Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

WWDC18 - Maandag 4 juni 2018 19:00 uur (NL) OverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:09

Introductie

Zoals elk jaar gaat in juni de Worldwide Developer Conference van start. De start van deze conferentie wordt traditiegetrouw afgetrapt met een Keynote waarin Apple doorgaans nieuwe software en/of hardware producten aangekondigt. De afgelopen jaren heeft Apple zich vooral gericht op de aankondiging van nieuwe besturingssystemen, en wat dat dan met zich meebrengt voor ontwikkelaars. Toch is het niet ongewoon dat er ook nieuwe hardware wordt aangekondigd.

Wat kunnen we zeker verwachten?

Omdat tijdens de conferentie de ontwikkelaar centraal staat, ligt het voor de hand dat Apple ook dit jaar met een update komt van haar besturingssystemen met nieuwe functies, verbeteringen en gereedschap voor ontwikkelaars. Om deze reden is de keynote ook interessant voor consumenten en Apple-liefhebbers. Ervan uitgaande dat de typenummering van de afgelopen jaren doorzet, zien op 4 juni iOS 12, macOS 10.14, watchOS 5 en tvOS 12 officieel het levenslicht. Van deze besturingssystemen worden in de uren en weken na de Keynote betaversies uitgebracht voor ontwikkelaars en publieke testers1.

Wat kunnen we van iOS 12 verwachten? Volgens Bloomberg hoeven we geen grote veranderingen te verwachten2. Wat we mogelijk gaan zien: ARKit 2.0, toegang tot NFC chip, Digitale Health aka gebruiksmonitor aka smartphoneverslaving tegengaan. Wie weet krijgt het ontwerp van iOS ook weer wat verbeteringen of wijzigingen. Zou het beginscherm eindelijk van modernere functies worden voorzien?

Tevens zou het kunnen dat Apple haar videostreamingdienst gaat tonen. Gezien de berichtgeving van de laatste maanden over de ontwikkeling van series voor de streamingdienst en het binnenhalen van prominente figuren uit de filmwereld. Zou een mooie aanvulling zijn op wat Apple Music vandaag de dag is.

Wat kunnen we misschien ook verwachten?

Zoals gezegd is de aankondiging van nieuwe hardware tijdens de WWDC Apple niet vreemd. Zo is er tijdens de WWDC 2017 ook nieuwe hardware aangekondigd. Op dit moment is zo goed als de hele Macs line-up nodig aan een refresh toe3 en hetzelfde geldt ook voor de iPads (Pro modellen). Er zijn echter geen aanwijzingen dat er nieuwe hardware wordt aangekondigd.

Welke verrassingen heeft Apple dit jaar voor ons in petto? Gaat MacOS iOS apps kunnen draaien? Krijgt iOS een dark mode? Wordt het saai en zal de focus liggen op stabiliteit en snelheid? Of juist weer bomvol nieuwe features? Maandag aanstaande om 19:00 uur kijken en wie weet worden we weer iets gelukkiger ;)!

Interessante links

1 https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Zoals elk jaar geldt: Installeren op eigen risico! Wees je bewust van de consequenties van het installeren van een (vroege) beta(versie).
2 https://www.bloomberg.com...es-at-software-conference
3 https://buyersguide.macrumors.com/#Mac

- Apple Developer pagina over WWDC
- MacRumors over WWDC

Waar live te volgen?

Livestreams
- Apple Events via website (Safari, Edge, Firefox en Chrome browser)
- Apple Events via Apple TV app
- Apple Events stream voor VLC e.d. https://p-events-delivery...fvljkb6/m3u8/atv_mvp.m3u8

Liveblogs
- Arstechnica
- Engadget
- MacRumors
- The Verge
- Wired

swv wijzigde deze reactie 04-06-2018 18:39 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
Ondanks dat ik wat minder actief ben op het forum kom ik er nog dagelijks en volg ik ook nog trouw het Apple nieuws. Daarom kon in navolging van vorig jaar een nieuw topic voor de WWDC niet uitblijven. Ik kijk er weer naar uit en ik kan niet wachten op wat komen gaat :)

• swv
quote:
Hackus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:52:
Ik ben alleen benieuwd naar de SE2 of hoe het gaat heten. iOS12 zal naar verwachting weinig nieuws brengen.
Ik twijfel of je daar op kunt hopen. Zal denk ik eerder september worden voor een refresh van de hele iPhone line-up. Dat wordt een saaie keynote voor jou dan.

Vorig jaar gingen ze ook rap door de verschillende aankondigingen heen en was het volgens mij desondanks toch nog een aardig lange keynote. Als er wederom Macs en iPads worden aangekondigd zal er voor een iPhone weinig plek zijn.

