Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Boete Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 14.079 views

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Reed je auto ?

u can fool all people some time and fool some people alltime

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke deelstaat mag zelf boetes bepalen. Als je rondkijkt op internet, is de ene deelstaat niet streng bij een paar gram bezit, de andere kan zelfs wiet als "zaad" zien en dan wordt het gevangenis.

€300 is weinig; als je positief getest was, kan de boete €1500+ zijn plus rijontzegging en/of gevangenis.

Leermomentje zou ik zeggen; je wist/weet dondersgoed dat wiet bezit/gebruik in NL al relatief beperkt is in de openbare ruimte en de rest van de EU vindt softdrugs al helemaaal niet om te lachen.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dit vraagt natuurlijk om een veel uitgebreidere TS :P

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-01 22:18
quote:
Damic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:22:
Waarom hebben ze jou eigenlijk initieel tegengehouden?
Niet etnisch, maar op basis van de kleur van de nummerplaat, in combinatie met de geschatte leeftijd van de inzittenden ;)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-01 22:18
Köln is Nordrhein-Westfalen
Heb je een papiertje met de exacte aanklacht ?
Op zich vreemd, want je mag inderdaad 10 gram voor eigen gebruik bezitten
http://www.jvv.nrw.de/anzeigeText.jsp?daten=353
quote:
§ 31 a BtMG läßt ein Absehen von der Verfolgung nur zu, wenn die Tat sich auf eine geringe Menge bezieht, die zum Eigenverbrauch bestimmt ist.

Danach erscheint die Anwendung der Vorschrift in der Regel dann nicht mehr vertretbar, wenn die Tat eine größere als die nachfolgend aufgeführte Menge des jeweiligen Betäubungsmittels betrifft,
(1) Haschisch (ohne Haschischöl) und
Marihuana: 10 Gramm
(2) Heroin: 0,5 Gramm
(3) Kokain: 0,5 Gramm
(4) Amphetamin: 0,5 Gramm
https://www.gesetze-im-internet.de/btmg_1981/__31a.html
quote:
1) Hat das Verfahren ein Vergehen nach § 29 Abs. 1, 2 oder 4 zum Gegenstand, so kann die Staatsanwaltschaft von der Verfolgung absehen, wenn die Schuld des Täters als gering anzusehen wäre, kein öffentliches Interesse an der Strafverfolgung besteht und der Täter die Betäubungsmittel lediglich zum Eigenverbrauch in geringer Menge anbaut, herstellt, einführt, ausführt, durchführt, erwirbt, sich in sonstiger Weise verschafft oder besitzt.

Henk007 wijzigde deze reactie 22-02-2018 19:47 (26%)

• SL3Y4R
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11:41
quote:
Damic schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:05:
@SL3Y4R zoals henk007 al vroeg: je hebt toch een pv gekregen met aanklacht?
Ik weet niet precies wat een pv is, maar we hebben inderdaad een papiertje gekregen met allerlei informatie. Helaas is ons duits niet zo goed omdat te lezen, mede doordat het zo'n slecht handschrift is. Ik zal morgen kijken of ik hem kan ontcijferen.

@ehtweak stja. Ik had niks gebruikt, wel een dag ervoor maar de speekseltest was negatief dus ik mag/mocht autorijden. Of het slim was? Volgens internet mocht je daar 10 gram bij hebben. Dat ze dan zo moeilijk doen over 2x1 gram vind ik raar. Duitsland heeft zeker andere regels dat besef ik, maar voor te hard rijden krijg je nog geen 50. Dan schrik ik van 300 (of zelfs 500) euro voor 1 gram...

@Henk007 bedankt! Ik had zoiets ergens verstopt op een ander forum ook al gevonden, maar wist niet hoe betrouwbaar dat was

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:22
quote:
Intrigerend.
Hebben ze gevraagd of jullie wat hadden en hebben jullie toen 'ja' gezegd?
En heb je een No-Fear achtige bestickering op je voertuig?

ancient astronaut theorist ;)

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 00:24

True

Dislecticus

quote:
SL3Y4R schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Op de auto zit helemaal geen bestickering.
En het leek er sterk op dat ze alleen op drugs uit waren. De eerste vraag was of we wiet bij hadden.

Toen hebben we gelijk 1 zakje afgegeven en dachten we die andere te houden. Maar toen gingen ze ons allemaal fouilleren en heb ik net voordat ze dat bij mij deden gezegd dat er nog een zakje was :F
Gelukkig bevestig je het stigma totaal niet van drie jongens in een nieuwere auto door alle drugs direct af te geven.

Steam Profile

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:58
quote:
True schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Gelukkig bevestig je het stigma totaal niet van drie jongens in een nieuwere auto door alle drugs direct af te geven.
En dat stigma bevestig je niet door eerst de drugs te geen verbergen? Dat is gewoon netjes geweest imo.

