Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:57
UPS kwam net langs :9

Doos is subtiel groot :')

https://tweakers.net/ext/f/YdxMrinr32tn9jWU0WYPMgbR/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/1IDyAWWq4sw10nYSxTtFJtM3/full.jpg

Tip voor de speer: de duim kan los c.q gedraaid worden . Ik zat echt enorm te vechten om dat ding erin te krijgen, totdat de duim gewoon opzij draaide :+

Bij nader inzien heb ik denk ik de duim los geduwd ipv dat hij los hoort te zitten. Let er dus op!

[Voor 38% gewijzigd door Notna op 02-10-2018 12:46]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Notna
Stormtrooper schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:38:
[...]

LOL, verleden week kregen wij het Kassandra beeldje al binnen. Ik kwam thuis en zag een gefrustreerde dochter naast het beeld met de speer en het zwaard nog los. Ze kreeg het niet voor elkaar, had al een youtuber gevonden die het ook niet gelukt was en het zwaard maar los aan de hand had bungelen.. 5 minuutjes tobben en ik had beide wapens op de juiste plek..

Bedankt voor de tip! Scheelt vanavond weer stress hahahah
Zie mijn edit; ik twijfel of ik niet gewoon teveel kracht gezet heb. Let dus even op voordat je fanatiek aan dat ding gaat trekken.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb gister een kleine 3 uur zitten spelen en ga nu gauw weer ff verder. Behalve dat het prachtig oogt, viel me ook op dat het tempo van het spel wel op 1.5x lijkt te staan tov Origins :P Daarbij had ik bij achter NPC's aanlopen zoiets van: schiet eens op. Nu niet meer nodig :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Meh, Pantheon Edition binnen die (licht) beschadigd is en een game die crashed by opstarten. Nog niet echt ideaal.
Wel met afstand de grootste fysieke editie die ze bij UbiSoft ooit gemaakt hebben voor AC :D

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:44
prutser001 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:37:
[...]

Nou heb ik me totaal niet ingelezen of verdiept in die 'Exploration mode' maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Old school questen? Dus echt lezen en zelf zoeken waar die plek/plaats is ofzo? Of gewoon rondlopen/rijden en hopen dat je wat tegenkomt?
Het is meer dat je in Guided mode direct allemaal markers op je map krijgt (de vraagtekens en dergelijke) en in exploration mode niet, hier krijg je die pas als je ze zelf ontdekt hebt. Daarnaast heb je in exploration mode na het spreken met een NPC niet altijd een marker op je map, soms moet je dan de locatie ook zelf nog zoeken, tenzij de NPC heel duidelijk heeft aangegeven waar het is, dan verschijnt het wel op je map. Exploration mode geeft dus dat je zelf meer op onderzoek uit moet. Ik vond dat een beetje overweldigend nadat ik de grote map had bekeken en ik mijn eerste quest locatie moest gaan zoeken. Misschien dat ik het dus nog een kans geven als ik een beetje geleveld ben en de combat wat beter onder de knie heb (ik liep namelijk zo een outpost in en werd overrompeld door allemaal bewakers en door Guided mode te hebben kon ik me daar iets beter op voorbereiden omdat er dan een vraagteken op de map staat).

Latin capital letter y with diaeresis

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:52
Wat een fantastische game tot nu toe zeg :) lekker een beetje varen, overal is wel iets te ontdekken. Vanmorgen bijna te laat op het werk omdat ik mij compleet verlies in het spel.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 22:29

MazeWing

passionate & cynical

@Regedit team Kassandra! Eens een keer wat anders dan de standaard man. Daarnaast bevalt haar voice-acting me net wat beter.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
YdieresiS schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Nee, die was absoluut niet slecht. Je verwacht alleen bij een nieuwe game ook het gevoel dat je een nieuwe game speelt en niet dat het DLC zou kunnen zijn van een vorige game. Dat is een beetje wat bedoeld wordt. Tot nu toe heeft Odyssey voor mij wel echt een andere gevoel dan Origins.
Ik had dat gevoel ook heel erg, maar als Wouter van PU al positief is (die vond Origins niet zo heel boeiend), dan ben ik wel geïnteresseerd. Odyssey toegevoegd op de wensenlijst.
MazeWing schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Ik speel het spel op de PS4 pro. Vind het bij soort spellen relaxter om op de bank achter een 65" OLED met zeer goed surround te spelen dan op zolder achter een 27" tv.

Wat ik echter heb gelezen is de performance niet altijd even goed op de pc. Zelfs 1080ti's hebben problemen om op ultra een stabiele 60fps te halen.
Ik ben ook een console gamer, maar is het bank/TV argument inmiddels niet een beetje achterhaald om je keuze voor console te verdedigen? Er zijn zat mensen die hun PC gewoon aan hun TV beneden hebben hangen.

• Nightspark
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:36
Regedit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:50:
@MazeWing Ik zie dat jij ook een GTX 1070 hebt. Graag zou ik willen weten op wat voor settings je de game speelt? Ik heb nu alles voor de mooi op Very High gezet, dan haal ik rond de 60. Ultra lukt ook nog wel maar dan zakt de FPS toch behoorlijk in. Ik probeer nu een goede balans te vinden, tussen mooie graphics en stabiele FPS op 1080p.
Ik lees op Reddit dat het handmatig uitschakelen van MFAA in het Nvidia Control panel nogal een boost geeft aan FPS.

Misschien dat eens proberen:
https://www.reddit.com/r/...guration_before_you_play/

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-03 21:43
Nightspark schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Ik lees op Reddit dat het handmatig uitschakelen van MFAA in het Nvidia Control panel nogal een boost geeft aan FPS.

Misschien dat eens proberen:
https://www.reddit.com/r/...guration_before_you_play/
Topper! Dank je wel.

• YdieresiS
Ambition88 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:12:
Voor de mensen die al kunnen spelen, heeft de combat inderdaad meer diepgang dan zijn voorganger Origins? is het uitdagender/leuker? :)
Ik vind van wel, het is vooral de eerste levels wat lastiger om in te komen omdat je niet makkelijk aanvallen kunt blokken. Je zult dus meer moeten ontwijken en toeslaan op het juiste moment.
AntiChrist7 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:27:
Wtf, ik keer terug naar Itaka voor zo'n tablet raadsel, word ik bij de geitenborderij door kippen van level 1 aangevallen? En ze tellen als roofdier blijkbaar volgens de teller
Die moet ik nog, dat is het enige op de eerste twee eilanden wat ik nog moet, maar dan weet ik wat me te wachten staat.

Na gisteravond staat de teller nu op 4 uur en 40 minuten. Het eerste eiland helemaal leeg gespeeld alleen op Itaka moet ik dus nog één tablet raadsel. Ben nu eerst vertrokken naar een ander stuk van de wereld en kom later wel terug voor die tablet. Ik merk toch dat ik probeer om alles maar direct leeg te spelen, dit stuk heeft me bij Origins na de endgame namelijk nog wel wat tijd gekost en nu is alles nog fris. De game speelt wel anders dan Origins, de combat is meer van ontwijken en op het juiste moment toeslaan dan van blocken en maar blijven staan. Ik vind dat een mooie verbetering. Ik ben nu level 7 en heb het idee dat ik het vechten net een beetje onder de knie probeer te krijgen. Tot nu toe vermaak ik me prima met deze game en voelt hij alles behalve hetzelfde als Origins. Ik had zelfs gisteren even de Black Flag vibe toen ik met het schip bij een eilandje aankwam, leek qua gevoel erg op wat ik daar ook had gespeeld.

• Hoolz14
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:40
Ligt ie al in de winkel?

@YdieresiS Thanks :-)

[Voor 36% gewijzigd door Hoolz14 op 04-10-2018 10:29]

• YdieresiS
Who Am I? schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:
Die van mij komt morgen binnen. Ben erg benieuwd na de enthousiaste verhalen hier! Zit er ook weer een photomode in? Dat vond ik erg tof in Origins!
Zijn er mensen ook al grove bugs tegen gekomen of valt het erg mee?
Er zit inderdaad weer een photomodus in, gisteren ook al even gebruik van gemaakt. In de eerste 4 uur die ik heb gespeeld ben ik geen bugs tegengekomen. Enige wat ik zelf irritant vind is dat het openen van de map af en toe redelijk lang duurt en daarna niet direct alle detail wordt ingeladen, die zie je ingeladen worden als je de map open hebt staan. Maar dat is tot nu toe het enige dat ik ben tegen gekomen, misschien dat anderen nog iets anders kunnen melden, maar voor mij draait het verder stabiel.

Fotomodus foto (komt vanaf Facebook, kwam nu niet bij de PS4 gallerij en is dus een beetje gedownsized):
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5bb5ca36a4147/5bb5ca32d2a48-RNFetchBlobTmp_4kpj0ollgi9jqnhns78qf.jpg
Voor zo ver ik weet niet. De meesten die nu spelen hebben de game (één van de speciale edities) via de Ubisoft Store besteld en konden vanaf 2 oktober aan de slag. Misschien dat in de loop van vandaag, maar zeker morgen de game in de winkel ligt.

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-04 22:21
Tits schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Was die DLC zo slecht dan? Ik moet hem nog spelen.
Ik heb laatst toevallig de Hidden Ones gekocht, vond die wereld zo inspiratieloos ten opzichte van de volledige game. Ben er maar gewoon doorheen gestoomd. Vond het niet veel aan, terwijl ik het origineel super vond.

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:42
Ambition88 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:24:
net mn track&trace gekregen van bol.com :) Ik neem aan dat je de moeilijkheidsgraag gewoon kan aanpassen gedurende je playthrough? als het echt pittig en wennen is, begin ik denk ik de eerste paar levels op normal en schroef ik hem daarna alsnog omhoog.

dagje vrij, vriendin de deur uit lets go :D
Ja dat kan

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:29
Hey hier een aantal goeie tips voor jullie als jullie gaan beginnen ;)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Caledonian boar? ja is nu eenmaal een legendary beast/boss. Het heeft me ook twee pogingen gekost. Maar ik erger me er wel een beetje aan dat je commanders van hetzelfde niveau zelfs niet met een geupgrade moord in 1 keer stil krijgt, maakt het sneaky spelen veel moeilijker. En geen idee hoe je ze moet rekruteren als je ze niet in 1 keer bewusteloos krijgt.

Net de cult ontmoet (plottwist lag wel nogal voor de hand), en dat is weer een laag gameplay en extra uren erbij die ik niet had zien aankomen. Langs de andere kant zie ik mezelf deze echt geen twee keer spelen voor een lichtjes anders verhaal

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:26

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

Xbox doet het goed in assassin's Creed oddessey:

Dynamic 4k

XB1X's lowest dynamic resolution is higher than the PS4 Pro's highest dynamic resolution.

PS4 Pro max: 2816x1584
PS4 Pro min: 2227x1242
PS4 Pro Average: 2560x1440

XB1X max: 3840x2160 (native 4k)
XB1X min: 2944x1656
XB1X average: 3072x1728

XB1X a 76% increase in output pixels vs PS4 Pro in opening battle, 44% on average.

XB1X has better draw distances and shadows.
XB1X has improved Ambient Occlusion

Framerate is a fairly solid 30fps on both Xbox One X and PS4 Pro, but can be inconsistent.

Netjes hoor. Voor beide consoles. Al doet uiteraard de x1x het stuk beter met 44% hogere resolutie gemiddeld.

Alleen jammer dat weer het checkerboarding van de ps4 pro niet gebruikt word.

[Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 04-10-2018 19:46]

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• gnauw
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:45
zouden we niet ophouden met de ps4 vs xbox vergelijking. Zie de waarde er niet van in of je moet toevallig beide consoles hebben en willen kiezen voor welke console je de game koopt.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
v8power67 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:43:
Xbox doet het goed in assassin's Creed oddessey:
[YouTube: [4K] Assassin's Creed Odyssey: Xbox One X/PS4 Pro Tech Analysis + Head-to-Head]
Dynamic 4k

XB1X's lowest dynamic resolution is higher than the PS4 Pro's highest dynamic resolution.

PS4 Pro max: 2816x1584
PS4 Pro min: 2227x1242
PS4 Pro Average: 2560x1440

XB1X max: 3840x2160 (native 4k)
XB1X min: 2944x1656
XB1X average: 3072x1728

XB1X a 76% increase in output pixels vs PS4 Pro in opening battle, 44% on average.

XB1X has better draw distances and shadows.
XB1X has improved Ambient Occlusion

Framerate is a fairly solid 30fps on both Xbox One X and PS4 Pro, but can be inconsistent.

Netjes hoor. Voor beide consoles. Al doet uiteraard de x1x het stuk beter met 44% hogere resolutie gemiddeld.

Alleen jammer dat weer het checkerboarding van de ps4 pro niet gebruikt word.
Who cares op welke console het spel beter draait, speel gewoon lekker de game op de console die je hebt en laten we het over de game zelf hebben.

Gaan jullie voor hetzelfde wapen als in Origins of een compleet andere playstyle?

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Dude rustig... Gewoon voor de mensen die beide consoles hebben kan dit nuttig zijn. Gaat nog steeds over het spel dus chill. Als het je het niet nuttig vind lees je eroverheen..
Zijn er echt nog mensen die zich afvragen welke versie er het beste uitziet?

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:03
Ja heb beide consoles en was benieuwd welke de hoogste output heeft.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 22:29

MazeWing

passionate & cynical

Wat is er mis mee om een goed vergelijk te hebben. Er zijn altijd mensen die mogelijk twijfelen tussen de PS4 Pro en Xbox One X (de console zelf) en dit soort filmpjes verduidelijken het behoorlijk.
Mocht ik de Xbox One X ook in mijn bezit hebben, zou ik 'm uiteraard voor die console gekocht hebben.

Los van deze discussie; ik heb gisteren nog een uurtje of 3 gespeeld en raak steeds meer onder de indruk van dit spel. Ik ben nu bijna klaar met het eerste eiland (hoef enkel nog het bovenste stukje van het kleine eilandje rechts van het grotere eiland) en ik geniet elke seconde. Meer dan welke Assassins Creed game hiervoor.
De hele setting en omgeving spreekt me zoveel aan dat ik het gewoonweg leuk vind om rond te lopen en wat te verkennen. Bij voorgaande games had ik hier nooit zo'n zin in vanwege de toch wel saaie en vaak eentonige omgevingen.

