Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Luidsprekers in langwerpige leefkeuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:40
Mijn vraag

In ons nieuw te bouwen huis krijgen wij een langwerpige woonkeuken.
  • Globale afmetingen zijn 3,2x8,5 meter.
  • Opstelling kookeiland met in het verlengde daarvan een grote eettafel
  • Geen verlaagd plafond boven kookeiland
  • Lange zijde 1 - Kasten/apparatenwand
  • Lange zijde 2 - Glazen pui van vloer tot plafond
  • Korte zijde 1 - Stenen wand (mogelijk met geluidsabsorberend behang)
  • Korte zijde 2 - Glazen pui van vloer tot plafond
Helaas lukt het me niet om een overzichtstekening te plaatsen, maar die kan ik op verzoek sturen.

Vanwege het grote glasoppervlak en de kastenwand, hebben we geen plek om op een mooie manier luidsprekers op te hangen. Daarom zijn we waarschijnlijk aangewezen op plafondluidsprekers, die we volledig vlak in het plafond kunnen integreren. Om de luidsprekers aan te sturen ben ik al in het bezit van een Sonos Connect:AMP.

Doel is om prettige achtergrondmuziek te kunnen luisteren, die we soms net een tikkeltje harder willen zetten. Ter referentie, een Sonos Play:1 vinden wij al zuiver en luid genoeg voor kleinere ruimtes.
  • Hoeveel stuks: 2 stuks, 4 stuks of misschien 2 stereo luidsprekers?
  • Waar zou jij de luidsprekers positioneren?
  • Wat zijn de voordelen/nadelen van de door jou geadviseerde oplossing?
Keuze van merk en type speaker komen wat mij betreft later pas aan bod. Budget is voor de luidspekers is +/- 300 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Sonos Connect:AMP

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Me helemaal suf gegoogled, maar het spoor bijster geraakt :X

[Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 22-01-2018 21:01]

Alle reacties

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:40
quote:
Arunia schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:50:
Plafondspeakers? Dus van die ronde inbouw. Dat zou ik iig doen, maar het moet ook maar je smaak zijn. Kwaliteit zal dan ruim voldoende zijn als ik de eisen zo zie.
Ja, waarschijnlijk ronde plafondspeakers. Liefst vlak te monteren. Maak me ook niet zozeer zorgen om de kwaliteit van de speakers, maar meer om de juiste plaatsing.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True