Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe CV-ketel: Remeha Calenta normaal, of de Ace-versie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 15:06
Geen ervaring met de Ace wel ervaring met ketels in zijn algemeenheid. De Ace is grotere overkill dan een CW5 toestel. Ace zal meer voor de ''duurdere'' woningen worden toegepast ivm regelmogelijkheden. Tevens is de ''automatische'' invulrichting een mooie aanvulling maar is dat jou 350 tot 400 meer waard? Hoewel je omschrijft niet geïnteresseerd te zijn is hybride oplossingen is een Elga i.c.m. een Avanta CW4 een mooie oplossing. Je convector is verder geen probleem omdat hybride oplossingen meestal uitschakelen bij +4 of lagere buitentemperatuur. Veel succes.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 18:32
Even ter verdediging van Remeha. Ik heb dus zo'n Avanta, een van de eerste versies. Hij moduleert wel degelijk op de retourtemperatuur, ook bij warm water. Ik heb de warmwatertemperatuur op 60 graden gezet, zodat bij het douchen niet onnodig koud water bijgemengd hoeft te worden en het rendement lekker hoog is (ik houd ook van lang douchen).

In de 12 jaar dat deze ketel hier inmiddels hangt heb ik precies 1x een storing gehad, dit bleek de electronica die kapot was. Ik heb voor een paar tientjes via Marktplaats een nieuwe (2e hands) print gekocht, zelf gemonteerd (2 schroeven en wat stekkers) en sindsdien doet ie het weer perfect. Laatst voor het eerst in 12 jaar een monteur laten komen voor onderhoud. Alleen de pakkingen waren op, voor de rest mankeerde er niks aan. Op naar de volgende 12 jaar :)

Nee die aarde heeft niks met die geluiden te maken. Aarde is puur voor de veiligheid. Elk modern huis heeft een aardpen in de grond waarop alle randaarde in het hele huis is aangesloten. Doel hiervan is dat eventuele lekstroom (bij een defect apparaat bijvoorbeeld) meteen naar de aarde wordt afgevoerd en dus niet via een bewoner. Hopelijk gaat in dit geval ook de aardlekschakelaar eruit. Bij oudere huizen is niet zo'n pen aanwezig, omdat men het vroeger voldoende vond om de aarde via de waterleiding te laten lopen. Da's immers ook een metalen buis die in de grond zit. Nu dat vervangen wordt door kunststof heb je kans dat de aarde niet meer voldoende is. Ik zou dit inderdaad wel even laten nakijken door een installateur.

• Ruudje88
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-08 16:40
Ik heb zelf recentelijk een Tzerra Plus 39c icm een Nest V3 geplaatst en moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Snel warm water, stil, zuinig en compact.

Een Calenta heb ik overwogen en deze zou voornamelijk een langere levensduur hebben. Met de verwachting dat een warmtepomp over 10 jaar redelijk standaard en betaalbaar is toch de goedkopere Tzerra gekozen.

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-08 14:41
Ik denk dat de meeste (vooral kleinere) installateurs niet echt objectief zijn qua ketelmerk. die zweren vaak bij een bepaald merk...

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Topicstarter
Op aanraden van een kennis van me (was voorheen installateur van Remeha) heb ik zijn advies opgevolgd en niet de Calenta Ace gepakt: nieuwe Remeha's zouden volgens hem teveel kinderziektes hebben en ben je als het ware een beta-tester, hij stelt dat je beter een ketel kan pakken die al enige tijd op de markt is en dus goed doorontwikkeld is. De Calenta Ace is nu pas een beetje goed leverbaar en pas sinds kort in productie, niet doen dus (volgens hem). Hij is nogal fan van de Remeha Avanta, maar die vind ik wel weer een beetje gedateerd ondertussen. :P

Het is dus de Atag geworden, op aanraden van Feenstra. Een cv-ketel is eigenlijk altijd beetje een gok: mijn ouders hadden vroeger een superdegelijke Radson (voordat het ellendig Bosch-spul werd) en die wegens de leeftijd toen vervangen door de opvolger (vlak voordat het ellendig Bosch-spul werd), en dat was dus dikke ellende met niets dan storingen. :+ Oftewel: beetje een lot in de loterij, en de komende 2 jaar heb ik toch garantie, en volgens mij zit er op de nieuwe Atag sowieso 5 tot 15 jaar garantie op bepaalde onderdelen, maar ik heb toch een onderhoudscontract deluxe voor de komende 2 jaar (en daarna wellicht een basis-contract maar dat zie ik tegen die tijd wel).

Goedkoop is het niet, omdat er best e.e.a. verlegd en vervangen moet worden aan leidingen en afvoer, schrok wel wat er bovenop het standaard afvoer-gebeuren bij komt: circa 500 Euro aan flexibel RVS-spul, maar als ik de online prijzen zie @ webshops is 't daar niet heel veel goedkoper (en ook nog niet geïnstalleerd).

Volvotips.com

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Mwah, nieuw nieuw... De Ace is gewoon een doorontwikkeling op de oude Calenta. Net zoals bij Intergas met de HRE-A en de HREco, zijn ook niet veel spannender dan de HRE.
Verder, wat voor kinderziektes verwacht je in 2018 nog met een ketel van een bekende ketelfabrikant?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Klopt, maar Intergas heeft naast de nieuwe HREco ook nog de oude HRE uitgerust met A-label pomp. De HREco heeft iets hoger rendement door een aanpassing in de warmtewisselaar tov de HRE(-A).
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True