Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Artikel ontbreekt bij order Amerikaanse webwinkel

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Flightkick schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:49:
Nu vraag ik mij (wellicht te laat) af; mag dit wel? Is de verkoper niet verplicht het ontbrekende artikel vooralsnog te verzenden met spoedbezorging? Heb ik mijn eigen ruiten ingegooid door akkoord te gaan met het webshop krediet? En vooral, valt er nog iets te doen om het artikel vooralsnog kosteloos opgestuurd te krijgen met spoedbezorging?
Je hebt besteld bij een Amerikaanse winkel. Dus wat er mag en niet mag is wat minder relevant, omdat je bent overgeleverd aan de service van die winkel. Je kunt het niet afdwingen. In Nederland is een consument vrij heftig beschermd. Maar dat is niet zomaar toepasbaar op een Amerikaanse winkel.

En je hebt in die zin je eigen ruiten ingegooid, dat je akkoord bent gegaan en niet bent gaan onderhandelen. Nu alsnog erop terugkomen en gaan hengelen naar een betere deal, zou de goodwill van de winkel minder kunnen maken, maar het zou je ook een betere deal op kunnen leveren.

Ik zou het hier lekker bij laten.

[Voor 17% gewijzigd door JvS op 18-01-2018 20:55]

• Flightkick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 02:04
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb na het contact met de webshop een nieuwe bestelling geplaatst met het webshopkrediet wat ik had gekregen. Toch knaagde er iets en heb ik een slechte review achtergelaten over de service van het bedrijf. Niet lang daarna ontving ik e-mails dat mijn order was geannuleerd. Ik bekeek direct de review die ik had achtergelaten en deze bleek niet meer op de site te staan (vreemd want de reviews worden door een derde partij verwerkt). Ik heb het bedrijf furieus gebeld (via Skype vallen de kosten daarvan nog mee).

Ze vonden het zelf ook vreemd dat de review er niet meer was maar gaven aan dat het probleem naar het management was doorgeschoven. Ze hadden besloten mijn tweede order te annuleren, het betaalde bedrag terug te storten en het missende artikel vooralsnog kosteloos met spoedbezorging zouden verzenden.

Na wat onenigheid dus toch mijn artikel onderweg zonder extra kosten. Nogmaals bedankt voor de tips!

• Flightkick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 02:04
quote:
michael3 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:56:
Mooi dat het is opgelost en goed van je dat je nog contact hebt gezocht met ze.
Wel weer jammer dat je eerst kennelijk een slechte review moet schrijven eerder ze je tegemoet willen komen voor hun fout.

Volgende keer trouwens alleen akkoord gaan als je er tevreden mee bent en ermee kan leven.
Denk er goed over na, niemand dwingt je om gelijk akkoord te gaan
Ik ben inderdaad erg blij dat het uiteindelijk is opgelost. De reden dat ik akkoord ben gegaan was omdat het er in eerste instantie niet op leek alsof ik er meer uit kon krijgen. Daarnaast was het ook mijn woord tegen die van hen. Het leek me verstandig om dan in ieder geval het tegoed maar veilig te stellen. Als ik sterker bewijs had was ik hier waarschijnlijk anders mee om gegaan. Bedankt voor de tips in ieder geval :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True