Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zie iedereen maar uren maken. Ik heb er al meer dan 20 uur in zitten en heb de verhaallijn nog niet verder gespeeld dan de eerste veldslag. En die moet ik dus ook nog doen. :P

"When you grow up your heart dies"

• perryvdbosch
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-01 11:04
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:08:
Time played 28 uur, progression 62% :'( ik wil helemaal niet over de helft zijn
Jezus, dan vlieg je er echt doorheen 8)7

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:09:
Ik zie iedereen maar uren maken. Ik heb er al meer dan 20 uur in zitten en heb de verhaallijn nog niet verder gespeeld dan de eerste veldslag. En die moet ik dus ook nog doen. :P
Dat dus. Ik ben net aan de eerste veldslag begonnen omdat ik geen andere sidemissions meer kon doen. Zit ook rond de 20 uur nu.

Lekker hoor :9

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Sinds gister ook dit pareltje in huis. Heb de Omega Edition gekocht. Wel vet die artbook en de landkaart die je erbij krijgt :D

Vanmorgen al even kort gespeeld en de vibe is echt fantastisch. Super mooie wereld waarin echt ontiegelijk veel te doen is! De werkdag kan niet snel genoeg voorbij gaan haha, wil me zo graag weer in de wereld storten. Morgen een dagje vrij dus ik weet al welke activiteit mijn agenda vult :p

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

perryvdbosch schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:30:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom de game op easy gespeeld word? Ik speel op normal en vind het nu al vrij simpel, tenzij ik 4 mercenaries om me heen heb staan
Omdat sommige mensen nou eenmaal motorisch gestoord zijn met een controller, inclusief de ondergetekende.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:40
Apple schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:08:
Heb net ook m'n omega pack maar even verzilverd. Achteraf gezien vraag ik me af of het handig is geweest op level 5, maar ik zal die set ongetwijfeld wel snel vervangen op hoger level dus dan maakt het niet zoveel uit..
al die items blijven level 5, al unlock je zo op level 37 ;)

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-02 07:27
Ik probeer nog steeds netjes wel alle vraagtekens weg te werken voor ik naar het volgende gebied gaat. Zo kwam ik gisteren opeens in een kamp tegen het legendarische Pelgrim broekje tegen. Helemaal top. En zo rek ik de tijd wat op.

Ik moet ook zeggen dat ik de combat ook stukken moeilijker vind dan Origins. Daar had ik na een uurtje door hoe het werkte met shield en deed ik me ding. Nu ben ik 9 van de 10x hetzelfde level als de vijanden, ook als ik alle vraagtekens en quests weg werk. En ga ik regelmatig dood.
Lang leven de tweede wind ability!!

Ik moet nog even een overzicht krijgen in me questlog. Ik heb heel veel open quests met ''vermoord 10 haaien'' of ''verover 10 forten''. Deze vullen zich gaan de weg wel op denk ik.

Mijn hoofdmodus is nu een beetje -> gebied alle vraagtekens weg met 100% -> reizen en daar wat Main quests doen -> gebied alle vraagtekens weg met 100%

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Hamazaki schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:13:
[...]

oeii, ik dacht dat jij console-gamer was. hoe komt het dat je zo'n zieke systeem heb laten bouwen ?
Ben ik ook. Dit was mijn versie van de verkapte "ik heb een 1500 euro GPU in mijn PC zitten" comment. ;)

• bram1984
  • Nu online
Hamazaki schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

2x 2080Ti kost toch wel meer dan €1500 ? hoe bevalt het trouwens ? speel je met je dualshock op de pc ?
Ja, maar laat maar. We gaan een beetje off-topic.

Edit:
Tijntjuh.eu schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:35:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik het nog niet zat, vermaak me erg goed met deze game. Moet wel zeggen dat ik die hele kleine opdrachten "Breng dit zonder kleerscheuren naar punt b" meer links laat liggen. Het levert wat cash op, maar vind het geen toegevoegde waarde op de game.
Zelf was ik heel bang dat je meer op het water zou zitten, maar tot op heden heb ik amper wat op het water hoeven doen en dat is voor mij een positief iets.
Ga ik het vergelijken met Origins, dan bevalt deze setting me beter. Het is niet alleen maar zand, zand, zand en een palmboom. Je merkt ook dat Odyssey qua gameplay een verfijning is van Origins, het gaat allemaal wat vloeiender met klimmen en vechten. Het is zeker niet perfect, maar het geeft al aanzienlijk minder frustratie ;)
Wat ik ook positief vind, je gaat nu "jagen" op cult leden en daarvoor moet je allemaal clues vinden om te onthullen wie het zijn en waar ze te vinden zijn. Het wordt je dus niet per definitie uitgereikt, maar je moet er ff wat meer voor doen.

Ben geen geweldige schrijver, dus hopelijk geeft het je wel een indruk O-)
Thanks. Goed om te lezen dat er weinig varen in zit. Dat gedeelte vind ik toch niet heel boeiend. Overigens heb ik Origins na 100+ uren totaal niet als zand en palmbomen ervaren. Het midden en de onderkant van de map heeft weliswaar veel zand (want Egypte), maar de gehele bovenkant is hartstikke groen en blauw. Vooral het tweede gedeelte van de game heb ik maar weinig echte woestijn gezien.

bram1984 wijzigde deze reactie 17-10-2018 09:54 (74%)

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-02 15:12

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Ja, maar laat maar. We gaan een beetje off-topic.
Als je de grap moet gaan uitleggen wordt het wel heel erg :9 ;)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

Hamazaki schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

nou ben ik wel heel nieuwsgierig geworden. ik wil het verhaal van de console-man eigenlijk weten :9
Zoals ik het begrijp was zijn 2x 2080Ti SLI en i9 opmerking een sarcastische barse reactie op iemand die een verkapte "kijk mij eens een 2080Ti hebben" post deed. In andere woorden, meneer heeft helemaal geen 2x 2080Ti maar een PS4 Pro en is de eeuwige PC Masterrace een beetje zat.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:03

Photomode is echt ge-nie-ten. Jammer dat je geen eigen presets kan maken, maar het is echt genieten. Vind t al mooi om de natuur te schieten, liefst zonder Alexios in beeld :P

• London
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Ok er zijn weinig spellen die me kunnen laten juichen als een debiel voor m'n tv maar het is AC zojuist toch gelukt. Ik word al een paar level geteisterd door een bounty hunter die vuurpijlen afschiet en een nogal pijnlijke hond heeft.. Net was ik weer een keertje rampage aan het gaan in een fort dus kreeg ik meneer weer op m'n *** hoor. Maar dit keer kreeg die me niet te pakken! Meneer dacht slim te zijn door boven op een toren met z'n rug naar de rand toe te gaan staan. Gevolg: sparta kick en 23000 fall damage voor hem :D Holy *** sommige kills kunnen écht satisfying zijn!

Zal voor de meeste hier trouwens niet zo bijzonder zijn maar ik heb flink wat AC's overgeslagen dus als newbie is dit soort shit wel echt tof :P

London wijzigde deze reactie 17-10-2018 18:49 (12%)

Arsenal - Real Madrid - Mercedes AMG Petronas

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

Deviat3 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

Als origins prima draaide dan zal odyssey het ook wel doen denk ik. Misschien een paar tweakjes naar beneden, maar ze spelen grotendeels vergelijkbaar volgens mij.

Even een vraag aan de fotografen hier; worden jullie foto's weleens geliked door anderen? Mijne nooit namelijk. Ook in Origins niet. Vraag me af hoe dat werkt want ik zie ook regelmatig foto's van anderen die helemaal niet bijzonder zijn en honderden likes hebben.
Je foto op een fasttravel punt maken. Dan worden ze per ongeluk geliked.

* Blaat heeft enorme haat aan mensen die dat doen omdat fast travelen gewoon niet lukt soms.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-02 10:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ArnoldSmiley schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Mm, heb net even op internet gekeken. En die cutscene heb ik nog niet gezien. Te voorbarig dus geweest, maar vroeg me opeens af hoe ie aan dat ding kwam.

Heb net de quest rond The Wolf afgerond. Waarschijnlijk zit ik dus nog te ver in het begin.
Volgens mij was het vrij snel daarna :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Deze game heeft al mijn verwachtingen waar gemaakt :D man, ik vind het zo'n ontzettend tof spel. Even twijfelde ik of ik er wel goed aan heb gedaan de Gold Edition te kopen maar daar maak ik me geen zorgen meer over. Ontzettend veel te doen en het gaat gewoon niet vervelen. Er hing op mijn game-room al een metalen poster van AC: Odyssey naast The Witcher en Zelda. Heeft zijn plek absoluut verdiend. _/-\o_

Edit: zo'n "This is Sparta"-momentje is toch wel fantastisch

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 19-10-2018 09:45 (29%)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:00:

[Afbeelding: Sparta]
Met een Immortal helm op, dat kan natuurlijk niet :P

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:57
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:00:

[Afbeelding: Sparta]
Dat blijft ook gewoon leuk bij forten en dergelijke die op een berg staan. Je kunt dat ervoor kiezen om een aantal van die lui stil af te maken, maar ik kies er regelmatig voor om ze flink van de berg af te trappen :+ . Nadeeltje is dan, dat je de loot ook onderaan de berg moet gaan ophalen als je de loot graag wilt hebben overal 8)7

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• SemperFidelis
Ik vind de Photo Mode echt tof en zit soms wel eens beetje te kijken naar andere foto's. Helaas zijn de meeste niet zo origineel dus is t wel zoeken. Die krengen op sync points zijn wel weer irritant.

Hier wat van mijn foto's:
https://imgur.com/a/kueAm1Z

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-02 17:35

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Metalbuster schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Maakt de keuze ergens nog een beetje uit? Momenteel kies ik voor de factie die twee epische beloningen geeft. Je kunt toch steeds switchen of gaat het ergens nog invloed hebben?
Heeft geen invloed, van tijd tot tijd veranderd toch wie een gebied in controle heeft.

Zo, 47 uur op de teller en het hoofdverhaal is klaar. Noem me maar een azijnpisser, maar ik vond het verhaal van Origins een stuk leuker. Vond de game over het algemeen wel leuk, maar enkele dingen heb ik me echt aan geïrriteerd, zoals het verplicht sidequests doen om verder met het verhaal te kunnen. Grinden voor XP dus. Daarnaast het feit dat de incentive om sterker te worden er helemaal niet is, het is pas sinds ik hem op easy heb gezet dat de vijanden niet continue aanvoelen alsof ze sponzen met schier eindeloze health zijn. Dan nog de huurlingen die soms alles verpesten, 3 van die personen terwijl je al een fort aan het aanvallen bent is gewoon niet te doen.

Ik begrijp waarom mensen het een leuk spel zullen vinden maar persoonlijk heb ik meer geërgerd dan plezier gehad. Dat is de eerste keer dat me dat gebeurd is bij een game. Bepaalde personages heb ik wel regelmatig bij moeten lachen, en enkele sidequests waren creatief en leuk.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Kuusj schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:31:
[...]

Dan nog de huurlingen die soms alles verpesten, 3 van die personen terwijl je al een fort aan het aanvallen bent is gewoon niet te doen.
Je weet toch dat er de optie is om premies af te kopen voor bijna geen geld? :? 8)7 :F Na een paar uur zwem je al in de drachme dat je aan bijna niks kan uitgeven
-SaveMe- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:00:
[...]

Ik moet de game nog spelen, maar dit lees ik veel, en dat is eits waar ik me waarschijnlijk ook dood aan ga ergeren. Hopelijk valt het mee...
Niet naar luisteren, zolang je wat stealthy bent kom je nooit aan level 3 wanted. En als je het wel tegenkomt, dan koop je ze dus af met 1 druk op de knop.

OT: please zeg me dat ik niet de enige was die

spoiler:
de verkeerde diona heeft gedood?

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 20-10-2018 19:54 (35%)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:26

sjaool

Every life should have 9 cats

-SaveMe- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:00:
[...]

Ik moet de game nog spelen, maar dit lees ik veel, en dat is eits waar ik me waarschijnlijk ook dood aan ga ergeren. Hopelijk valt het mee...
Dat valt reuze mee. Ik heb er wel eens vijf achter me aan gehad. Ik kan er wel om lachen. Het is alleen wel heel snel rennen om ze van je af te schudden. Als je dan even wacht gaan ze ook weer weg. Ik vind het wel een van de leuke onderdelen van het spel. :)

"When you grow up your heart dies"

• DigitalError
Kuusj schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 03:55:
53 uur, 92,5%. Begint nu weer wat leuker te worden. Ben alle Cultists aan het uitmoorden, moet er nog 7.

Spoiler wat betreft armorset en einde verhaal:
spoiler:
Na het succesvol ompraten van Alexios op de berg heb ik zijn armorset gekregen. Die vind ik geweldig, maar er is 1 probleem: ik heb de helm niet gekregen... Is dit normaal of een fout?
Dat hoort zo, krijg je later ;)

• Joetje079
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:18
taker1987 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:39:
Hoe kan je zien op hoeveel procent je zit ?
Dan moet je even inloggen bij de ubisoft club via het hoofdmenu. Daar kan je al je stats zien.

[PSN: Youri079] [Steam: Joet079] [Uplay: Joetje079] [Epic: Joet079]

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

50 uur? Ik zit op 44 uur en 40% van de game. :X

Maar ik probeer wel alle locations te completen in een gebied waar ik net alle quests heb gedaan. Dat zorgt voor ehm.. wat vertraging.

• DigitalError
Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:18:
Na 50 uur speeltijd ben ik er wel klaar mee denk ik :) nu nog de losse quests hier en daar doen. Ik ben geen alles explorer qua locaties, maar wil wel alles gedaan hebben qua quests, storylines en challenges.

Tier 1 mercenary - check
Alle 3 de storylines klaar - check
Legendary set lvl 50 - check
Schip legendary - check
Paard legendary - check

Volgens mij zijn er in het spel alleen nog legendary schepen, net als in AC: Black Flag. Tenminste zo las ik het in de tips van het spel tijdens het laadscherm. Zee gevechten zijn niet mijn ding, geen idee of dat gaat lukken.

Wel benieuwd bij andere mensen die ook klaar zijn, hoe eindigde het voor jullie? Bij mij:

spoiler:
Iedereen leefde nog lang en gelukkig. Deimos leeft, Stentor en "papa". Samen varen we nu op 1 schip :')

Ik zeg kom maar op met de DLC oOo dit was/is echt een absolute topper op RPG gebied
Mijn einde was hetzelfde resultaat :P

Nu nog 1 deel van de storyline doen en nog een triljoen sidequests :+

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:58:
Heeft het tijdens het levelen uberhaupt zin om drachmes/resources uit te geven aan upgrades/inscriptions?

Ben nu level 14 maar ik merk dat ik ieder level wel nieuwe wapens/armor vind die beter zijn dus lijkt me redelijk zonde?
Ik zou alle resources bewaren voor òf je schip òf als je lvl 50 bent en een bepaalde set wil. Je gaat al die resources nodig hebben namelijk, upgraden is (te) duur. Tijdens het levelen vind je genoeg gear wat upgraden van huidige gear overbodig maakt.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:29
prutser001 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Dat 'Ownage' kun je wel weglaten dan ;), maar zonder gekheid? 50/50? Verloor 1 van de eerste battlegrounds omdat ik aan de telefoon zat :P Maar daarna eigenlijk een fluitje, pak een dikke 2H (Axe) En spam je special move wanneer je kan. Gebruik je bow vaker (Predator/devastating shot) En zorg dat je kit klopt, concentreer op b.v. alleen Hunter/Warrior (Mix) voor battlegrounds, Assassin heeft niet veel extras dan. Met volle 'R' meter kon ik soms wel 3-4 vijanden chainen/afmaken 2 hits voor Captain.
Waar de combat in vorige AC's een eitje was vind ik het in Odyssey op normal behoorlijk pittig. De eerste battleground heb ik 3x opnieuw moeten doen voordat ik het jagen op de captains en daarna de leader goed door had. Misschien dat het met een 2hander makkelijker gaat, maar ik word oud denk ik.. ;)

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:59

ye-roon

knaak

Zoals met veel open world games, ben ik ook in Odyssey vooral niet bezig met de main story. Ik vind het hunten van de cultists veel leuker. Tot het punt waar ik geen hints meer had en toen toch maar main story ben gaan doen omdat de hint was: Continue your odyssey.

Ik ben inmiddels level 50, heb volle set mooie gear en vind assasinaten best wel leuk. Ongezien een heel fort uitmoorden is toch wel een van de krachten van dit spel. Enige wat ik nog zoek is een aantal ancient tablets voor m'n boot, want waarom zou ik stenen tablets met tekst nodig hebben om een houten boot sterker te maken... Maja, videogames ze moeten iets verzinnen. Alleen de ram nog 2 stapjes en die is ook klaar.

Kwa main story, volgens mij zit ik in sequence 3 of 4, ik heb iig net athene gedaan en 1 quest line na Athene. Toen was ik onderweg naar de 2de en dacht: oh ik moet nog 2 van de super wolven/beren/hyena etc laat ik die quest even doen en toen was ik weer paar uur verder. Ook random ergens op een berg een cultist gevonden die de sage van een branch bleek te zijn. Toch leuk dat dit soort dingen gewoon kunnnen :)

Wel heb ik een bug in m'n game volgens mij. Ik gebruik daggers. Ik maak best veel kills er mee. Echter, ik krijg ook "heavy blade kills" met m'n daggers en ben dus die challenges aan het opbouwen, mijn 2de equipped wapen is een heave mace(blunt wapen). Maja, ik klaag niet, mocht ik echt in completionist modus gaan dan heb ik die vast gehaald :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Deviat3
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-02 22:42
Desutoroiya schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:03:
Afgelopen weekend begonnen met het spel, zit nu op ongeveer 12 uur. Vraag me af of je die grote gevechten steeds opnieuw kan doen, iemand een idee?
Ja kan steeds opnieuw in elk gebied. Het maakt ook niet uit welke kant je kiest. Aanval geeft meer loot.

Zit nu op 60 uur, lvl 32. Echt een fijne game. Best ubi spel dat ik ooit gespeeld heb zelfs. En er gaan nog vele uurtjes in zitten. Eind van de week ook RDR2 uit. Pfff waar moet ik de tijd vandaan halen?

• Joosttweakers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-02 15:18
Hebben jullie ook al gezien dat de bebloede maskers in het laadscherm op de vloer overeenkomt met het aantal vermoorde cultists? Leuk detail!

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

Inmiddels 75 uur in het spel en ik zit op 44%. Voorlopig nog een hoop te doen dus. Inmiddels ook allang level 50 dus ik ben met wat builds aan het experimenteren.

Conclusie, een fire build is tot nu toe met grote afstand het sterkste wat ik heb kunnen samen stellen. Op de een of andere manier doet een fire build+weapon dmg becomes fire damage klap bijna 2x zoveel schade als normaal met alle stats gemaximized. Daarbij komt dan ook nog eens dat enemies in de fik staan en langzaam doodbranden.

Ook is paarse armor endgame beter dan gouden armor omdat die per saldo meer bonussen kunnen bevatten. Het allergrootste probleem daarmee is alleen paarse items vinden met de juiste stats, dat gaat tijd kosten.

Al met al ben ik nu zo ver dat ik niet meer bang word van 5 mercenaries om me heen. Af en toe wat heavy attacks het groepje in met mijn fire daggers en de boel brandt vanzelf dood.

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:11
jaapstobbe schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:57:
Ik ben nog niet zo lang bezig, maar als ik moet kiezen voor het helpen van de Athenians of Spartans bij een veldslag, wat zijn de consequenties dan van het kiezen voor de een of ander?

Prachtig spel, zelfs na 60+ uren in Origins, kan ik hier weer van genieten :)
Geen consequenties buiten het kleurtje op de kaart en kleur soldaten die de complexen runnen zover ik weet. Je bent vrij om te kiezen voor wie je gaat strijden. Er is soms wat verschil in verdiensten tussen de 2 kampen die je kunnen helpen om je keuze te maken.

• DigitalError
https://assassinscreed.ub...odyssey-1-0-6-patch-notes-

1.0.6 update patchnotes

Onder andere goedkoper upgraden van gear

• YdieresiS
Hier nu iets meer dan 60 uur in de game zitten. Ben level 45 en nog niet klaar. Hoofdverhaal wel uitgespeeld, maar de cultists en nog wat andere dingen moet ik nog afronden.

Zelf haal ik veel plezier uit Odyssey, meer dan uit Origins. De afsluiting van het hoofdverhaal vind ik alleen wel een beetje heel erg meh (spoiler over het einde van het verhaal).
spoiler:
Ik speelde met Alexios en tot op het einde deed Kassandra erg vijandig, tot 1 moment en daarna sloeg alles om en kwam ze terug bij de familie en was het verhaal ineens voorbij. Ze staat wel leuk tussen de Female Athletes op je schip :)

Ik denk dat ik deze week nog nodig heb om de rest te spelen en dan kan ik eindelijk beginnen aan RDR2. Die game is wel waar ik erg naar uitkijk, maar ik vind het ook geen straf om nu nog AC:Odyssey verder te spelen.

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-02 07:27
Ik zit volgens de statistieken op 45%. Speel nog met veel plezier en probeer alle officiele side quest en vraagtekens weg te werken voor de main story me naar een ander gebied stuurt. Dat kost soms een avond speeltijd voor ik weer verder kan. Maar zo haal ik wel het maximale eruit.

Als Odessey afgelopen is ga ik ook heerlijk door naar RDR2. Maar wil eerst deze game uitspelen voor ik hem aan de kant gooi!

• Notna
  • Nu online
remzor schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:55:
Die mercenaries blijven steeds terugkomen lijkt het. Ik was in de vooronderstelling dat wanneer je er eentje had gekilled, deze ook voorgoed weg bleef en je deze kon 'afvinken'. Zo heb ik een hele tijd met bounties op mezelf mercenaries lopen slachten, tot ik er achter kwam dat het geen nut heeft.

Voor zover ik nu begrijp heeft het alleen nut om de hogere mercenaries te killen, dus die in je eigen tier of hoger staan. In mijn geval nu tier 7 laatste rang..

Die conquest battles kun je ook steeds over en weer doen voor een zelfde gebied. Zo heb ik eens voor Athene en voor Sparta gevochten in hetzelfde gebied, puur voor wat loot.
Alleen voor de allerlaatste heeft het nut; dan ben je top-dog mercenary namelijk.

En die conquests zijn handig voor bepaalde side quests en het binnenharken van gear en achievements. Verder; meh

Level cap gaat omhoog, en er komen nieuwe missies en mythical creatures + meer customizatie

https://www.pcgamer.com/u...monsters-quests-and-more/

Als je al level 50 was, wordt je overtollige xp die je al hebt verdiend in ability points omgegoten

• YdieresiS
Met veel moeite op level 45, moet ik nog 25 levels erbij straks. Zo kom ik nooit aan RDR2 toe :+

• YdieresiS
Ik heb ook niet moeite om te levellen als in grinden, maar wel om door alle content heen te komen. Ik zit nu op level 45 in een level 41 gebied. Maar ik moet nog zo veel locaties en side quests afhandelen en dan gaan ze nog nieuwe content toevoegen.

Ik vind het allemaal super tof dat Ubisoft de game zo ondersteund, maar met RDR2 in huis komt me dat nu niet zo best uit. Zonder een andere game in huis had ik het echt wel veel meer gewaardeerd :-)

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware Fanaat

DigitalError schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 06:45:
Maak daar lekker een eigen topic voor aan in plaats van in een single player game topic te komen recruiten.
Rapporteren en negeren. Dit is de 4e keer dat hij dit doet binnen 1 week tijd en alle keren zijn z'n posts gedecimeerd door mods. Ik vermoed dat ie strakjes een GoT pauze krijgt.

Ontopic, gisteren geen AC willen spelen sinds duidelijk is dat de XP die je hebt behaald na level 50 te zijn geworden niet naar nieuwe levels telt. Eigenlijk wil ik dus wachten tot de level cap verhoogd wordt. Maar misschien duurt dat nog veel te lang... :X

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-02 11:17
remzor schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:15:
[...]

Tijdens het gamen is het ‘ineens’ 3 uur later, dan zit je er zo lekker in.. heerlijk na jaren nauwelijks gegamed te hebben :D
Ja klopt. Heb ik niet vaak, maar deze de AC is echt verslavend. Ene quest klaar, krijg je weer een x aantal sub-quests en ben je inderdaad paar uur verder.

Inmiddels denk ik ook dat ik te begin te snappen waar het verhaal om draait, was toch even lastig aangezien het zich voor Assassins Creed Origins afspeelt

• YdieresiS
AntiChrist7 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:34:
Ik wou echt dat ze pre-sets toevoegden, zodat je makkelijk van outfit kan veranderen als je gaat jagen, tegenover als je gaat sneaken, of een conquest battle gaat doen
Dit zou wel handig zijn ja, dan kun je ook makkelijk wisselen. Zo zou ik bij de boss fights ook snel een andere armorset en speelstijl kunnen proberen om te zien of het dan wel lukt.

---edit---
Gisteren dan toch het vervelende gevecht gehaald in de Atlantis questlijn.
Ik had mijn abilities opnieuw ingedeeld en toen werkte het wel. Ik had in het begin verkeerde keuzes gemaakt in mijn build en punten toegekend aan abilities die wel handig leken maar dat toch niet echt waren. Nu een Warrior Build opgebouwd:

Daarna:
spoiler:
Het gevecht met Medusa aangegaan. In een filmpje gezien dat met pijlen die stenen soldaten van haar werden afgemaakt en mijn pijlen leken minder damage te doen dan in dat filmpje. Blijkt dat ik de bijzondere pijlen gebruikte, terwijl de normale pijlen op headshot hoogte meer damage doen. De ability om je levensbalk bij te vullen was voor dit gevecht ook heel handig (deze had ik eerst niet aangezien me deze niet heel nuttig leek, maar dat was hij dus wel. Met deze ability en het gebruik van een aantal anderen was het gevecht ineens appeltje eitje. Ik heb hem gisteren in 1 keer gehaald en ging er vrij relaxed doorheen, geen idee waarom ik hem eerder niet kon halen, maar ik denk dus dat gewoon aan een verkeerde opbouw van de abilities lag. Ik ben in ieder geval blij.

Gisteren dus het einde gezien van de verschillende questlijnen en voor mij is de game nu eerst klaar. Ik ben level 49 en ga nog wel de trophy's halen, maar ik wacht eerst op de update waar de levelcap wordt verhoogd, zodat ook alles direct meetelt voor het verder levellen.

Ik ben nu eerst toe aan Red Dead Redemption 2, als ik die uit heb keer ik weer terug naar AC Odyssey voor de DLC's.

YdieresiS wijzigde deze reactie 13-11-2018 07:46 (65%)

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ik dacht dat per vandaag een nieuwe cyclops toegevoegd werd in AC: Odyssey genaamd the Lightning Bringer? Geen idee hoe ik de questline start..

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

Ha, die heb ik deze middag een pak slaag verkocht. 8)
Vroeg me al af waar die missie opeens vandaan kwam..

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 22:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Origins schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:18:
Na het uitspelen van RDRII weer terug gegaan naar AC en wat een verademing qua controls! dan pas waardeer je echt de soepelheid ervan.
Zat er gelijk weer helemaal in ( en stiekem toch ook wel spijt dat ik RDR II aan de kant heb gelegd voor AC)

Inmiddels level 44 en volgens mij wel in het laatste chapter, ook even een blik geworpen op de trophylist en die valt reuze mee, ik denk dat ik gelijk de platinum mee pak.
Precies, alleen heb ik RDR2 nog niet eens uitgespeeld. Ik ergerde me een beetje aan een aantal zaken zoals de controls en de super mega rigide missie regels inclusief instafail, waardoor ik dacht, laat ik nog even wachten en eerst maar AC:O uitspelen.

Teruggaan naar AC vanuit RDR deed me inderdaad de vloeiende controls weer waarderen, en een heel aantal QoL improvements die misschien wel niet uber mega realistisch zijn, maar wel de vaart erin houden. Ongetwijfeld ga ik RDR2 nog wel uitspelen, maar nu is blijkbaar niet de tijd voor RDR2 voor mij.

