Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 92
Acties:
  • 291.248 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

quote:
Vos schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:28:
Dat het kan oplopen zegt niks zolang wij de voorwaarden niet weten. Een bonus van 5 miljoen bij het halen van de CL finale bijvoorbeeld?
Hahaha, maar je hebt wel een punt.

Ik snap het alleen niet meer...ik was er van overtuigd dat Ajax de beursgang teniet wilde gaan doen en/of de Arena volledig eigendom wilde gaan maken, dat men daarom zo weinig geld uitgaf en alles aan het oppotten was. Maar sinds 2016 geeft Ajax ineens het geld met bakken uit. Weliswaar vooralsnog zonder sportief succes, maar de filosofie is volledig gedraaid. Erg opvallend.
quote:
Deadsy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:54:
Bij Tadic werd ook een te hoog bedrag genoemd.
Bij Tadic klopte het bedrag wel degelijk.
Hij kost Ajax ruim 17 miljoen, los van zijn salaris (al is 2 miljoen hiervan afhankelijk van bonussen). Alleen maakt Ajax een gedeelte van dit bedrag rechtstreeks over naar Tadic ipv Southampton, waardoor de transfersom naar Southampton op 11,4 miljoen uit kwam.

En waar ik bij Tadic nog de meerwaarde zie, zie ik deze niet bij Blind. Helemaal omdat hij als CV wordt gehaald, waarvoor hij snelheid, kopkracht en duelkracht tekort komt. Als CVM vind ik hem (veel) beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Cerny is ook bijna terug. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:28
quote:
Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:14:
Dus Ajax verkoopt Blind voor 17,5 miljoen en koopt hem 4 jaar later terug voor 16 miljoen wat kan oplopen tot 21 miljoen...de duurste aankoop ooit is een tribuneklant met een 1 jarig contract, dat heeft ManU knap gedaan.
Maar ze zijn niet wanhopig bij Ajax :X
Bedenk er wel even bij dat de transferprijzen in het algemeen tegenwoordig fors hoger liggen dan vier jaar geleden. Bovendien verkoop je voor hetzelfde bedrag dus een jongen van 24 die is 'uitgeleerd' bij Ajax als dat je er één met 4 (3,nogwat in de basis) jaar PL ervaring terug koopt ;)

En met wanhoop heeft het niets te maken. Er is een paar jaar geprobeerd om ervaring terug te halen die binnen het salarishuis past, en het liefst met een lage transfersom, maar we hebben gezien dat dat niet heeft gewerkt. Dat het uitpuilnde geldpakhuis nu een keer wordt gebruikt vind ik alleen maar goed. Je moet alleen opletten dat je nu niet weer in tien jaar terugvalt naar nul eigen vermogen, maar dat kun je wel aan ome Marc overlaten denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:52
Cocu haalt het talent van NEC op naar Turkije. Ben ik de enige die dit hypocriet vindt? Coaches klagen met ons over te vroeg vertrekkende talenten maar hebben daar dan zelf schijt aan. Nooit meer een functie in Nederland geven wat mij betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:52
Tadic mee op trainingskamp in Engeland, mooizo kan die gelijk mee doen.

Kom ik er toch achter dat ze in Birmingham zitten, waar ik woensdag heen vlieg voor zaken tripje :p misschien donderdagavond de oefenwedstrijd mee pikken! :D

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:06:
Cocu haalt het talent van NEC op naar Turkije. Ben ik de enige die dit hypocriet vindt? Coaches klagen met ons over te vroeg vertrekkende talenten maar hebben daar dan zelf schijt aan. Nooit meer een functie in Nederland geven wat mij betreft.
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik vind wel dat je je erg druk maakt voor zoiets onbenulligs. En hem dan ook nog willen straffen ervoor? :N 7(8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:33

Gynnad

* * *

Overigens de voorrondes van de Europa en Champions League gaan binnenkort weer beginnen. Hieronder een overzicht met welke teams wanneer spelen:

Europa League

Play-offronde - 23 augustus & 30 augustus
- Feyenoord (?)
- AZ (?)
- Vitesse (?)
- Ajax (?)

Derde kwalificatieronde - 9 augustus & 16 augustus
- Feyenoord
- AZ (?)
- Vitesse (?)
- Ajax (?)

Tweede kwalificatieronde - 26 juli & 2 augustus
- AZ vs UE Engordany / Kairat Almaty
- Vitesse vs Racing Luxemburg / Viitorul Constanța

Champions League

Play-offronde - 21/22 augustus & 28/29 augustus
- PSV
- Ajax (?)

Derde kwalificatieronde - 7/8 augustus & 14 augustus
- Ajax (?)

Tweede kwalificatieronde - 25 juli & 1 augustus
- Ajax vs Sturm Graz

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:47
quote:
ph4ge schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Het valt of staat met de loting denk ik. Feyenoord maakt dit seizoen wel kans om met geplaatste status de lotingen in de voorrondes in te gaan en ook in de poulefase behoort tot pot 2 tot de mogelijkheden. Maar andersom kan je ook net tot de ongeplaatste clubs horen en een paar sterke clubs loten.

Volgens mij kunnen Ajax en PSV ook allerlei soorten clubs treffen in de voorrondes, een paar waarbij je dik favoriet bent en een paar waarbij je dik underdog bent.
Aye het systeem is de afgelopen jaren zo aangepast dat de voorrondes vrij pittig kunnen zijn.
Want de top landen moesten zo nodig elk 4 tickets voor de groepsfase krijgen.

Hopen op wat mazzel bij de loting

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Blind heeft zich gemeld bij het trainingskamp van Ajax. Voor NL begrippen zijn Blind en Tadic echt topaankopen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
rik86 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:44:
Zeker qua bedrag, of ze wat toevoegen moet nog blijken ;)
Mits Blind het niveau haalt van zijn laatste seizoen bij Ajax dan is het al goed.

Hoop zelf dat beide wat rust in het elftal brengen en spelers wat kunnen leren en aansturen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:24
quote:
Qu3st schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:09:
https://www.ajax.nl/strea...ming-over-daley-blind.htm
En het is officieel! Wat een bedrag, €16 miljoen, wat kan oplopen tot : €20,5 miljoen |:( 8)7 8)7 :? :X
Laten we hopen dat het oploopt tot dat bedrag, daar zijn ongetwijfeld landstitels en/of CL-deelnames als voorwaarde aan gekoppeld.

Bedrag is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, op dit moment is dat gewoon marktconform (zeker als je het afzet tegen de 18 miljoen voor Kluivert). Blij dat men niet alleen de huidige marktprijzen incasseert, maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt (Sinkgraven, Cassiera, Orejula, Kristensen)

Sempy wijzigde deze reactie 17-07-2018 00:42 (3%)

Gifts for Tweakers | Groupstats

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:08

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
OMX2000 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:37:
Voor het Nederlandse voetbal in Nederland vind ik dit goed! Voor het Nederlands elftal vind ik dit een beetje jammer. Ik zie liever Danny Blind in het buitenland ervaring opdoen dan in Nederland, je speelt dan toch eerder met/tegen de grote jongens dan hier bij ons. Daarbovenop vind ik dat Danny zich wel bewezen heeft als international en bij een top club. Ik was nooit overtuigd van hem, maar ik denk zeker dat hij beter is geworden in het buitenland.
Nah, Danny Blind heeft weinig meer te zoeken in het voetbal, de tijd als bondscoach heeft hem bijzonder weinig goeds gedaan en kan nou ook niet zeggen dat hij het fenomenaal heeft gedaan bij Ajax. Zie geen club in het buitenland die zich aan een trainer als Danny Blind zou moeten willen branden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

quote:
Sempy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:38:
[...]

Laten we hopen dat het oploopt tot dat bedrag, daar zijn ongetwijfeld landstitels en/of CL-deelnames als voorwaarde aan gekoppeld.

Bedrag is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, op dit moment is dat gewoon marktconform (zeker als je het afzet tegen de 18 miljoen voor Kluivert). Blij dat men niet alleen de huidige marktprijzen incasseert, maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt (Sinkgraven, Cassiera, Orejula, Kristensen)
Precies, Tadic en Blind hebben samen 300 wedstrijden gespeeld voor hun Premier League club, dus dat is ervaring die je mooi meeneemt. Daarbij komt ook nog eens dat het niveau op de trainingen ook iets omhoog zal gaan, waarbij Siem de Jong en Huntelaar natuurlijk ook de klappen van de zweep kennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 10:27
160M inkomsten en 60M uitgaven aan transfers de afgelopen twee seizoenen. Dan kan zoiets wel een keer. Goed dat hij terug komt. De nodige dosis ervaring en kwaliteit die je nodig hebt.