Gelukkig was de speekseltest negatief, alleen ik begrijp niet de opmerking dat TS daar zegt de volgende keer rekening mee te houden. Betekend dat dat TS normaal gezien wel high aan het rondrijden is? Want daar is echt geen enkel excuus voor.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:39
Deze reactie is net zo nutteloos als die je quote, laat het dan ook.

Modbreak:
De moraaldiscussie is hier offtopic en getrashed. Gebeurd is gebeurd en het opgeheven vingertje verandert daar niks aan. Laat het dan ook achterwege in dit topic.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 23-02-2018 09:43 (112%)

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:18

segil

Hatsikidee

Mocht je nog een brief/boete met de post krijgen. Zover ik weet heb je recht op een brief in je eigen taal. Dus terugsturen die brief met de mededeling dat je graag communiceert in het Nederlands. Dan moeten ze een brief opsturen in het Nederlands.

Om een vrij mens te zijn betekent niet alleen dat jij vrij bent, maar ook dat je zelf niet onderdrukt.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:24
Wat ik even mis is of de agenten in uniform waren en zichzelf gelegitimeerd hebben? En de brief die je hebt, staat daar iets op waaruit af te maken is dat het van de politie is?

Geblokkeerd door een grijze Audi en zonder morren je drugs afgegeven. Ben je niet gewoon genept door een paar Duitsers die zin in wiet hadden?

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:29

LankHoar

Professionele amateur

quote:
segil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:26:
Mocht je nog een brief/boete met de post krijgen. Zover ik weet heb je recht op een brief in je eigen taal. Dus terugsturen die brief met de mededeling dat je graag communiceert in het Nederlands. Dan moeten ze een brief opsturen in het Nederlands.
Really? Dat vind ik nog al wat. Je komt als bezoeker in een land, begaat een overtreding, en vervolgens moet de justitie van dat land extra kosten maken om jou een brief in je eigen taal te bezorgen? DE-NL is dat overigens nog niet zo moeilijk, maar wat dacht je van iemand die uit India komt? Dan is het maar gokken welke taal diegene spreekt :)

@SL3Y4R valt me nog mee dat ze je niet mee naar het bureau hebben genomen voor een nog grondiger inspectie; eerst wiet bij je hebben en vervolgens nog een zakje achterhouden lijkt me daar toch genoeg reden voor.

Ben benieuwd naar die brief :)

• SL3Y4R
quote:
donleone83 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:08:
Wat ik even mis is of de agenten in uniform waren en zichzelf gelegitimeerd hebben? En de brief die je hebt, staat daar iets op waaruit af te maken is dat het van de politie is?

Geblokkeerd door een grijze Audi en zonder morren je drugs afgegeven. Ben je niet gewoon genept door een paar Duitsers die zin in wiet hadden?
Ze hadden een kogelvrij vest aan met politie erop, het bureau was maar 200 meter verder |:( en er zijn verschillende politie auto's langs gekomen die niet hebben ingegrepen. Dus ik ben er heel zeker van dat dit gewoon echt was. Ook lijkt me het raar dat ze dan een speekseltest doen etc.

@LankHoar het klinkt denk ik erger dan dat het is. Heb het nog redelijk tijdig aangegeven, alleen niet bij de allereerste keer vragen.

SL3Y4R wijzigde deze reactie 23-02-2018 10:18 (8%)

• MAX3400
  • Laatst online: 13:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
LankHoar schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:15:
[...]

Really? Dat vind ik nog al wat. Je komt als bezoeker in een land, begaat een overtreding, en vervolgens moet de justitie van dat land extra kosten maken om jou een brief in je eigen taal te bezorgen?
Volgens mij is het binnen de EU geregeld dat het inderdaad verplicht is om de overtreder een kennisgeving te doen toekomen in de taal van het land waar de overtreding begaan is alsmede de mogelijkheid te geven (al dan niet met verlengde beroeptermijn) om ook een brief te verstrekken in de taal van het land van herkomst. Hier kan desondanks weken/maanden tussen zitten (tussen de Duitse en Nederlandse versie).

Let wel: dit gaat om overtredingen die dus administratief afgehandeld kunnen worden. Wordt je direct aangehouden en/of achter slot & grendel gezet, zal je zelfstandig (al dan niet met de ambassade) op zoek moeten naar een vertegenwoordiger (advocaat) die zowel jouw taal spreekt alsmede de wetten van het betreffende land kent.

Het lijkt me trouwens niet onwaarschijnlijk, aanname, dat zaken als verkeersboetes, overtredingen in de publieke ruimte, etc. in elk land al vertaald zijn en relatief eenvoudig als vertaalde versie verstrekt kunnen worden.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
quote:
LankHoar schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:15:
[...]