Stiekem vind ik deze AC misschien wel TE groot. Maar aan de andere kant vermaak ik me nog steeds als een malle, er is zo veel te doen. Nu level 46, bezig met het laatste stukje van de family quest, maar nog steeds zat te doen _/-\o_

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• YdieresiS
Ik heb me ook onverwacht goed vermaakt met AC Odyssey. Vond het zelf ook aan de grote kant en baalde dat RDR2 en AC Odyssey nu zo vlak bij elkaar uitkwamen. Ik ben net begonnen met RDR2 en kan daar nog niet echt wennen aan de controls. Zo wil ik de map openen met de touchpad op de PS4 controller, terwijl je hier de camera mee bedient in RDR2 en je dus weer een ander camera standpunt krijgt. Gelukkig werken de schiet mechanics wel net zoals met pijl en boog schieten in AC Odyssey, anders had ik nog wel heel wat fouten gemaakt. Het is wel even wennen en RDR2 pakt me nu nog niet zo als AC Odyssey deed, maar volgens mij had ik daar in het begin ook wat moeite om in te komen. Ik ga RDR2 in ieder geval wel eerst uitspelen voordat ik weer terug keer naar de extra content in AC Odyssey.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

De grote 1.0.7 update is er, inclusief level cap verhoging!
Summary
# Increased Level Cap from 50 to 70.
# Improved Photo Mode functionality (more details below).
# Added Detailed Mercenary Benefits page to the game.
# Improved Smart Loot System – it will now reward more gear of preferred playstyle.
# Added an option to the game to toggle XP and drachmae boosts on/off in the inventory.
# Addressed an issue that could prevent Mercenary Live Events from appearing.
# Addressed various issues that prevented quests from completing – including Home Sweet Home, Perikles’ Symposium, and Mother’s Prayers.
# Clothes Physics are not capped to 30FPS anymore but scale with selected graphics settings.

New content
# Added support for the second Lost Tale of Greece – A Divine Intervention.
# The quest “Test of Judgment” will be available in-game upon installing version 1.0.7.
Available from Episode 5.
# Located in Korinth, the quest will be added to the quest log once the quest giver was found.

Features & improvements
# NEW! Visual Customization System

# Added a Visual Customization System page to the inventory.
This lets you change the visual appearance of gear items while keeping their original stats.
# Check out our latest article for more details on Transmog.
# NEW! Detailed Mercenary Benefits page

You can now access the Detailed Mercenary Benefits page from the Mercenary menu.
The Detailed Mercenary Benefits page will showcase all Tier Benefits and their statuses (unlocked/not unlocked).

# NEW! Level Cap Increase to 70

If you were Level 50 already, XP gained prior to this increase will automatically be transferred into ability points. XP gained prior the patch will not increase the Level.

Photo Mode Improvements

# Added a Contrast option, more grid types, and an option to hide headgear to the game.
# Added Fog and Bloom options
# Tilt angle increased from 45° to 90°.
# Improved auto-focus functionality.
# Improved display of liked photos on the world map.
# Added a Preview button to immediately hide the UI.
# Pressing any button when the UI is hidden will now bring the UI back automatically.

Miscellaneous:

# Discounts from Mercenary Tier benefits will now be displayed at the Blacksmith.
# Added support for future Live encounters.
# Added an option to the game to toggle XP and drachmae boosts on/off in the inventory.
# Improved hitboxes of legendary animals.
# Added some more NPCs to various NPC stations (marketplaces, tanning spots, etc.).
# Added achievement/trophy for Divine Intervention to the game.

Balancing
# Improved Smart Loot System – It will now reward more gear of the preferred playstyle.

Fixes
Gameplay

# Addressed several issues that prevented players who are meditating from calling Phobos or summoning the Adrestia.
# Players will no longer receive kill rewards when an animal is untamed due to environmental influences.
# Addressed an issue with Horse Follow Road that could send players to an active quest marker rather than to the selected custom marker destination.
# Addressed an issue with the Call to Arms ability that led an unexpected lieutenant to come for help.
# Addressed various issues that caused the player to get stuck in objects or fall through the map.
World

# Addressed various issues with the placement of multiple objects, including Orichalcum across Greece.
# Addressed an issue where Sargon – Oikos of the Olympians – could sometimes be MIA.
# In Nisyros and on Melos Island, players will now incur damage from black lava, as intended.

Quest

# Addressed various issues that prevented the following quests from completing:
-And The Streets Run Red
-Minotour De Force
-Home Sweet Home
-Mother’s Prayers
-Perikles’ Symposium
-Clothes Make The Daughter
-We Will Rise
-Sparring with Roxana
-A Venomous Encounter (didn’t appear on the map)
# Addressed an issue in Stairway to Olympus that could cause the game to freeze temporarily when opening the door.
# Addressed an issue in Witness Him that caused Alkibiades to moonwalk in the background of a cutscene. Beat it, Alki!
# The Family Ties quest will now appear properly when conditions are met.
# The carpet will no longer be magically floating in Sharp Tongue.
# Addressed an issue in Ashes to Ashes that caused the player to be teleported to Andros unintentionally.
# Players will no longer be able to equip gear during the fight in Pankration.
# Addressed an issue in Escort Service that could cause the quest to skip the boarding scenario.
# Addressed an issue that caused players to desynchronize when using Falx of Olympos in the Battle of Pylos.
# Addressed an issue that allowed “Destroy War Supplies for Faction X in Region Y” type of quests to be completed in any nation of the required faction, rather than in the quest-specific nation.
# Addressed an issue in We’re Treasure Hunters that could lead Obelia’s ship to leave the action area.
# [SPOILER] Elpenor’s gear will now be looted automatically after killing him.
# [SPOILER] Addressed an issue in Consulting a Ghost that caused the quest objective “Find and interrogate the Oracle” to disappear from the quest log after being desynchronized.
# [SPOILER] Addressed an issue in A Life’s Dedication that prevented the player from talking to Eppie after investigating the tomb.
# [SPOILER] During Sacred Favors, the Trojan Horse will now be visible.
# [SPOILER] The Plague will now cover all of Kephallonia when conditions are met.
# [SPOILER] After completing Atlantis Destroyed, Pythagoras will no longer be found with the Staff in Atlantis.

Graphics and Animations, Audio

# Addressed various weather, lighting, and terrain texture issues.
# Addressed various animation issues with the character, NPCs, Mythical Creatures, and animals.
# Addressed various gear clipping or texture issues for character and NPCs.
# Addressed an issue that caused silo explosions not to be heard when not in the field of view of the player.

User Interface, Menu, and Subtitles

# Addressed a variety of general UI/HUD display issues.
# Addressed various subtitle sync and localization errors.
# Corrected some bounty display inconsistencies between sponsors vs. bounty display on the map.
# The “-1 Adrenaline Cost for Overpower Abilities” engraving will now remain active after loading screens.
# Addressed an issue where Damage weapon–type engravings are not multiplied when applied to multiple items.
# Removed a spoiler from the description of the Cult crew theme.

Character and AI

# Addressed an issue causing abilities to be ignored by NPCs lighting braziers.
# NPCs or animals will no longer set the player on fire. Man’s not hot.
# NPCs will no longer attack when players fight animals with a bow.
# Leader and their bodyguards will no longer attack the player when they’re in the quest board or blacksmith menu.
# Addressed an issue that caused mercenary pets to be spawned very far away from their owner.
# Addressed an issue after meditation that prevented players from being able to pet tamed animals.
# Addressed an issue with two rogue Council chamber guards who didn’t bother guarding the location they were supposed to.
# Addressed an issue with the Olourous Fortress location where the location wouldn’t be marked as completed when conditions are met.
# Addressed an issue that caused NPCs not to ignite the brazier after investigating a dead body.

Photo Mode

# Addressed an issue that could cause headgear to disappear after exiting Photo Mode.
# Addressed an issue that sometimes could make the Reset text disappear in composition and edit mode of Photo Mode.
# Naval aiming curve will no longer be visible in Photo Mode.
# Blood effects will no longer fade away in Photo Mode.
# Addressed an issue in Photo Mode where the D-Pad could lose its functionality, making it impossible to modify photos.

Naval

# Addressed an issue with occasionally inconsistent shield colors on the Adrestia.
# Addressed an issue during boarding that caused enemy NPCs not to react to range attacks.
# Addressed an issue that caused ships to be the same level as the player rather than the region’s level.
# Addressed an issue during boarding where enemies would sometimes not engage in fights.

Performance and Stability

# Improved stability and performance of the game application.
Enjoy! :)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Notna De 'grote' was ook meer van toepassing op het aantal fixes, nieuwe dingen en features :)
Wel goede support. Bij RDR is het wachten op een patch ...

• YdieresiS
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:53:
[...]

Thanks. Die Pheniks quest heb ik al gedaan, alleen zonder te hoeven matten :D

Maar goed om te horen. Zat echt te twijfelen of die ik 10 resterende Cult dudes nog wel wil opsporen of dat ik aan RDR2 ga beginnen.
Ik heb alles afgerond voordat ik aan RDR2 ben begonnen en het geeft toch een veel beter afsluiting als je dat doet. Het voelt nu voor mij niet alsof er nog open einden zijn.

Ben ik de enige die niet weet waar zijn extra skill points aan moet spenderen met maar 8 melee slots?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dubrillion schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:40:
[...]

Het zijn inderdaad compleet andere games dan de rest van de serie.
Waar 2, 3, Black Flag enz allemaal elke keer aanpassingen waren op het huidige concept. Is dit totaal anders. Het is een RPG met een Assassins sausje i.p.v. een Assassins met een RPG sausje. En daar moet je van houden of niet!
Ik vind dit juist een verademing. Was dat hele Assassin/Templar gebeuren wel zat inmiddels. Ook dat eeuwige gedoe buiten de Animus vond ik echt waardeloos. In Origins zat dit er nog best flink in, maar ik ben in Odyssey volgens mij maar 2x buiten de Animus geweest en dat was beide keren binnen de eerste 2 uur spelen volgens mij. Daarna ben ik niet meer uit mijn beleving gehaald, heerlijk!

• Notna
  • Nu online
Voor wie nog twijfelt over AC:O; leuke aanbieding bij Bol.com vandaag :Y

https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9200000095170724/

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:43
Mr-Music schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:58:
Heb regelmatig dat het beeld hapert en soms zelf vastloopt.
speel op een ps4 Pro.

Hebben jullie hier ook last van?
Heb dit een enkele keer en dan moet ik het spel opnieuw opstarten.
Heel irritant is het als je een half fort hebt uitgekamd, maar het spel nog geen auto save heeft gedaan.. Anders is het gewoon vervelend om die handeling uit te moeten voeren..

• Buddha_
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-02 14:26
Ook hier hetzelfde probleem, één keer tweemaal achter elkaar op hetzelfde punt....dacht aan een bug ofzo.....

Gewoon vaker quicksave gebruiken.....ik ga soms zelfs even een fort of kamp uit naar geel gebied of te saven.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 21:56
Ik vermaak me prima in de game.
Enige wat ik me een beetje afvraag, ik moord elk kamp uit. Spartanen, Atheners het maakt me niet uit. Heeft dat consequenties? Ik verzwak dus beide kanten en kies dan soms voor vechten met Sparta en soms met Athene tijdens de veldslagen.
Ik zie op dit moment geen enkele voordeel om voor een van de twee kanten te kiezen. Is dat verderop in de game wel zo? Ik ben trouwens level 17 en zit net in Athene

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mike0001 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:37:
Ik vermaak me prima in de game.
Enige wat ik me een beetje afvraag, ik moord elk kamp uit. Spartanen, Atheners het maakt me niet uit. Heeft dat consequenties? Ik verzwak dus beide kanten en kies dan soms voor vechten met Sparta en soms met Athene tijdens de veldslagen.
Ik zie op dit moment geen enkele voordeel om voor een van de twee kanten te kiezen. Is dat verderop in de game wel zo? Ik ben trouwens level 17 en zit net in Athene
Maakt (helaas) geen zak uit wie je steunt.. Dat vind ik ook wel meteen het grootste minpunt aan het spel. Het veranderd uiteindelijk helemaal _niets_ aan het spel, ja de kleurtjes worden anders, maar that's it. Dus doe lekker wat je wilt, heeft geen consequenties.

• mike0001
Angeloonie schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:55:
[...]

Maakt (helaas) geen zak uit wie je steunt.. Dat vind ik ook wel meteen het grootste minpunt aan het spel. Het veranderd uiteindelijk helemaal _niets_ aan het spel, ja de kleurtjes worden anders, maar that's it. Dus doe lekker wat je wilt, heeft geen consequenties.
Goed om te weten :)
Een van de leukere dingen in het spel blijft toch om een compleet kamp uit te moorden zonder gesnapt te worden. Dus het scheelt ook wel weer dat het niet uitmaakt.
Al vind ik het wel jammer. Win je net een veldslag met de Spartanen, loop je een Spartaans kamp binnen op nog geen 200m vallen ze je meteen aan. Lekker dankbaar volkje haha

• seoinage8
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-02 16:04
rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:24:
Het enige wat mij echt tegenstaat zijn de sidequests. In Origins had je die in elk dorp heel erg veel en ik vond die vrij afwisselend. Nu heb je vooral de quests op de borden en die zijn allemaal hetzelfde. Haal dit, breng dit, vermoord die en de dialogen met die personen zijn ook allemaal ongeveer hetzelfde. Ik sla de quests op het bord inmiddels ook allemaal over.
Klopt, dat vind ik ook. Eigenlijk beperk ik me qua quests vooral tot de gouden diamantjes op de map en laat ik de witte zoveel mogelijk links liggen. Ik heb daarmee niet het gevoel dat ik niet snel genoeg omhoog ga om de quests qua niveau bij te benen en je houdt wel veel meer afwisseling.

• YdieresiS
rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:54:
[...]

Ja, dat geldt voor mij ook zeker. De quests bij de gouden diamanten zijn op Origins niveau en dus prima, maar tot nu toe zijn dat er niet echt heel veel en dat is wel jammer.
Die op de borden zijn inderdaad vrij generiek. Die je in de wereld kunt vinden en niet bij de Odyssey horen (geen idee of dat die gouden zijn), die zijn naar mijn idee wel redelijk uniek en veelal ook leuk om te spelen.

• mike0001
Het levelling systeem is ook slecht vind ik. Weet ook niet of dat bij Origins beter was (te lang geleden)
Maar in dit spel heeft levellen totaal geen enkele nut. Iedereen gaat met je mee dus een instant kill is bijna onmogelijk. Maakt ook dat wapens upgraden geen echte nut heeft. Dat graveren al helemaal niet want binnen 5 minuten heb ik weer een sterker wapen

• mike0001
AntiChrist7 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:15:
Met de juiste outfits en combo's zijn insta takedowns (assassinations) niet moeilijk hoor, ook al zijn ze hetzelfde level. Het graveren heeft nut als je je ideale combinatie van armour en skills gevonden hebt en het wilt enhancen. Het is niet omdat een nieuw wapen een hoger level heeft, dat het beter is overall.

Ik stoor me er meer aan dat ik op level 60 al skilpoints te over heb, en geen Melee of Ranged ability slots meer.
Dat is precies wat ik bedoel. Je moet wel al die perks vrijgepeeld hebben om het voor elkaar te krijgen. Zonder dat is het niet te doen. Ik heb liever dat het spel op level 60 meer uitdagend is kwa sneaken en instant kill dan op level 9.

• mike0001
rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:20:
[...]

Ja, helemaal met jouw eens. Hierdoor vind ik Odyssey ook de minst 'AC'-achtige game, niet dat het heel erg is, want het blijft een goed spel.
Ik vermaak me er ook prima mee. Ik benader het nu ook meer als een rpg dan de oude AC games van vroeger. Het is geen echte AC meer maar een RPG in een AC jasje waarbij in mijn ogen het echte RPG gevoel nog een beetje te kort schiet.

Sommige zaken hadden ze iets beter moeten uitbalanseren. Dat ontbreekt er helaas aan.
Je vind zo enorm veel wapens, geld en andere zaken dat je geen enkele band hebt met wat je bij je draagt.
Ik wissel per uitgemoord kamp (dus elke 10 a 15 minuten) van wapens en uitrusting. Dat vind ik persoonlijk jammer. Een legendary level 9 speer is 20 minuten later alweer vervangen.

En dat je overal (maar dan ook echt overal) geld vind is totaal over done. Ik was gisteren in Athene in het armen gedeelte van de stad en daar ligt in elke mand, in elke doos, op elke tafel heel veel geld. Lekker realistisch in dat gedeelte van de stad haha

• mike0001
QuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Heb er ondertussen al een paar uurtjes opzitten en heb een paar vragen. Zit momenteel op level 10 en heb net gesproken met "The Wolf". (de mensen die er voorbij zitten weten wat & hoe)

Nu mijn vragen ;-)
- Is het handig dit gedeelte nog verder te gaan farmen ?
- Het bouwen van jouw schip, is dat handig voor het verhaal ? Of investeer ik beter in mijn eigen charracter.
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere... :( Dacht de blauwe goed waren, komen er nu ook paarse en golden.. zucht :p
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in :o
- Spelen jullie met de dag / nacht cycle ? Want ik gebruik die amper.. je kan evengoed sluipen overdag als snachts - ik merk (tot nu toe) echt geen verschil...

Voilà, dat is het - wel een leuke game vind ik ! :)
Het farmen van grondstoffen (zeker hout) is wel een activiteit die ik op level 17 nog steeds veel doe. Hiermee kan je je schip upgraden en in mijn ogen is dat de enige zinvolle upgrade die je zou moeten doen. Verderop in het verhaal wordt het varen en de aanvallen op zee groter en de tegenstanders sterker. Dus gebruik je resources goed voor je schip en echt niet voor je wapens of armor. Dat is inderdaad zinloos.

Het is voor het verhaal niet nodig alle side missies te doen, maar om te levellen wel handig. In het begin deed ik elke vraagteken, maar daar ben ik op level 17 inmiddels vanaf gestapt. Helaas blijft dat een herhaling van "haal dit, dood die, doe dat" en dat dan tig keer.

Ik speel met dag en nacht cyclus. Het uitmoorden van een kamp vind ik in de nacht net iets leuker :)
Geeft toch net een beetje meer voldoening en het echte sneak idee

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-02 18:10
Ik zou niet teveel upgrades doen voor je schip. Max 2 per categorie. De reden hiervoor is dat je vanaf Tier 4 (dacht ik) in de Mercenary ranking, 50% korting krijgt. Elke tier levert je kortingen of een verbetering op in het spel. Die ancient tablets zijn niet overal te vinden, dus het is wel makkelijk als je ze "meer" kan gebruiken.
QuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Nu mijn vragen ;-)
- Is het handig dit gedeelte nog verder te gaan farmen ?
- Het bouwen van jouw schip, is dat handig voor het verhaal ? Of investeer ik beter in mijn eigen charracter.
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere... :( Dacht de blauwe goed waren, komen er nu ook paarse en golden.. zucht :p
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in :o
- Spelen jullie met de dag / nacht cycle ? Want ik gebruik die amper.. je kan evengoed sluipen overdag als snachts - ik merk (tot nu toe) echt geen verschil...

