Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Davidson
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-08 07:42
Hi Tweakers,

Vanochtend is mijn Samsung 960 EVO M2 SSD binnen gekomen voor mijn desktop met een GigaByte Z97X-Gaming 5 moederbord. Na een bios update naar F7 herkende het de SSD, maar nu ziet het niet de SATA drives die ik heb (SSD en HDD).

Lees op internet dat het eventueel ligt aan de functionaliteit van het moederbord dat alle SATA drives worden gedisabled als een M2 slot wordt gebruikt, maar dat lijkt mij toch heel onpraktisch?

Heb al de SATA kabels eruit gehad, reboot, en de kabels er weer in, reboot, maar mocht niet baten... Reset van de bios instellingen overigens ook niet.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen, want anders ben ik bang dat de upgrade niet door gaat :(

Desktop config | YouTube kanaal

Beste antwoord (via Davidson op 19-01-2018 22:42)

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Sata poorten 4 en 5 worden uitgeschakeld als je een M2 gebruikt, zie ook handleiding.

Doet graag mooie dingen met geluid

Alle reacties

• Davidson
Bedankt voor de reacties!
Blijkbaar dus erover heen gelezen in de handleiding 8)7
Was inderdaad het geval dat zowel de HDD als SSD net toevallig in poort 4 en 5 zaten.
Alles draait nu als een zonnetje :)

• Davidson
Uit mijn ervaring is de SSD op het M.2 slot wat sneller aangezien dat een 10Gb/s interface is ipv 6Gb/s SATA. Dus met een nvme SSD op M.2 ga je zeker iets aan snelheid merken in positieve zin, maar verwacht geen grote verschillen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True