Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +5Henk 'm!

Imperator: Rome is het nieuwste spel van Paradox Development Studio, de makers van grand strategy games zoals Europa Universalis, Crusader Kings en Hearts of Iron. Imperator speelt zich af na het uiteenvallen van Alexanders rijk, als de Romeinse Republiek nog maar een relatief klein landje op het Italiaanse schiereiland is. Imperator kwam uit in april 2019.

Op de pagina op Steam staan een beschrijving en aantal screenshots.

Features

Character Management:
A living world of characters with varying skills and traits that will change over time. They will lead your nation, govern your provinces and command your armies and fleets. We also introduce our new, more human-like character art.
Diverse Populations:
Citizens, freemen, tribesmen and slaves - each population with its own culture and religion. Whether they fill your armies, fill your coffers or fill your colonies, keep an eye on their happiness - your success depends on their satisfaction.
Battle Tactics:
Choose your approach before battle to counter the stratagems of your foes.
Military Traditions:
Each culture has a unique way of waging war. Romans and Celts have different options available to them. Unlock unique bonuses, abilities and units.
Different Government Types:
Manage the senate in a Republic, hold your court together in a monarchy, answer to the clans in a tribal system.
Barbarians and Rebellions:
Migrating barbarians may sack or settle your best land, while disloyal governors or generals can turn against you - taking their armies with them!
Trade:
Goods provide bonuses to their home province. Will you take advantage of stockpiles for local strength or trade excess goods to spread the wealth around?
Provincial Improvement:
Invest in buildings, roads and defences to make your kingdom stronger and richer.

Screenshots

https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/859580/ss_39748aa8717393e50f4d16c7ff8bca5f96a255fa.116x65.jpg https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/859580/ss_b33746aa02b2fda863bf09cf043da276d4872108.116x65.jpg https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/859580/ss_f5270fcfb6add8fdb575db14488d4b2c2bcc06c0.116x65.jpg https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/859580/ss_8b32a69cf8ce998426baed5a4a647053053ca25d.116x65.jpg

Trailer

Signup

Op de website van het spel, www.gameimperator.com kun je je aanmelden met je Paradox account (of een account aanmaken) om signup bonussen te unlocken.

Chris7 wijzigde deze reactie 28-04-2019 17:17 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
anandus schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:02:
Had persoonlijk liever Vicky 3 gezien, maar dat ben ik :)

Het ziet er leuk uit, ben heel benieuwd hoe het uitpakt! :)
Vraag me af in hoeverre het strategie (a la EU) en in hoeverre het RPG (a la CK) is.
Paradox Development Studio heeft voor zover bekend in ieder geval één game in ontwikkeling (en al een hele tijd ook), dus grote kans dat dat Victoria III is. Daar hoop ik ook wel op :).

De game designer van Imperator is Johan Andersson, die zelf al aangaf dat hij meer een Europa Universalis- dan Crusader Kings-persoon is (hij is natuurlijk ook ooit begonnen met EU), dus ik verwacht dat het meer EU met CK elementen is dan andersom.

• Dutchshorty
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-05 12:47
25 april releasedate is bevestigd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:17
vinpower schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:33:
Hebben jullie nog tips wat ik kan lezen of kijken wat uitleg geeft over de werking van de game mechanics?

Ik heb al de stream van lionheart bekeken. Zijn er nog meer goede vids?
Arumba heeft vandaag een serie gestart waar hij daar specifiek op ingaat.

• vinpower
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Ik snap er nog geen fluit van maar ik ben in ieder geval blij dat de UI netjes schaalt op een 4K scherm.
Nog een handige post op Reddit voor meer dan 300 tips en playthrough's

https://www.reddit.com/r/...e_for_over_100_hours_now/

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Het is jammer dat hier ook nog €150 aan DLC bij komt kijken, en het is nóg erger dat je eigenlijk al direct ziet dat men de ruimte heeft gelaten voor de DLC.

De game is behoorlijk leeg. Er zijn een handjevol spraakmakende naties die je kunt spelen, en daar houdt het wel bij op, de rest is erg generiek/saai/geen eigen smoel. Mechanics zijn ontzettend cheesy en simpel (met 1 klik op de knop klaar).

Ik heb wel hoop dat het wel weer goed komt cq. een betere game wordt, maar dat wordt wel weer een hele dure grap. Het is gewoon zo jammer dat veel features er (nog) niet in worden gestopt, of expres achter de hand worden gehouden. De grootste ergernis vind ik trouwens de performance, dat killt voor mij wel de meeste plezier.

De 300 tips van Reddit zouden ook net zo goed 300 opmerkingen zijn die niet zo goed zijn aan de game (na 20 uur spelen...);

- Aggresive expansion is geen enkel risico, je kunt je buren zonder problemen aanvallen en fully annexen. Ik ben als Rome al vanaf dag 1 op deze manier aan het steamrollen over de map en heb volgens mij maximaal 40 aggresive expansion gehad (en voor mijn gevoel ga ik nog best snel).

- De AI is niet op de hoogte van de mechanics. Ze zullen zelf nauwelijks manpower opbouwen en dus erg makkelijk te verslaan/uit te putten.

- Hele onoverzichtelijke UI met informatie over provincies, happiness, unrest, je pops.. het is zo vervelend en totaal geen overzicht op te krijgen. Met een paar simpele tooltips of lijstjes was het veel makkelijker geweest.

- Je kan deze game 4 gebouwen neerzetten. Een graanschuur, een trainingskamp, een fort en een marktplaats... that's it. Ook kun je niet zien wat de effecten zijn als je ze in een bepaalde regio/stad laat bouwen.

- Provincie met een verkeerde religie of cultuur hoef je niet meer maandenlang te converteren. Gewoon met 1 druk op de knop klaar.

- Geloof en religie speelt trouwens amper een rol van betekenis.

- Idem met koloniseren van onbekende gebieden, ook met 1 druk op de knop klaar.

- Idem met claims fabriceren zodat je je buren kan aanvullen, ook met 1 druk op de knop klaar.

- Navy? 1 soort bootje en daarmee kun je een beetje de zeeën deathstacken.

- Trade systeem is eigenlijk afwezig, slechts wat importeren/exporteren, behoorlijk basic.

Inderdaad een mager zeventje. Ik moet wel zeggen als ik daarna EU4 opstart het opeens wel als een oude game voelt... damn :D

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:10

Gorion3

ABC++

Leuk om te zien dat er ook een tweakers thread is.

Ik zal me even voorstellen.. Ik ben Niels Uiterwijk, tech lead van Imperator: Rome :) (mods, ik kan verifyen als je mij DMed ofzo)

Ik zal ook deze thread in de gaten voor feedback en kritiek! We hebben ook een roadmap voor op de korte termijn: https://forum.paradoxplaz...-current-roadmap.1170956/

Navy is iets waar we allemaal onttevreden over waren, we hadden genoeg ideen, maar geen tijd / resources om het uit te werken voor release.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • +3Henk 'm!
Divak schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:12:
Het is jammer dat hier ook nog €150 aan DLC bij komt kijken, en het is nóg erger dat je eigenlijk al direct ziet dat men de ruimte heeft gelaten voor de DLC.
Ik ben meestal best positief over Paradox' DLC beleid, als je alle expansies optelt betaal je na een aantal jaar inderdaad 150 euro, maar dat vind ik een beter model dan bv. Civilization die om de paar jaar een helemaal nieuwe game uitbrengt waar je weer 60 euro voor mag aftikken. De base game wordt de tussentijd bijgewerkt met gratis updates (Paradox heeft ook al gezegd dat Imperator net als EU4 en CK2 de komende jaren ondersteund blijft). Of je het het geld ook waard vind is voor ieder persoon verschillend natuurlijk :). Maar gezien de honderden uren die ik erin stop vind ik een paar tientjes elk half jaar geen geld.
Ivysaur schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:43:
@Gorion3 Daarom loont het de moeite om een spel uit te stellen.
'A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad.'

- Shigeru Miyamoto

Als studio's dit citaat nou eens vaker opvolgen. Nu een 47% score op Steam. Dat zegt wel wat.
Heb het spel tot nu toe maar even gespeeld en snap sommige kritiek wel (met name over de onduidelijke interface), maar ik ben het hier toch niet mee eens. Het spel voelt zeker niet gerushed aan, en tja je kan wel zeggen dat wat ze in de 1.1 update brengen in de basegame had moeten zitten, maar dan komt een spel nooit uit, want dat geldt dan voor de volgende update/DLC ook.

En gezien Paradox geschiedenis met recente spellen verwacht ik nog een hele hoop uitbreiding en verbetering. Kijk naar Stellaris, 3 jaar na release hebben ze zowat het hele spel overhoop gegooid, en het is er een stuk beter van geworden. Maar speelde het lekker weg bij release? Dat zeker, en dat geld volgens mij ook voor Imperator.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Hij speelt zeker lekker, een "lege" basis game is ook prima om de game mee onder de knie te krijgen :P Dan komt de rest wel één voor één met de updates.

Genoeg tips/kritiek waar Paradox mee vooruit kan, ik zou zelf de performance als belangrijkste willen aanmerken, het wordt al heel snel een dia voorstelling en helemaal op hogere speeds. Dat is vele malen vervelender dan een missende feature of simpele mechanic.

Het zal wel aan de onderliggende code liggen, want de game zelf lijkt echt niet veeleisend voor de gpu, en wat betreft de cpu zal het niet onder mogen doen voor een volledig uitgebouwde versie van EU4.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:10

Gorion3

ABC++

wsmit99 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:00:
[...]

Interessant om een developer dichtbij te hebben als Tweaker. Let op dat de game niet heel lekker ontvangen wordt. De roadmap is interessant om te lezen, maar (begrijpelijk) nog weinig concreet. Zelf vermaak ik me er wel mee, maar ik begrijp de meeste commentaren wel. Vooral met Rome biedt de game op een gegeven moment niet zoveel uitdaging meer en worden het managen van je rijk erg omslachtig en kom je al snel chronisch power tekort.

Maar bovenal: kijk ajb naar dat stutter probleem, want dat is voor mij en vele anderen game breaking. Ik speel de game op een redelijke game laptop en wordt hier gek van.
Stuttering is iets waar we aan werken en intern eigenlijk geen problemen meer mee hadden, maar dat was een sterke case van dat we er te dicht op zaten. Het was namelijk veel en veel erger, hopelijk werkt de patch een beetje om het op te lossen.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17-05 18:27
Gorion3, ik vind het een top game. Een van de beste PDX games tot nu toe en ik speel al sinds EU2. Ben benieuwd hoe dit spel gaat groeien over de komende jaren.

Ik snap veel van de kritiek niet helemaal... Het is bijna hysterisch te noemen hoe negatief sommige lui zijn.

Grootste verbetering die jullie in mijn optiek kunnen maken is dat je wat vaker onverwacht wordt binnengevallen door een buurman.

TLLRS wijzigde deze reactie 30-04-2019 16:01 (38%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Ivysaur schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:43:
@Gorion3 Daarom loont het de moeite om een spel uit te stellen.
Developers hebben daar vaak weinig over te zeggen ;)
Nu een 47% score op Steam. Dat zegt wel wat.
Dat je niet uit moet gaan van review-score op Steam? ;)

Ik heb het spel ook gespeeld en ik vind het bijzonder leuk. Het heeft minder events dan ik had gewild, en hier en daar had wel wat meer content kunnen zijn, maar ik kan me niet vinden in een hoop kritiek, eigenlijk.
Ik geniet er behoorlijk van. Ik heb het gevoel dat ze goed rondgekeken hebben bij hun andere spellen en daar goede aspecten uit gepakt hebben.

Moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen met Rome heb gespeeld, dus weet niet hoe het met andere volken is.

Hoe dan ook, zelfs als de kritiek waar is (wat ik persoonlijk dus niet helemaal zo ervaar), dan is het nog steeds geen dikke onvoldoende waard (wat 47% is).

anandus wijzigde deze reactie 02-05-2019 17:02 (6%)

'); DROP TABLE users;--

Acties:
  • +1Henk 'm!
awesem schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:38:
Na het lezen van deze thread besloten het lekker bij Anno te houden en deze over te slaan. Thanks jongens!
Over te slaan? Dit is een Paradox game, dus over 5 jaar is 'ie nog steeds ondersteund :P. Als het je een interessante game lijkt, maar voor nu nog even niet, kom dan over een tijdje weer terug. De eerste grote update komt er al aan met een heel aantal fijne wijzigingen. En over een jaar ofzo kan je 'm vast met grote korting krijgen. Overigens is dit ook een heel ander type spel dan Anno.

Ik denk dat een groot deel van de kritiek 'm vooral in de interface zit, die regelmatig niet erg duidelijk is. Zo vind ik de knoppen bovenaan lastig te onderscheiden, en zeker een knop die ik niet vaak gebruik, zoals Mercenaries, moet ik altijd weer naar zoeken. En het is bv. niet heel duidelijker hoe je je leger moet samenstellen. Qua mechanics zitten er wel een hoop leuke dingen in.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True