Voilà, dat is het - wel een leuke game vind ik ! :)
- Wapens upgraden zou ik niet zo snel doen. Ik ben level 44 en heb niks geüpgraded. Misschien als ik 50-55 ben, dat ik een complete set wil hebben.
- dag en nacht cyclus staat volgens mij automatisch aan? Ik heb er in ieder geval niks aan verandert. 's nachts een camp clearen is soms wel gemakkelijker omdat er dan wat meer wachters slapen.

Curva wijzigde deze reactie 26-11-2018 14:15 (64%)

PSN: Curvaa_

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-02 12:21
Nieuwe video van Ubisoft op hun YouTube kanaal. Soort van trailer over the frist blade

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Een oplossing voor het teveel aan Skill points:

https://assassinscreed.ub...the-mastery-levels-system

• YdieresiS
Ambition88 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:08:
Damn nice update. Ik ben toch wel erg blij dat ik de gold edition heb gekocht, gezien de hoeveelheid content die er nog aankomt en de regelmatige updates. :)

Binnekort maar weer eens opstarten, dope spel.
Hier ga ik eerst RDR2 uitspelen en dan keer ik terug naar AC Odyssey. Waarschijnlijk is tegen die tijd alle DLC beschikbaar en kan ik er weer heerlijk uren achter elkaar doorheen spelen.

Ik moet de map ook nog leegspelen en ik wil deze dus platinum gaan halen (net als Origins, mijn eerste en enige platinum tot nu toe), omdat Platinum hier niet echt heel lastig is (geen missies die je op een bepaalde manier moet halen) en ik alles uit de game wil halen.

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:23
Nu na 115u vrijwel alles op 100%.

Nu eerst tijd vinden om eens goed aan RDR2 te beginnen en dan in januari weer terug voor de DLC.

• Notna
  • Nu online
Patchnotes:

assassins_creed_odyssey_110_111_patch_notes
PATCH SIZES:
Xbox One: 2.9Gb

PS4: 2.8Gb

PC: 2.3Gb

Check out the most notable changes with Patch 1.1.1 below.

PATCH 1.1.1
· Addressed an issue that prevented Tier 6&7 Burning and Poison Damage perks to work properly

· Addressed various texture issues with robes on multiple characters.

PATCH 1.1.0
Check out the most notable changes with Patch 1.1.0 below.

Warning: Please note that these release notes contain major story spoilers.

SUMMARY
· Added support for the 1st Episode of the Legacy of the First Blade DLC and the third instalment in the Lost Tales of Greece.

· Added Mastery Level system to the game.

· Added fast travel points to Mythical Creatures.

· Added an option to dismantle items directly at Blacksmiths.

· Wearing the full set of a Legendary Armor now gives more powerful bonus than the version available for engraving.

· Addressed a display issue that caused Stats upgrades to appear downgraded after Level 50.

· The Child of Poseidon achievement/trophy will now unlock when conditions are met.

· [PS4] Addressed an issue that caused screenshots taken to appear black in the Capture Gallery.

· [PC] Added an option that allows players to set walking speed.

CONTENT
· Added support for the first Episode of the Legacy of the First Blade DLC, Hunted, to the game.

o Will release on December4

Trailer: YouTube: Assassin's Creed Odyssey: Legacy of the First Blade DLC | Launch Tra...

· Added the third instalment in the Lost Tales of Greece, The Image of Faith, to the game.

o Will release in December

o Available after reaching Episode 5

o Quest will appear in the quest log after having met the quest giver in Elis

o Look for a blue quest giver icon

Image of Faith, Third Lost Tale of Greece

FEATURES & IMPROVEMENTS
NEW! Added Mastery Level System to the game. More info here

· Mastery Level increase specific statistics attached to the Assassin, Hunter, and Warrior ability trees and uses ability points to upgrade bonuses.

· The Mastery level Menu becomes available when reaching Level 50

mastery levels system menu

NEW! Added fast travel points to Mythical Creatures

NEW! Added an option to the game to dismantle items directly at the Blacksmith.

Miscellaneous:

· Added a tip to the game on how to quickly source Olive wood.

· The amount of crafting material being bought can now be increased significantly faster

· Added more NPCs to the Skyros market.

· Players can now circulate between Quest filters with LT/RT

· [PC] Added an option that allows players to set walking speed.

· [PC] Improved HDR functionality on PC.

BALANCING
· Wearing the full set of a Legendary Armor now gives more powerful bonus than the version available for engraving.

· Fixed Burning Rate formula when too many bonuses were applied

BUG FIXES

Gameplay

· Addressed an issue during the Medusa boss fight that could sometimes reset the quest causing the player to start the quest from the beginning.

· Addressed an issue that prevented the player from performing attacks underwater when equipping a weapon that allows breathing underwater while the air bar is red.

· Addressed an issue where Intoxicated Damage or Weakening perk were applied to the player rather than to enemies.

World

· Addressed various issues with floating or misplaced objects across Greece.

· Addressed various issues that caused the player to fall through the map or get stuck.

· Addressed an issue during the final Arena encounter where the enemy could deal damage even though the player is out of reach of the weapon.

· Addressed an issue that prevented Weekly Contracts from appearing.

· Addressed an issue where live encounters wouldn't reappear after losing connection.

Quest

· Addressed an issue in Gluten Free where Lagos's son could pop up in dialogues when released before triggering the cut-scene.

· Addressed an issue in A Mother's Prayer that prevented the player from completing the quest.

· Addressed an issue in To Find a Girl where Thugs would chicken out of combat if their leader is knocked out in front of them.

· Addressed an issue in Barnabas Abroad that could prevent the quest from being completed.

· Addressed an issue in The Final Push that could cause the quest’s objective to disappear.

· Addressed an issue in Pirate Hospitality that prevented the quest objective to update.

· Addressed an issue in Unified Front where Euneas would sail away from the naval battle instead of helping the player.

· Addressed various issues in the Divine Intervention questline that could prevent the quest from being completed.

· Addressed an issue in Follow That Boat where Kleio could spawn underwater if the player cleaves the ship during the follow Erina objective.

· Addressed an issue in Breaking Bread where the recommended Quest level differs from the actual level of enemy NPCs in the Fort of Arkas.

· Addressed an issue in A Bloody Feast where the player could maintain a full bounty bar under certain circumstances.

· Removed a dramatic black fade from a cut-scene in Athlete.

Character and AI

· Addressed an issue where wolves or dogs would drown when kicked in the water by the player. \tries not to judge**

· Addressed an issue with enemy NPCs who would have a hard time catching up while chasing the misthios.

· Addressed an issue where Mercenaries would sometimes stop chasing the player.

· Addressed an issue that caused Mercenaries & Fort Leaders to not deal the intended Basic Attack damage.

· Addressed an issue where enemies lighting up braziers continue doing so while being hit by the player.

· Addressed an issue where the Cretan bull stops attacking when the player stands VERY close to the bull's face.

Photo Mode

· Addressed an issue in Photo Mode where the reset button in Composition Mode would reset photo settings.

· Improved auto-focus functionality in Photo Mode. When opening Photo Mode it will now auto-focus the player if in view.

· Improved camera functionality in Photo Mode. The more zoomed in, the slower the camera.

· Addressed an issue that prevented the player from using the Photo Mode properly when activating while in Predator shot.

· Addressed an issue that allowed the players to cycle through pre-sets in Preview Mode

· [PS4] Addressed an issue that caused screenshots taken to appear black in the Capture Gallery.

Naval

· Conquest Battles no longer scale with the player’s level but stay on the region’s level.

· The inventory ship model will no longer vanish when equipping different ship designs.

· Addressed an issue that caused an incorrect background color to be displayed for Legendary Lieutenants.

· Addressed an issue that prevented the player to dismiss Tekton as Lieutenant. Go home Tekton, you’re drunk.

· Addressed an issue where the thumbnail image of Epic Ship rewards didn’t match the actual look.

· Addressed an issue where the custom marker would fall underwater when the player marks any location on the open sea.

· Addressed an issue that caused Sea Shanties to stop playing when switching between “stop” and “resume” actions multiple times. // indecisive much??

Performance and Stability

· Optimized game performance and stability.

· Addressed various issues that caused the player to temporarily freeze.

· [X1] Addressed an issue where the game could become unresponsive after accessing the Xbox dashboard.

Graphics, Animations & Audio

· Addressed various lighting issues.

· Addressed various camera issues. Cam.exe stopped working.

· Addressed various sound issues.

· Addressed various animation issues with NPC and player character.

· Addressed various animation issues with the Cyclops.

· Addressed an issue with Steropes who would slide around in opening roar animation. They see me rollin'

· Addressed an issue with Ikaros who would harass enemies through buildings.

User Interface, Menu, and Subtitles

· Addressed various UI/HUD display issues.

· Addressed various dialog mismatches.

· Addressed a display issue that caused Stats upgrades to appear downgraded after Level 50.

· Addressed an issue that allowed the player to open the Detailed Mercenary Benefits page from the Detailed Mercenary view.

· Addressed an issue with perks above Tier 5 that wouldn't be displayed properly in the Detailed Character Stats page.

· Addressed an issue where weapons bought from the In-Game Store didn't show up in the inventory tab.

