Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:37

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van: rens-br in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie", vandaar de wat gekke openingspost.
quote:
itsmemax schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:
Nou heb het nieuwe TV kastje draaien hoor, erg snel (vergelijkbaar met KPN/Telfort/XS4ALL).
Enige wat jammer is, is geen 4K support lijkt het, ik dacht namelijk iets te lezen over 4K upscaling, maar dat is niet het geval.
Bij mij geeft ie beeld weer op 1080i resolutie, beeldkwaliteit is vergelijkbaar met HD Glas kanalen bij KPN.

Interface is compleet gelijk aan de Entone, alleen dus vele malen sneller.

Waar je ook op moet letten (ik met een philips tv iniedergeval) is dat als ik eerst de TV aan moet zetten voordat ik de Aria aan zet, anders gooit ie de resolutie op SD.
Zou jammer zijn als dat niet werkt. Is een reden minder om een 4k tv aan te schaffen, maar ach die komt er toch wel. Binnen nu een een uur komt er bij ons thuis een monteur ben benieuwd of wij ook de aria 6 hebben. Heb m'n vriendin al gevraagd om te kijken in de doos maar ach ik zie 't morgen wel als ik zelf heen ga :)

Edit: er loopt nu dus 1 kabel naar de woonkamer toe voor de tv, ik wil er twee hebben: 1 in ps4 en 1 in tv. Moet / kan dit met een splitter? Heb de situatie zelf nog niet gezien dit is puur wat ik weet via m'n vriendin. Heb 0 ervaring met glasvezel.

[Voor 17% gewijzigd door rens-br op 03-04-2018 14:28]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Beste antwoord (via rens-br op 24-08-2018 01:06)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:58

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Leoon. schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:44:
TV is inderdaad niks mee aan de hand werkt als een trein en er ligt helaas nog geen kabel(s) voor in de laptops/tv etc. Dit wordt ook een karwei aangezien de meterkast met de DrayTek op de gang staat en de vorige bewoner (huurappartement) het door z'n brievenbus heen had. No F'n way dat ik dat zo ga doen 8)7 . Hoe wel moet ik nog even kijken in overleg met de klusjesman.
Ik ken de indeling van je appartement niet zo goed, maar ik had wel gezien dat je momenteel één kabel hebt liggen naar je TV. Je kan die gebruiken om je TV, een access point en je PS4 aan te sluiten.

Koop twee Managed switches (bijvoorbeeld deze), zet er eentje langs je Draytek en eentje bij je TV. Stel deze als volgt in en vergeet IGMP niet uit te schakelen.

Stop vervolgens van de Draytek de 'TV en Internet kabel' in je switch (poort 1 en 3 dus) en bij je TV doe je het vervolgens één kabel naar de TV, één naar de PS4.

Als de plek waar nu je TV staat een vrij centrale plek is (of je hebt een wat kleiner appartement) kan je ook op die plek een Access Point neer hangen en de wifi van de Draytek uitschakelen. Ik heb goede ervaringen met: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack).

Je bent dan in één klap van je wifi en kabel probleem af, hoef je niet moeilijk te doen met extra kabels trekken of splitsen en kan je gewoon genieten van je 750Mbit/s verbinding.
quote:
Leoon. schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:04:
Edit: zo komt het vanuit de meterkast uit de muur via een stopcontact achtig iets en daarna gaat het direct in de setup box van tv.
Dat 'stopcontact' waar je tegen aan kijkt is origineel de aansluiting van je telefoon, dit is dus ook echt een enorme beun manier om zoiets te maken. Het was veel netter om het 'stopcontact' gewoon weg te halen en de kabel netjes af te werken op een contactdoos:

https://farm1.staticflickr.com/459/20377280745_1006b05100_b.jpg
Voorbeeld plaatje van internet.

Maar goed dit zal ook vast wel werken.

[Voor 16% gewijzigd door rens-br op 04-04-2018 13:53]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True