Really? Dat vind ik nog al wat.
Bij contact met de politie in het buitenland moet je de mogelijkheid krijgen om ondersteuning te regelen/krijgen van een tolk. Niet als je de weg vraagt natuurlijk, maar bij wat meer officieel contact. Indien je verdachte bent, is het voor eigen kosten. Indien je getuige bent op kosten van de politie.

Ik ben getuige geweest van een ongeval in Frankrijk en toen had ik de politie kunnen verplichten om een officiële tolk voor mij te regelen. Dit werd mij duidelijk gemaakt door een paar tweetalige Belgen. Met mijn toestemming mochten ook zij als tolk fungeren.

Bij brieven en dergelijke kun je om een vertaling verzoeken en die moet dan ook worden gestuurd/gegeven.

Dat kun je wat vinden, maar zo is het (gelukkig, vind ik) afgesproken in de EU.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-01 20:05
quote:
ChokingHazard schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:52:
Klinkt alsof je nog geluk hebt gehad. Een vriend van me (met Duits rijbewijs) is ook een keer aangehouden waarbij ze ongeveer 1 gram wiet in z'n auto hebben aangetroffen. Hij moest toen ook een speekseltest doen die helaas voor hem positief was. Hij raakte meteen zijn rijbewijs kwijt en moest elke maand verplicht een drugstest ondergaan. Als uit de testen zou blijken dat hij een bepaalde periode niet geblowd zou hebben, mocht hij opnieuw zijn rijbewijs halen.

Dat laatste is er echter nooit meer van gekomen, omdat hij al in Nederland woonde heeft hij de Nederlandse nationaliteit aangenomen en is hij in Nederland opnieuw gaan lessen.
Toch wel mooi, het verschil tussen Duitsland en het verschrikkelijke beleid van NL waarbij iedereen maar high achter het stuur kan zitten zonder echte pakkans of kans op een 'echte' straf.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:02
quote:
Discipline schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Toch wel mooi, het verschil tussen Duitsland en het verschrikkelijke beleid van NL waarbij iedereen maar high achter het stuur kan zitten zonder echte pakkans of kans op een 'echte' straf.
De pakkans is in Nederland niet zo groot, maar de straf is wel degelijk zwaar. Het rijbewijs kan direct worden ingenomen en er wordt een melding gedaan bij het CBR.
Overigens vraag ik me af of de pakkans veel groter is in Duitsland... Bij de grens zeker, maar op andere plekken?
quote:
kazz1980 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:36:
[...]

Dat is niet heel vreemd. Politie mag in principe van buitenlanders eisen dat ze direct afrekenen. Maar, omdat de samenwerking tussen Duitsland en Nederland inmiddels prima geregeld is wat betreft afrekenen boetes zijn ze daar in de praktijk niet meer zo strikt in. Dus ze mogen het eisen, ze mogen ook ervoor kiezen het gewoon via incasso te laten lopen.
Eigenlijk is het best vreemd. In Rusland is het bijvoorbeeld verboden om contant of per pin boetes te betalen bij een staandehouding. Dit werkt immers corruptie in de hand. Boetes zouden achteraf gewoon afgerekend moeten kunnen worden bij een politiebureau, postkantoor of bank.

Een verschil is natuurlijk wel dat je daar het land niet uit kan vluchten door de gesloten grenzen, maar dat zal een afweging zijn die je moet maken.

Pyramiden wijzigde deze reactie 23-02-2018 13:50 (5%)

• kazz1980
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-01 21:14

kazz1980

Goh... Ik hier?

quote:
Pyramiden schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Eigenlijk is het best vreemd. In Rusland is het bijvoorbeeld verboden om contant of per pin boetes te betalen bij een staandehouding. Dit werkt immers corruptie in de hand. Boetes zouden achteraf gewoon afgerekend moeten kunnen worden bij een politiebureau, postkantoor of bank.

Een verschil is natuurlijk wel dat je daar het land niet uit kan vluchten door de gesloten grenzen, maar dat zal een afweging zijn die je moet maken.
Daarom mag je in een dergelijke situatie ook eisen dat je enkel op het politie bureau wilt betalen en hoe dan ook is het verstandig te vragen om een bewijs dat de boete reeds betaald is - zeker bij contante betaling (normaliter krijg je dat ook gewoon en hoef je er niet om te vragen!)!
Ook mag je (als ik me niet vergis) weigeren te betalen omdat je het niet eens bent met de boete... In dat geval moet je meen ik alsnog vaak betalen, maar is dat een borgsom. Je hebt daarmee de bekeuring nog niet geaccepteerd en kun je dus nog in bezwaar gaan (bij direct betalen van een boete is bezwaar niet meer mogelijk - je hebt de boete immers al geaccepteerd).

kazz1980 wijzigde deze reactie 23-02-2018 14:05 (3%)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• T-Forever
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-01 13:44
Regels zijn regels, en als Nederlander word je al snel geprofileerd als drugsgebruiker.
Gevalletje "Even laten zien wie er de baas is", en bij goed gedrag word je boete niet gestuurd, ga je ze tegenwerken en liggen uitschelden, kan je vergif op innemen dat die boete ook daadwerkelijk op de mat gaat vallen. ;p

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-01 19:19
quote:
SL3Y4R schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:08:
Hierbij het papiertje wat ik gekregen heb:
Het document is eigenlijk niet meer dan een kennisgeving van de inbeslagneming van de hennep.

Wel staat (op de achterzijde) dat je het eens bent met de “aussergerichtlichen Verwicklung” (in het Nederlands komt dat vrij vertaald neer op buitengerechtelijke afdoening). Dat wekt in ieder geval de indruk dat het hiermee klaar is, maar ook niet meer dan dat. Met zekerheid valt dat op basis van dit stuk naar mijn mening niet te zeggen.

Be yourself, no matter what they say ...

• Garyu
  • Laatst online: 13:39
quote:
SL3Y4R schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:08:
Hierbij het papiertje wat ik gekregen heb:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als het goed is heb ik de privé gegevens onherkenbaar gemaakt, zo niet, meldt het dan pas ik het zo snel mogelijk aan.

Verder is dit formulier niet zo heel duidelijk maar daar kan ik zelf ook niet veel aan doen :+
Dit is het Durchsuchungs/Sicherstellungsprotokoll, m.a.w. een afschrift van het doorzoeken/fouilleren. Daar staat alleen maar dat ze:
1) je auto doorzocht hebben op zoek naar bewijsmiddelen
2) ze marihuana in de binnenzak van je jas (Jackeninnentasche) gevonden hebben, ca 1 gram, niet gewogen
3) dat je het OK gevonden hebt dat ze het "buiten de rechter om" vernietigen (Unten genannte Person ist mit der außergerichtlichen Vernichtung einverstanden)
4) dat het in de asservatenkammer ligt opgeslagen, dus in het politie-depot (blijkbaar hebben ze het nog niet vernietigd)

Er staat niets over wat er verder aan straf op je afkomt of zo.

Mocht je hier nog een brief/boete over krijgen, dan laat maar even weten als je vertaling nodig hebt, maar ik vraag me af wat voor een boete ze je zouden willen geven.

Garyu wijzigde deze reactie 23-02-2018 15:44 (21%)

• SL3Y4R
quote:
Koja78 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:39:
Betekend vernietigen dat ze het zelf oproken? (sorry kon het niet laten)
Dat zeiden wij ook al tegen hem omdat hij het in zijn jaszak stopte :+

461943

Mwah, ik zou het gewoon afwachten en betalen zodra 'ie binnen komt. En de volgende keer dus geen wiet meer meenemen :) (Stiekem ook wel een beetje logisch, niet? :P )

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 23:06

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

quote:
donleone83 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:08:

Ik heb gewoond en gewerkt in Duitsland, prachtig land overigens, en had de pakketbus van de DPD op de stoep staan met twee wielen tegen het verkeer in Hatten voor een tandartspaktijk. Ik die bus uit, pakketje gepakt en loop de praktijk in en leer het pakketje af. Staat er voor mijn bus iemand foto's te maken van het kenteken. Ik denk wie is dat? Tovert een vodje groen papier te voorschijn. En als ik zeg vodje dan is het echt een vodje te vergelijken met het oude papieren rijbewijs 10 jaar gedragen in een doorgesleten spijkerbroek.

Dus ik lachen want wie gelooft dat nou? Kreeg het vod onder de neus: polizeidienstausweis, pasfoto, personeelsnummer erbij. Ik geloofde het nog niet. Nou ik kan je vertellen dat het wel zo bleek te zijn toen ik een collega belde die in Hatten woont. Dat was dus wel de politie. Ik kwam eraf met een waarschuwing maar ik werd in de gaten gehouden.

Achteraf natuurlijk wel om gelachen maar Duitsers neem ik serieus :)

Vodje: https://www.noz.de/deutsc...achsen#gallery&0&0&583990

De Duitse politie is niet misselijk wat betreft straffen als het om drugs gaat. Drank ook niet en je herkent ze soms echt niet als ze je staande houden. Ook niet qua auto's. Dat verschilt enorm waar ze mee rijden.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-01 23:03
@SL3Y4R , ik sluit me volledig aan bij dat wat @Garyu hierboven schreef. 100% correct en niets verder aan toe te voegen, behalve dat het handiger is Dld. voortaan zonder drugs te bezoeken.

En dat de straffen in Dld. op het gebied van drugs streng en wat hard rijden betreft relatief mild zijn lijkt me logisch: NL is het land van de drugs en Dld. het land van de snelle auto's. ;)

gezocht: Panasonic GM5

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True