Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 66.943 views

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Dit was wel rood, de eerste natuurlijk niet.

Zo jammer dat zo'n Lozano zelfs bij 3-0 niet kan nalaten om iemand een kaart aan te naaien. Daardoor is het nu een vervelende pot geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Die eerste deed een beetje denken aan Veltman vs Jorgenson. Had ook met een waarschuwing afgekund als er niet zo werd aangesteld. De tweede is wel terecht denk ik, al worden ze niet consequent gegeven.

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +3Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:57
Heerlijk die afgunst :D Ik ben het vieren! Nog een fijne zondag iedereen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 29-06 21:18
Dat was ook gewoon donkerrood voor die Neres.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:27
Rood pakken zonder te zagen, dat is nou pas zonde..

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Han schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:15:
[...]
@PWM
Weet je wat mij lastig lijkt? Als moderator een post laten staan die enkel negatieve reacties uit lokt. Dergelijke trollen zouden jullie toch preventief weghalen? ;)
Dat geldt hier alleen als het PSV betreft. Stond PSV achter dan was het allang op slot gegaan hier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het planten van je noppen op iemands achillespees is geen vriendelijke daad. Het schoppen van de bal door de voet van de tegenstander ook niet. De eerste rood was terecht, de tweede, meer onhandig en niet nodig.

Neres en Onana laten hun frustratie regeren. Dom.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-07 19:18
Ajax is niet beter. Ze kunnen 90% balbezit hebben en 30 kansen, als ze niet scoren en verdedigen als een stel ballerina's dan houdt t op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:58
Ten Hag heeft een groot probleem: wie gaat hij er nu inzetten in de 78e minuut tegen VVV?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:38

Hupske

AFCA

Wat is dit dan voor domme wissel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
quote:
Hupske schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:31:
Wat is dit dan voor domme wissel?
Ooit gehoord van een publiekswissel :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
quote:
Hupske schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:26:
[...]

PSV meer betere potten op de mat gelegd dan Ajax.
Das niet heel moeilijk, met misschien 2 goede wedstrijden van Ajax dit seizoen...
quote:
Hengbers_92 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:27:
[...]

Type trainer als Bosz liever goed spel en geen kampioen dan het gekloot van Ten Hag.
En gekloot van Ten Hag en ook geen kampioen ;)
quote:
Typhone schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:30:
Ten Hag heeft een groot probleem: wie gaat hij er nu inzetten in de 78e minuut tegen VVV?
d:)b
Ik gok Younes :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:31:
Zal ik nu sarcastisch Dalijk met al mijn Ajax sjaals naar de kroeg gaan ? :+ serieus , een complete afgang voor Ajax dit :X ik ben benieuwd wat ten hag gaat zeggen Dalijk >:)
Ik heb weddenschappen verloren. Ik moet de fanshop van PSV in aankomende week. Waarvoor zeg ik niet want dan komen de hooligans!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
schwarzenegger schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:32:
[...]

Ik ben nog serieus bang dat die man gaat zeggen dat ze een puike pot gespeeld hebben en dat het er net niet inzat.... :F :F
Maakt toch niet uit? Je verstaat die gast toch niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:47
Is een 3-0 trouwens al vernederen? :? Ach dan hebben we in ieder geval de kampioen ook 1x vernederd dit seizoen 8)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-07 19:18
Feyenoord is geen kampioen meer!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
jaapstobbe schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:36:
Feyenoord is geen kampioen meer!
Elk nadeel heeft z’n voordeel :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:31

Vos

AFCA

quote:
Hupske schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:36:
[...]

Waarvoor? Vond Zoet nou niet bepaald de beste.
Heel goed seizoen en had alles tot nu toe gespeeld. En Room nog 0 minuten. Dus dat was vooral de reden lijkt me.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
Als je nu toch eens een jaar terugkijkt. Leuk voetbal, goede resultaten in de EL, selectie die veel beter in elkaar zit dan nu.... Het is echt een wereldprestatie om dat zo te vernaggelen binnen een jaar....

Maareh, PSV supporters gefeliciteerd. Verdiend kampioenschap, niks op af te dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:43
Gefeliciteerd PSV-ers 3 wedstrijden voor het einde al beslist. Dik verdiend!

DOE MEE MET DE TWEAKERS F.C. VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
* Ajax shirtje uit
* NEC shirtje aan

Nou zul je zien dat (jong) Ajax wel z'n best doet in de Jupiler League ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:27
quote:
loekf2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:40:
[...]

Wat een drama....

Directeur die z'n lot aan een trainer verbindt... dus Sar nu ook wieberen ?
Trainer die onverstaanbaar en onbegrijpelijke dingen uitkraamt... moest Keizer nou echt weg ?
Technische directeur die wel winkelt, maar soort mentaal gehandicapte spelers koopt

Gefeliciteerd PSV, dat wel, maar denk dat AZ toch weer hoopt... Ajax in de playoffs, dat zou wat zijn... maar 3e worden ze nog wel.
Kom zeg, dat er nu weer een clown zit wil niet zeggen dat de vorige moest blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
quote:
ephymerous schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:43:
[...]

Kom zeg, dat er nu weer een clown zit wil niet zeggen dat de vorige moest blijven.
Nou, inmiddels verlang ik terug naar Keizer....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
toolkist schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:43:
[...]

Nou, inmiddels verlang ik terug naar Keizer....
Onder keizer was precies dezelfde slappe hap hoor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
quote:
toolkist schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:48:
[...]

Dit is nog wel de overtreffende trap hoor. Keizer had iig nog een soort van idee en kon een beetje uitleggen wat ie wilde ;)
Vanaf november wel inderdaad. Ten Hag leeft bij het credo: Siem erin in de 75e minuut. Mazraoui erin in de 85e minuuut.

@Ankona zit Makkelie niet zo op te hemelen. Die gore lafbek gaat dapper met kaarten strooien om goodwill te krijgen als het allang beslist is. Geeft ook altijd penalties aan kleine clubs in de Kuip als Feyenoord op 5:0 staat. Bij 0:0 poept ie in z’n broek.
Terecht rood voor Siem de Jong, maar Onana die gewoon wat zegt meteen geel geven (Luuk de Jong hele jaar gezien?) in zo’n wedstrijd is kul.

Typhone wijzigde deze reactie 15-04-2018 18:51 (36%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:38

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgend seizoen kan Ten Hag zijn eigen plannen ontvouwen aan het begin van het seizoen. Ik laat mij graag positief verrassen, ik haak niet af op mensen die halverwege in het seizoen een club moeten overnemen.

Maar zoals ik al zei: van harte PSV.
Niet altijd even fraai voetbal, maar doeltreffend en wel winnen.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

Ja, donker rood. Misschien wel erger dan dat van Kramer gisteren aangezien het een bewuste aanslag was ipv een ongecontroleerde reactie.
Kramer gisteren ongecontroleerd? _O-
Het enige ongecontroleerde was dat ie zn noppen net niet in Buttner zn oog kon mikken.

De wel of niet rode kaarten voor Ajax weet ik niet, die heb ik niet gezien. Week of 6 geleden Fox opgezegd na weer een wanvertoning en dat bevalt prima

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:49:
[...]

Ja, donker rood. Misschien wel erger dan dat van Kramer gisteren aangezien het een bewuste aanslag was ipv een ongecontroleerde reactie.
Hahahahaha _o- :D

Oh, dankjewel. Na die deceptie van Ajax kan ik een goede grap wel waarderen. Haha, oh man. Kramer een ongecontroleerde actie. Goeie, hoe kom je er op :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
Zo....kampioen bekend, nu aan de degradanten werken, allen tegen Twente? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
Martinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:58:
Zo....kampioen bekend, nu aan de degradanten werken, allen tegen Twente? :+
Yes. En hard ook!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:57:
[...]

Ik verdedig Kramer niet, enige verschil is dat het bij Kramer een reactie was. Eigenlijk een soort reflex. Bij Kramer zit er een probleem in zijn bovenkamer waardoor hij dit soort domme dingen doet. Het was geen bewuste aanslag zoals bij De Jong wel. Gewoon zonder aanleiding een hele smerige overtreding maken.
Ehm..... Ja. Het zal wel. :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Wat een waardeloze pot voetbal van Ajax. Hoe is het mogelijk dat je zo slap de wedstrijd in gaat, dat je als Ten Hag niet in grijpt wanneer je ziet dat je middenveld er niet aan te pas komt en je verdediging daardoor ook niet? Ziyech en Schöne zijn te veel aanvallende voetballers, verdedigen zijn ze maar zo zo.

Waarom niet voor mijn part met 4-4-2 beginnen? Met voor mijn part Dolberg en Kluivert als meest vooruitgeschoven spelers? En Neres ala valse spits, inschuivend wanneer mogelijk?

Ten Hag moet zich schamen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:57:
Ik verdedig Kramer niet, enige verschil is dat het bij Kramer een reactie was. Eigenlijk een soort reflex
Oooooooh, was dat het. Gelukkig maar _O-

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Ik ga er van uit dat @Leon Zwiers z’n glazen bol naar de glasbak heeft gebracht :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Kampioenen!!! :D

Toen ik vorige maand in de VS was liet Ajax 2x punten liggen en won PSV onder andere van Feyenoord. Nu zijn we op vakantie in Spanje en is de uitslag weer gunstig. * RobbertC overweegt te immigreren :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:34
quote:
Martinusz schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:23:
[...]

En hoe was de stemming toen Willem II - PSV afgelopen was? :o
Hij is vergeten 'ex-' voor vriendin te zetten ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 16:13

JdM

Gas?Gas!

Ik hoop bijna dat er Ajacieden hier in het topic komen die ook in het PSV stadion waren vanavond, misschien dat die kunnen uitleggen wat er leuk is om als je met 3-0 achter staat om brandende fakkels in het vak onder je te gooien :') . Mijn respect voor Ajax is nu compleet tot een nulpunt gedaald, nouja de spelers op het veld probeerden nog wat rust in het uitvak te brengen, maar de supporter die ook de uitwedstrijden bezoekt (althans vandaag) is echt triest met het getoonde gedrag.
Ik zing nooit tegen Ajax (of welke club dan ook), ik zing alleen voor PSV, maar vanavond ben ik door het kinderachtige gedrag van de supporters toch van mijn trots geweken: He-le-maal niets in Amsterdam :w

JdM wijzigde deze reactie 15-04-2018 22:50 (3%)

N54 powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:12
quote:
Hengbers_92 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:27:
[...]
Type trainer als Bosz liever goed spel en geen kampioen dan het gekloot van Ten Hag.
Vergeet niet dat Bosz het pas ook na een half jaar op de rit had en halverwege een seizoen instappen is altijd moeilijk.

Vraag is ook wat Bosz met dit Ajax gedaan had. Ik denk persoonlijk dat het kwakkelen van Dolberg en het vertrek van Traore ook invloed had gehad op het spel onder Bosz. Je hebt het ook bij Feyenoord gezien wat het ontbreken van een goede kapstok met je team doet.

En nee: Huntelaar is geen goede kapstok meer en zeer ongeschikt voor het dynamische spel wat Bosz graag ziet in elk geval. Neres was een tijd heel goed bezig, Kluiver is een talentje maar de vraag is of de aanval van Ajax dan dus beter is dan die van PSV en Feyenoord.
quote:
dutchgio schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:31:
Vorig jaar ook al, de Eredivisie wordt armoedig.
De kampioenschappen van Ajax onder de Boer waren dan nog veel armoediger. Ook dat spel was vaak niet om aan te zien en er werden nog veel minder punten gehaald.
quote:
carpebios schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:24:
[...]
Wie is dan wel geschikt? Wat is er zo anders aan Ajax dan een andere ploeg?
Dat vraag ik me nu ook altijd af. Volgens mij is het idee dat er altijd een speciale "Ajax-trainer" of "Ajax-speler" gehaald moet worden juist een probleem wat Ajax wel eens in de weg zit. Het is hetzelfde als dat gezeur over mentaliteit wat soms in Rotterdam de kop opsteekt. Dan halen we een speler als Bosschaart omdat het hoegenaamd een "echte Feyenoorder" is.

Onzin: goed genoeg is goed genoeg. En te slecht is gewoon te slecht. In het geval van Bosschaart dus :)
quote:
Die van De Jong was duidelijk rood wat mij betreft.

D-e-n wijzigde deze reactie 15-04-2018 22:25 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 20:21
quote:
JdM schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:20:
Ik hoop bijna dat er Ajacieden hier in het topic komen die ook in het PSV stadion waren vanavond, misschien dat die kunnen uitleggen wat er leuk is om als je met 3-0 achter staat om brandende fakkels in het vak onder je te gooien :') . Mijn respect voor Ajax is nu compleet tot een nulpunt gedaald, nouja de spelers op het veld probeerden nog wat rust in het uitvak te brengen, maar de supporter die ook de uitwedstrijden bezoekt (althans vandaag) is echt triest met het getoonde gedrag.
Ik zing nooit tegen Ajax (of welke club dan ook), ik zing alleen voor PSV, maar vanavond ben ik door het kinderachtige gedrag van de supporters toch van mijn trots geweken: He-le-maal niets in Amsterdam :w
Ach ja doorgesnoven en dronken idioten zitten bij elke club helaas. Zelfs in eigen huis hebben ze vanuit het toenmalige 410 wel eens vuurwerk in vak lager gegooid. Blijkbaar blijft het ook moeilijk om te voorkomen dat er vuurwerk het vak mee in genomen wordt. Hopelijk vallen de verwondingen mee van de mensen die geraakt zijn en worden de daders getrakteerd op een stadion verbod.

Names deze Ajax fan gefeliciteerd met jullie kampioenschap en maak er een mooi feestje van. Hopelijk kunnen we volgend jaar beter partij geven voor het kampioenschap.
quote:
Terranova schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:06:
Gaat lekker bij Ajax, bus opgewacht om een woordje met vd Sar te spreken over zijn opstappen en gelijk geeist hebben dat Ziyech nooit meer voor Ajax mag spelen.
Wat een idioten Ziyech was een van de weinige die nog een beetje niveau haalde vandaag. Die gaan we echt nog missen.

ADDG wijzigde deze reactie 15-04-2018 23:12 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Niet slim van Ziyech dan, maar toont wel lef dat hij de busopwachters schijnbaar goed weet te duiden. Stelletje sneue figuren zijn dat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:17

GS88

π raat

Als Feyenoord fan zie ik dit sneue gedrag (even over dat vuurwerk gooien dus) ook wel eens.. het verpest het ook voor de vele fans die er wel "normaal" komen om van een wedstrijd te genieten.

PSV'ers gefeliciteerd, dik met overmacht gewonnen! Als iedereen in dit topic nou ook nog eens volgende week wilt duimen voor mijn cluppie? :P

Rotterdam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tja, Ten Hag nam een failliete boedel over die hij niet zelf heeft gekozen. Hij heeft nu de kans om zijn eigen stempel te drukken, inclusief transfers (als de Ajax hierarchie dat toelaat), en moet dan presteren.

Tweede worden, wat een wanprestatie, niet waar?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:27

Baseman77

We move

Super atmosfeer in het stadion, een heerlijke wedstrijd en een geweldige uitslag _/-\o_
PSV is de meer dan terechte kampioen! *O*

http://oi63.tinypic.com/24uw2dx.jpg

_O-

Baseman77 wijzigde deze reactie 16-04-2018 08:50 (61%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 07:53:
Zo, eens de knuppel in het hoenderhok gooien:

Het is de schuld van Cruijff.

Een goede piloot, is niet een juiste directeur van KLM. Een goede consultant, is niet de juiste directeur voor een IT bedrijf en een goede monteur is niet degene die BMW moet leiden.

De revolutie heeft mensen als Overmars en van der Sar gebracht (en Bergkamp, Jonk, Winter, etc). Allemaal mensen die geweldige voetballers waren. Van der Sar en Bergkamp zijn mijn helden, ook als Feyenoorder. Maar als bestuurder.....

Alles wat we nu zien is een resultaat van de mensen die Cruijff heeft aangesteld (indirect meestal). De Verlosser heeft het alleen maar slechter gemaakt. Een goede voetballer, is geen goede bestuurder blijkt.

EDIT:

Zelfs Edgar Davids werd door Johan in de RVC gezet. Die man kan zijn eigen auto niet vinden op het garagepad.
Deels mee eens... maar er wordt vergeten dat voor de zogenaamde revolutie het ook geen hosanna was. De echte teloorgang van de club Ajax kwam met de beursgang. Daardoor zijn belangen anders dan die van het voetbal boven komen drijven en hebben die belangen de overhand gekregen. Ajax is een bedrijf geworden waarbij er geen sprake meer is van een gezonde piramide, die bij een voetbalclub op z'n kop dient te zijn; slechts een kleine staf met het grootste en breedste belang bovenaan, het voetbal. Deze is op dit moment door de omvang wel het breedst maar staat helaas onderaan die piramide. Bovenin staan tegenwoordig de staffuncties en allerlei commissariaten. Te veel machtsspelletjes en, vanwege het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, een veel te grote overhead.

Net als bij het eerste elftal, waar er een mix tussen jeugd en ervaring zou moeten zijn, zou er in de belangrijkste laag van de organisatie een mix moeten zijn tussen oud-voetballers en mensen met verstand van besturen, financiën, commercie en people management. Deze cruciale functies worden nu bezet door oud-voetballers die daar niet voor opgeleid zijn en het van nature niet in zich hebben. Puur door het verleden zijn zij in die rol gedrukt, al dan niet door zichzelf.

De oud-voetballers moeten het uithangbord zijn van de club maar niet het gehele dagelijks bestuur. Een oud-voetballer hoeft geen technisch directeur te zijn als je goede scouts en trainers hebt. De functie van commercieel directeur moet niet enkel door een oud-voetballer worden bekleed, maar minimaal door twee personen waarvan de één daadwerkelijk verstand heeft van zaken en de ander vanwege zijn verleden partijen bij elkaar brengt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:01
Waar ik me vooral elke keer weer over blijf verbazen, is de lamlendige instelling die de spelers van Ajax zo vaak lijken te hebben. Vinden ze het niet leuk om te voetballen ofzo? Misschien een keer een andere sport overwegen dan maar?
Dit is ook gewoon de taak van zowel een (prof)speler als de technische staf om die spelers te motiveren.. En dat blijkt bij Ajax vaak erg lastig blijkbaar..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-07 15:59
quote:
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:59:
[...]

Oprechte vraag: Welke coach bij een van de traditionele top-3 die halverwege het seizoen instapt, het in de 2de seizoenshelft wel het tij doen keren?

Volgens mij zijn het er niet veel. Misschien moet je ook gewoon als coach zeggen: Bel maar na de competitie.
De Boer in zijn eerste seizoen bij Ajax :P

Maar inderdaad, 9 van de 10 keer gaat het mis. Heb ook oprecht het idee dat ze beter Keizer hadden kunnen laten zitten. Het is alleen maar slechter geworden onder Ten Hag (voor zover dat mogelijk was :/ )

Blauwschaap wijzigde deze reactie 16-04-2018 09:08 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Blauwschaap schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:07:
Heb ook oprecht het idee dat ze beter Keizer hadden kunnen laten zitten. Het is alleen maar slechter geworden onder Ten Hag (voor zover dat mogelijk was :/ )
Mwoh... in 4 maanden tijd uit drie toernooien worden geknikkerd en in de competitie liep het ook alles behalve goed. En het belangrijkste, er was te weinig progressie. Natuurlijk was de voorbereiding alles behalve optimaal, maar Keizer was vanaf dag één al te licht en is enkel en alleen hoofdtrainer geworden vanwege persoonlijke belangen van Bergkamp en van der Sar. Zelfs Keizer zelf wist dat en wilde eigenlijk geen hoofdtrainer worden maar assistent naast een ervaren hoofdtrainer. Dat zegt alles volgens mij.

En dat het onder Ten Hag niet veel beter gaat is mede doordat die neerwaartse spiraal moeilijk om te buigen is halverwege het seizoen. Persoonlijk valt ten Hag mij ook tegen maar hem er nu op afrekenen zou niet eerlijk zijn. Een echt oordeel over hem vel ik pas halverwege seizoen 2018/19, dan heeft hij wel de tijd gekregen die nodig is. Lijkt mij namelijk erg stug dat hij het trainersvak plots is verleerd. Wat ik dan niet wil is dat ten Hag zeggenschap krijgt over aanstaande transfers, want dan komt er B-garnituur in de vorm van Labyad en dergelijke.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:20
Ja, want Advocaat maakt het effe in orde omdat hij paar keer bij de training komt kijken en een bakkie doet met Gio. 8)7

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Nu de troostprijs van het seizoen vergeven is, maken we ons op voor het echte werk inderdaad:

Poll: Wie wint de beker
Feyenoord
AZ
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400383&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik zat gisteren nog te vertellen dat ik zondag mooie plekken heb, op uitnodiging van een klant :) Vriend uitgenodigd, dat zou een fijne middag worden.

