dan ze uit kunnen geven. Divident uitkeren?
Ajax kan het geld wel uitgeven maar dan moet een fors deel naar het salaris gaan ipv transfersom. En dat is voor de huishouding op lange termijn niet goed en dat hebben ze in het verleden (ooit 62 contractspelers) wel eens verkeerd gedaan. Volgens mij was dat pas rond 2011 opgelost.

Als de handtekening staat in elk geval Cillessen in benaderen! Rendeert totaal niet in Barcelona, en wij hebben nu een tweede keeper en na de zomer een eerste keeper nodig. Let him come.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:00
Als dit bedrag klopt is er maar een discussie nodig.

Standbeeld of tribune voor Overmars.

Dat geld blijft gewoon op de bank en in de toekomst komt er een Ajax city.

• PWM
  • Niet online
Ben wel erg benieuwd. Ik volg individuele spelers van tegenstanders niet zo heel erg. Maar sinds de de Ligt en de Jong hype, doe ik dat bij die 2 wel.

Kan nou niet zeggen dat ik ondersteboven ben. Niet alleen wisselvallig, maar soms ook regelrechte blunders met tegendoelpunten tot gevolg. Ik heb nog geen 3 wedstrijden achter elkaar gezien dat ze hun niveau wel haalden.

Hulde voor Ajax als ze de spelers zo weten te verkopen.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07:09
Whut, Utrecht haalt Kramer terug naar Nederland. :')

Wordt weer smullen op het gebied van randzaken.

go forget who we are, yeah

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:31
snmght schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:39:
Hoe lang volg je ze nu al? Heb je ze dit seizoen in de CL zien spelen? Ik vond De Jong daar overigens niet zo sterk als De Ligt. Ik denk echt dat het een gebrek aan uitdaging is die maakt dat ze ondermaats presteren. Van De Ligt ben ik er wel van overtuigd dat die het goed gaat doen in de PL (mocht het waar zijn). In Frenkie zie ik ook bij lange na nog geen speler van 90 miljoen. Hij maakt inderdaad veel fouten, veel fouten die niet heel erg opvallen omdat ze in de ED niet afgestraft worden. Dat moet echt beter.
Slecht spelen door gebrek aan uitdaging, daar heeft de hele selectie van Feyenoord ook al 1,5 jaar last van! _O-

SW-0040-8191-9064

• PWM
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Tja als ze nu tegen Barca en real moesten dan zaten we hier uiteraard anders te praten.
Mwah. Barca zouden we ons nog wel voor kunnen opladen. Maar Real in huidige vorm.... Ik weet niet of Gio de selectie daarvoor gemotiveerd weet te krijgen.

• ilhanko
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Daar hoef je echt niet lang voor te zoeken, beiden hebben dit seizoen al dat soort fouten gemaakt.
Ik heb net 'niet lang' gezocht en kon er geen één (recente) vinden, dus vandaar dat ik het vraag.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 07:24
De Ligt heeft bij Excelsior uit al een paar jaar achter elkaar een goal weggegeven, Frenkie was geloof ik de oorzaak van een tegengoal bij Bayern.
Maar over het algemeen valt het mee en voegen ze juist meer toe aan het voetbal van Ajax..

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Martinusz
ilhanko schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ik heb net 'niet lang' gezocht en kon er geen één (recente) vinden, dus vandaar dat ik het vraag.
AJax - Bayern, de 2-3 was een blunder van Frenkie :)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:41

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ff tussendoor, is het niet tijd voor deeltje 2? 21k posts, of is dat niet meer bij 20k posts.

discogs

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:41

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik vraag me af, zou er nou geen een bekende buitenlandse voetballer te porren zijn om bij Ajax te komen voetballen. Eentje uit Engeland, Duitsland, Spanje, Italië of Frankrijk.

Retorische vraag natuurlijk want dan is het hek van de dam qua salarisplafond. Maar puur sportief gezien. Kan het me toch niet voorstellen dat er geen een voetballer zin heeft.

discogs

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Baseman77
De Telegraaf heeft het over 82 tot 90. In hun eerste bericht verwijzen ze naar Spaanse bronnen die dat zouden beweren. Maar eens dat Verweij over het algemeen graag het hoogste bedrag wat hij kan vinden noemt.

Overigens typisch dat je direct de Telegraaf beschuldigt en de lager inschattende VI gelooft. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:00
Baseman77 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:57:
De Telegraaf heeft het over 90 miljoen voor F. de Jong, de VI over 75 miljoen (oplopend tot 82 met bonussen).
Daarbij werd eerder constant 75 miljoen als vraagprijs gemeld door allerlei media.

Typisch dat de Telegraaf zelfs bij zo'n absurd hoog bedrag voor een speler uit de Eredivisie er nog 15 miljoen bij verzint.

[...]

Klopt helemaal: https://www.tussendelinie...erdient-club-shirtverkoop
En die 20% is al een vrij hoge schatting. Volgens diverse mensen is het vaak zelfs maar rond de 10% afhankelijk van hoe de deal eruit ziet.

Maar het was wel al bekend dat United meer binnenhaalt qua merch dan veel andere topclubs omdat hun zich niet zelf bezig houden met de verkoop enzo in Azie etc maar licenties verkopen waar ze vrij veel geld aan verdienen.

Over Frenkie:
O Frenkie, wat een held bezorgt Ajax even flink wat geld.
Volgend jaar: Barca - Ajax, Frenkie maakt een goal. Frenkie wat een #%^#

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:07

dvdkiwi

Hoi doei

Ah ja. Dank voor de heads-up!
In dat geval: vervang "vanavond" voor "morgenavond" ;)

Verklarende noot: op één op andere manier vind ik bekervoetbal, net als NL elftal oefen-/kwalificatiewedstrijden en EUFA Cup nooit zo interessant.
Volg voornamelijk alleen Ajax in de competitie en de CL in het algemeen.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:11 (33%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Typhone
Je bent me voor ;-). Start het zoeken naar quotes maar naar ‘nooit meer dan €30 miljoen’.

@dvdkiwi Beker hè! Wij hebben nog wat te schaften met een trophy uiteraard. Ik zet de iPad aan en hou je op de hoogte oOo
Overigens verwachtte ik ook geen problemen met Heerenveen maar mede dankzij een formidabele keeper zag ik toch echt 4:4 op het bord staan zondag... :'(

Typhone wijzigde deze reactie 23-01-2019 18:09 (28%)

Pagina: 1 ... 90 91 92

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True