Ubisoft Club, Achievements or Trophies

· The Child of Poseidon achievement/trophy will now unlock when conditions are met.
Die van Tekton op je boot :')

• YdieresiS
Westland1940 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:33:
Zijn er mensen die Odyssey leuker vinden dan RDRII? (met onderbouwing waarom, graag). Ik ben, helaas, wel een beetje klaar met RDRII en heb toen der tijd Odyssey niet gekocht vanwege RDRII. Binnenkort waarschijnlijk Odyssey aanschaffen.
Ik weet niet welke ik leuker vindt. Beide games hebben hun sterke en zwakke punten. Ik vind bijvoorbeeld de besturing van Odyssey stukken beter dan in RDR2. De snelheid is af en toe ook wel lekkerder in Odyssey, maar ik kan de traagheid in RDR2 ook wel waarderen. In beide games ben ik vaak meer met randzaken bezig dan met het hoofdverhaallijn. Ik heb zelf wel Odyssey het hoofdverhaal uitgespeeld voordat ik met RDR2 ben begonnen. Ik vind de wereld in RDR2 geloofwaardiger dan in Odyssey, maar Odyssey waardeer ik wel weer om de kleuren die in de game voorkomen. De animaties van de paarden vind ik in RDR2 weer beter.

Ik vind beide games wel sterk, ik kan niet direct een winnaar voor mezelf aanwijzen. Odyssey is wat meer actievol, dus als je veel meer actie wilt hebben is dat je game, terwijl RDR2 wat rustiger is, maar in detail weer iets beter uitgewerkt.

Conclusie voor mij is wel dat je aan beide games veel plezier gaat beleven en het maar net is waar je voorkeur ligt qua speelstijl.

• mike0001
Zijn er mensen die Odyssey leuker vinden dan RDRII? (met onderbouwing waarom, graag). Ik ben, helaas, wel een beetje klaar met RDRII en heb toen der tijd Odyssey niet gekocht vanwege RDRII. Binnenkort waarschijnlijk Odyssey aanschaffen.
Ik heb tijdens black friday Odyssey gekocht nadat ik al heel ver was in RDR2. Inderdaad beide games zijn niet met elkaar te vergelijken en met beide games vermaak ik me prima.
Odyssey speelt sneller en de controls zijn makkelijker. RDRD2 wereld is vele malen mooier en realistischer.
Ook is er in Odyssey teveel te doen waardoor je het overzicht kwijt raakt. De missies in RDR2 zijn iets logischer en de random events zijn veel leuker in RDR2. In Odyssey sla ik nu al meerdere ? over omdat het toch steeds dezelfde opdrachten zijn.

Maar nogmaals, ik vermaak me met beide games heel erg goed

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb ze allebei en ben er niet over uit. Ik vind Odyssey erg leuk maar ook erg repetitief af en toe. Maar omdat ik al zo ver ben wil ik eigenlijk alles afronden voordat ik met RDR2 verder ga.

RDR2 heb ik een X1X voor gekocht, maar uiteindelijk heb ik het maar vrij beperkt gespeeld, ondanks dat ik het erg vet vind. Het probleem is dat je bij Odyssey vrij snel even in het spel gaat en vraagteken of 3 doet en een missietje daar, terwijl je bij RDR2 echt de tijd moet nemen voordat je ergens bent, even een half uurtje RDR2 heeft eigenlijk geen zin.

Neem daarbij dat ik op de PC ook PUBG speel, en tussentijds Odyssey als ik wacht tot teammates online zijn. Ik heb geen zin om RDR2 te starten en dan naar de mancave te verhuizen (X1X staat in de woonkamer op de goede TV), dus uiteindelijk speel ik het nu vrij weinig helaas. Heb bijv ook Halo 5 op de X1X en die heb ik al bijna evenveel gespeeld, puur omdat je daar makkelijk in kunt duiken en even een half uurtje kunt spelen.

Als ik ze naast elkaar zou zetten, dan heb ik tot nu toe zoiets:
AC:ORDR2
HoofdverhaalX
ZijmissiesX
Grootte spelwereldX
Levendigheid spelwereldX
Snelle funX
DiepgangX
RealismeX
AudioX
CustomizationX

Angeloonie wijzigde deze reactie 30-11-2018 13:11 (19%)

• TgR_KILLER
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 31-01 23:48

TgR_KILLER

PSN: Recklezz84

Gisteren Odessey toch maar eens gedownload. Stond al een weekje ofzo klaar bij Uplay omdat ik hem gratis kreeg bij mijn 970 EVO SSD.. Begin is in ieder geval leuk, maar had ik op YouTube al eens gezien, erg benieuwd naar wat het spel verder brengt. Ik heb nog geen 1 AC game gespeeld maar al van verschillende games hele playthrough's gezien dus ken het spel wel een beetje.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
OverlandingNL Twitter | OverlandingNL Instagram

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02 22:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Morgen komt de eerste grote DLC alweer... Legacy of the First Blade. Ik dacht even klaar te zijn met Odyssey maar ja, daar is Ubisoft het niet mee eens blijkbaar :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Join the PC masterrace , veel simpeler :p

• morm
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 24-02 10:39
AntiChrist7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:17:
:O

• YdieresiS
AntiChrist7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:17:
:F

Iedere keer drivers updaten, instellingen aanpassen omdat het op je hardware net niet goed genoeg werkt enzovoorts. Ik vind het toch wel makkelijk om gewoon de disk erin te stekken en te gaan. Elk platform heeft zo zijn eigenaardigheden en dit is er dan 1 op PlayStation.

Gelukkig mag iedereen zijn eigen platform kiezen :P

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 02:32
DigitalError schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:06:
Schijfjes? Uit welk tijdperk komen jullie? :+
Heb alles digitaal omdat we hier twee keer een PS4 hebben dus dan vallen de kosten nog mee :P

Hopelijk vanavond dan wel aan de DLC te beginnen :+
Ook als je een schijfje hebt laad het niet van het schijfje :+
YdieresiS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:10:
[...]

:F

Iedere keer drivers updaten, instellingen aanpassen omdat het op je hardware net niet goed genoeg werkt enzovoorts. Ik vind het toch wel makkelijk om gewoon de disk erin te stekken en te gaan. Elk platform heeft zo zijn eigenaardigheden en dit is er dan 1 op PlayStation.

Gelukkig mag iedereen zijn eigen platform kiezen :P
Was nochtans ook simpel bij mij hoor, alles op ultra /very high laten staan :p.

Dit is de episodische dlc, niet? Ik vond ToKW op zichzelf heel leuk, maar op zichzelf waren de drie delen te kort en te ver uiteen. Misschien wacht ik gewoon.

Wat ik me wel afvraag is wanneer ze community challenges gaan introduceren, want er zijn (gelockte) rewards voor

• Westland1940
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 24-02 19:56
Aegir81 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:59:
De map is inderdaad gigantisch. In het begin is het inderdaad wat overrompelend maar geef het nog een paar speeldagen en je vliegt door de menu's en instellingen ;-)
Ik vind het grafisch wel zeer indrukwekkend, ik speel op een PS4 en af en toe viel mijn mond open van verbazing wanneer ik bijv. bij zonsopgang of -ondergang door de bomen een berg- of heuveltop bereik, of de reflectie van het maanlicht 's nachts in de oceaan. Sommige games zien er inderdaad wel beter uit, maar ik vond het toch prachtig :-)

Iemand die ook de eerste DLC al uitgespeeld heeft? Ik vond het een interessant verhaal met een duidelijke link naar vorige delen (ik ga niet spoilen ;)). Jammer genoeg was ik er snel doorheen, nu is het weer wachten op het volgende deel. Ik houd niet echt van content die in episodes geleverd wordt.
Ik speel op de One X. Het spel wat ik hiervoor speelde was RDRII, misschien daarom dat het voor mij niet indrukwekkend over kwam, want grafisch ligt RDR ver voorop (mooiere lightning en kleuren, textures, draw distance etc.)

Maar deze grafische stijl past ook wel bij de gameplay, een stuk meer 'arcade' vergeleken met RDR, wat overigens prima is en best lekker speelt. Ik ga me flink vermaken en weet bijna zeker dat de fun factor bij AC hoger is!

• Westland1940
Dexmael schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:37:
[...]

Serieus ik heb zelf assasin's creed op pc gezien en red dead op Xbox one X maar dan ziet AC er op PC toch een stuk beter uit zeker qua textures en lighting en dan heb ik op de pc geen eens HDR wat ik op de xbox wel heb. Vooral de personages zien er ridicuul uit in RDR in vergelijking met AC als jij dan zegt dat RDR er beter uit ziet kan ik niet wachten tot de PC versie van RDR dat moet dan helemaal geweldig zijn.
Smaken verschillen ;) , maar ik vind RDR overduidelijk mooier, o.a. de personages zien er veel gedetailleerder uit in RDR. De engine van AC oogt wat ouder, beetje de zelfde sfeer als bijvoorbeeld Ghost Recon Wildlands of The Witcher 3, het is gewoon niet meer helemaal van deze tijd. Ook de animaties lopen niet altijd soepel zoals in RDR. Vijanden die je dood klappen soms dubbel of vallen niet helemaal 'soepel'.

Nogmaals, het ziet er goed uit en stoor me er absoluut niet aan maar je ziet dat het ook voor deze engine tijd wordt voor vernieuwing.

edit: Het water is trouwens velen malen mooier in AC!

• Westland1940
Zeer leuke game tot nu toe. De originele AC vibe is wel weg bij mij, maar deze nieuwe richting sinds Origins is wel erg vermakelijk. Ben sinds vorige week dinsdag bezig, dagelijks paar uur spelen, en ben nog niet in Athens geweest.

Toch wat commentaar op de graphics. Zoals ik eerder aangaf ziet het er allemaal mooi uit, maar het valt mij op dat het overduidelijk een downgrade is voor de gehele serie, zeker vergeleken met Unity (2014!). Unity heeft veel betere lightning en kleur effecten, textures misschien ook zelfs beter. Je kan Odyssey beter grafisch vergeleken met Black Flag, terwijl de overgang van BF naar Unity heel groot was.

Unity lijkt wel een heel nieuwe engine die ze nu niet meer gebruiken, en weer verder werken op de grafische kracht van Black Flag. Kan misschien komen omdat die wereld zo groot is en het grafisch moeilijk te halen is met de (betere) graphics van Unity.

• SemperFidelis
Whut? Haha deze game is grafisch top, staan je instellingen wel goed??

• DigitalError
perryvdbosch schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:12:
Weet iemand wanneer episode 2 van de DLC er komt?
Volgens mij zit er elke keer 4 weken tussen

• DigitalError
Aegir81 schreef op maandag 17 december 2018 @ 00:21:
[...]

Op Reddit was er sprake van dinsdag.
Morgen komt een nieuwe 'lost tale of Greece' uit maar dat is geen onderdeel van de DLC verhaallijn.

• Westland1940
Om terug te komen op de grafische krachten van de huidige AC. Vergelijk even deze pc 4K in-game screenshots. Voor de duidelijkheid, een spel uit 2014 die bijna even mooi, misschien zelfs mooier, is dan de meest recente AC game. Daarom stoort het mij een beetje, dat de serie is soort van is blijven hangen. De positie van de camera vind ik ook fijner in Unity, die staat te ver af van de character in Odyssey. Gebouwen ogen ook minder groot in Odyssey, in Unity was bijvoorbeeld de Notre-Dame echt gigantische. In Odyssey hebben grote tempels dit effect helaas niet.

Dit komt allemaal zeikerig over misschien, maar ik had graag gezien dat ze de lijn Unity aanhielden. En nogmaals, Odyssey ziet er prima uit.

• Froggle
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06:59
Ik vond Unity ook heerlijk. Maar Origins ook. Eigenlijk zie ik liever helemaal geen reeks, maar gewoon een nieuwe game. Ik heb Origins plat gespeeld, ook de DLC's. Nou, ik heb Odyssey wel, maar ik speel 'm stukken minder omdat ik het wel gezien heb. Zelfde eigenlijk als met Syndicate. Ik had het allemaal wel gezien. Maak maar weer een tijdsprong van 500+ jaar of een totaal andere locatie, anders is het gewoon niet interessant.

Desk, Network, Film / Picture & On-the-go Kit | Xbox Live: Froggle | Strava

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06:34

DirtyBird

Praktiserend denker

Nightspark schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:09:
[...]

Kleine toevoeging ten opzichte van de post hierboven.

Voeg de .exe van AC Odyssey toe aan Steam als 'Non-steam game'. Dan kun je de game in big picture opstarten. Als je ervoor zorgt dat Uplay automatisch inlogt zul je daarna direct doorgaan de game in. de Xbox controller werkt dan als een zonnetje, die compatibility heeft Ubisoft goed voor elkaar.

Referentie: zo speel ik AC:O als sinds launch, vanaf de PC met de Steam Link met een Xbox One Controller
Bedankt voor de verificatie. Als ie steam-bought is is dat exe-verhaal niet meer van toepassing dus. Ik was vooral bang voor gezeur met overlays en eventuele opstartvensters zoals bij fifa.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Argos
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 02:58
Gisteren had ik een aparte situatie:
In een plaatsje vroeg een civilian mij alle bandits te doden in een bepaald kampje. Bij het kampje aangekomen trof ik 5 bandits aan en een paard. Bij het gevecht wat volgde stierven 4 bandits en 1 was buitenwesten. Ik besloot deze op het paard te laden en mee te nemen naar de opdrachtgever. In het plaatsje aangekomen legde ik de laats overgebleven bandit voor de voeten van de opdrachtgever. Ik sprak de man aan het hij liet mij weten dat hij toch echt van mij verlangde dat ik alle bandits zou doden. Dus ik dode de bandit die voor zijn voeten lag. Op dat moment begon hij en een aantal andere civilians hysterisch te gillen. De opdrachtgever trok een mes, een mevrouw ging een knuppel halen en een derde persoon balde zijn vuisten. Alle 3 begonnen op mij in te hakken. Ik wilde de situatie niet verder laten escaleren dus weerde alleen de aanvallen af. Maar geen van de burgers koelde af en dus ben ik het plaatsje uit gevlucht. Twee minuten later kwam ik terug en waren de burgers gelukkig weer rustig. De opdracht gever was met terugwerkende kracht wel blij met de dood van de bandits en betaalde mij een alsnog een som geld. 8)7

• Westland1940
bram1984 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:17:
[...]

Wat vind je precies mooier dan? Het zijn twee totaal verschillende screenshots (verschillende setting, verschillende belichting etc.) waarbij Odyssey in ieder geval op de grond al betere textures heeft. Ik maak hier nu niet direct uit op dat Odyssey minder mooi is.

Ik vind het Odyssey plaatje ook niet heel sterk verder. Zijn genoeg mooiere screenshots te vinden van de game.

De industrie was ten tijde van Unity ook een stuk verder, wat de imposantere gebouwen zou kunnen verklaren, maar pin me daar niet op vast.

Ik associeer Unity verder met veel bugs, slechte performance en gigantische pop-in, dus ik ben eigenlijk juist blij dat ze van die lijn zijn afgestapt. Ik vind de open natuur setting ook veel avontuurlijker en leuker om doorheen te banjeren.
Lastig om te omschrijven, maar Unity (en Syndicate) voelde volwassener aan en zag er ook zo uit.

De industrie stapte toen voor het eerst volledig over naar de "next-gen" consoles, en ik denk dat Ubisoft zichzelf overtroffen had met de grafische kracht van Unity en de power van de consoles die het spel amper aan konden.

Ik kan wel lang door gaan over hoe ik Unity mooier vind, maar dat is niet het enige wat er is veranderd. Sinds Origins oogt en voelt het nog meer arcade. Je personage voelt en beweegt als een veertje, de animaties zijn losser en minder mooi uitgevoerd. Bij Unity en Syndicate 'voelde' je nog het gewicht van je personage. Bewegings-en-vecht animaties gingen trager maar zagen er naar mijn mening wel beter uit.

Je ziet gewoon dat ze een nieuwe richting in zijn gegaan, waar ik tot nu toe genoeg plezier mee beleef, maar ik had toch liever gezien dat ze de lijn van Unity en Syndicate enigszins konden aanhouden.

Ik vind overigens ook de open natuur map een stuk interessanter als 1 stad, maar jammer genoeg geven alle grote steden in Odyssey mij niet het gevoel als Parijs of Londen dat deed. Alle grote gebouwen voelen en ogen klein, alsof de schaal van mens en gebouwen weer terug gedraaid is (bij Unity was het volgens mij de makers ongeveer even groot zoals in het echt)

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:10
-SaveMe- schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:57:
Aan het einde van chapter 4. Ga me nu volledig op de missions toeleggen. Exploren heeft niet zoveel zin meer (cigarettes voltooid), de loot heeft geen zin meer (geld zat en andere meuk ook), en ik heb genoeg van het jagen en andere dingen. En de irritatie over sommige dingen loopt wel op nu. Bovendien hijgt er nog een stapel games in mijn nek, dus nu maar eens bezig gaan met verhaal en afronden.

Tot nu toe vind ik het verhaal wel plezant en Arthur wel een bad ass. Maar de missie structuur is toch wel matig en erg scripted allemaal. Dat was in GTA V beter imho... Strangers heb ik nu ook wel allemaal gezien bijna geloof ik ...
Verkeerde topic. :p

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik zou dan met Origins beginnen, anders gaat het denk ik als een stap terug aanvoelen ...

Ik moet er zelf ook nog aan beginnen, maar denk dat ik eerst Dragon Quest XI wil spelen. Dat wil zeggen, als ik RDR2 ooit eens uit krijg ...

• Notna
  • Nu online
Froggle schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:26:
Klopt er soms helemaal geen hout van die levels die bij de enemies worden getoond? Ik speel het spel notabene op easy en dan krijg ik ze van het zelfde en soms zelfs van een level lager nog niet dood. Heb ik iets gemist? Bij Origins ging je sterkte verbeteren naar mate van de level weet ik nog. Dat lijkt hier ook bij, maar ik heb het idee dat dat niet voldoende is.

Het is verder niet zo dat ik een leek ben met dit soort games, want Origins heb ik gewoon op normal incl. alle DLC's uitgespeeld.
Klopt prima, maar de enemies schalen met je mee (zelfs de kippen! :+ ). Daardoor moet je op een speelstijl de focus gaan leggen en daarbij dus je skillset en perks van je outfit. Anders is je DPS gewoon te laag.

Maar in het begin voelt het vaak alsof je nog geen deuk in een pakje boter kan meppen hoor. Dat is een wezenlijk verschil met Origins door dat meeschalen (wat pas later is toegevoegd aan Origins)

Die gele stippen betekent dat je op die tegenstander mikt (mmestal met een speciale vaardigheid). Ik ken de naam niet vanbuiten, maar dat is bijvoorbeeld het geval voor die chain assassination

• DigitalError

YouTube: Assassin's Creed Odyssey: January Monthly Update | Ubisoft [NA]

kort samengevat:

nieuwe mythical beast
auto scaling kan aan of afgezet worden
deel 2 van de eerste dlc story
meer engravings en levels
meer mercenary tiers

• DigitalError

• bram1984
  • Nu online
@SemperFidelis @Notna

Dank voor jullie reacties. Staat reeds op Marktplaats.
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True