Tot mijn vrouw mij er fijntjes aan herinnerde dat we zaterdag voor 2 weken naar Portugal op vakantie gaan :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Martinusz
Heb eigenwijs voor AZ gekozen, gewoon puur omdat mijn Feyenoord collega's vandaag vervelend doen :/

Acties:
  • +10Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Voor AZ gekozen, want AZ heeft enkel moeite met toppers. O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:40:
Heb eigenwijs voor AZ gekozen, gewoon puur omdat mijn Feyenoord collega's vandaag vervelend doen :/
Die kun je zo de mond snoeren. Nog 17 jaartjes wachten dan mogen zij weer feesten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:56:
https://www.voetbalprimeu...-van-spelersbus-ajax.html

Schijnbaar heeft ziyech een 'zwiep' gekregen van een support en heeft ziyech alle verwijzingen naar Ajax van z'n instagram gehaald.. Zou wel echt schandalig zijn als Ziyech echt is geslagen.
Da's niet goed maar de heer wil toch weg. Zelfreflectie ook niet echt z'n sterkste punt dus twee wegen gaan elkaar scheiden. Hopelijk staat de heren een warm welkom te wachten in de Arena a.s. donderdag. Al die grootspraak vooraf maar als een stel makke lammeren voetballen slaat nergens op.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Snap die haat ook niet zo richting hem gisteren. Hij had een paar waanzinnige passes, die voorin verprutst werden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aicaramba
quote:
Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:01:
[...]

Da's niet goed maar de heer wil toch weg. Zelfreflectie ook niet echt z'n sterkste punt dus twee wegen gaan elkaar scheiden. Hopelijk staat de heren een warm welkom te wachten in de Arena a.s. donderdag. Al die grootspraak vooraf maar als een stel makke lammeren voetballen slaat nergens op.
Dus omdat hij weg wil bij ajax is het niet zo erg om fysiek geweld te gebruiken? Sorry, maar dat mag never nooit gebeuren.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:18
quote:
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
Snap die haat ook niet zo richting hem gisteren. Hij had een paar waanzinnige passes, die voorin verprutst werden.
Sowieso snap ik het Ajax publiek niet. Klaassen en Siem de jong worden op handen gedragen. Ziyech wordt uitgefloten. Zonder denigrerend te zijn: de eerste 2 zijn meer 'Feyenoordvoetballers' (harde werkers) en Ziyech een Ajaxvoetballer (nonchalant, tikje arrogant).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Ik vind beide kampen irritant bezig eigenlijk, die zogenaamde supporters, maar vind Ziyech ook al een tijdje mateloos irriterend gedragen.
Om zijn voetbalkwaliteiten jammer dat hij gaat, maar voor de rust wellicht beter.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Alleen achterlijke debielen gaan een spelersbus opwachten... normale supporters doen dat niet. Die sukkels hadden beter de beelden van de wedstrijd kunnen gaan terugkijken. Dan hadden ze gezien dat de grootste kansen die Ajax in de eerste helft kreeg voortkwamen uit sublieme passes over 50 meter door, jawel; Ziyech. Die knakkers die roepen dat Ziyech moet oprotten zijn niet goed bij hun hoofd, het is de beste speler van Ajax. Dat hij dit seizoen minder speelt is hoofdzakelijk te wijten aan het gebrek aan goede ploeggenoten waardoor hij te vaak het in zijn eentje moet opknappen en daar is het de speler niet naar, dan lijdt hij balverlies en zit hij niet in de wedstrijd. Of denken die sukkels werkelijk dat een speler als Ziyech het niveau van vorig seizoen is kwijt geraakt?

En ja, van der Sar mag zijn conclusies gaan trekken, dat had hij al moeten doen na het ontslag van Keizer en Bergkamp. Zijn positie was al langer onhoudbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
[...]

Dus omdat hij weg wil bij ajax is het niet zo erg om fysiek geweld te gebruiken? Sorry, maar dat mag never nooit gebeuren.
quote:
Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:01:
[...]

Da's niet goed maar de heer wil toch weg.
Na de maar volgt iets over de toekomst. Ik zeg nergens dat fysiek geweld goed is.
@Han
Niet helemaal eens. Record aantal keren balverlies kan nooit goed zijn. Dat waren niet de zaken waar hij bij FC Twente door opviel in elk geval.

Typhone wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:08 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:22
quote:
Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
Alleen achterlijke debielen gaan een spelersbus opwachten... normale supporters doen dat niet. Die sukkels hadden beter de beelden van de wedstrijd kunnen gaan terugkijken. Dan hadden ze gezien dat de grootste kansen die Ajax in de eerste helft kreeg voortkwamen uit sublieme passes over 50 meter door, jawel; Ziyech. Die knakkers die roepen dat Ziyech moet oprotten zijn niet goed bij hun hoofd, het is de beste speler van Ajax. Dat hij dit seizoen minder speelt is hoofdzakelijk te wijten aan goede ploeggenoten waardoor hij te vaak het in zijn eentje moet opknappen en daar is het de speler niet naar, dan lijdt hij balverlies en zit hij niet in de wedstrijd. Of denken die sukkels werkelijk dat een speler als Ziyech het niveau van vorig seizoen is kwijt geraakt?

En ja, van der Sar mag zijn conclusies gaan trekken, dat had hij al moeten doen na het ontslag van Keizer en Bergkamp. Zijn positie was al langer onhoudbaar.
Tja, als ik heel eerlijk ben zou ik Ziyech het lieft ook nooit meer in een Ajax shirt willen zien na z'n eerdere gedrag al richting de supporters, heeft helemaal niets met z'n spel te maken, maar echt puur met zijn gedrag.

Ik zou Ziyech nooit een duw gaan geven, dat gaat echt veel te ver, maar als de berichten die gister ook veel voorbij kwamen dat Ziyech de fans nog eens extra aan het uitdagen was dan snap ik die eis echt wel.

Hij geeft in de week voor een hele belangrijke wedstrijd aan dat hij wel klaar is bij Ajax om dan vervolgens na een vernedering ook nog eens te doen alsof het je helemaal niets boeit en dat de supporters die bij de bus stonden zich aanstelden(Mits die berichten wel kloppen natuurlijk).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Typhone schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
@Han
Niet helemaal eens. Record aantal keren balverlies kan nooit goed zijn. Dat waren niet de zaken waar hij bij FC Twente door opviel in elk geval.
Zijn tijd bij Twente kan en mag je sowieso niet vergelijken. Maak dan een eerlijke vergelijking; die tussen vorig seizoen en het huidige. Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten. Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar. En dat korte passes mislukken heeft ook te maken met te statische medespelers. Ziyech legt dynamiek in het spel, geeft passes in de loop, wil één-twee'tjes aan gaan. Maar spelers als bijvoorbeeld Donny van der Beek en Huntelaar, die zijn dramatisch slecht in het aannemen, kaatsen en vrijlopen. Ga er maar eens op letten, daar springen de tranen van in je ogen. Vorig seizoen kon Ziyech wel zo spelen, met een Klaassen in zijn buurt. Daarmee kon hij wel kaatsen, het dynamische spel spelen. Nee, het ligt echt niet aan Ziyech maar aan het te beperkte materiaal om hem heen.

Ik kan serieus veel mensen aanraden om eens anders naar een wedstrijd te kijken. Voor de buis is dat wellicht wat lastiger, maar in het stadion prima te doen. Volg in plaats van de bal eens enkele spelers die naast Ziyech een belangrijke rol vervullen in de wedstrijd, zoals een Huntelaar of een van de Beek. Dan zie je pas waar het mis gaat. Het gaat niet mis aan de bal maar juist zonder bal. Te weinig beweging, te weinig afspeelmogelijkheden, geen kaatsopties, etc.

Han wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:17 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zonder poetser/stofzuiger naast hem kan hij niet renderen, daar is hij te lui en/of te arrogant voor.

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:17 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:18
quote:
Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:14:
[...]

Zijn tijd bij Twente kan en mag je sowieso niet vergelijken. Maak dan een eerlijke vergelijking; die tussen vorig seizoen en het huidige. Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten. Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar. En dat korte passes mislukken heeft ook te maken met te statische medespelers. Ziyech legt dynamiek in het spel, geeft passes in de loop, wil één-twee'tjes aan gaan. Maar spelers als bijvoorbeeld Donny van der Beek en Huntelaar, die zijn dramatisch slecht in het aannemen, kaatsen en vrijlopen. Ga er maar eens op letten, daar springen de tranen van in je ogen. Vorig seizoen kon Ziyech wel zo spelen, met een Klaassen in zijn buurt. Daarmee kon hij wel kaatsen, het dynamische spel spelen. Nee, het ligt echt niet aan Ziyech maar aan het te beperkte materiaal om hem heen.

Ik kan serieus veel mensen aanraden om eens anders naar een wedstrijd te kijken. Voor de buis is dat wellicht wat lastiger, maar in het stadion prima te doen. Volg in plaats van de bal eens enkele spelers die naast Ziyech een belangrijke rol vervullen in de wedstrijd, zoals een Huntelaar of een van de Beek. Dan zie je pas waar het mis gaat. Het gaat niet mis aan de bal maar juist zonder bal. Te weinig beweging, te weinig afspeelmogelijkheden, geen kaatsopties, etc.
van de Beek is een veel betere voetballer dan Klaassen. Bovendien is er op de vleugels meer diepgang, dus dat zou juist in zijn voordeel moeten zijn.

Ziyech heeft gewoon een aardig seizoen gehad. Helaas enkele uitschieters naar beneden, maar die had hij vorig seizoen ook. Door de resultaten lijkt het nu allemaal 10x zo slecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Ik vind Ziyech niet gegroeid sinds FCT. Door verschillende medespelers en opstellingen komt er uit wat er in zit. Ik zei al direct dat Ajax hem moet kopen en werd een beetje (uitgelachen). Ik denk dat het tijd is dat hij Ajax verlaat, zeker na alles wat hij overzich heen heeft gekregen (ook zelf beetje de schuld van). Tegenwoordig gedragen spelers zich zo, zoals ze op sociale media zijn en alles wat daarbij komt

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
Alleen achterlijke debielen gaan een spelersbus opwachten... normale supporters doen dat niet. Die sukkels hadden beter de beelden van de wedstrijd kunnen gaan terugkijken. Dan hadden ze gezien dat de grootste kansen die Ajax in de eerste helft kreeg voortkwamen uit sublieme passes over 50 meter door, jawel; Ziyech. Die knakkers die roepen dat Ziyech moet oprotten zijn niet goed bij hun hoofd, het is de beste speler van Ajax. Dat hij dit seizoen minder speelt is hoofdzakelijk te wijten aan het gebrek aan goede ploeggenoten waardoor hij te vaak het in zijn eentje moet opknappen en daar is het de speler niet naar, dan lijdt hij balverlies en zit hij niet in de wedstrijd. Of denken die sukkels werkelijk dat een speler als Ziyech het niveau van vorig seizoen is kwijt geraakt?
Helemaal mee eens..
Het is opvallend dat Ajax sinds Ten Hag meer moeite heeft met scoren dan onder Keizer. De drie voorwaartsen zijn sinds de winterstop ronduit zwak en veel goals moeten van andere spelers komen (Van de Beek en de verdedigers). Huntelaar krijgt nauwelijks een fatsoenlijke bal van de zijkant en als hij hem krijgt, dan mist hij on-Huntelaars. Kluivert heeft nog af en toe een goede helft, maar soms zie je hem niet (deed hij gisteren mee?) en Neres is het sinds de winterstop helemaal kwijt. Dan krijg je zulk gepruts. Ziyech nam in mijn ogen in de winter wel erg veel risico met zijn passing, maar sinds het fluitconcertje is hij wel weer beter gaan spelen en gisteren was hij gewoon de beste speler van Ajax.

Mensen die de bus op gaan wachten. Hoe sneu. Dat zijn diezelfde supporters die roepen dat geen speler groter is dan Ajax, maar ondertussen vinden ze zichzelf wel oh zo belangrijk. Flikker toch op.

Dat gaat leuk worden volgend jaar... Ziyech weg, Onana weg, De Ligt denk ik ook weg... en weer van voor af aan beginnen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
quote:
Terranova schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:13:
[...]

Tja, als ik heel eerlijk ben zou ik Ziyech het lieft ook nooit meer in een Ajax shirt willen zien na z'n eerdere gedrag al richting de supporters, heeft helemaal niets met z'n spel te maken, maar echt puur met zijn gedrag.

Ik zou Ziyech nooit een duw gaan geven, dat gaat echt veel te ver, maar als de berichten die gister ook veel voorbij kwamen dat Ziyech de fans nog eens extra aan het uitdagen was dan snap ik die eis echt wel.

Hij geeft in de week voor een hele belangrijke wedstrijd aan dat hij wel klaar is bij Ajax om dan vervolgens na een vernedering ook nog eens te doen alsof het je helemaal niets boeit en dat de supporters die bij de bus stonden zich aanstelden(Mits die berichten wel kloppen natuurlijk).
Juist dat. Elke speler met zo'n instelling wordt in Amsterdam uitgekotst. Er zijn heel wat mindere goden die altijd 100% gaven en nooit door het publiek afgevallen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
JdM schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:20:
Helemaal eens. Echter ook een stukje boter op het hoofd, vorig jaar deden de PSV 'supporters' ook idioot: https://nos.nl/video/2169...-af-tijdens-psv-ajax.html

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:14:
Vaak wordt het balverlies van Ziyech veroorzaakt door het gebrek aan fatsoenlijke afspeelpunten.
Onzin, hier is Ziyech helemaal zelf verantwoordelijk voor.
Wat je zelf overigens ook al aangeeft in dezelfde post: "Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar."

Ziyech is van mening dat een pass altijd vooruit en liefst beslissend moet zijn, waardoor er veel meer risico in ligt en hij daardoor dus ook veel meer balverlies lijdt. Dat heeft niets met zijn medespelers te maken, het is ook een vreemde mening aangezien zelfs (of juist) de wereldtoppers weten dat je soms moet kiezen voor zekerheid.

Ziyech en Neres waren veruit de gevaarlijkste spelers van Ajax gisteren, maar bij balverlies was Ziyech nergens te bekennen. En notabene Hendrix liet gisteren ook enkele geweldige passes over 40 meter zien, alleen rolde hij hiernaast ook zo ongeveer het hele Ajax middenveld op en ging hij voorop in de strijd _/-\o_
Er wordt in een gehele wedstrijd meer gevraagd dan enkele goede individuele acties (met matig vervolg dan weer) en enkele weergaloze passes...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
P.O. Box schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:22:
[...]
Dat gaat leuk worden volgend jaar... Ziyech weg, Onana weg, De Ligt denk ik ook weg... en weer van voor af aan beginnen....
Voor Onana en de Ligt is al vervanging, van Leer is een uitstekende keeper die je prima kan doorschuiven. Voor de Ligt heb je Schuurs die komend seizoen aansluit.
quote:
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:26:
[...]

Onzin, hier is Ziyech helemaal zelf verantwoordelijk voor.
Wat je zelf overigens ook al aangeeft in dezelfde post: "Natuurlijk kan je achteruit voetballen maar daar is Ziyech de speler niet naar."

Ziyech is van mening dat een pass altijd vooruit en liefst beslissend moet zijn, waardoor er veel meer risico in ligt en hij daardoor dus ook veel meer balverlies lijdt. Dat heeft niets met zijn medespelers te maken, het is ook een vreemde mening aangezien zelfs (of juist) de wereldtoppers weten dat je soms moet kiezen voor zekerheid.

Ziyech en Neres waren veruit de gevaarlijkste spelers van Ajax gisteren, maar bij balverlies was Ziyech nergens te bekennen. En notabene Hendrix liet gisteren ook enkele geweldige passes over 40 meter zien, alleen rolde hij hiernaast ook zo ongeveer het hele Ajax middenveld op en ging hij voorop in de strijd _/-\o_
Er wordt in een gehele wedstrijd meer gevraagd dan enkele goede individuele acties (met matig vervolg dan weer) en enkele weergaloze passes...
Viel mij gisteren ook op Hendrix verstuurde ook 2 of 3 ballen over de hele precies in de voeten of de stropdas. Overigens is het versturen van die ballen niet eens zo'n uitdaging, meer dat je medespelers erop rekenen en die bal goed aannemen :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Han schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:29:
Maar van de Beek een betere voetballer noemen dan Klaassen gaat er bij mij niet in. Wellicht in potentie, maar zeker niet op basis van het huidige spel in de invulling van zijn rol.
Van de Beek is bezig met zijn eerste volledige seizoen in de Eredivisie en heeft inmiddels al 10 goals en 4 assists achter zijn naam. Dat is gewoon meer dan prima, zoals Van den Beek zijn spel dat ook is.
Hij is dan ook de enige middenvelder bij Ajax die wekelijks een voldoende scoort en altijd zijn taken uitvoert, erg knap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:49:
Verwachten jullie een leegloop? (Zoet, Arias?, van Ginkel?, Lozano houdbaar?, Bergwijn?, Luuk nog keer buitenland?)
Ja ik verwacht een leegloop, mede als gevolg van enkele uitblijvende transfers dit seizoen.

Zoet wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (Room is prima, maar niet van hetzelfde niveau).
Arias wil en mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (als concurrent voor Brenet).
Van Ginkel wordt gehuurd en vertrekt dus sowieso --> daarvoor zal een vervanger moeten komen (met Erick Gutierrez als droomaankoop of Van Ginkel zelf maar dan zal hij gekocht moeten worden).
Lozano is alleen houdbaar als hij tegenvalt op het WK, speelt hij een goed WK dan gaat hij weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.
Bergwijn zal blijven.
Luuk wil en mag weg --> daarvoor is de vervanger eigenlijk al gehaald met Romero (mocht Luuk blijven dan is dat ook prima, al zal Lammers dan wel verhuurd moeten worden).
Brenet kon weg dit seizoen, Sevilla bood 5 miljoen -> voor dat bedrag meteen verkopen en dan een vervanger halen, anders behouden.
Isimat mag weg --> daarvoor zal een vervanger moeten komen, die met Obispo mag concurreren.
Pereiro mag weg --> daarvoor hoeft geen vervanger gehaald te worden, gezien de overvloed aan aanvallende grote talenten bij PSV.

Verder moeten er sowieso 2 linksbacks aangetrokken worden, waarvan 1 hele goede.
Een extra middenvelder met passend vermogen is ook geen overbodige luxe, of Cocu moet Pereiro daarvoor blijven gebruiken (en Pereiro moet dan blijven natuurlijk).
quote:
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:18:
Edit: Ben wel benieuwd of Cocu blijft. Waar ik in het verleden toch wel regelmatig kritiek heb gehad op de slappe houding van alles en iedereen vind ik het sinds september een verademing (over het algemeen). Een ploeg die voor elkaar strijdt en alles geeft vind ik het belangrijkste en dat heeft Cocu er wel in gekregen. Ben benieuwd of hij dat nog een jaar voor elkaar kan krijgen.
Hij heeft het slechts 1 jaar niet voor elkaar gekregen, vreemde opmerking dus van je.
En Cocu zal (godzijdank) alleen vertrekken als er echt een buitenkans komt, wat een grote club betekent.

PS: Al die kneuzerige PSV'ers die dit seizoen #cocuout hebben gebruikt, moeten zich heel lang in een donker hoekje gaan schamen. Cocu verdient een standbeeld na dit kampioenschap _/-\o_

Baseman77 wijzigde deze reactie 16-04-2018 11:58 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:12

St@m

@ Your Service

quote:
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:55:
[...]

Hij heeft het slechts 1 jaar niet voor elkaar gekregen, vreemde opmerking dus van je.
En Cocu zal (godzijdank) alleen vertrekken als er echt een buitenkans komt, wat een grote club betekent.

PS: Al die kneuzerige PSV'ers die dit seizoen #cocuout hebben gebruikt, moeten zich heel lang in een donker hoekje gaan schamen. Cocu verdient een standbeeld na dit kampioenschap _/-\o_
Nou.. Ik weet het kampioenschap in 2016 nog wel hoor ;) Het is dat Ajax verliest van De Graafschap, dat seizoen was het echt niet heel goed.

Ik weet natuurlijk ook alle wedstrijden onder Cocu niet meer uit m'n hoofd. Maar hij zit er sinds seizoen
2013/2014: Toen werd PSV 4e, met de hakken over de sloot gekwalificeerd voor Europees voetbal.
2014/2015: Fluitend kampioen, was een goed seizoen.
2015/2016: Standaard wissel van Cocu bij een voorsprong: Aanvaller eraf, verdediger erin. Met mazzel kampioen geworden uiteindelijk. Over het algemeen slappe hap op het veld.
2016/2017: Niet geleerd van het jaar ervoor, standaard wisselen en niet meegedaan om het kampioenschap. Het hele jaar slappe hap op het veld.
2017/2018: Dramatisch begin met de uitschakeling in de EL. Wederom een apatisch PSV op het veld. En toen zag hij ineens het licht, liet de standaard opstelling met een Pereiro op rechtsbuiten los en het ging lopen.

Dus ja, Cocu heeft het dit seizoen heel erg goed gedaan en heeft een hecht team gefabriceerd. Maar de jaren ervoor waren echt niet om over naar huis te schrijven.

St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016"
Even een voorbeeldje.. Zo zijn er vast nog wel meer posts van mij te vinden over Cocu in de afgelopen jaren :P

St@m wijzigde deze reactie 16-04-2018 12:26 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20:01
quote:
aicaramba schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:29:
Ik vind overigens dat de Ligt zich er goed uitlaat in de media. Geen arrogantie, netjes, kritisch, redelijk. Het zou voor Ajax goed zijn als ze hem nog een paar jaar kunnen behouden.
En gewoon eerste aanvoerder maken in plaats van Veltman met z'n praatjes zonder daden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 16:13

JdM

Gas?Gas!

Kan er hier niet een beetje rustiger gediscussieerd worden?? Ik heb nog een beetje hoofdpijn en nadorst van gisteren :+
En morgen waarschijnlijk weer :D

N54 powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:24:
Nou.. Ik weet het kampioenschap in 2016 nog wel hoor ;) Het is dat Ajax verliest van De Graafschap, dat seizoen was het echt niet heel goed.
Niet heel goed???
PSV werd kampioen met 84 punten, dat is maar 4 punten minder dan het seizoen ervoor toen een puntenrecord werd gehaald. Ajax werd 2e met 82 punten, een aantal waarmee ze vaker wel dan niet kampioen zouden zijn geworden. En sowieso met 6 tot 11 (!) punten meer dan in de seizoenen onder Frank de Boer, waarmee 4 kampioenschappen op rij gehaald werden.

Als je je alleen richt op die allerlaatste wedstrijd en dat dan ook nog geluk noemt, dan snap je het in mijn ogen gewoon echt niet.
quote:
2013/2014: Toen werd PSV 4e, met de hakken over de sloot gekwalificeerd voor Europees voetbal.
Met het jongste team ooit. Hij begon geweldig, kreeg daarna te maken met het veel te jonge leeftijdsgemiddelde van de spelersgroep, zakte ver weg, maar presteerde ijzersterk na de winterstop.
quote:
2014/2015: Fluitend kampioen, was een goed seizoen.
Relatief makkelijk kampioen worden, overwinteren in de CL en (zelfs met de CL) een puntenrecord neerzetten. Dat noem jij slechts een goed seizoen? Hoe hoog leg jij in hemelsnaam de lat?
quote:
2015/2016: Standaard wissel van Cocu bij een voorsprong: Aanvaller eraf, verdediger erin. Met mazzel kampioen geworden uiteindelijk. Over het algemeen slappe hap op het veld.
Mede door die standaard wissels wordt PSV kampioen, mede door de constante uitspraken en het constant uitdragen van het geloof op het kampioenschap van Cocu wordt PSV kampioen, mede door een wederom ijzersterke serie na de winterstop wordt PSV kampioen, mede door constant de druk op Ajax te houden wordt PSV kampioen, ook hier was Cocu weer ontzettend belangrijk. Met "over het algemeen slappe hap" wordt een club geen kampioen, laat staan met 84 punten. En fuck mazzel, dat is voor mensen die niet weten hoe topsport werkt en een zwak excuus zoeken. Zo kan ik ook roepen dat Ajax mazzel had toen ze een onterechte strafschop kregen tegen Utrecht en daardoor de koppositie behielden. Dat werkt namelijk 2 kanten op, hoor ik je echter niet over.
quote:
2016/2017: Niet geleerd van het jaar ervoor, standaard wisselen en niet meegedaan om het kampioenschap. Het hele jaar slappe hap op het veld.
We zijn het zowaar een keer eens.
quote:
2017/2018: Dramatisch begin met de uitschakeling in de EL. Wederom een apatisch PSV op het veld. En toen zag hij ineens het licht, liet de standaard opstelling met een Pereiro op rechtsbuiten los en het ging lopen.
Je bedoelt dat Cocu weer een uitstekende tactische aanpassing deed, zoals wel vaker in de voorgaande seizoenen. Iedereen ging uit van een strijd om het kampioenschap tussen Ajax en Feyenoord, niemand hield rekening met PSV. De realiteit is dat PSV al 3 wedstrijden voor het einde kampioen is, dat het puntenrecord zelfs verbeterd kan worden en dat werkelijk iedereen het team en de eenheid looft, mag jij 1x raden wie daar hoofdverantwoordelijk voor is.

Echt, ik begrijp werkelijk niets van PSV'ers die de onder Cocu behaalde kampioenschappen naar beneden praten en vooral negatief naar het recente verleden kijken 8)7
De lat die je dan hanteert is te onzinnig voor woorden.

Cocu is 3x kampioen geworden in 5 jaar tijd, heeft heel veel en allerlei verschillende positieve records gebroken, heeft aangetoond tactisch de beste te zijn in de Eredivisie en zichzelf ieder jaar weer te verbeteren als coach, er is volgens mij geen speler te vinden die negatief is over hem, de latino's zijn erg belangrijk geweest voor de prestaties en die lopen allemaal weg met Cocu, en Cocu liet zien dat er nog wel degelijk overwintert kan worden in de CL.
Ik ben in ieder geval heel blij en heel trots dat hij onze coach is en ik hoop dat hij dat nog lang blijft!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
offtopic:
over welk puntenrecord gaat het steeds? Van PSV zelf? Las het gisteren ook al, maar 89 punten is geen algemeen eredivisie record in ieder geval :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Nu online
quote:
Baseman77 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:28:
heel lang verhaal hoe briljant cocu is
Waarom is er nog nooit serieuze interesse geweest van de buitenlandse (sub)topteams, als Cocu zo'n briljante coach is? Of waarom werd hij nooit genoemd voor Oranje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:33:
offtopic:
over welk puntenrecord gaat het steeds? Van PSV zelf? Las het gisteren ook al, maar 89 punten is geen algemeen eredivisie record in ieder geval :)
Yep, van PSV zelf.
Dat heeft Cocu op 88 gezet en zou nu dus verbroken kunnen worden (al verwacht ik dit niet).
quote:
St@m schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:45:
Hij heeft geleerd van de vorige jaren waar hij vorige jaren alleen maar defensief dacht en na minuut 70 verdedigend ging wisselen en we daardoor heel vaak tegen een gelijkmaker in de laatste minuten (of zelfs verlies) zijn aangelopen
Euhm, jaren? Welke dan?
Volgens mij blijf jij nogal hangen in vorig seizoen, wat werkelijk zaaddodend saai en flink tegenvallend was.
Maar met "heel vaak" een gelijkmaker in de laatste minuten word je echt geen kampioen. Al helemaal niet met 88 en 84 punten.
quote:
Ik heb me de afgelopen jaren heel vaak geërgerd aan het spel, de wil om te winnen ontbrak vaak imo. Blijkbaar heb jij de afgelopen jaren constant een gretig PSV gezien. Ik niet. Dat kan.
Ik val nu in herhaling, maar welke jaren dan? En wederom blijf je hangen in vorig seizoen.
Hoe kun je bijv. niet gretig zijn en het kampioenschap binnen halen in 2015/2016 terwijl je het hele seizoen achter Ajax staat en de slotdag de uiteindelijke beslissing brengt???
quote:
OPSLAGHOND schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:46:
Dat is wat mij betreft hetzelfde als een persoonlijk record op de Olympische spelen, als je er niet mee op het podium komt kun je er beter over zwijgen.
PSV is beide seizoenen kampioen geworden en is dat nu weer, dus wat je nu eigenlijk zeggen?