Daarnaast is Ziyech nog "gewoon" aanwezig. Een transfer naar Roma is in ieder geval van de baan. Benieuwd of dat hij nog gaat, of dat we nog een jaar van hem mogen genieten in het Ajax-shirt :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:08

Napo

quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:44:
Op papier heeft Ajax duidelijk de beste selectie, nog meer dan vorig seizoen. De druk is echter enorm.
Als je als club in de eredivisie 40+ miljoen uitgeeft in één transferperiode is het enige succes dat je kan behalen kampioen worden. Alles minder dan kampioen worden, zeker met het halen van gevestigde spelers als Blind, Labyad en Tadic kan je niet zeggen dat ze moet wennen. Mocht dat excuus wel gebruikt worden heb je simpelweg niet de juiste spelers gekocht voor het systeem dat je wil spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Gewoon volledig richten op de Europa League, dat is het toneel waarop je als Nederlandse ploeg nog kan meedoen als de loting gunstig uit valt. De CL is fijn voor de portomonee, startgeld pakken en her en der wat prestatie-gelden en tv-gelden maar na de poulefase gewoon door naar de EL.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Han schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:02:
Gewoon volledig richten op de Europa League, dat is het toneel waarop je als Nederlandse ploeg nog kan meedoen als de loting gunstig uit valt. De CL is fijn voor de portomonee, startgeld pakken en her en der wat prestatie-gelden en tv-gelden maar na de poulefase gewoon door naar de EL.
Moet je wel 3de worden anders is het gewoon klaar na de poule fase ;)
Zolang de route van CL naar EL open blijft is dat eigenlijk de beste route voor NL clubs op dit moment qua centen. Ik ben echter bang dat we gewoon moeten gaan focussen op EL op sportief gebied, PSV en Ajax moeten daar eigenlijk proberen regelmatig bij de laatste 16 te komen.
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:44:

[...]

Ik denk dat Van Geel nog wel eens badend in het zweet wakker wordt als hij droomt van het bedrag dat Newcastle bood toentertijd, dat bedrag zal hij namelijk nooit meer krijgen voor Jorgensen.
Achteraf hebben wij natuurlijk makkelijk lullen, zelfde geldt schoot hij Denemarken door, dan was de prijs wellicht nog wat gestegen. Al lijkt mij het geboden bedrag voor het WK ruim voldoende voor een beperkte spits, waarbij de vraag is of hij niet al aan zijn taks zit.

Martinusz wijzigde deze reactie 17-07-2018 10:10 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:11

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
Als ik Ziyech was zou ik sowieso vertrekken.
Volgens mij speelt ie nog steeds graag voor Ajax, maar het wangedrag van enkele supporters zal komend seizoen heus niet zomaar afgelopen zijn.
Sneu voor Ajax en de supporters die hem wel graag zien voetballen, maar ik snap best als ie om die reden weg wil en ik geef 'm groot gelijk.

Een keer een seizoen zonder tokkiesupporters zou best een verademing zijn.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!
Van Geel over ABBA. Wat een gezeik om niks...
quote:
Volgens de Rotterdammers neemt de voetbalbond nu een verkeerde afslag. Van Geel: ’Hoe is het mogelijk? Die schaal is een serieuze prijs, hè. Op het WK hebben we net nog allerlei penaltyseries voorbij zien komen. Maar net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet.’

De Feyenoord-directeur noemt het ‘een devaluatie van de Johan Cruijff Schaal. En als Oranje op Euro 2020 een penaltyserie verliest, kan ik je al voorspellen wat de discussie wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ga experimenteren bij een vriendschappelijk toernooi. Als je dat überhaupt al moet doen.’

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

Volgens mij is het nog niet gepost, maar AFC Ajax heeft een tof filmpje gemaakt over de terug keer van Daley Blind naar Ajax.

Edit: Sowieso maken ze de laatste jaren wel wat toffe flimpjes, enkele leuke voorbeelden:

Jij bent Ajax, Appie: YouTube: Jij bent Ajax, Appie ❤

Dear Europa: We Are Back: YouTube: Dear Europe: We Are Back ✖️✖️✖&#6...

There's a new artist in town: YouTube: ❌ ❌ ❌ | There's a new artist in town | &#1...

Gynnad wijzigde deze reactie 17-07-2018 21:50 (65%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:00:
Dus de gemeente moet flink bezuinigen en ziet nu 2mln per jaar aan inkomsten verdwijnen voor de komende 2 jaar. Die moeten dus neem ik aan extra bezuinigd worden.
Mijn vrouw is bestuurder van een zorgorganisatie uit Enschede en ik kan je melden dat de gemeente Enschede in 2019 maarliefst 2 miljoen gaat bezuinigen op de zorg. Dat leg je toch niet met droge ogen uit dit? :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Deadsy
quote:
Han schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Mijn vrouw is bestuurder van een zorgorganisatie uit Enschede en ik kan je melden dat de gemeente Enschede in 2019 maarliefst 2 miljoen gaat bezuinigen op de zorg. Dat leg je toch niet met droge ogen uit dit? :|
Jouw post zou men moeten voorleggen aan de mensen die nu geld pompen in Twente, geld welke van hun gebruikt moet worden om spelers te halen.
En dan zou ik graag willen weten hoe ze daarop antwoorden.

Een zorginstelling word gekort maar Twente kan spelers halen. Hoop dat ze nog jaren in de Keuken Kampioen Divisie blijven zitten.

Dit is het perfecte voorbeeld van waarom een gemeente NOOIT garant moet staan voor een club en NOOIT geld moet lenen aan een club.
Want wanneer de club nog meer geld nodig heeft is de gemeente min of meer gedwongen om er nog meer in te pompen, want anders raken ze al het geld kwijt.

Vraag me af hoe de aanhang van Twente hierop reageert. Dat de gemeente moet snoeien in sociale programmas zal hun denk ik worst wezen.
Maar zullen uiteraard wel klagen wanneer er minder zorg aanwezig is op de afdeling van hun moeder.

Deadsy wijzigde deze reactie 17-07-2018 23:25 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:24

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:09:
[...]
Toch is een prijs gewoon een prijs toch? ;)
Voor de winnaar is het altijd een prijs, supporters van de verliezer zullen het altijd niet belangrijk vinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:26
Dat ratten nest is weer gered door de gemeente...... Wat een schandalig gebeuren in Enschede. Overheid mag hier wel ingrijpen imho. Een voetbalclub behoort geen voorrang te krijgen boven zorg, infrastructuur e.d.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Arjan90 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Op basis van een "onderzoekje" worden dit soort ambities echt niet uitgesproken. Volgens mij zit het stadion altijd vol, dus een vaste stroom van inkomsten. Het lijkt mij toch een gezonde ambitie als voetbalclub om je meer in de subtop te settlen en ik zie niet in waarom ze niet op hetzelfde niveau als bijv. SC Heerenveen kunnen komen. Lijkt me prima mogelijk als ze de goede keuzes maken?

Bij Twente is meer fout gegaan dan alleen de ambitie of een onderzoekje.
Bij Twente is het ook begonnen met het doel om de teams boven zich "aan te vallen".
Zwolle wil 20m ophalen met de verkoop van een deel van de aandelen. 1 klein probleem, dat is de club niet eens waard, laat staan de helft vd club. Dus ga je enorm in de problemen komen als de sportieve doelen er niet helemaal uitkomen.
Groeien om meer sportieve ambities te halen doe je niet door aandelen te verkopen, maar zoals ze nu doen door spelers voor een paar miljoen te verkopen (Namli, wellicht Thomas) en dat geld te gebruiken om de gehele selectie te versterken. Wat ze nu dus doen, en wat Heracles bijvoorbeeld op kleinere schaal heeft gedaan en AZ gelukt is zonder gekke fratsen.
Vitesse had dezelfde ambitie, enige reden dat ze nog bestaan is Abramovich.
Roda had dezelfde ambitie, enige reden dat ze nog bestaan zijn externe geldschieters en de gemeente.
ADO en Utrecht waten ook al failliet geweest zonder die eigenaar. Zoveel voorbeelden van te grote ambities. Waarom zou het Zwolle dan wel lukken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:50

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:17:
Ik was altijd wel gecharmeerd van Blind, zeker toen hij nog samenspeelde met Eriksen.
Ook bij Man U heeft ie laten zien gewoon goed te kunnen voetballen dus ik zie hem als een goede aankoop/versterking.
Maar waar gaat ie spelen; staat Tagliafico nu niet op zijn plek?
Blind zal zich eerder gaan vastspelen als CVM of CV. Althans, dat verwacht ik.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
Ik hoop dat Twente degradeert!

:+

dvdkiwi wijzigde deze reactie 18-07-2018 10:39 (13%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21-02 17:55
quote:
Leon Zwiers schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:49:
Elke andere club was al la g failliet. De knvb meet helaas met 2 maten.

Twente fans zullen zich hopelijk nu inmiddels wel de ogen uut de kop schamen
En wanneer ga je failliet?
Als je je schulden niet meer kunt betalen. Twente heeft dus dingen geregeld waardoor ze de schulden op termijn wel kunnen afbetalen. Dat staat los van de KNVB. Dat is ook het grote verschil met andere clubs die wel failliet zijn gegaan. Die konden geen weg meer vinden om de schulden te betalen.

En overheidssteun... Tsja, daar is geen sprake van. Het gaat hier om een lening (hypotheek), waarover ook rente wordt berekend. Ondanks dat er nu 2 jaar uitstelling van betaling is afgesproken, is het geen gift of iets dergelijks.
Daarnaast kost de garantstelling, hoeveel miljoen die ook is, de belastingbetaler geen stuiver, zolang de club blijft bestaan. Hetzelfde geldt voor de lening.

Twente fans schamen zich alleen voor mensen die 2 woorden lezen en op basis daarvan een heel verhaal bij elkaar fantaseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Als je je schulden niet meer kunt betalen. Twente heeft dus dingen geregeld waardoor ze de schulden op termijn wel kunnen afbetalen. Dat staat los van de KNVB. Dat is ook het grote verschil met andere clubs die wel failliet zijn gegaan. Die konden geen weg meer vinden om de schulden te betalen.

En overheidssteun... Tsja, daar is geen sprake van. Het gaat hier om een lening (hypotheek), waarover ook rente wordt berekend. Ondanks dat er nu 2 jaar uitstelling van betaling is afgesproken, is het geen gift of iets dergelijks.
Daarnaast kost de garantstelling, hoeveel miljoen die ook is, de belastingbetaler geen stuiver, zolang de club blijft bestaan. Hetzelfde geldt voor de lening.

Twente fans schamen zich alleen voor mensen die 2 woorden lezen en op basis daarvan een heel verhaal bij elkaar fantaseren.
Er is clubs om veel minder wanbeleid de licentie afgenomen, ook clubs die best konden overleven financieel. Dus ja, de knvb heeft er zeker wel mee te maken. Dat je als Twente vervolgens ook nog de aanwinsten van andere clubs gaat wegkapen is al helemaal zout in de wonden.

Er is maar 1 ding dat Twente verdient... Faillissement

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
[...]

De enige redenen dat Twente niet failiet is is dat niemand uit de regio een faillissementsaanvraag durft te doen en de Belastingdienst en de gemeente bang zijn voor die eerdere garantstelling waardoor ze het zelf ook maar niet aandurven. Ook omdat ze zelf dan meteen hun baantje kwijt zijn. Heeft Twente nog mazzel dat er nog geen uitspraak is over die 6m voor die zaakwaarnemers van een oud speler (naam ff kwijt).

In die laatste zin omschrijf je trouwens meteen HET probleem bij Twente. Ze zouden zich juist wel dood moeten schamen voor deze situatie maar ipv daarvan is het weer wijzen naar anderen.

toolkist wijzigde deze reactie 18-07-2018 17:58 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wel weer slim onderhandeld. De schuld blijft langer bestaan zonder extra kosten, dus je kunt de gemeente minimaal twee jaar langer voor het blok zetten omdat die bang zijn helemaal niets meer te krijgen. :/

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dweebus
quote:
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:56:
[...]

De enige redenen dat Twente niet failiet is is dat niemand uit de regio een faillissementsaanvraag durft te doen en de Belastingdienst en de gemeente bang zijn voor die eerdere garantstelling waardoor ze het zelf ook maar niet aandurven. Ook omdat ze zelf dan meteen hun baantje kwijt zijn. Heeft Twente nog mazzel dat er nog geen uitspraak is over die 6m voor die zaakwaarnemers van een oud speler (naam ff kwijt).

In die laatste zin omschrijf je trouwens meteen HET probleem bij Twente. Ze zouden zich juist wel dood moeten schamen voor deze situatie maar ipv daarvan is het weer wijzen naar anderen.
Alu hoedje nodig?
Waarom zou iemand de club failliet willen laten verklaren? Wat schieten ze er mee op?
Belastingdienst heeft trouwens niet zo veel met die garantstelling te maken. Dus waarom je die er bij noemt is mij een raadsel.

Wel jammer voor je dat je vindt dat er naar je gewezen wordt.

Maar dat is dus blijkbaar het verschil met de rest van Nederland. Je kunt er een teringbende van maken en de rest van je leven met je kop omlaag rond blijven lopen. (Wel eens een onvoldoende gehaald op school? Ik heb medelijden met je...)

Je kunt er ook voor kiezen om vervolgens de schouders er onder te zetten en proberen de problemen op te lossen. Dat is niet iets om je voor te schamen.

En mocht je denken dat iedereen in Twente blij is met de huidige situatie: tuurlijk niet. Iedereen (behalve enkele Almeloërs ;) ) baalt er van. Niemand is het eens met wat Munsterman & Co hebben geflikt.
Kampioen worden was super. Maar de supporters hebben geen successen geëist. Dat kwam bij Munsterman vandaan, die vervolgens alles goed verkloot heeft. Ook in Twente is die de schlemiel hoor. En dat heeft hem ook enkele miljoenen gekost.

Maar schamen om de fouten van een ander? Nee. Oneens zijn, kwaad zijn, ja. Maar niet schamen.

Dweebus wijzigde deze reactie 18-07-2018 21:12 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Alu hoedje nodig?
Waarom zou iemand de club failliet willen laten verklaren? Wat schieten ze er mee op?
Waarom zou ik als bedrijf nog enige factuur betalen, als ik toch niet failliet verklaard wordt?
Maar om maar te beginnen... Om te proberen nog iets van je centen terug te zien. Goederen terug kunnen halen, BTW terug kunnen vorderen, afstraffen van (wan)beleid van de eigenaren van de failliete BV, etcetera.
quote:
Belastingdienst heeft trouwens niet zo veel met die garantstelling te maken. Dus waarom je die er bij noemt is mij een raadsel.
Gemeente = overheid
Belastingdienst = overheid

Is dus gewoon dezelfde partij die 30m kwijt raakt als ze een faillissement aanvragen.
quote:
Wel jammer voor je dat je vindt dat er naar je gewezen wordt.

Maar dat is dus blijkbaar het verschil met de rest van Nederland. Je kunt er een teringbende van maken en de rest van je leven met je kop omlaag rond blijven lopen. (Wel eens een onvoldoende gehaald op school? Ik heb medelijden met je...)

Je kunt er ook voor kiezen om vervolgens de schouders er onder te zetten en proberen de problemen op te lossen. Dat is niet iets om je voor te schamen.
Wel als je vervolgens op laffe manieren onder gemaakte afspraken uit probeert te komen.
quote:
En mocht je denken dat iedereen in Twente blij is met de huidige situatie: tuurlijk niet. Iedereen (behalve enkele Almeloërs ;) ) baalt er van. Niemand is het eens met wat Munsterman & Co hebben geflikt.
Kampioen worden was super. Maar de supporters hebben geen successen geëist. Dat kwam bij Munsterman vandaan, die vervolgens alles goed verkloot heeft. Ook in Twente is die de schlemiel hoor. En dat heeft hem ook enkele miljoenen gekost.

Maar schamen om de fouten van een ander? Nee. Oneens zijn, kwaad zijn, ja. Maar niet schamen.
Ik zou me als Ajax supporter toch wel degelijk heel hard schamen als Ajax dit soort streken uit zou halen.
Sterker nog, ik schaam me nu al voor de keiharde staatssteun die TOP Oss gehad heeft. Stadion verkopen voor 3m (eerder nog gehad van de gemeente) onder het motto "maakt deel uit van de talentencampus (scholengemeenschap dus) die er tegenaan gebouwd wordt".
Zonder dat geld was TOP Oss ook allang weggeweest, maar omdat er iemand zo nodig een prestige project weg moest zetten moest dat allemaal maar kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Ten Hag kan zich prima indekken straks omdat hij Ziyech en Frankie de Jong nog gaat verliezen en Dolberg ritme mist. Mark my words... dat naast het fitheid geneuzel.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:55
quote:
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:

Wat ik mis is een nederige houding, een uitgesproken mea culpa en een verandering van gedrag van club en supporters van de Twente supporters. Misschien, heel misschien, zou ik er dan wel mee kunnen leven dat er weer een bak gemeenschapsgeld naartoe gaat. Maar als ik dan dit weer lees: FC Twente doet met gigantisch spelersbudget andere clubs verbleken In plaats van 4 (?) miljoen extra gemeenschapsgeld hebben ze zo te lezen voldoende ruimte om het spelersbudget te verkleinen.

