Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Sata poorten 4 en 5 worden uitgeschakeld als je een M2 gebruikt, zie ook handleiding.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Daarnaast zul je niet het maximale uit je 960EVO kunnen halen doordat je een PCIe 2.0 x2 M.2 slot hebt i.p.v. PCIe 3.0 x4. Niet dat je het gaat merken maar noem het vast voor het geval je benchmarks wat tegenvallen.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Senticz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:04:
Haai Tweakers!
Ik heb een zelfde kleinere broertje: de GA-Z97MX Gaming 5 van dit type, met dus waarschijnlijk een zelfde m.2 controller, ik vroeg me af, heb nu een normale SATA3 SSD van Sandisk, zou het indien ik een nvme Samsung m.2 koop en deze cloon, toch sneller zijn dan de ouderwetse SSD SATA? Vind toch dat de huidige trager wordt met opstarten etc. Dan voorheen. Advies?? Thanks
Het M2 slot werkt op PCI-e2.0 x2 zodat de overdrachtssnelheid maximaal rond 1000 MB/s is. Niet heel veel sneller dan een sata ssd. Zonde om daar een dure 3500 MB/s ssd in te prikken en die voor nog geen 1/3 te benutten. Ik adviseer er een sata M2 in te prikken met een zo groot mogelijke capaciteit binnen je budget, een grotere capaciteit heb je meer aan dan snelheid waar je niets aan hebt en nog minder wat van gaat merken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True