Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop gevallen -> unmountable boot volume -> zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• kevin12
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11:33
Helaas heb ik mijn laptop laten vallen en sindsdien werkt deze niet meer. Enkele zaken zijn belangrijk hierin: laptop wordt voor school gebruikt en is zichtbaar een beetje krom geworden van het dragen op mijn rug in een rugzak. Daarnaast, al betwijfel ik of dit enige invloed heeft gehad, heb ik ooit een ei kapot gehad in mijn tas. Hierdoor doet de hdmi aansluiting het niet altijd goed. Mogelijk zit er dus wel ei in de laptop, maar dit is wel een paar weken vooraf gebeurd.

Wat doet de laptop als ik opstart:

1. Laptop start op -> automatisch herstel starten (asus opstartscherm start met de tekst onder het asus logo)
2. Blauw scherm -> unmountable boot volume (+ je hoort een tikje)
3. Bios scherm of zwart scherm -> muis is wel zichtbaar
4. Ik kan niets behalve met de muis bewegen, als ik de laptop uitzet gaat de laptop uit en je hoort weer een tikje.

Ik vraag mij af waar het aan ligt, zover ik heb opgezocht is mogelijk de harde schrijf kapot. Ik heb de laptop opengemaakt en nog wat troep eruit gehaald (o.a. van ei). Echter zie ik verder niets raars/opvallends.

Kan iemand mij helpen met dit probleem of kan ik de laptop bij de vuilnis plaatsen? Bvd :)

• kevin12
quote:
MsG schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:46:
Ik zou de hardeschijf er even uithalen en in een ander systeem even snel klonen en/of testen. Staat er nog belangrijke data op? Zo niet zou ik er gewoon een nieuwe schijf induwen, misschien meteen een SSD, dan is het niet alleen maar een reparatie, maar ook meteen een upgrade.

Overigens bedoel je een rauw ei of gebakken ei of gekookt? Dat lijkt me sowieso niet goed, je kan hem natuurlijk altijd open schroeven en grondig schoonblazen met perslucht.
rauw ei, ik heb al voor zover mogelijk schoongemaakt.

Hmm ik dacht al, door het getik, dat het de harde schijf is. SDD is zeker een upgrade die ik overweeg. Tnx voor de info!

• kevin12
quote:
Precies wat ik ook dacht, tnx voor de info!

• kevin12
Ik krijg 1 schroef niet los dus kan nu nog niet de HDD eruit halen haha..

Wel heb ik nog een ding want, ik heb een normale schijf waar windows op staat en een losse met meer gig. Verandert dit de zaak met wat ik moet losschroeven?

edit: ik heb wel de aansluiting van de HDD eraf gehaald. Nu start de laptop op en komt direct in het BIOS gedeelte. Neem aan dat dit klopt zodat ik er redelijk vanuit kan gaan dat het aan de Hdd ligt.

[Voor 30% gewijzigd door kevin12 op 18-01-2018 18:59]

• kevin12
Heb de HDD eruit gehaald. Denk dat ik de EVO 250gb van Samsung ga halen en morgen erin zet.

Kan ik trouwens de HDD in mijn pc doen op de voeding, dit kan volgens mij wel nog erin worden geklikt. En kijken of het dan werkt? mocht dit niet zo zijn ligt het dus aan de hdd

Edit: heb het andersom gedaan. Ik heb de SDD uit mijn pc gehaald en in de laptop gedaan. Werkte perfect.

[Voor 16% gewijzigd door kevin12 op 18-01-2018 19:38]

• kevin12
quote:
True schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:48:
Ook al geprobeerd om de HDD goed vast te klikken in je laptop? Als die ook dan niet werkt lijkt die inderdaad defect.
Helaas is deze idd defect. Heb het nogmaals geprobeerd maar krijg weer hetzelfde. Nieuwe ssd kopen wordt het dus.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True