Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kapotte kabelklem Bose 401 speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cimi
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 25-05 02:58
Hoi,

Ik heb 2 antieke Bose 401 speakers die ik nog graag wil blijven gebruiken, maar waarvan 1 een kapotte kabelklem heeft. Althans ontbreekt het zwarte drukklepje met als gevolg dat de kabel er los in zit.
Vele creatieve pogingen heb ik gedaan om de kabel er vast in te laten zitten, dan wel de kabelklem losgeschroefd en de kabel er omheen gedraaid. Het werkt dan voor even, maar het geluid blijft telkens weer wegvallen.

Het advies wat ik hoorde was: Waarom ga je de kabels niet gewoon solderen met de kabels binnenin?
Vorige week heb ik erg blij en met trots een soldeerbout gekocht en voor het eerst na tientallen jaren (sinds de middelbare school) draadjes van een 9Volt adapter aan elkaar gesoldeerd.
Ben geen kenner, technisch handig evenmin, maar leergierig ben ik wel. :D
Alleen het oefenen en prutsen in mijn oude luidspreker wordt toch even een ander verhaal. ;)

Gezien er verschillende soorten aansluitingen zijn en Google en Youtube mij hier een beetje in hebben teleurgesteld, luidt mijn vraag met een verwijzing naar onderstaande foto's:

Waar precies moet ik de kabel binnenin solderen?
Of hoe kan ik de kabelklem er uit krijgen om er vervolgens weer een nieuwe in te plaatsen?
Zijn er ook specifieke dingen wat ik moet gebruiken of waar ik op moet letten behalve het plus/min verhaal?
Op de foto's met de rode pijlen kan je ook zien dat een gedeelte gesmolten lijkt. Wellicht irrelevant, maar misschien toch een kleine oorzaak/gevolg van iets.
De gebruikte kabels op de andere foto heb ik inmiddels vervangen met nieuwe. Deze zijn dan wel dikker. (2.5 mm)

Is er iemand die mij hiermee kan en wil helpen? Mijn dank is zeer groot :D

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True