Ik ben ook gecharmeerd van het hele bounty hunter aspect. Ik vond het oprecht leuk dat ik, toen ik een lager level had, Talos (die eerste mercenary) moest ontwijken omdat ik absoluut geen kans maakte. Toen ik 'm eenmaal versloeg toen ik level 5 was, was de voldoening dan ook groot.
Het gevoel van opgejaagd worden zit er goed in, zonder irritant te worden en je daadwerkelijk in de weg te zitten.

Tot nu toe dus met afstand de beste Assassins Creed!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:12
Lekker handig. Zijn ze ook nog vergeten die code in de mail te zetten :*)

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06-04 21:42
Op een of andere manier pakt de game me nog niet zo als Origins deed. Ik was daar echt alleen al in Siwa verbaasd aan het rondkijken hoe mooi en sfeervol alles is. Ik merk dat hier gewoon nog niet. Is dat omdat ik nog vroeg in de game ben ofzo? Ben nu in Megaris.

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-04 22:26
flugelisoke schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:47:
Op een of andere manier pakt de game me nog niet zo als Origins deed. Ik was daar echt alleen al in Siwa verbaasd aan het rondkijken hoe mooi en sfeervol alles is. Ik merk dat hier gewoon nog niet. Is dat omdat ik nog vroeg in de game ben ofzo? Ben nu in Megaris.
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb Megaris nu afgerond (bijna dan). Merk wel dat ik het al iets leuker vind dan in het begin, maar vond Origins vooralsnog vele malen beter.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
Ik heb er nu denk ik een uur of 9 inzitten en deel tot nu toe niet de mening van de andere die zeggen dat origins meer indruk maakte.

Zelf vond ik origins een prima en verfrissende AC, maar toen ik hem had uitgespeeld was ik er ook wel klaar mee.
de opzet was veel kleiner, het armor/wapen upgrade systeem was vrij basic en de outfits vond ik ook maar meh.

Er is nu al meer te doen in Odyssey dan in origins en ik zit nog maar op 10%, toegeven de griekse setting spreekt mij ook meer aan . :)

Prima game tot nu toe en flink uitdagend op hard. Hier gaan nog wel heeeel wat uren inzitten.

[Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 06-10-2018 00:17]

• flugelisoke
janvanmil schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:26:
[...]

Dit dus! Origins had voor mij meer een wow factor met de wijdse open vergezichten (lege woestijnen), terwijl hier overal iets te zien en te doen is. Misschien te veel?!
Exact! In Origins had je het gevoel van een enorme ruimte om je heen. Een intens grote zandvlakte met ver in de achtergrond bergen. En je wist dat er daar ver achter die grote bergen een grote stad oid was.

• Edwins1984
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-12-2019
Wat een fantastische game! :D
Op het laatste moment na de vele goede reviews toch overstag gegaan om hem te halen, ik vind dit persoonlijk echt zo veel beter dan Origin. Het vorige deel had een fantastische setting maar wel al erg snel erg middelmatig op story en gameplay gebied.

Het verhaal van Odyssey pakt mij persoonlijk veel meer, en tot zover is de pacing van het verhaal (slechts 7 uurtjes onderweg) echt veel beter en met de HUD op minimaal is de immersie best goed te noemen. De side quests hebben dit keer ook leukere uitkomsten, damn.... niet verwacht maar ik geniet zowaar vollop van een Assasins Creed game.

Ook fijne plaatjes komen langs :)
https://i.imgur.com/O2GIx73.jpg
https://i.imgur.com/nOgsx4r.jpg
https://i.imgur.com/CQnqVJn.jpg
https://i.imgur.com/37LgjpE.jpg

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• Deviat3
  • Laatst online: 18-02 22:42
Vette screens ja. Zit in dubio of ik nou eerst origins moet uitspelen of maar gelijk odyssey moet halen. Ik speel origins af en aan al een half jaartje en is daarmee 1 van de enige ubi games die ik zo lang speel. Maar ja, deze lijkt een verbetering op alle fronten en elk excuus om mooie plaatjes op mn 4k oled te toveren grijp ik doorgaans gelijk aan ;)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

flugelisoke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:39:
Even een vraag:

Megaris is onder Spartaans leiderschap door mij. Echter wanneer ik in vallei van koning Lelex het "huis van de leider" betreed, vallen ze meteen aan. Ondanks dat er Spartaanse vlaggen hangen en de guards Spartaans lijken.

Weet iemand hoe dit zit?
Je bent geen Spartaan, maar een huurling. Je helpt dus wel mee maar hoort er niet bij.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• flugelisoke
Edwins1984 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Yes klopt, bij Origin had alles een vast level.
Tenminste dat is wat ik er mij van herinner.
Dat vind ik minder. Geeft je een minder sterk gevoel.

• DPhoenix
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-04 20:28
Klopt het dat je failed missions niet opnieuw kan doen? Uiteraard wel met een save game maar de laatste save was van 3 uur daarvoor :-).

Had namelijk een bandit camp uitgeroeid en daar een gevangenne bevrijd die vlak daarna door een bandit vermoord werd. Later bleek dat er een side missions was waar die alles onderdeel van was en die kwam automatisch op failed te staan omdat die gevangenne had moeten blijven leven :-D

AULXJMHR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
AntiChrist7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:15:
Ik lees in de vaardigheden alsmaar "speciale pijlen", maar wat moet ik daaronder verstaan? (heb wel vernietigend schot)In de pijlkoker zijn er 5 vakjes gelockt naast de standaardpijlen
Brrrrrrr, Nederlandse vertalingen :X

https://twinfinite.net/20...l-arrows-fire-poison-how/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deviat3
Ik heb al een legendary foto van alexios die aan de pielemans van Zeus hangt. Te grappig. Vooral omdat ie ook nog zegt: i should probably not climb on that. LOL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09-2019
De game ziet er echt geweldig uit, hopelijk kunnen ze Origins ook updaten naar deze graphics gezien het de zelfde engine is. De game loopt verder ook zeer vloeiend alleen jammer dat men steeds klaagt over een slechte engine. Zet dan een paar opties terug of gebruikt resolution scale, het is ook nooit goed, wel mooie graphics willen maar geen performance verlies, ja dat gaat dus niet. De benchmark vind ik overigens ook geen goede indicatie voor ingame performance.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna
swoutr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:25:
Ik ben eigenlijk op zoek naar Odyssey voor een leuk prijsje, met rdr2 in het verschiet en afgelopen maand al tomb raider aangeschaft wil ik eigenlijk niet teveel uitgeven maar ben ik wel enorm benieuwd. Iemand ergens een goedkopere versie dan 60 dollar via de US xbox store kunnen spotten?
ING rentepunten of 20% korting via de Ubistore tegen inleveren van Ubipunten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swoutr
bram1984 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

@swoutr Dit, of Origins oppikken voor een zacht prijsje, mocht je die nog niet gedaan hebben.
Origins al uitgespeeld, vond hem erg vet, dus vandaar in de twijfel, ik ga eens kijken via ing rentepunten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swoutr
Notna schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

ING rentepunten of 20% korting via de Ubistore tegen inleveren van Ubipunten?
Thnx! had al gezocht op ingrentepunten maar kon hem niet vinden, toch nog eens gezocht en scheelt toch 20 euro! topper!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Het valt me op dat vrij veel enemies te stunlocken zijn. Ik spam mijn heavy attack met daggers, die snel genoeg is om de vijand te weerhouden van uberhaupt mij aan te vallen. Zo heb ik aardig sterke tegenstanders dood gekregen zonder 1 klap terug te krijgen..

