• hanvandijk
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 27-08 17:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik een HTPC op basis van een pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed. Omdat ik met de kerst een 4k tv aangeschaft heb zou ik graag video op 4k format af willen spelen. Ik merk dat de Celeron nu al met 1080p moeite heeft. Dit ook omdat de HTPC als netwerkopslag gebruikt wordt. Beetje downloaden en video afspelen tegelijk gaat nu al niet lekker.
Ik verwacht dat een Ryzen APU best wel overkill is voor deze eisen, maar ik zit liever iets ruimer dan net te krap.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet direct een harde maximumprijs. Ik hoop rond de €350 uit te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem moet gaan passen in een product: Fractal Design Node 202. Dit omdat deze case perfect in onze tv-meubel past ;)
Verder neem ik de SSD en de HDD uit de vorige HTPC mee.
Het systeem staat er nu zo bij:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 56,95€ 56,95
1ASRock H81M-ITX€ 62,64€ 62,64
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 75,-€ 75,-
1Fractal Design Node 202€ 76,95€ 76,95
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 35,99€ 35,99
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 51,50€ 51,50
1Crucial BX100 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,03

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te denken aan het volgend systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 0,-€ 0,-
1Biostar Racing X370GTN€ 105,-€ 105,-
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 95,53€ 95,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,53

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil dus kijken naar een AMD APU, maar verder maakt het mij niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij staat in de woonkamer, dus stiller is beter

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat de Ryzen APU's nog niet leverbaar zijn op dit moment. Maar ik wil al wel vast een idee hebben zodat ik zo snel mogelijk bij uitkomst een bestelling kan plaatsen.

Waar ik vooral naar zit te kijken zijn de volgende punten:
- kan de voeding nog mee? Deze voeding is ~4,5 jaar oud en heeft in die tijd nagenoeg 24/7 aangestaan.
- Weet iemand of er een AM4 bracket voor de koeler geleverd wordt?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee