Op dit moment is de Deluxe Edition beschikbaar voor € 12,99 op de PS store. Ik denk dat ik er maar eens in zal vliegen.
*edit:
Ondertussen uitgespeeld.
Heb het gevoel dat de scope / onderwerp gewoon te groot is, het spel mist wat samenhang imo. Sommige stukken verlopen / evolueren wel heel snel waardoor dat ik het gevoel had dat je vooruit springt in de tijd, op een klungelige manier... weet niet goed hoe uit te leggen.
Drie aparte story arcs, ook hier had ik meer wat 'overlap' gezien want er is uiteindelijk weinig 'kruising'.
spoiler:Had ergens meer verwacht dat de 3 verhalen met een epic mind fuck gingen samenkomen.
Eerst vond ik het spel veel beter dan hun vorige game, Heavy Rain, maar nu ik het heb uitgespeeld, ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is wel alvast iets minder cringe en niemand roept 'Shaun' :-)
De gameplay van Quantic Dream is nog steeds in het zelfde (heavy rain) bedje ziek:
- beetje houterige besturing bij momenten, al zijn de graphics en animaties nu wel veel beter wat het wat dragelijker maakt
- "duw op knop X in deze halve seconde anders ontploft er iets" -speelstijl is niet altijd leuk imo. Net even geeuwen of de kat springt in je schoot? Pech, de missie wordt totaal iets anders dan dat je voor ogen had.
- verkeerd interpreteren van bepaalde keuzes of acties die het spel voorstelt, met als gevolg dat je iets doet dat je helemaal niet wou.
Al bij al heb ik het spel graag gespeeld. De hoofdstukken waren afwisselend en mooi, de muziek is goed, de karakters en voices waren goed. Máár, het spel kon me niet zo echt raken op het einde. Wellicht ook omdat ik er redelijk vlug van uitgegaan ben dat alles toch altijd misloopt en iedereen sterft. Wel een interessant onderwerp, dat zeker.
spoiler:Marcus was bij mij de enige die in leven was.
[
Voor 96% gewijzigd door
SideShow op 26-04-2020 23:45
]