SW-0040-8191-9064

• ph4ge
quote:
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:26:
Leg mij eens uit, waarom een Twente supporter zijn excuses moet aanbieden voor de huidige situatie?
Je denkt toch niet dat zij hierom gevraagd hebben of verantwoordelijk voor zijn?
Je stond het succes toch ook te vieren? Het succes van FC Twente en bijgaande arrogantie werd door iedereen uitgedragen, nog steeds overigens. Een beetje nederigheid is gewoon op zn plaats, het is veel te makkelijk om alles op 1-2 personen af te schuiven en je handen er verder vanaf te trekken.

SW-0040-8191-9064

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:58
Inmiddels hebben 19 Tweakers zich ingeschreven op voor de Eredivisie voetbalpoule! Diverse vaste klanten uit dit topic doen mee, maar ook een aantal nog niet! Meld je gezellig aan en win een Bol.com of Coolblue bon van 20 euro.

Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2018/2019

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Harribo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:43:
Dus de investeerders willen wel bijleggen als er ook versterkingen komen?
Dan heb je natuurlijk weinig keus.

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een wat Spaanse mentaliteit van beleid voeren daar wordt gehanteerd
Zeg maar gerust on Nederlands
De term zegt het al, het zijn investeerders geen vrienden van de club. Die hopen met een snelle promotie hun geld weer terug te kunnen krijgen met hopelijk wat positieve publiciteit.
Gewoon geld erin stoppen puur om te overleven zal ook niet meer dan dat betekenen. Dan ploetert Twente nog jaren voort in de eerste divisie en zal er sowieso geen geld zijn om eruit te halen.

Voelt allemaal wat vies, maar zakelijk gezien niet onlogisch.

• nocalimero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:41
quote:
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Wat ik mis is een nederige houding, een uitgesproken mea culpa en een verandering van gedrag van club en supporters van de Twente supporters. Misschien, heel misschien, zou ik er dan wel mee kunnen leven dat er weer een bak gemeenschapsgeld naartoe gaat. Maar als ik dan dit weer lees: FC Twente doet met gigantisch spelersbudget andere clubs verbleken In plaats van 4 (?) miljoen extra gemeenschapsgeld hebben ze zo te lezen voldoende ruimte om het spelersbudget te verkleinen.
Volgens mij wordt er door diverse mensen erg selectief gelezen ... en door VI wordt er ook wel een potje van gemaakt.

Volgens mij is de afspraak met de gemeente juist dat er geen extra geld van de gemeente naar FC Twente gaat. Daar ben ik ook tegen!
Daarnaast mogen ook andere Eerste Divisie clubs natuurlijk extra geld aantrekken van investeerders. Dat lukt daar blijkbaar niet .. Wellicht omdat zie ook geen 19.000 (!) seizoenkaarten hebben verkocht. Ik kan me voorstellen dat dit behoudens de traditionele top 3 Eredivisie clubs geen enkele andere club lukt.

Voorop staat dat de degradatie vorig seizoen volledig terecht is (veel te weinig punten gepakt, met een matige, maar veel te dure selectie), maar FC Twente is gewoon een club met achterban. En een achterban die blijkbaar niet wegloopt als het een beetje tegenzit.
Ik hoop dat ze het dit jaar lukt om wel een evenwichtige selectie samen te stellen (budget zegt namelijk niet alles, ze moeten dit jaar de selectie vanaf de grond weer opbouwen) zodat ze snel promoveren.
Een club met zo'n achterban hoort natuurlijk gewoon in de Eredivisie, wat @Leon Zwiers er ook van vindt.

En hoezo moeten FC Twente supporters nederig zijn?
We zijn terecht gedegradeerd naar de Eerste Divisie (ik krijg die nieuwe naam maar niet uit mijn mond), maar hoezo moeten we nederig zijn? Volgens mij staat aan het begin van een seizoen alles weer op 0. Het gaat een lastig seizoen worden, maar ik hoop dat we binnen een paar jaar weer een middenmoter in de Eredivisie zijn ..

Wishful thinking? Maybe, maar een mens mag dromen toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ph4ge
quote:
nocalimero schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:04:
En hoezo moeten FC Twente supporters nederig zijn?
We zijn terecht gedegradeerd naar de Eerste Divisie (ik krijg die nieuwe naam maar niet uit mijn mond), maar hoezo moeten we nederig zijn? Volgens mij staat aan het begin van een seizoen alles weer op 0.
Als je je zo lang zo structureel misdraagt als FC Twente dan kan je niet heel hard roepen dat we weer op 0 beginnen. Zelfs nu getuigt nog niks er van dat ze verantwoordelijkheid nemen en hun lesje hebben geleerd.

Tja, waarom vier jij het feestje als ze winnen, daar heb je toch ook niks mee te maken? Natuurlijk draag je indirect wel medeverantwoordelijkheid, en naast het gedrag van de club is het ook het gedrag van de fans geweest dat mensen dwars zat.

Je moet niks, maar als je ooit weer enige vertrouwen en sympathie terug wil winnen dan is het wel verstandig om een schuldbewuste en verzoenende toon aan te houden. Gewoon doen alsof de rest van Nederland maar even moet vergeten wat er is gebeurd schaadt jullie toch al belabberde reputatie alleen maar meer.
quote:
rik86 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:13:
Tsja, de gemeente wordt wel enigszins gechanteerd natuurlijk/ Twente onderhandeld wat dat betreft gewoon goed/slim.
Het slimste jongetje proberen te zijn is juist wat ze in deze problemen heeft gebracht. Daarnaast kan je niet het ene moment het zielige wanhopige slachtoffer spelen en als je dan toch voor de zoveelste keer geholpen bent weer proberen het slimste te zijn. Daar heeft de rest van Nederland echt genoeg van.

ph4ge wijzigde deze reactie 19-07-2018 10:15 (18%)

SW-0040-8191-9064

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
nocalimero schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:17:
Enne .. wanneer mogen we stoppen met nederig zijn?
Dit jaar blijkbaar niet, volgend jaar? Of pas over 5 jaar?
Wanneer jullie je netjes uit de shit hebben gewerkt, maar dan zonder trucjes en de gemeente uitmelken met die 'slimme' onderhandelingen.

• Dweebus
quote:
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Als ik je mag parafraseren zegt je dat de supporters niks met het rampbeleid te maken hebt en dus dat het je aan je kont kan roesten hoe de rest van Nederland het ziet. Ik zeg dat dat te kort door de bocht is om dezelfde reden dat je ook successen viert. Het grappige is dat je alleen maar onderstreept dat niemand in Twente zn lesje lijkt te hebben geleerd en dat er nog steeds weinig respect is voor de rest van voetballend Nederland. Het is nog steeds een combinatie van de slachtofferrol aannemen en ondertussen slimmer proberen te zijn dan de rest door de (morele) grenzen op te zoeken.

FC Twente en zijn fans moeten niks, maar kijk dan ook niet raar op dat jullie reputatie nog geen tekenen van herstel laat zien, dat is alles wat ik zeg.
Nou, dat is wel een erg vrije vorm van parafraseren...

Misschien wil je het niet geloven, maar de Twente supporters kijken op de zelfde manier tegen het rampbeleid aan als de rest van Nederland. Het verschil is dat in Twente men hoopt dat de club er weer boven op komt. In de rest van Nederland wenst men dat de club kapot gaat.
En dat die hoop gepaard gaat met vertrouwen en trots, is alleen maar mooi. Dat is hoe het werkt in Twente.

En wat is het lesje dan volgens jou, voor de Twentse bevolking?
Dat ze, de volgende keer als supporters van Ajax en Feijenoord het niet eens zijn met het FC Twente bestuur, de hooivorken pakken en op klompen en trekkers naar het stadion komen en het aftreden van het bestuur eisen?

Vanuit de rest van voetballend Nederland is er ook nooit veel respect geweest, alleen haat en nijd. Waarom zou dat beloond moeten worden met respect?

Slachtofferrol? Hoe dan?
Denk je dat we de degradatie onterecht vinden? Nee, helemaal niet.
Denk je dat we onszelf zielig vinden vanwege de degradatie? Nee, helemaal niet. Balen we? Ja, natuurlijk want met die spelers had je minimaal middenmoot moeten eindigen.
Denk je dat we de wanhoop nabij zijn, omdat de club in zwaar weer zit? Nee, helemaal niet. Hoe? Er zijn ondertussen meer jaarkaarten verkocht dan vorig jaar rond dit tijdstip.
Niks is makkelijker dan geld uitgeven wat niet van jezelf is en waarbij je het zelf niet (of in veel mindere mate) voelt als het weg is.
Helaas laten vele bestuurders, niet alleen die in Enschede, teveel hun supportershart spreken of willen ze te graag iets "tastbaars" achterlaten.

• ph4ge
quote:
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:05:
Misschien wil je het niet geloven, maar de Twente supporters kijken op de zelfde manier tegen het rampbeleid aan als de rest van Nederland. Het verschil is dat in Twente men hoopt dat de club er weer boven op komt. In de rest van Nederland wenst men dat de club kapot gaat.
En dat die hoop gepaard gaat met vertrouwen en trots, is alleen maar mooi. Dat is hoe het werkt in Twente.
Nee, we willen dat de club verantwoordelijkheid neemt, boete doet en zijn leven betert. Alle 3 lijkt teveel gevraagd.
quote:
En wat is het lesje dan volgens jou, voor de Twentse bevolking?
Dat ze, de volgende keer als supporters van Ajax en Feijenoord het niet eens zijn met het FC Twente bestuur, de hooivorken pakken en op klompen en trekkers naar het stadion komen en het aftreden van het bestuur eisen?
Niet boven je stand leven, niet proberen door grote risico's en regels te breken slimmer te zijn dan de rest, op de blaren zitten als het mis gaat.
quote:
Vanuit de rest van voetballend Nederland is er ook nooit veel respect geweest, alleen haat en nijd. Waarom zou dat beloond moeten worden met respect?
Die onsmakelijke en onterechte vergelijkingen met WO2 mag je achterwegen laten.
quote:
Slachtofferrol? Hoe dan?
Denk je dat we de degradatie onterecht vinden? Nee, helemaal niet.
Denk je dat we onszelf zielig vinden vanwege de degradatie? Nee, helemaal niet. Balen we? Ja, natuurlijk want met die spelers had je minimaal middenmoot moeten eindigen.
Denk je dat we de wanhoop nabij zijn, omdat de club in zwaar weer zit? Nee, helemaal niet. Hoe? Er zijn ondertussen meer jaarkaarten verkocht dan vorig jaar rond dit tijdstip.
Die verwijten mag je ook achterwegen laten.
quote:
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:45:
Hoe moeten de huidige bestuurders schuld betuigen als zij niet schuldig zijn voor het wanbeleid?
Moeten ze zich schuldig voelen dat ze de club proberen te redden?
Er is wat dat aan gaat helemaal niks aan te merken op het nieuwe bestuur bij Feyenoord nadat GKL vertrok, het nieuwe bestuur is duidelijk een andere koers gaan varen en heeft bijv. nooit de gemeente gechanteerd, de KNVB misleid of spelers gehaald die het niet kon/mocht halen etc. Bovendien was het onder GKL bij lange na niet zo gek als bij FC Twente en heeft de club inderdaad nederig boete gedaan. Die vergelijking slaat nergens op, het wijzen naar anderen spreekt ook weer boekdelen. FC Twente is niet simpelweg een keer in financiële problemen gekomen zoals wel meer clubs is overkomen.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 19-07-2018 17:31 (27%)

SW-0040-8191-9064

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Ik stem voor een separaat Dossier FC Twente topic :z
@Ramzzz @AGee wat zeggen jullie ervan ? :P

Outerspace wijzigde deze reactie 19-07-2018 13:13 (14%)

• Deadsy
quote:
Outerspace schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:13:
Zou een vrij depressief topic worden, of niet?
Vind het wel een beetje grappig dat mensen nog steeds vinden dat de hele Twente situatie de schuld is van 2 mensen.

Alle mensen die toekeken en op hun vingers konden natellen dat er iets niet klopt maar wegkeken, de mensen die v Halst aanstelden als TD, v Halst uiteraard zelf.
En de jojo's die er nu zitten.
Deze zijn uiteraard allemaal onschuldig en hebben niets met de situatie te maken.

• Han
  • Niet online
quote:
Outerspace schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:13:
FC Twente - hoe nu verder

Zoiets? ;)

• Han
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:03:
Nou ja zeg, wordt hier gewoon genegeerd. :( :P
Maar dat topic bestaat allang. ;)
FC Twente - hoe nu verder
Nou ja zeg, word hier gewoon genegeerd :( :P
quote:
O-)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Vos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:05:
Ajax wint weer geen oefenpot. Ben er bang voor in de voorronde.
Ik ben er altijd bang voor, ongeacht wat daarvoor gebeurt. :+

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:57
Feyenoord? Is het al 20 jaar geleden?

• Leon Zwiers
Ajax zal inderdaad wel kampioen worden. Geld gaat eindelijk rollen daar :(

• Deadsy
Las laatst dat er weer nieuwe kritiek was op Feyenoord City vanwege fouten in de berekeningen.

http://www.goal.com/nl/ni...eg2vt4rl3upy10c21fa7lhgab

Eind juni liet Feyenoord City in het Financieele Dagblad optekenen dat het spelersbudget van de club door de komst van het nieuwe stadion vanaf 2022/23 met 25 miljoen euro stijgt. Dat betekent dat Feyenoord het budget van bijvoorbeeld PSV overstijgt. Volgens Stadion op Zuid is er echter een te rooskleurig beeld geschetst.

Bij de berekening zouden de budgetten van Ajax en PSV namelijk te laag zijn ingeschat en er zou geen rekening zijn gehouden met de ontwikkelingen bij die clubs. Stadion op Zuid zegt zeker te weten dat Feyenoord de spelersbudgetten van de concurrentie helemaal niet overstijgt.

Als dit klopt dan is dat toch oliedom. Er vanuit gaan dat de budgetten van PSV, en vooral, Ajax de komende 5 jaar hetzelfde zouden blijven.
Dan kun je meteen de nodige vraagtekens zetten bij alle andere cijfers.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:40:
Ajax zal inderdaad wel kampioen worden. Geld gaat eindelijk rollen daar :(
Het is maar de vraag of ten Hag het aan het voetballen krijgt. De voorbereiding lijkt in ieder geval helemaal nergens op.

• Deadsy
quote:
Exocet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Ook tegen walsall is Ajax (2) aan het verliezen. Die hadden in hun voorbereiding nog alles verloren. Is dit jaar echt wel een hele slechte voorbereiding.
Heb ze nog geen enkele wedstrijd echt voluit zien spelen.
Als ze daarmee wachten tot Sturm Graz dan zijn ze niet slim bezig

• Han
  • Niet online
Volop trainen en voorbereiden op hoe het niet moet. Dan heb je dat alvast onder de knie en hoef je dat tijdens het seizoen niet meer te doen. Gewoon een hele slimme tactiek van Ten Hag :P

Verliezen? Nee, dat hebben we tijdens de voorbereidingen al behandeld.

Ten Hag is gewoon een meester tacticus :+

Han wijzigde deze reactie 19-07-2018 22:53 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
Wedstrijd lijkt wel vroeg te komen. Maar als je voor 40 miljoen spelers koopt en Sturm Graz niet kan verslaan, dan moet Louis van Gaal nog maar is gebeld worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
rik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:56:
't onzekere is natuurlijk ook dat PSV een nieuwe trainer heeft. Dat kan een drama worden, dat kan briljant worden en alles er tussen in.
Mee eens.
Al laat PSV onder Van Bommel momenteel hele mooie en interessante dingen zien, Van Bommel heeft een duidelijk idee over de wijze van voetballen en dit is al goed terug te zien in de oefenwedstrijden. Waarbij het ook knap is hoe PSV tegen Galatasary in de 2e helft veel jeugd inbrengt, maar desondanks op dezelfde wijze blijft voetballen en zelfs van 2-1 uitloopt naar 3-1.
Het is de voorbereiding en het wil dus nog weinig zeggen, maar voorlopig ziet het er uitstekend uit.

Dat zijn zaken die ik mis bij Ajax, daar lijkt het er vooralsnog op dat iedereen maar wat doet...er wordt nog veel geteerd op individuele acties, waarbij het teamspel tegenvalt. Opvallend, omdat Ten Hag dit bij Utrecht wel prima voor elkaar had.
Nog 5 dagen, de tijd gaat dringen. Gezien de selectie mag Strum Graz geen probleem zijn, gezien het huidige spel zal het een stuk beter moeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:48

Vos

AFCA

quote:
Baseman77 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Mee eens.
Al laat PSV onder Van Bommel momenteel hele mooie en interessante dingen zien, Van Bommel heeft een duidelijk idee over de wijze van voetballen en dit is al goed terug te zien in de oefenwedstrijden. Waarbij het ook knap is hoe PSV tegen Galatasary in de 2e helft veel jeugd inbrengt, maar desondanks op dezelfde wijze blijft voetballen en zelfs van 2-1 uitloopt naar 3-1.
Het is de voorbereiding en het wil dus nog weinig zeggen, maar voorlopig ziet het er uitstekend uit.

Dat zijn zaken die ik mis bij Ajax, daar lijkt het er vooralsnog op dat iedereen maar wat doet...er wordt nog veel geteerd op individuele acties, waarbij het teamspel tegenvalt. Opvallend, omdat Ten Hag dit bij Utrecht wel prima voor elkaar had.
Nog 5 dagen, de tijd gaat dringen. Gezien de selectie mag Strum Graz geen probleem zijn, gezien het huidige spel zal het een stuk beter moeten.
Kijk jij als PSV-er echt de oefenpotjes van Ajax in zijn geheel!?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
quote:
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:14:
Maar als je voor 40 miljoen spelers koopt en Sturm Graz niet kan verslaan, dan moet Louis van Gaal nog maar is eens gebeld worden.
Ik vind de "als je voor x miljoen koopt en je wordt geen kampioen doe je iets verkeerd" statements altijd heel lastig.
Ook klinkt "voor 40 miljoen spelers gekocht" alsof ze een karrenvracht aan nieuwe spelers hebben gekocht terwijl het feitelijk gaat om slechts 2 spelers. Zouden die 2 dure aankopen automatisch betekenen dat Ajax Sturm wel even verslaat én kampioen wordt? Helaas werkt het zo niet (altijd) in het voetbal.
Zo heeft bijvoorbeeld Argentinië één van de, zoniet dé duurste speler ter wereld in haar selectie en zoals al jaren blijkt is dat geen garantie voor succes. Eén gouden zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik snap dat ze niet voor niks zijn gehaald en ik hoop van harte dat ze de investering waard zijn, maar het is niet zo dat ik er vanuit ga dat we nu zomaar even de beste van Nederland gaan worden en de groepsfase van de CL gaan halen omdat we "voor 40 miljoen spelers hebben gekocht".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
Goed geïnvesteerd is er de afgelopen jaren zeker, maar het is zo jammer dat je de écht goede spelers (bv een Sanchez of een Eriksen) niet voor langere tijd kunt vasthouden.
Elke keer als ik denk: "het volgend seizoen hebben we écht een goed team!", worden er weer bepalende spelers verkocht. Ik hou van geld en ik hou van voetbal, maar de combinatie vind ik niet zo heel tof ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
quote:
rik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:56:

@Deadsy volgens mij is stadion op zuid een actiegroep die mordicus tegen deze oplossing is, wat ik van hen lees neem ik zelf altijd met een korreltje zout.
En wat als ze hierin gelijk hebben?
Heb het rapport niet gelezen maar als hun zeggen dat hierin staat dat de mensen van Feyenoord city ervan uitgaan dat de budgetten van PSV en Ajax de komende 5 jaren gelijk blijven.
Dan is dat dom.

Als dit niet in het rapport staat dan is het wel raar dat de mensen van Feyenoord city dit niet ontkennen.

Daarnaast zijn de mensen van Feyenoord city ook niet neutraal.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
Word je kampioen: Ja maar jullie hebben miljoenen uitgegeven! Aha.
Word je geen kampioen: Ja maar jullie hebben miljoenen uitgegeven? Haha!

dvdkiwi wijzigde deze reactie 20-07-2018 13:44 (66%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Lastig? Ik zie het meer als een vorm van wishful thinking waarbij men het wel erg mooi zou vinden als Ajax ondanks het smijten met geld toch geen succes zou behalen.
Als Ajax geen cent uitgeeft vindt men het ook schitterend als ze weer vol trots het "Helemaal niets in Amsterdam!" kunnen inzetten. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:28
quote:
Gaius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Als Ajax geen cent uitgeeft vindt men het ook schitterend als ze weer vol trots het "Helemaal niets in Amsterdam!" kunnen inzetten. :P
Ik moet daar altijd heel hard om lachen. Sterker nog, als ze het niet meer zingen als we geen prijzen pakken, dan zou ik me zorgen gaan maken. Blijft toch een beetje een teken dat je de beste/mooiste/succesvolste club bent, al dat gehaat. Werkt overigens ook zo met steden >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 17:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Als rasechte PSV'er zit ik met een dilemma. Aan de ene kant zie ik Ajax en Feyenoord natuurlijk zo klein mogelijk blijven en PSV bovenaan, maar het voetbal bekeken van de laatste jaren kan ik de trend die Ajax inzet anderzijds alleen maar toejuichen.

Jongens, het wordt verdomme tijd dat het Nederlandse voetbal weer in de lift komt en als Ajax nu sterker wordt dan betekent dat dat PSV en Feyenoord bij moeten blijven / aan moeten haken, wat het Nederlands voetbal hopelijk alleen maar naar een hoger niveau zal tillen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:57
quote:
gaizka schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:56:
[...]

Laten we dan eerst maar eens alle kunstgras velden verbannen bij de profs, dat is echt een probleem!
De reden waarom we geen wereldkampioen zijn geworden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Als het nieuws over Pedrinho klopt, dan is Overmars zwaar wanhopig.
Ajax zou 10 miljoen hebben geboden, waarna Corinthians aangaf 50 miljoen te willen hebben, volgens het laatste nieuws zou Overmars nu 20 miljoen (!) hebben geboden. Corinthians komt als reactie met een prijs van 30 miljoen.
Even afwachten of dit klopt, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Al helpt het niet dat Overmars onlangs aangaf dat Ajax geld zat heeft, dat was sowieso nogal dom.
quote:
Jorizzz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:53:
Blijft toch een beetje een teken dat je de beste/mooiste/succesvolste club bent, al dat gehaat.
Onzin.
Als je tenminste over het heden praat. In het verre verleden heb je gelijk, maar als sinds geruime tijd wordt "helemaal niets in Amsterdam" vooral gezongen omdat Ajax minder presteert maar nog steeds een (te) grote mond heeft. Niets winnen en in het begin van het seizoen weer zeggen dat het kampioenschap al zo ongeveer binnen is, dat de CL een haalbaar doel is en dat anders wel even de EL opgehaald wordt. Dat idee.
Je zou toch zeggen dat ze iets hebben geleerd de afgelopen jaren, maar ook vorig seizoen was er veel grootspraak (met name over de EL en over het kampioenschap). Zelfs kort voor de beslissende wedstrijd tegen PSV gaven meerdere Ajacieden aan dat men nooit ging verliezen van PSV en dat PSV echt geen kampioen ging worden tegen Ajax. Als je dan vervolgens kansloos afdruipt lacht de rest van Nederland inderdaad extra hard.

Vroeger kwam Ajax het veld op en stonden ze al met 1-0 voor, die tijd is echter al lang voorbij.
Een grote mond en een gezonde portie arrogantie horen bij Ajax, maar wat meer realisme en nederigheid is geen overbodige luxe. Dan houdt het "helemaal niets in Amsterdam" vanzelf op.
quote:
Deadsy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:48:
Aan de andere kant zou het betreffende financiële groei juist prettig zijn als ze net als Ajax regelmatig spelers voor leuke bedragen zouden kunnen verkopen.
Inplaats van dat ze spelers dusdanig lang bij zich houden dat ze gratis of voor vrij weinig vertrekken.
Zoet tekent voor 2 jaar extra, dus zijn contract wordt juist met 1 jaar verlengd.
En als je denkt dat PSV de afgelopen jaren geen spelers voor leuke bedragen heeft verkocht, dan heb je heel wat gemist.