Kijken welke figuren nu weer het podium betreden. De afgelopen jaren toch aardig nieuwe gezichten erbij en dan voornamelijk ook topvrouwen. Niet erg, maar ik vond de vertrouwde gezichten (met presenteerskills) op het podium vaak wel fijn. Laatste twee jaar wordt het wat rommeliger of is men zenuwachtiger en lijkt de keynote wel een haastklus. Komt ook wel omdat Apple haar portfolio uitbouwt en daardoor meerdere afdelingen/divisies (en directeuren) heeft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• swv
Vorig jaar kon ik uit de levertijden in de online Apple Store afleiden welke producten een update zouden krijgen. Dit jaar hebben alle producten de levertijd op dinsdag aanstaande staan. Dat betekent dat er in ieder geval geen hardware wordt aangekondigd met directe beschikbaarheid. Iets dat bij MacBooks vaak wel gangbaar is. Dus zou je kunnen concluderen dat we geen nieuwe MacBooks hoeven te verwachten. Dit strookt dan inderdaad met de geruchten van de afgelopen dagen dat het bij software zal blijven. Natuurlijk is het niet uitgesloten dat er geen hardware wordt aangekondigd, maar dan kan het gaan om een sneak preview o.i.d. Of in het geval van nieuwe iPad Pro’s pas een release over twee weken etc. Het zou ook kunnen dat een evenement in oktober nieuw leven wordt ingeblazen met aankondigingen van iPad en Mac :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 4 juni 2018 @ 01:51:
“Zou het beginscherm eindelijk van modernere functies worden voorzien?”

Wat moet ik me daar bij voorstellen dan? :P

Ik hoop op stabiliteit/veiligheid focus en dark mode.
Nou, ehmmm :p In ieder geval meer personalisatiemogelijkheden dan het links uitlijnen van apps uit het jaar kruik. Het blijft een goude ouwe deze wens maar Apple heeft er nog steeds niks mee gedaan. Ik bedien mijn telefoon zo af en toe met alleen mijn rechter duim. Dan zou ik het fijn vinden als ik mijn belangrijkste apps kan positioneren in de omgeving van mijn rechter duim. Maar wat doet iOS al vanaf het begin? Precies in de tegenovergestelde linkerbovenhoek uitlijnen 8)7 Daarbij heb ik een hekel aan een overvol beginscherm om dit te omzeilen en wil ik nog wel wat kunnen zien van mijn ingestelde achtergrond. En sinds ik een Android telefoon heb van het werk ben ik erachter gekomen dat het toch wel fijn is dat het daar wel kan. Evenals de grootte van app icoontjes instellen bijvoorbeeld. Ik heb goede ogen: van mij hoeft het widgetscherm en het beginscherm niet zo ruim opgezet te zijn. Mag best wat kleiner allemaal. Widgets mogen wat mij betreft meer overzicht bieden. Bijvoorbeeld ook twee naast elkaar. Beetje het Android idee. Daarbij durf ik een grid van 5 x 7 apps wel aan (iPhone X).

swv wijzigde deze reactie 04-06-2018 07:09 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:01:
Zo ik zit ook klaar. Ff snel Westworld kijken en dan om 19:30 precies na de zieke kinderen inhaken.
:D

Ik heb een aantal blogs verzameld in de startpost. Andere blogs googelen jullie maar :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
quote:
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:17:
[...]

Het Developer Portal is ook nog niet offline hoor :P Zegt niet zoveel.
Jawel! Ook geen nieuwe software dus :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:18:
Pagina naar iOS12 staat al online.

Klik klik
Wat een naaistreek om dat nu al te spoilen. En ja ik heb de introductievideo bekeken :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
Edit: Woeps browser flipt.

swv wijzigde deze reactie 04-06-2018 18:23 (116%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
I like

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
Dark mode :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
Ik wou net zeggen. Betere kwaliteit hebben we in het verleden nog niet gezien volgens mij.

swv wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:13 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
Dual core iOS 12!. OF ehhh wacht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
Maar dit is toch gewoon een kwestie van animaties versnellen of ben ik nou gek :P?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
Zeker mooi, maar hier waren toch ook al apps voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
quote:
oohh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:43:
Gebruikt er iemand ooit voice memos?
Ik heb het wel eens gebruikt voor interviews :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• swv
Mooi dit man. Ik kan vredig sterven. Doei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
swv schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:44:
Mooi dit man. Ik kan vredig sterven. Doei.
Ik blijf toch nog even *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
DennusB schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:53:
Gebruiken mensen hier die Animojis nou echt vaak?
Nee maar Memoji wel :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
Oehh The Sims 5 B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
quote:
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:07:
Zei Tim Cook nu trouwens watchOS 5? :+
ja?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
quote:
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:23:
Walkie-Talkie werkt alleen op de S3 watch en hoger denk ik. Die andere hebben ook geen terug pratende Siri toch i.v.m. die speaker enz, of zou dat met de bel speaker werken?
Ja lijkt mij ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
Ziggo moet ff opschieten. Die zijn ook bezig met een Ziggo Go app.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• swv
Lol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
Holy Moly

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swv
Ik ben fan. Natuurlijk niet 1 op 1, maar dit kan wel een boost geven die nodig is :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True