Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar is mijn rood gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-05 18:17
Heb een heel vreemd probleem en wellicht dat er iemand is die er wat licht op kan laten schijnen. Mijn Windows desktop kan geen rood meer laten zien. Alleen nog maar een modderig bruin/rode kleur. Ik kan met niets voor de geest halen dat dit veroorzaakt kan hebben.

Het is een software omstelling want alle hardware werkt prima als ik een USB linux start. Als ik Win 10 start dan is dat scherm ook juist gekleurd en het moet dus een setting zijn die NA het inloggen geladen word.

Natuurlijk de Nvidia driver overnieuw geinstalleerd (met gebruik van de nvidea driver wiper), en zag dat bij gebruik van de standard win10 driver de kleuren ook verkeerd ware. Lijkt dus niet in de driver te zitten. Alle mogelijk instellingen nagekeken maar kan niets vinden.

Ik heb nooit een colorprofile geïnstalleerd maar als test nu gedaan, iets andere tint maar nog steeds geen rood. Wat googlen heeft me geen correcte wijze opgeleverd om de kleuren van windows geheel te resetten. Iemand een suggestie?

Beste antwoord (via falconhunter op 21-01-2018 18:26)

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:54
Heb je andere toegankelijksheidsopties aan staan (bijv kleurenblindheid enz)? Hoe is het als je een schone account maakt? En in safe mode?

Alle reacties

• falconhunter
Nee HDMI, native res 3440x1440 en night light speelt niet mee (die maakt het beeld natuurlijk alleen maar roder).

• falconhunter
Gevonden. Was de color filter die per ongeluk via een short cut key aangegaan was. De tip voor kleurenblind bracht me naar de juiste setting! Dank!

Maar MS moet echt eens werken om al die scherm opties in een scherm te brengen. Wist je dat er 5(!) plekken zijn waar je de kleuren kan aanpassen?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True