• haik01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Wat betekent het woord "deadlocked"? WAT exact kan je niet? Kan je de modem pingen? Kan je Google DNS (8.8.8.8) pingen? Kan je nu.nl pingen?

Is de router door T-Mobile geleverd? Zo ja, heb je ze gebeld?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kortom, hij loopt gewoon vast omdat hij overbelast raakt en je moet de router herstarten om het te herstellen.

Deadlock is iets anders. Dat is wanneer je twee acties uitvoert die elkaar in de weg zitten waardoor geen van beide verder kunnen. Dat heeft geen betrekking op andere dingen.

Zet eens een andere router (ander merk en type) neer en kijk wat daar mee gebeurt.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-01 20:14
Als je het makkelijk wil herproduceren: download Wireshark, zet het aan op record en ga dingen doen waar het modem normaal stuk van gaat. Zodra hij stopt met werken stop je wireshark en sla je de pcap op.

Herstart je modem, en replay the pcap en kijk of hij weer vast loopt. Zo ja: je hebt een reproduceerbare case en je kan bewijzen dat de firmware of hardware brak is en dan hopen op een echte oplossing.

Probleem met Fiber op de 2132F is dat dat vaak direct via een miniGBIC in dat apparaat gaat en het eigenlijk niet zomaar te vervangen is qua hardware als je ook TV en telefoon doet bijv.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:27

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik heb identiek hetzelfde probleem gehad, zit ook bij T-Mobile thuis en heb dezelfde Draytek. Bij mij gebeurde het op het laatst rustig 4-5x per avond, met dezelfde symptomen. Trad vooral op bij het kijken van (meerdere) youtube videos.

Ik heb uiteindelijk een nieuwe Draytek ontvangen vanuit T-Mobile. Dit heeft het probleem grotendeels opgelost. Ik heb sinds de vervanging (Juli afgelopen jaar) nog enkele malen de router moeten resetten, maar geen structurele issues meer.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-01 20:14
babydead schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:15:
[...]

Het is er zojuist weer uitgevlogen terwijl ik wireshark had lopen. Ik heb de laatste 5000 packets geëxporteerd als pcap en deze replayed met "playcap"... Helaas forceert het niet hetzelfde probleem weer opnieuw :(

En nu?
Ik denk dat je niet slechts de laatste 5000 packets moet doen, maar alles wat je hebt opgenomen. Een ander ding: hoe warm is de draytek? Het kan ook zijn dat het probleem pas bij een bepaalde periode hitte optreedt.

Het falen kan door van alles komen:

- SoC te heet, crasht
- Counter overflow die bij een bepaalde hoeveelheid traffic pas een crash geeft
- Uptime (en dan ook weer een tijd-based bug, bijv memleak die na X uur een OOM conditie veroorzaakt)
- Power supply te laag (en dus crash)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:50

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Waterlelie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:00:
Vervang de kabel eens tussen router en computer (!)
Dat is al gebeurd (zie TS)

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee