Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Muur schilderen - vlekkerig ... voorstrijk nodig?

Pagina: 1
Acties:

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Ik heb twee muren geschilderd met Histor Monodek (gebroken wit).

De muren zijn feitelijk gewoon voorzetwandjes met behang er op (zeer strak behangen, met een eenvoudig / subtiel relief er in).

Een aantal jaar geleden had ik deze muren al wit geverfd (wederom gebroken wit, maar iets lichter dan de nieuwe laag) en dat was toe aan vervanging - vandaar de nieuwe verf-actie op deze muren.

In totaal heb ik de muren nu 2x geverfd (roller van goede kwaliteit) - maar het probleem is dat het zeer vlekkerig is geworden, zeker als je het van de 'zijkant' bekijkt (dus niet frontaal er voor) met veel licht.

Omdat het resultaat zo vlekkerig is geworden, heb ik alles nog een keer geverfd om zeker te zijn dat ik niet een bepaald stuk was vergeten, maar dat was dus duidelijk niet zo.

Het enige dat ik kan bedenken is dat de muur door zijn relief in het behang (of de achterliggende voorzetwanden) de verf niet goed heeft gepakt of dat de boel niet lekker is geabsorbeerd.

Met wat Google-werk las ik over voorstrijken van de muur - zou dit, gezien de werkwijze en het resultaat, enig soelaas kunnen bieden?

Grootste probleem lijkt dus dat de oude verlaag (wit) en de nieuwe verflaag (iets minder wit) ruzie hebben met elkaar en dus om-en-om zichtbaar zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:45
quote:
deathgrunt schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:38:
[...]

Yes, ik weet ergens wel dat bouwmarkten niet de beste kwaliteit verkopen - al heb ik er ook niet echt op bezuinigd (potten van minder dan 50 euro heb ik links laten liggen).

Afgelopen dagen is het wel warmer, maar de 1e en 2e laag is zeker ruim een week geleden er op gedaan.

Maar ik had wel moeite (technisch) om genoeg verf op die roller te krijgen - dus het zou kunnen dat het gewoon te dun is aangebracht.

Ik ga dus maar weer alles afplakken, plastic omwikkelen en de bouwplek die mijn woonkamer nu al 2 weken is wéér van een nieuwe verfpoging voorzien.

Ook zal ik dan een nog duurdere roller kopen en proberen na goed mengen de verf dikker aan te brengen.
Qua kwaliteit maakt het bij de bouwmarkt weinig uit hoor. En Histor Monodek is eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding voor minstens 30% korting.

Als je moeite had met genoeg verf op de roller krijgen. Gebruik je wel een bak + rooster ipv zo'n plat ding?

in plaats van

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:11

SuBBaSS

-has Ryzen

quote:
deathgrunt schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:38:
[...]

Yes, ik weet ergens wel dat bouwmarkten niet de beste kwaliteit verkopen - al heb ik er ook niet echt op bezuinigd (potten van minder dan 50 euro heb ik links laten liggen).

Afgelopen dagen is het wel warmer, maar de 1e en 2e laag is zeker ruim een week geleden er op gedaan.

Maar ik had wel moeite (technisch) om genoeg verf op die roller te krijgen - dus het zou kunnen dat het gewoon te dun is aangebracht.

Ik ga dus maar weer alles afplakken, plastic omwikkelen en de bouwplek die mijn woonkamer nu al 2 weken is wéér van een nieuwe verfpoging voorzien.

Ook zal ik dan een nog duurdere roller kopen en proberen na goed mengen de verf dikker aan te brengen.
Ken je frustratie, ben hier zelf ook flink aan het klussen (vooral sauzen en lakwerk).
Hier ietwat hetzelfde probleem met vlekkerij (hoewel dat wel met 'een kleurtje' is). Had ook beter voorstrijk kunnen gebruiken. Recept was nu: oude zooi eraf, glasvliesbehang erover (dat helaas ook niet overal even strak zat) en dan zeker 2x overal overheen geweest.

https://tweakers.net/ext/f/VsDAsxRfPoAdtbbwFo7t4QDD/thumb.jpg

Die verf van de bouwmarkt zou prima moeten voldoen, maar op waterbasis is het toch altijd wat minder tov. het spul dat de pro's gebruiken.
Oh ja, zo'n verf-emmer en rooster zijn echt wel essentieel. Die grote rollers kunnen flink wat verf opnemen (zoals je gemerkt hebt).

Overigens merk ik bij mezelf dat én perfectionistisch én een niet heel goede klusser zijn niet de ideale combi is. Je staat nu over letterlijk met je neus bovenop en ziet alles.
Troost jezelf met de gedachte dat als er straks weer meubels ed. staan dat het dan alsnog best mee kan vallen..

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True