Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kast met carbide window + zon (UV-licht) goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Z4uit
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 25-07-2018
Sinds kort heb ik een zelfbouwcomputer en het leek me leuk om daar een kast met inkijk omheen te zetten. Hartstikke mooi en leuk, maar overdag komt daar dus ook zonlicht door naar binnen. Meestal is UV-licht en plastic/elektronica geen goede combinatie, is het verstandig om de computer overdag af te schermen? Of maak ik me druk om niets?

- Adriaan

Beste antwoord (via Z4uit op 28-01-2018 17:41)

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:51
Het gros van de UV straling komt je raam niet door. Hierdoor bruin je niet achter glas, verbrand je niet, en maak je geen vitamine D aan. Hoger energetisch UV straling komt wel door glas heen, waardoor je eventueel wel huidkanker kunt krijgen en bijvoorbeeld een autodashboard verkleurt.

Voor een computer is dat allemaal niet zo spannend. Het grootste probleem is dat het licht wat warmte met zich meebrengt, waadoor je indien je gaat overklokken mogelijk eerder tegen warmteproblemen aanloopt.

Alle reacties

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True