Wat betreft de verlengingen van Luuk en Zoet, je kunt het ook zo zien: Ajax geeft 2 keer een 17 miljoen uit voor een ervaren speler, waar PSV juist 2 ervaren spelers behoudt voor slechts een fractie van die bedragen.
Ik ben daarom ook ontzettend blij met beide verlengingen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Het enige echte nieuws is een bod van tien miljoen voor een niet basis jeugdspeler. De rest is verzonnen of een gerucht, geloof wat je wilt maar het is geen discussie waard. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:18
quote:
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:51:
Het enige echte nieuws is een bod van tien miljoen voor een niet basis jeugdspeler. De rest is verzonnen of een gerucht, geloof wat je wilt maar het is geen discussie waard. :)
Ach ja, Baseman modus= 'Negatief' nieuws over Ajax of 'Postitief' Nieuws over PSV. Dat mensen dat niet inzien, het forum gaat naar de knoppen door die supporters die niet gewoon objectief kunnen zijn en constant op hun cluppie lopen te geilen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Baseman77 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:35:
Een grote mond en een gezonde portie arrogantie horen bij Ajax, maar wat meer realisme en nederigheid is geen overbodige luxe. Dan houdt het "helemaal niets in Amsterdam" vanzelf op.
Nee, dat gaat nooit meer ophouden. Die afkeer is er nu eenmaal een gaat niet meer weg, dat kost minstens generaties.

Als Ajacied moet ik je wel toegeven dat ik me helemaal kapot schaam als ze komen met dingen als WZAWZDB of zo'n "We're back"-filmpje bij één succesvol Europees jaar.
Dat soort onzin herken ik mij totaal niet in als supporter. Dat is geen Amsterdamse bluf meer maar gewoon hoogmoed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

quote:
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Nee, dat gaat nooit meer ophouden. Die afkeer is er nu eenmaal een gaat niet meer weg, dat kost minstens generaties.

Als Ajacied moet ik je wel toegeven dat ik me helemaal kapot schaam als ze komen met dingen als WZAWZDB of zo'n "We're back"-filmpje bij één succesvol Europees jaar.
Dat soort onzin herken ik mij totaal niet in als supporter. Dat is geen Amsterdamse bluf meer maar gewoon hoogmoed.
Ik sluit mij hier ook bij aan. Ik ben een Ajacied, maar ik ben totaal niet van de WZAWZDB..
Doe maar normaal... Maar goed, dat komt meer uit de regio waar ik ben opgegroeid/waar ik nu woon :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Martinusz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:36:
Voor de Ajax-gangers onder ons, aanstaande woensdag ga ik met mijn schoonvader naar Ajax. Nu heeft mijn schoonvader een slechte conditie door chemo’s en zoek ik dus een goede plek om te parkeren of wellicht andere opties, zodat we niet heel ver hoeven te lopen.

Als iemand goeie tip heeft graag een dm :)
Wellicht even met Ajax zelf mailen? Naast goede raad heb je zomaar kans dat ze jou een plek in het stadion aanbieden gezien de situatie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:01:
En v Geel vindt dan dat we geen versterkingen nodig hebben.
Ik ben het roerend met die man eens :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Vlassie1980 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:25:
Feyenoord op de pijnbank in Istanbul,gaat lekker daar. 3-0 achter na amper een kwartiertje ballen :')
Uiteindelijk 3-3 , Feyenoord nu belangrijkste titelkandidaat? 😉

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Martinusz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:40:
[...]

Hebben al kaarten hoor :) hij gaat verder goed met mijn schoonvader, enkel zijn conditie is nul geworden, dus daar wil ik rekening mee houden.
Heb al wat tips ontvangen :)
Ik denk dat Han doelde op parkeerplaatsen onder het stadion ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
gaizka schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:21:
[...]

Dat gaat Neres na dit seizoen met gemak opbrengen, let maar op!

Frenkie de Jong zal inderdaad deze of volgende zomer naar Barcelona vertrekken voor 50 miljoen, het transferbedrag is geen probleem voor Barcelona, ze zijn volledig overtuigd van zijn talent blijkbaar.
Kan je meteen de competitie even voorspellen nu je toch bezig bent, oh machtig orakel :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:18
Ook wel typisch hè: voor de Champions League willen we klaar zijn.... zowel Blind als Tadic er niet bij.
Ik ben benieuwd want die voorbereiding was nog niet veel soeps.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
Ik ga woensdag helemaal nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen ;)
Fingers crossed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Eigenlijk is de wedstrijd tegen Sturm Graz de belangrijkste, win je die zit je sowieso in Europa. Wat dat betreft is een 2e voorronde Champions League nog best wat waard.

2e voorronde Champions League (Sturm Graz)
quote:
How it works
There will be two two-legged ties, with the winners going into the league path
of the third qualifying round.

Losing teams: transfer to the main path of the UEFA Europa League third
qualifying round.
3e voorrronde Champions League (Bij winst tegen Sturm Graz tegen Standaard)
quote:
How it works
There will be four two-legged ties, with the winners going into the league path
of the play-offs.

Losing teams: transfer to the UEFA Europa League group stage.
Playoff voorronde Champions League (kan niet tegen PSV want die heeft de kampioensroute)
quote:
How it works
There will be two two-legged ties, with the winners advancing to the group
stage.

Losing teams: transfer to the UEFA Europa League group stage.
3e voorronde Europa Leauge (bij verlies tegen Sturm Graz)
quote:
Main path
Teams: 52
Already known: 13
Unknown: 39 (37 main path winners of the second qualifying round; 2 league path
losers of the UEFA Champions League second qualifying round)

How it works
There will be 26 two-legged ties, with the winners going into the main path
play-offs. The losers will be out of Europe.
Play offs Europa League
quote:
How it works

There will be 13 two-legged ties, with the winners going into the group stage.
The losers will be out of Europe.

PolarBear wijzigde deze reactie 23-07-2018 14:49 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:18
quote:
ph4ge schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:01:
Het is ook elke keer weer net even anders en weer wat ingewikkelder. :|
Easy juist, als je wint ga je door :*)

Typhone wijzigde deze reactie 23-07-2018 15:25 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
De media koppen maar over "de volgende tegenstander na Sturm Graz" maar ben ik dan zo'n doemdenker als ik denk dat Ajax hjet nog wel eens erg lastig kan gaan krijgen.

Ik ga ook vanuit dat de andere NL ploegen de voorronden ook niet doorkomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

(jarig!)
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:14:
(...) maar ben ik dan zo'n doemdenker als ik denk dat Ajax het nog wel eens erg lastig kan gaan krijgen.
Je bent hier in gezelschap van gelijkdenkenden; heb hier nog niemand zien zeggen dat we Sturm Graz wel even gaan verslaan. Lastig wordt het zeker.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:14:
De media koppen maar over "de volgende tegenstander na Sturm Graz" maar ben ik dan zo'n doemdenker als ik denk dat Ajax hjet nog wel eens erg lastig kan gaan krijgen.
Guttegut... de meesten hebben het over ‘de volgende tegenstander bij winst op Sturm Graz’. Nu doe je net als al die B-journalisten; alles uit het verband rukken om maar iets negatiefs te roepen. Sowieso, verbazingwekkend hoe niet-Ajax aanhangers bezig zijn met Ajax, nog meer als de eigen supporters. Opvallend en ook zeer vermoeiend. Blijkbaar is Ajax interessanter dan hun eigen cluppie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-02 06:57
quote:
Hmm, had een ander artikel gezien. Te snel gepost. Eens kijken of ik de goede nog kan vinden, begin nu aan mezelf te twijfelen :

Edit: Gevonden, toch niet gek 8)

Beste ****,

Overmorgen spelen wij ons duel Sturm Graz. Om 20.30 uur trappen wij af en we zijn blij dat we op jouw steun mogen rekenen.

Omdat je een passe-partout hebt besteld, heb je per stoel twee e-tickets ontvangen. Voor het duel met Sturm Graz heb je het e-ticket waar Ajax – Wedstrijd 1 op staat nodig. Je kunt het ticket bekijken en printen via Mijn Ajax en dan ‘Bestellingen bekijken’.

Het belooft een warme avond te worden. Daarom is het mogelijk om voor dit thuisduel een geopend flesje water mee te nemen.

Alvast een fijne wedstrijd.

AFC Ajax

Purehz wijzigde deze reactie 23-07-2018 23:09 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 27-09-2019
quote:
Purehz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:01:
[...]

Hmm, had een ander artikel gezien. Te snel gepost. Eens kijken of ik de goede nog kan vinden, begin nu aan mezelf te twijfelen :

Edit: Gevonden, toch niet gek 8)

Beste ****,

Overmorgen spelen wij ons duel Sturm Graz. Om 20.30 uur trappen wij af en we zijn blij dat we op jouw steun mogen rekenen.

Omdat je een passe-partout hebt besteld, heb je per stoel twee e-tickets ontvangen. Voor het duel met Sturm Graz heb je het e-ticket waar Ajax – Wedstrijd 1 op staat nodig. Je kunt het ticket bekijken en printen via Mijn Ajax en dan ‘Bestellingen bekijken’.

Het belooft een warme avond te worden. Daarom is het mogelijk om voor dit thuisduel een geopend flesje water mee te nemen.

Alvast een fijne wedstrijd.

AFC Ajax
Ik wed dat er dombo's zijn die het dopje thuis al weggooien :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Maar waarom geopend? Willen ze even ruiken of zo? :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 22:32
quote:
Purehz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:45:
Zijn er nog meer Tweakers die woensdag naar de wedstrijd gaan?

Smiddags even de stad in, zal wel prima sfeertje zijn met het mooie weer. Las ook dat je een geopend flesje water mag meenemen ivm de warmte.

Zeer wisselvallige en matige voorbereiding gehad. Zelf nog wezen kijken bij Ajax tegen Steaua in Hattem.
Nee, ik ga wel naar de open dag (voor het eerst). Twijfel nog of ik rotte tomaten en eieren mee moet nemen, maar dat gaan we woensdag zien O-)

Vorig jaar waren we zo slim naar Ajax - Rosenburg te gaan en man man wat een deceptie.

Ik zie nog steeds niet het "Ten Hag" effect. Hoop voor hem dat ie September haalt. Met deze investeringen is het alles of niets dit jaar. Zodra de directie weer een bagger seizoen ziet aankomen, kan het wel eens heel snel gaan denk ik.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 10:27
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:56:
Maar waarom geopend? Willen ze even ruiken of zo? :?
Zodat je sneller geneigd bent het water op te drinken en dus sneller geneigd bent om in de JC Arena een nieuw drankje te kopen. Kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen maar zijn eigen consumpties mee neemt en daar de hele avond op teert.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D-e-n
Niks tegen Clasie maar dit getuigt weer van nul komma nul lange termijn visie.

Eerst halen ze Amrabat om in te springen op het vertrek van El Ahmadi en Vilhena. Iedereen buiten de directie roept dan al dat we eigenlijk een ander type nodig hebben. Vervolgens wordt Ayoub binnen gehaald om in te springen op het vertrek van Vilhena. En nu gaat El Ahmadi en dan komt plots Clasie.

Tel daar Tapia bij op en je hebt nu een selectie waar één middenvelder (Toornstra) eigenlijk altijd moet spelen en de andere vijf voor twee plekken mogen gaan. Een nodeloze verspilling van geld. En de jeugd kan weer de pleuris krijgen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 27-02 06:57
quote:
Napo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:03:
[...]

DE wedstrijd? Welke wedstrijd?
Hmm, de vele berichten erboven niet gezien?
Lijkt me dat je wel weet dat dit over Ajax - Sturm Graz gaat. Maar goed, duidelijk, jij zult er dus niet zijn :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
quote:
Martinusz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:07:
[...]

We kijken het ff aan, grote kans dat ik gewoon alleen ga.
Verstandig. Met (broze) gezondheid moet je voorzichtig zijn. Hoe dan ook veel plezier!
quote:
D-e-n schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:54:
Niks tegen Clasie maar dit getuigt weer van nul komma nul lange termijn visie.

Eerst halen ze Amrabat om in te springen op het vertrek van El Ahmadi en Vilhena. Iedereen buiten de directie roept dan al dat we eigenlijk een ander type nodig hebben. Vervolgens wordt Ayoub binnen gehaald om in te springen op het vertrek van Vilhena. En nu gaat El Ahmadi en dan komt plots Clasie.

Tel daar Tapia bij op en je hebt nu een selectie waar één middenvelder (Toornstra) eigenlijk altijd moet spelen en de andere vijf voor twee plekken mogen gaan. Een nodeloze verspilling van geld. En de jeugd kan weer de pleuris krijgen
Typisch he. Waar mankeerde het vorig seizoen aan? Gebrek aan doelpunten door o.a uit vorm zijn van Jorgensen en vooral Toornstra. Voor wie is er geen vervanger/concurrent gehaald? Toornstra..... Weer geen middenvelder die goals maakt komend seizoen dus. Tel daarbij op dat 1 van de vleugels lam is, en een broze verdediging en je mag blij zijn als je 3e wordt komend seizoen.

Dacht dat Janmaat in beeld was? Dat zou nou echt een goede zijn om te halen. En daarbij een aanvallende middenvelder om Toornstra te prikkelen danwel uit de basis te spelen, en je doet redelijk mee.

Edit: Tapia langdurig eruit, dat scheelt alvast gezeik. Die had toch niet gespeeld

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 24-07-2018 22:03 (78%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Purehz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Hmm, de vele berichten erboven niet gezien?
Lijkt me dat je wel weet dat dit over Ajax - Sturm Graz gaat. Maar goed, duidelijk, jij zult er dus niet zijn :P
Daarbij is het ook de enige 'echte' wedstrijd die in Nederland gespeeld wordt deze week.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
quote:
JST94 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:28:
[...]
Welke jeugdspeler denk jij dat er klaar voor is om een heel seizoen basis te staan op het middenveld van Feyenoord? Zie jij daar een Kokcu, El Bouchatoui, Burger of Wehrmann zich staande houden?
Niet het hele seizoen. Maar als zoveelste middenvelder moet er ruimte voor zijn af en toe eens mee te doen.
quote:
ph4ge schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:56:
[...]
Ayoub en Clasie zijn 'passers', dan heb je die positie dubbel bezet, Vilhena en Ambrabat zijn 'lopers' en knokkers dan heb je die positie dubbel bezet.
Het zijn allemaal niet makkelijk scorende spelers, spelers die vanuit een verdedigende positie opereren. Op het moment dat Toornstra geblesseerd is heb je dus in principe niemand die voor de verdedigende middenvelders kan spelen. Het probleem van vorig jaar all over again.

Het gat wat El Ahmadi liet had je moeten benutten om dat aan te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad

Gynnad

* * *

quote:
ph4ge schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat veel niet-Ajacieden toch al niet zo'n hoge pet van Blind op hadden en Ajax betaalt ook een enorm bedrag voor hem.
Ik denk dat dat redelijk meevalt, in de eerste periode was Blind bij Ajax inderdaad niet heel sterk. Maar sinds hij terug kwam van FC Groningen werd hij alleen maar sterker en sterker, waarbij hij de laatste seizoenen echt wel goed speelde. Ik had destijds niet verwacht dat hij naar Man. United zou kunnen, maar een stap hogerop verbaasde mij destijds niet.

Overigens ben ik zelf zeer tevreden met de aankoop, wat ervaring en een sterke speler als CV was echt wel iets wat we miste. Blind samen met De Ligt centraal lijkt mij een zeer mooi duo..

--
quote:
Vermoedelijke opstelling #Ajax : Onana; Mazraoui, De Ligt, F. de Jong, Tagliafico; Vd Beek, Schone, Eiting Neres, Huntelaar, Ziyech
Missen nog wel een linksbuiten als je dat zo bekijkt, Ziyech kan daar prima spelen maar verwacht dat hij nog gaat vertrekken. Natuurlijk komen Tadic en Blind er nog bij, maar ik twijfel eerlijk gezegd of Eiting al ver genoeg is om Ajax naar de volgende ronde te loodsen (hopelijk heb ik het mis)

Gynnad wijzigde deze reactie 25-07-2018 12:58 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:08:
Ik hoorde Ten Hag gisteren zeggen dat Tadic in principe fit genoeg is om te spelen, die kan dus mooi op links buiten.
Zal denk ik wel invallen, wellicht afhankelijk van de stand ook halverwege.

Vanavond van de partij, helaas zonder schoonvader, maar mijn eigen vader kan gelukkig ook mee :p

Martinusz wijzigde deze reactie 25-07-2018 13:37 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leon Zwiers
Clasie is bevestigd nu. Lijkt me een prima speler om el Ahmadi te vervangen, met het verschil dat bij Clasie de ballen wél naar voren gaan. Betere verbindingsspeler, slechtere ballenafpakker dan El Ahmadi.

Schijnt dat Fiorentia Larsson wil halen. Ik zeg: Doen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Geloof niet dat het een makkie wordt maar klamme handjes krijg ik momenteel alleen van de hitte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ziyech is wel lekker bezig

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:53

Hupske

AFCA

Onterecht afgefloten. Ajax gaat verliezen. Gebeurd altijd als de scheids zo cruciale fout maakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
Nog niet eens 1 helft Europees voetbal en een Nederlands ploeg is alweer benadeeld door een scheids :X
Pagina: 1 2 3 ... 92

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True