Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Miracast op HP 15-BW030NB

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22:48
Ik heb een nieuwe laptop gekocht, een HP 15-BW030NB.

Gisteren wou ik met deze laptop verbinding maken met een televisie via Miracast. Tot mijn verbazing geeft Windows aan dat de laptop geen Miracast ondersteunt: als ik op "Apparaat aansluiten" klik krijg ik de boodschap "Uw pc of mobiele apparaat biedt geen ondersteuning voor Miracast. Dit betekent dat u niet draadloos kunt projecteren". Nochtans moet de laptop volgens de specificaties wel Miracast ondersteunen.

Ik heb dan een D-Link DWA-160 WiFi adapter via USB aangesloten, en plots werd Miracast wel ondersteund. Logische verklaring zou dus zijn dat het aan de ingebouwde WiFi adapter ligt. De WiFi adapter is een Realtek RTL8723DE. Deze ondersteunt WiFi-Direct en de laatste drivers zijn geïnstalleerd.

Iemand een idee? En voor we het onvermijdelijke "en wat zei HP?" krijgen: ik wil het liever zelf oplossen, want de eerste stap bij HP zal waarschijnlijk een volledige reset zijn.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True