Een vraag over Athene trouwens:

spoiler:
Ik heb de missie gekregen om Spartanen in het aanvallende leger te doden, maar ik heb zo'n gevoel dat deze missie grote gevolgen heeft. Ik help liever de Spartanen, maar geen idee hoe?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 22:54

cptbuttlick

R5 3600 ,2070S , Eclypse p400

Zit nu op de zes uur en het is een geniaal spel ! Loopt echt goed en ziet er megavet uit op 144hz

[Voor 32% gewijzigd door cptbuttlick op 07-10-2018 21:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13:16
bram1984 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:06:
[...]

Klopt, maar dat het er dan direct "scherper" uitziet, betwijfel ik. Origins haalt volgens mij al prima resoluties op de X, laat staan dat je het verschil op die afstand gaat zien op een 43 inch.
Voor de duidelijkheid:Ik zij dat ik het idee heb dat hij wat scherper is.Origins heb ik na het uitspelen uitgeleend dus die heb ik nu sowieso niet bij de hand.

Als je de RPG[het is nu nog meer een RPG] weg die ze met Origins zijn ingeslagen tof vind dan is dit zeker een aanrader + steeds betere loot vinden/krijgen voelt zo goed. :)

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• YdieresiS
Hier nu ongeveer 15 uur in de game zitten en ben level 15. Ben net in Athene aangekomen en een paar missies gedaan daar. De game spreekt mij echt veel meer aan dan Origins op dit moment. Ik vond Origins vet, maar deze overtreft hem voor mij. Ik was eerst bang dat het als reskin aanvoelde op Origins, maar dat is dus echt niet zo. De main story weet mij nu meer te pakken dan in Origins. In Origins was ik op dit level een deel van het verhaal alweer vergeten, maar in Odyssey is dit niet het geval. Daarnaast vind ik het ontzettend tof hoe ze de Assassination van de hoofdgroep aan characters hebben opgezet.
spoiler:
Je kunt ze in willekeurige volgorde afmaken, enige is dat je genoeg informatie moet hebben gevonden om bekend te maken wie je moet hebben

Ook de zijmissies zijn erg leuk om te doen. Al met al vermaak ik mij er prima mee en wil ik altijd verder spelen. Ik had in Origins vaak dat de missies om een fort of kamp uit te roeien heel repetitief aanvoelden, maar dat doet het in Odyssey voor mij niet, wel vreemd want de opzet is hetzelfde, alleen denk ik dat de locaties veel meer van elkaar verschillen.

Ik ben in ieder geval erg blij met de game. Ik hoop hem voor de release van RDR2 uit te spelen, maar als ik mijn progressie kijk tot nu toe dan denk ik niet dat me dat gaat lukken en ik vraag me af of ik dat nu erg vindt (dan start ik iets later met RDR2), ik vermaak me uitstekend met deze game.

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Leuke game, pest hekel aan het level scaling.. mogen ze er z.s.m. uithalen.

Soundcloud!

• flugelisoke
Ze zouden op z'n minst de optie moeten geven om level scaling uit te schakelen.

Je levelt toch niet voor niets? Met level scaling heeft het weinig nut dus als de vijanden even sterk blijven..

[Voor 42% gewijzigd door flugelisoke op 08-10-2018 08:13]

• SemperFidelis
  • Laatst online: 12:09
Ik snap dat levelen wel. Zat ook in Oblivion en levert scheve gezichten op, maar vooral levelled loot en levelled XP is een enorm voordeel. Dat je je niet sterker voelt is idd nadeel maar houdt ook de uitdaging groot.

Verder vind ik dit echt een toffe game zeg. Durf de vergelijking met The Witcher wel aan. Betere combat, erg goede story telling, natuurlijk geschreven side-missions met een prima structuur.. En vooral vind ik het tof dat we nu eens RPG's hebben die niet bombol fantasy zitten. Neem bv de armor, in AC kun je ten minste een toffe character bouwen zonder allerlei weird looking dragonarmor dat eigenlijk teringlelijk is maar de stats zijn goed. Hier is dat veel beter.

Ben echt blij met de richting die de reeks ingaat. De mogelijkheden zijn echt eindeloos, het historische aspect vind ik zó gaaf. Laat feudal Japan maar snel komen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SemperFidelis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:31:
Ja true, dat is wel een beetje overdone. Ik speel met Alexios en die is nog wel ok, maar volgens mij was Kassandra iets beter?
Alexios is ingesproken door een kleuter, Kassandra door een bazin. :P Kassandra is echt perfect gevoicecast!

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

SemperFidelis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:31:
Ja true, dat is wel een beetje overdone. Ik speel met Alexios en die is nog wel ok, maar volgens mij was Kassandra iets beter?
Ik vind Alexios dus het ergste van allemaal... Ik snap niet waarom die kerel zo overdreven praat. De voice actor van Bayek deed het in dat opzicht veel beter.

Daar staat tegenover dat de gewone burger op straat veel minder vaak hetzelfde irritante zinnetje naar je schreeuwt in Odyssey. Na 6000x een kind "APAPAPÈÈÈ" (of zoiets) hebben horen gillen was ik daar ook wel flink klaar mee in Origins. :')

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• flugelisoke
Blaat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Ik vind Alexios dus het ergste van allemaal... Ik snap niet waarom die kerel zo overdreven praat. De voice actor van Bayek deed het in dat opzicht veel beter.

Daar staat tegenover dat de gewone burger op straat veel minder vaak hetzelfde irritante zinnetje naar je schreeuwt in Odyssey. Na 6000x een kind "APAPAPÈÈÈ" (of zoiets) hebben horen gillen was ik daar ook wel flink klaar mee in Origins. :')
Oh zeker! Zo jammer dat je ze niet kon uitschakelen doormiddel van je zwaard.

• Edwins1984
Kuusj schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Mijn indruk van de game: mijn god, wat een grote game.. ik wil altijd grotere en langere games, en ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen zeggen, maar af en toe vind ik het echt overweldigend veel content. Het tweede gebied waar je komt (ergens wat meer midden in de map) heeft me ongeveer 4,5 uur gekost om alle vraagtekentjes en side quests te voltooien. Daarna had ik er ook echt genoeg van.
Speel hem zelf op verkenningsmode (of iets in die richting) en met de HUD zo goed als uit.
Dit is echt een verademing en komt erg ten goede op gebied van immersie van de wereld, daarbij is de 'stress' om al die icoontjes af te werken ook veel minder groot :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• SemperFidelis
Ik blijf toch doorgaan met Alexios.
Voelt voor mij toch wat natuurlijker in de Griekse mythologie :p

• Edwins1984
Lekker exploren en shots vastleggen is toch wel een aangename bezigheid :)
Ik moet daarnaast Ubisoft wel credits geven (net als bij Origin) voor het customizen van je HUD, waar je nog steeds bij veel titels een halfe kermis op je scherm ziet, kun je het hier zo lekker rustig houden als je zelf wilt.

https://i.imgur.com/xiGO7S9.jpg
https://i.imgur.com/4yqlcqu.jpg
https://i.imgur.com/uSmsWHU.jpg
https://i.imgur.com/QbeIm82.jpg
https://i.imgur.com/cYgbtLw.jpg
https://i.imgur.com/d5Rk1dp.jpg
https://i.imgur.com/egOCjs7.jpg

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:39
https://preview.ibb.co/hPsH9U/2018108210043.jpg
Hehe.. :D

II R5 3600X, 16GB, ROG B450-F, GTX 1080Ti II

• Regedit
taker1987 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoe zit het trouwens met de Grieken en de Romeinen ? Maakt het nog uit voor welk land je vecht met de grote battles ? T is me namelijk niet helemaal duidelijk wat het nu uit maakt in een later stadium ...
Je kan deze volgens mij onbeperkt blijven doen, gister avond ben ik hier namelijk een paar uurtjes mee bezig geweest, ook om Epic gear te farmen. Inmiddels al een paar mooie setjes compleet. Alleen als je een battle opnieuw wilt doen moet je een fractie alleen eerst weer verzwakken.

• Regedit
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:43:
Hoe zijn jullie op het water? Er zijn uiteraard weer legendary schepen om te verslaan maar ik voel me echt een josti op het water.
Met een van jou tips had ik een grote hoeveelheid tablets verzameld. Daarmee kon ik m'n schip flink upgraden omdat ik ook al zoveel rescources had verzameld. Bijna alles is nu Epic. :)

Ook probeer ik altijd om mercenaries of captains te recruiten. Ik heb nu 4 legendary commanders op m'n schip. (eentje kreeg ik er gratis, Evie uit een andere AC game)

Al die commander buffs maken wel echt een verschil, en die mercenaries zien er nog super gaaf uit op je deck ook.

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:24
swoutr schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:22:
Mensen die op een oled spelen? LG? Hoe hebben jullie whitepoint en nits ingesteld?

Ik op een B7 900nits en whitepoint op 1400, maar denk dat deze wel 2 stapjes lager mag eigenlijk.

Moet overigens zeggen dat ik grafisch nog niet ben weggeblazen zoals bij origins. Maar misschien ben ik verwend door horizon 4 en tomb raider.
1200 nits en dacht ook 1200 whitepoint op een C7. Eenmaal ingesteld en begonnen met spelen valt dat niet meer te veranderen merk ik? Alleen de helderheid kan ik nog aanpassen.

Overigens precies hetzelfde als jou. Grafisch eerlijk gezegd niet helemaal overdonderd zeg maar. Moet ook nogal wennen aan de manier waarop je mannetje (of vrouwtje in mijn geval) beweegt. Vooral het rennen, beetje ackward :/ . Maar goed heb er pas een uurtje of anderhalf inzitten, komt wel goed.

En inderdaad, veel Tomb Raider en FH4 gespeeld de laatste weken :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

YdieresiS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Sla je die dan bijna dood en dan recruit je ze? Met de skill om een vijand in stilte knock-out te slaan (zelfde manier als je assassinate, maar dan met een andere knop dus), krijg ik ze niet knock-out. Ben dus wel benieuwd hoe je dat doet, mij lijkt zo'n mercenary op mijn schip ook wel cool. Heb nu een suffe tapijtmaker ofzo (en Evie van mijn pre-order bonus, maar die past niet zo goed in de tijdsgeest).

Ik las ook ergens dat iemand kan zien hoe veel procent hij de game heeft voltooid, is dat ergens op de PS4 ook te zien? Ik kon het gisteren niet vinden namelijk.
Knockout kan pas als ze bijna dood zijn (net zoals je Pokemon vangt :+). Dat kan op 3 manieren (of meer, tot nu toe ken ik enkel deze):

- Health omlaag brengen en dan met stealth de knockout doen (moeten ze dus niet meer alert zijn op jouw aanwezigheid).
- Health omlaag brengen en dan met Spartan Kick ze naar de grond trappen.
- Health omlaag brengen en met een Paralizing Arrow ze in slaap schieten.

Die laatste lijkt overigens eerder te werken (met meer HP) dan de melee-varianten.

Ik doe dit overigens enkel nog met enemies die epic of legendary zijn. (kun je via Ikaros zien). In de praktijk zijn dit gewoon alle mercenaries die ik tegen kwam. Gisteren had ik er 3 tegelijk achter mij aan (ik was level 23, zij 22, 26 en 27) en heb ze alle 3 knockout gekregen en gerecruit :)

Tip als je moeilijke mercenaries tegenkomt: gewoon op een dak klimmen van bijv. een tempel, daar kunnen zij niet op klimmen en dan kun je gewoon met pijlen ze langzaam afschieten. Af en toe een pijl of speer ontwijken en alle mercenaries zijn ineens super easy :)

[Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2018 09:55]

• Regedit
YdieresiS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Sla je die dan bijna dood en dan recruit je ze? Met de skill om een vijand in stilte knock-out te slaan (zelfde manier als je assassinate, maar dan met een andere knop dus), krijg ik ze niet knock-out. Ben dus wel benieuwd hoe je dat doet, mij lijkt zo'n mercenary op mijn schip ook wel cool. Heb nu een suffe tapijtmaker ofzo (en Evie van mijn pre-order bonus, maar die past niet zo goed in de tijdsgeest).

Ik las ook ergens dat iemand kan zien hoe veel procent hij de game heeft voltooid, is dat ergens op de PS4 ook te zien? Ik kon het gisteren niet vinden namelijk.
Ik gebruik de Sparte Kick ability daarvoor, werkt perfect. Doet damage, maar is nooit lethal. Zo lukt het bijna altijd om iemand die sterk is te recruiten. Vaak zijn ze dan ook Epic of Legendary. Soms ook niet.

• boemmie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:35
DigitalError schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:14:
Vanaf welk level kun je een companion nemen dan ? Heb het zelf nog niet gezien (lvl 17)
Het is een skill in de hunter tree die je vanaf lvl 10 kan pakken
er zitten 3 levels in. op 3de lvl kan je beer pakken

• nalyu
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 25-03 18:16
Wizard91 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:41:
Wat een heerlijk spel, voor mij ook een stuk interessanter dan Origins omdat het meer Grieks is en ook linkt naar de Griekse Mythologie!

Wat ik me nog wel afvraag is of er ook van die "Special Attacks"-zijn zoals bij Origins dat je de L3 + R3 in moest drukken om deze te activeren of zijn deze vervangen met de "Special Skills"?

Is het ook mogelijk om alle abilities vrij te spelen naarmate je levelt, zie nu door de bomen het bos niet helemaal meer en heb het gevoel dat ik vrij veel links laat liggen.

Ben hier nog wel een poosje zoet mee :)
Ergens bovenaan de warrior skill tree heb je ook zoiets.

• SparksNL
  • Laatst online: 07-04 22:26
Ben ik de enige die het bizar vind dat je geen schilden kunt gebruiken in de game? In die periode was een schild een ontzettend belangrijk onderdeel van de oorlogvoering. Je bent een krijger van spartaanse afkomst... en dan mag je geen schild gebruiken. Rare keuze van Ubisoft...

• Notna
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:02:
Gisteren een uurtje gespeeld, nadat ik vorige week nog even vlug de DLC van Origins had uitgespeeld, en wat een gaaf spel is dit zeg! Zat er na een paar minuten helemaal in.

Vechten was even wennen, maar mooi verbeterd vanuit Origins.

Korte conclusie tot nu toe. Het lijkt erg veel op Origins, kwa menu, vechten en het gehele manier van doen. Is dat erg? Totaal niet! Origins was een topgame en Odyssey kan daar alleen nog maar overheen gaan.

Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen is de auto-save, dit doet hij blijkbaar alleen wanneer je in een veilig gebied zit. Wat resulteert in het feit dat bij het veroveren van iets en daarna alsnog doodgaan, je het weer opnieuw moet doen.
Gelukkig is er een quick save option (op de XBO: Menu (hamburger knop) --> D-Pad omhoog). Ik heb namelijk die fout ook een paar keer gemaakt en dan zit het er wel hardcoded in om voor het uitmoorden van een kamp even 2 knoppen in te drukken :+

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Prima game, maar die laadschermen op de ps4pro zijn echt belachelijk. Voor elke cutscene zit je een paar seconden te wachten

• rens-br
  • Laatst online: 13:14

rens-br

Moderator Mobile & IN
Notna schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:51:
Net even buiten het kamp staan lost dat probleem op (gouden balk boven ipv de rode balk). Scheelt toch weer :+
Ja, dat begrijp ik. Maar mijn punt was dus dat het uitmoorden van een kamp, terwijl je al 90% van het kamp gehad hebt (en dus ook de kistjes en andere loot) en je gaat vervolgens dood. Je dat dus weer helemaal opnieuw moet doen, terwijl je bij Origins die delen van het kamp over kon slaan.

• SemperFidelis
Ja echt jammer dat er geen schilden inzitten... Maar ach, ik focus me toch niet op Warrior maar ga voor een redelijk complete assassin build. Dat vind ik persoonlijk de leukste manier om te spelen. Warrior gaat vast snel, je hakt iedereen in de pan, en Hunter is lekker snipen van een afstandje, maar dit is toch wel t leukste om een heel ford te klaren. Plus interessante XP mulitpliers.

• Deviat3
desley1992 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:57:
Game nu ook twee dagen aan het spelen en vermaak mij prima!

Nu is mijn vraag wel, kan ik beide groepen (Sparta - Athenes) aanvallen? Of moet je voor één van de twee kiezen? Ik kan namelijk beide gewoon aanvallen.
Maakt niet uit. Je kan kiezen voor verdedigen of aanvallen. Aanvallen is moeilijker dus levert 2 rewards op, verdedigen 1. Kan je blijven afwisselen. Vind niemand erg.

• Zadda
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:47
DigitalError schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

ja dat vroeg ik me ook net af :P
Je ziet die Chrysis terug in een latere quest in de buurt, weet de naam ervan niet meer maar was een 'gouden quest'.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

swoutr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:37:
De game zit so far in elk opzicht beter in elkaar dan zijn voorganger, gesprekken worden veel interessanter door dialoogopties, combat is een stuk uitgebreider, side missies een tikkeltje interessanter. Maar toch pakt dit deel me so far minder dan Origins. Ik weet niet zo goed wat het is, ik denk de wereld/setting, die toch ietwat rommeliger / minder overtuigend aanvoelt dat bij origins. Ook heb ik de wauw momentjes uit origins nog niet echt gehad in odyssey.

Meer mensen een beetje een tegenstrijdig gevoel?
Ik heb Origins niet heel ver gespeeld (level 25 oid) maar ik haakte daar vrij snel af omdat de main character oninteressant was, de omgevingen en vergezichten doodsaai waren (zand, zand, zand, groen, zand, zand, zand) en ik te vaak uit de wereld gehaald werd omdat ik in de moderne wereld iets moest doen.

Tot nu toe heb ik met Odyssey daar geen last van, de omgevingen zijn erg gevarieerd en gevuld. De uitzichten zijn prachtig en de hele Griekse mythologie spreekt mij 100x meer aan dan Egypte. Enige wat ik mis is het schild, had graag met speer en schild gevochten, maar nu alsnog gewoon ouderwets met zwaard bezig :P
Ben ook nog maar 1x "uit" het spel gehaald tot nu toe, dus dat bevalt prima. Dat hele Abstergo gedoe mag van mij geschrapt worden, daar was ik na deel 2 al helemaal klaar mee.

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 11-10-2018 12:05]

• DigitalError
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:38:
Ik heb met Uplay punten wat lvl 5 gear gekocht. Al snel niet meer nodig natuurlijk maar ze blijven in mn inventory zitten :') niet te verkopen en niet te dismantelen
Je kunt ze upgraden, en er is nu een chest op je schip waar je ze in kunt bewaren ;)

• SemperFidelis
Je bent toch juist onwijs assassin in deze game? Die cultisten kun je werkelijk overal tegenkomen, plus je moet wederom echt research doen.

Vet man.

• Piet_Piraat7
Ik was net een kamp aan het clearen. Zie ik dat tijdens het looten opeens een bounty op mijn hoofd wordt gezet voor diefstal. Dus ik kijk achterom wie mij dan gezien heeft; alleen een eenzame gevangene. Ja hallo dan blijf je ook maar in je kooi hoor NSBer

• Bieren89
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 04-04 22:34
Vindt geen slecht spel ma het gevoel dak wil blijve spelen heb ik niet zo als bij origins.

• DigitalError

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Hebben meer mensen last van dat ze ALLES willen completen op een eiland/gebied voordat ze verder gaan? Ik kan er niks aan doen, maar het moet van mezelf.. een soort dwangneurose...

Soundcloud!

• Joetje079
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:55
Weet niet wat er is gebeurd na de patch van vandaag(1.04) maar de game loopt bij mij steeds vast :( Ik weet niet of er meer mensen last van hebben? Ik speel op een ps4 pro. Tot vandaag eigenlijk geen problemen gehad.

[Voor 13% gewijzigd door Joetje079 op 12-10-2018 16:55]

Psn: Youri079 / Steam: Joet079 / Uplay: JoetjeTube079

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Volgens mij ben ik al die quests al tegengekomen, vond het erg vermakelijk. Niks mis met de humor in deze game :P Mijn warriorchick winkt en flirt ook met alle mooie vrouwen die ze tegenkomt..en more.., haha.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:29
2Dutch schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:43:
[...]

Volgens mij ben ik al die quests al tegengekomen, vond het erg vermakelijk. Niks mis met de humor in deze game :P Mijn warriorchick winkt en flirt ook met alle mooie vrouwen die ze tegenkomt..en more.., haha.
Just as in real life right ;) haha

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

-SaveMe-

-klik-

Patch 1.05 is uit:
# Improving game’s stability
# Fixed an issue that prevented players to change out of cultist disguise
# Fixed an issue that leads to crashes to dashboard when starting a new game on Xbox One

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:13
Ik ben toch een beetje overweldigd door de game. Er is vanaf het begin al gelijk zoveel te doen. Het lijkt alsof ze het concept van origins op 80% hebben gepakt en vanaf het moment dat je kan bewegen in je bakkes duwen. Vermakelijke game, begrijp me niet verkeerd. Maar de drive om verder te spelen is op dit moment omdat ik Assassin's Creed gewoon gaaf vind. Maar de feeling is er nog niet helemaal.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

taker1987 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

hier ook , maar daarmee stuit ik ook op het volgende ...

ik spot een bijvoorbeeld een kamp en maak direct dat kamp leeg ... later blijkt dat ik daar een missie heb en dan is dat hele kamp nog steeds leeg .. dit was in origins niet zo en vond het daar toch beter geregeld .
Dit klopt, maar ik vind het net fijn.. heb je net een half uur een fort zitten leegmaken, mag je het dan nog een keer doen :+.. nee, daar duurt het spel toch echt te lang voor.

Nu 30 uur in zitten. Vond het wel apart dat (niet echt een spoiler maar goed)
spoiler:
er op een bepaald moment een lvl jump van ongeveer 8 levels was bij de story.. van 22/23 naar 31. Ik zit aan ongeveer een uur per level, ben level 28. Maar dat verplicht je dus eigenlijk om 8 uur lang sidequests te doen

Denk dat de interesse er bij een uur of 50-60 wel uit is bij mij. Dan heb ik ook m'n euro per uur doel gehaald. Red dead 2 gaat toch 100% voor dit spel, dus na 26 oktober zal het spel niet zo gek vaak meer aangeraakt worden.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

-SaveMe-

-klik-

Kuusj schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:18:
[...]
Dan heb ik ook m'n euro per uur doel gehaald.
Damn. Als je zo speelt kun je net zo goed een andere hobby zoeken lijkt me :? :|

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:24
Wát een game zeg, damn. Heb echt moeite om te stoppen met spelen. Vergelijkingen met The Witcher 3 snap ik wel, komt soms aardig in de buurt.

En idd, ben ook een autist pur sang hoor. Elk gebied moet volkomen gecleared worden voor ik verder mag :+. Ik activeer trouwens ook alles op die message boards, laat ze lekker in m'n quest log staan en zie wel of ik ze vanzelf voltooi of niet.

[Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 13-10-2018 09:56]

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-04 12:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heerlijk spel is het, goede verhalen en leuke side quests. Dit spel laat je echt de tijd vergeten. Eerdere delen kon ik niet inkomen maar hier was ik vanaf de eerste 10 minuten niet meer achterweg te krijgen.

I am the great Cornholio!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-04 12:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

Oeh shit, het is al weer 2 uur :D 8)

I am the great Cornholio!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-SaveMe- schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:46:
[...]

Damn. Als je zo speelt kun je net zo goed een andere hobby zoeken lijkt me :? :|
Overigens een toevoeging hierop: als ik een spel koop voor 60€ en ik heb het uitgespeeld na 15 uur, vind ik het een beetje jammer van mijn centen. Als ik een game koop voor 3€ zijn mijn verwachtingen van die game ook gewoon een stuk lager.

Punt blijft wel: als je het daar niet mee eens bent, ga lekker op je eigen manier spelen, maar laat mij dat svp ook doen :')

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Kuusj schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 03:20:
[...]

Overigens een toevoeging hierop: als ik een spel koop voor 60€ en ik heb het uitgespeeld na 15 uur, vind ik het een beetje jammer van mijn centen. Als ik een game koop voor 3€ zijn mijn verwachtingen van die game ook gewoon een stuk lager.

Punt blijft wel: als je het daar niet mee eens bent, ga lekker op je eigen manier spelen, maar laat mij dat svp ook doen :')
Nou nou niet zo bitter zeg... :p

Bekijk het zo, je zal moeite moeten doen om een game te vinden die minder kostenefficiënt is dan de brandstof voor je kever. Als je je dat realiseert wordt het leven opeens een stuk leuker. ;)

• Notna
Protip: een direct gezonken schip kan je achteraf nog steeds looten (schip zinkt naar de bodem maar de kistjes blijven beschikbaar.)
Protip 2: Bovenstaande werkt goed bij ondiepwater. Als je dat midden op zee doet en te lang wacht moet je diep duiken wat resulteert in insta death :+

Leuk spel is het toch :9

• Notna
FranticDJ schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:53:
Ik ben verrast door Odyssey, Origins kon me niet zo boeien.. Maar odyssey tot nu toe wel. Speel 'm op hard, en dat valt soms best nog vies tegen :+
Ik begon vol goede moed met Origins. In de pre-order, Season Pass; de hele rataplan. Maar dat was echt gewoon te groot en teveel van hetzelfde. Die zandvlakte kwam mij na 3 gebieden ook wel mijn reet uit :/

Het bootje varen van BF is weer in een mindere mate terug en dat biedt voor mij de broodnodige afwisseling die ik in Origins mistte. Daarnaast is de wereldkaart heerlijk groot, maar zijn de eilanden goed gesegmenteerd.

Odyssey is in elk opzicht een betere, leukere en vooral boeiendere versie van Origins. Ik vreesde het ergste voor mijn 'AC bug' na de tegenvaller van Origins voor mij. Maar nu.. :9

/persoonlijke mening

P.S hier ook op hard en dat is precies goed :Y

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:23

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Helaas 'uitgespeeld' vandaag :( 99%?! Echt zo'n spel waar je het probeert uit te stellen, nog een groot aantal vraagtekens weggewerkt (Auto travel he.. ) Maar toch de laatste quests gedaan.

Als je de minitransactie onzin volledig zou negeren is het een pracht spel, voice acting hier en daar is wat ruk maar ook weer komisch.

Ik ben 'maar' 2 bugs tegengekomen, 1 quest die ik niet kon inleveren... En de schijnbaar bekende verhaal bug met Nikolaos...
spoiler:
Nikolaos is dood, oh nee toch niet, oh nee toch wel/nietus/wellus/nietus etc...

Aangenaam spel, Origins was al een vooruitgang op die 'london' bagger.. Black Flag/Rogue waren leuk, Unity had als pluspunt de MP dan.. Mooie stad maar erg geplaagd door bugs..

Odyssey is kwa spel/verhaal en wereld een goede stap vooruit, ben benieuwd wat de DLC gaat brengen... Hopelijk niet 1 of andere stomme PVP modus ofzo maar meer iets in de zin van 'Blood and Wine' :)

Hopelijk blijven ze met de nieuwe AC series 'ver' in het verleden en misschien Alexander of Macedonia om maar wat te noemen. Zijn zat andere periodes te vinden die boeiend genoeg kunnen zijn voor een AC spel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:23

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

DigitalError schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:29:
[...]

Was die eerste bug toevallig met de blind king Quest? Van de pre-order? Want daar is ook een dingetje mee namenlijk maar Ubisoft is er van op de hoogte.
Nee, die heb ik gewoon kunnen afronden. Dit was een random quest 'ergens' waar ik een aantal dingen moest doen, kom ik terug bij de NPC krijg ik geen 'talk' optie. Ik voelde me genegeerd dus hem ook maar omgelegd ;) Toen kreeg ik mission failed...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Notna schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

AFAIK niet. Ik had net de leider in Megaris dood gemaakt en ben toen wat naval dingen gaan doen. Alles bleef gecleared en ook de leider was er niet.
Ben nu in de eerste push van Sparta aan het doen.

Welke overigens ook best wel irritant is; ik ben niet zo heel handig met lopen of vechten soms. Dus ik loop met de leider mee naa rhet kamp. Komt er een wolf, in het kamp, op mij afgerend. Spartans gaan er op inhakken en ik ook. Raak ik hierbij per ongeluk een Spartan; hele kamp op mijn dak :')
Moest eerst weer anoniem worden alvorens ik verder kon met de missie. Beetje suf.
Zulk soort dingen gebeuren mij ook regelmatig. Ik doe alleen niet aan vluchten en slacht daarna gewoon dat hele kamp af.

Dat loopt niet altijd even goed af. Met een beetje pech heb je soms opeens 4 Mercenaries om je heen dansen en dat overleef ik meestal niet.

• bram1984
kmichael schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Nope loopt als een tierelier met een RTX 2080 ti
Hier ook met 2x RTX 2080 Ti in SLI met i9 en 64 GB RAM. Af en toe een kleine dip maar ach.

• Piet_Piraat7
Ik zie op IGN wéér een klaagbericht voorbij komen over de micro transacties in Odyssey. Nu ben ik 'pas' level 35, maar moet je echt grinden om het hoogste te behalen? Of gaat dit met side missions? Ik vind micro transacties in (voornamelijk) singleplayer games niet erg, zelfde als met Shadow of War. Als jij je portomonnee wil trekken om sneller te levelen in je eigen game; vooral doen.

[Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-10-2018 07:07]

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:06:
Ik zie op IGN wéér een klaagbericht voorbij komen over de micro transacties in Odyssey. Nu ben ik 'pas' level 35, maar moet je echt grinden om het hoogste te behalen? Of gaat dit met side missions? Ik vind micro transacties in (voornamelijk) singleplayer games niet erg, zelfde als met Shadow of War. Als jij je portomonnee wil trekken om sneller te levelen in je eigen game; vooral doen.
Maar is het nou zo dat je benadeeld wordt als je de portemonnee niet wenst te trekken? Volgens mij niet namelijk. Dat zou voor mij de enige reden zijn om boos te worden van microtransacties, dat je het spel pas fatsoenlijk kan spelen als je extra geld uitgeeft.

Om mezelf even te quoten uit het AC: Origins topic:
Blaat schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:23:
Ik snap het probleem niet zo... Je krijgt ontzettend veel gameplay uren van de standaard editie en je wordt niet benadeeld in de game als je geen extra geld uitgeeft.

En betaalde content uitbreidingen zijn al zo oud als games zelf. Vroeger toen de expansion voor Age of Empires uitkwam mocht je daar ook de volle mep voor betalen. Toen werd daar ook niet over gezeken, terwijl de huidige games en expansions zoveel meer bieden.

Waar komt dat moderne "sense of entitlement" toch vandaan? Beetje azijnzeikerig is het wel hoor...

• DigitalError
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:06:
Het is gewoon weer het zeiken om het willen zeiken denk ik, ben level 38 en heb niet het gevoel dat ik moet grinden. Er is zoveel te doen en je krijgt overal xp voor.
Wel vind ik dat die upgrades van je armor echt schofterig duur zijn, daar gaat wel tijd in zitten.

• DigitalError
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:02:
@DigitalError ik heb armor nog niet ge-upgrade. Is dat omdat je bepaalde looks van legendary items wil behouden naarmate je levelt? Want ik vind bij ieder hoger level weer gear die beter is dan wat ik had. Het is niet zo dat de legendaries zo ontzettende goede bonussen hebben dat ik ze mee wil laten levelen.

En @Blaat ik ben het met je eens. Micro transacties in MP games waarbij je daadwerkelijk een voordeel krijgt vind ik kwalijk. Maar in SP games als deze waarbij de transacties je sneller laten levelen of items verzamelen.. ik zie het probleem niet zo. Het wordt pas kwalijk als games bewust het levelen of grinden ontzettend traag hebben gemaakt zoals je ziet in mobiele games, maar dat is hier niet van toepassing.
Ja is puur omdat ik bepaalde legendary items mooier vind staan dan andere :P alles voor de looks!

• Blaat
  • Nu online

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Regedit schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Ik zal bekennen dat ik de 50% drachme en resources boost heb gekocht, samen met alle map reveals en later ook nog het Pegasos en Naval pack. Als je een game zo goed en leuk vind zijn een paar extra aankopen snel gedaan. Ik heb er nog geen spijt van. Pegasos heeft vleugels en valt nooit naar beneden door het rots en heuvel achtige landschap. En de gear en skins zijn gewoon super gaaf. Die extra drachme en resources vind ik ook wel lekker.
Gewoon doen. Jouw centen toch? :)

Laten we vooral geen mening hebben over hoe andere mensen hun geld uitgeven. Dat is onbeleefd. ;)

• DigitalError
Nee precies, dat moet iedereen lekker zelf weten. Net als dat ik de ultimate edition heb omdat alle DLC erbij zit maar ook die extra outfits :P

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:55

sjaool

Every life should have 9 cats

DigitalError schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:09:
[...]

Ja is puur omdat ik bepaalde legendary items mooier vind staan dan andere :P alles voor de looks!
Behalve in de cut-scenes want dan kleedt Alexios of Kassandra zich vliegensvlug om. :+

"When you grow up your heart dies"

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

DigitalError schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:00:
[...]

Het is gewoon weer het zeiken om het willen zeiken denk ik, ben level 38 en heb niet het gevoel dat ik moet grinden. Er is zoveel te doen en je krijgt overal xp voor.
Wel vind ik dat die upgrades van je armor echt schofterig duur zijn, daar gaat wel tijd in zitten.
Als je om de hoek loopt in een dorp / stad heb je er zo 5 quests bij, dus inderdaad niks aan aankopen nodig.
Dat van die armor merk ik ook, moet mijn boot upgraden maar dat gaat even duren denk ik :P

Blijf genieten van de uitzichten en random geblaat van de bevolking. Ook leuk om soldaten verorberd te zien worden door beren en leeuwen. Ik duw dan voor de vorm als de soldaat dood is nog 1 pijl in het beest voor easy xp >:)

Had trouwens een grappig iets bij een quest waarbij ik een elite beest moest doden: dat was best pittig en ik was een aantal runs bezig. Ineens verschijnt er zo'n mercenary in de scene die mij wilde hebben maar het beest begon aan te vallen. Scheelde me een hoop tijd en moeite, thanks for that :+

Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True