Baseman77 wijzigde deze reactie 16-04-2018 13:58 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:20
Ja, de verzonnen quote is al grappig, maar dat Jack van Gelder er vervolgens nog serieus op in gaat maakt het nog leuker. Net zo leuk als op Facebook de reacties op artikelen van de Speld bekijken ofzo :p

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:
ph4ge schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:51:
Kramer ontvangt een schikkingsvoorstel van 7 wedstrijden. Ondanks dat het een belachelijke actie is is dat wel vrij fors.
Vind je ? :?
Hij trapt iemand bewust tegen het hoofd met 2 voeten :?

https://www.bndestem.nl/o...-in-voetballand~aefe39b0/
Hansie Hansie had ook een mooie schorsing destijds :P

Martinusz wijzigde deze reactie 16-04-2018 14:58 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
7 wedstrijden. Dat is precies de rest van de competitie + nacompetitie. Een op maat gemaakte straf lijkt het wel? Dat zou niet handig zijn in de eventuele beroepsprocedure.

Hadden er wat mij betreft overigens 10 mogen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:51

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
PWM schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:14:
7 wedstrijden. Dat is precies de rest van de competitie + nacompetitie. Een op maat gemaakte straf lijkt het wel? Dat zou niet handig zijn in de eventuele beroepsprocedure.

Hadden er wat mij betreft overigens 10 mogen zijn.
Nee hoor, Suarez kreeg ook 7 wedstrijden voor zijn beet bij Bakkal. En volgens de link die gepost werd hierboven door Martinusz, zijn er wel meer met 7 wedstrijden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:33
Wat mij bijstaat was er bij Suarez ook sprake van een nog openstaande voorwaardelijke schorsing waardoor die op 7 kwam.

(Kramer bashen is altijd wel populair. Persoonlijk vind ik die actie recent van Bilal tegen Vitesse veel ernstiger. Of die van De Jong en Neres gisteren. Dat zijn acties uit het niets puur op de man. Maar ja, Kramer is al uitgeroepen tot nationale volksidioot. Die mag aan de hoogste boom en daar moet iedereen het mee eens zijn.)

Ankona wijzigde deze reactie 16-04-2018 15:31 (58%)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:24
quote:
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:27:
Wat mij bijstaat was er bij Suarez ook sprake van een nog openstaande voorwaardelijke schorsing waardoor die op 7 kwam.

(Kramer bashen is altijd wel populair. Persoonlijk vind ik die actie recent van Bilal tegen Vitesse veel ernstiger. Of die van De Jong en Neres gisteren. Dat zijn acties uit het niets puur op de man. Maar ja, Kramer is al uitgeroepen tot nationale volksidioot. Die mag aan de hoogste boom en daar moet iedereen het mee eens zijn.)
Volgens mij was dit precies wat Kramer ook deed.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
Curva schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:47:
[...]

Volgens mij was dit precies wat Kramer ook deed.
Met dat verschil dat het bij Kramer een reactie was op een elleboogstoot. Tenminste, zo heeft Kramer het zelf ervaren, kortom, er was al min of meer een gevecht gaande. Niet dat dat hem vrijpleit, maar het is wel een relevante context.

Blijft een idiote actie en zonder twijfel rood en een schorsing waard. Maar voor 7 wedstrijden moet je wel heel ver buiten het boekje gaan. Maar ach, het is maar Kramer en het is maar Sparta. Dan durft de aanklager het wel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Even niet vergeten dat Kramer een recidivist is met een dik dossier van eerdere incidenten...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
gambieter schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:52:
Even niet vergeten dat Kramer een recidivist is met een dik dossier van eerdere incidenten...
Is dat wel zo of is dat jouw perceptie? Als ik er even op zoek kom ik op een schorsing van 3 wedstrijden na een rode kaart en dat was in 2013.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:52:
[...]

Met dat verschil dat het bij Kramer een reactie was op een elleboogstoot. Tenminste, zo heeft Kramer het zelf ervaren, kortom, er was al min of meer een gevecht gaande. Niet dat dat hem vrijpleit, maar het is wel een relevante context.

Blijft een idiote actie en zonder twijfel rood en een schorsing waard. Maar voor 7 wedstrijden moet je wel heel ver buiten het boekje gaan. Maar ach, het is maar Kramer en het is maar Sparta. Dan durft de aanklager het wel.
Hoeveel verder moet ie gaan dan? :? Of is trappen tegen een hoofd tegenwoordig gemeengoed door de kopschoppers in deze wereld?
Of wacht nee hij raakte hem niet heel goed, 4 wedstrijden dan maar 8)7

Er is er maar 1 persoon die wat kan doen aan al het "bashen" en dat is meneer Kramer zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:56:
[...]

Is dat wel zo of is dat jouw perceptie? Als ik er even op zoek kom ik op een schorsing van 3 wedstrijden na een rode kaart en dat was in 2013.
https://www.volkskrant.nl...nieuw-in-beroep~a4159711/
https://www.nu.nl/sport/4...oep-schorsing-kramer.html
https://nl.soccerway.com/players/michiel-kramer/19677/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:12

St@m

@ Your Service

quote:
Martinusz schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:56:
[...]

Hoeveel verder moet ie gaan dan? :? Of is trappen tegen een hoofd tegenwoordig gemeengoed door de kopschoppers in deze wereld?
Of wacht nee hij raakte hem niet heel goed, 4 wedstrijden dan maar 8)7

Er is er maar 1 persoon die wat kan doen aan al het "bashen" en dat is meneer Kramer zelf.
Viel toch wel mee, hij trapt hem met maar 1 voet vol in het gezicht. Maar Buttner rolde ook wel zijn kant op. En met de andere voet raakt hij hem amper. Is ook gewoon reactie he. Het is niet alsof hij Buttner met een kapot bierglas in de nek steekt, dat is 7 wedstrijden.

Denk als Buttner aangifte doet vanwege mishandeling Kramer zich ook nog wel mag verantwoorden voor de rechter.

------
Zou Ziyech uberhaupt nog een Ajaxshirt aanttrekken?

St@m wijzigde deze reactie 16-04-2018 16:18 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
quote:
ph4ge schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:51:
Kramer ontvangt een schikkingsvoorstel van 7 wedstrijden. Ondanks dat het een belachelijke actie is is dat wel vrij fors.
En De Jong krijgt maar liefst 3 wedstrijden schorsing waarvan een voorwaardelijk voor een hele smerige overtreding. Verschil moet er wezen, spelers van iedere willekeurige andere club hadden minimaal een wedstrijd meer gekregen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:22
quote:
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:27:
[...]

En De Jong krijgt maar liefst 3 wedstrijden schorsing waarvan een voorwaardelijk voor een hele smerige overtreding. Verschil moet er wezen, spelers van iedere willekeurige andere club hadden minimaal een wedstrijd meer gekregen.
_O- _O- _O- _O-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aicaramba
quote:
[...]

Bén jij Kramer ofzo? ;)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
quote:
[...]

Het begint nu wel een beetje zielig te worden, zou haast denken dat je familie bent.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:26

Gynnad

* * *

Wij staan bovenaan, ja wij staan bovenaan! :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Volgend seizoen selectie omruilen :P

Edit:

Oh, nee, wacht! We ruilen de trainers om! De trainer van Jong Ajax naar Ajax 1, zou dat wat zijn? :P

Han wijzigde deze reactie 16-04-2018 22:17 (61%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Wat je al niet tegen komt op de diverse voetbalgerelateerde sites! Een kraai die van Feyenoord houdt:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:09
Beetje jammer van die Philips tv :+
Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True