Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7
Acties:

Onderwerpen

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
fisherman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:32:
[...]
Dat is inderdaad niet duur. Het zal de adviesprijs zijn die ze berekend hebben. Dacht dat het tegen de 30 euro per stuk was voor de 1.4T 88kw
Da's dan wel vrij prijzig inderdaad :X
LankHoar schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:40:
[...]
Geen APK nog, pas over 2 jaar (4 jaar op nieuwe auto's, dacht dat dit in Nederland ook zo was?). Dat over die pechhulp zou ik even moeten nakijken wanneer ik de factuur krijg. Eigenlijk vind ik dat niet zo interessant, daar ik toch een lokaal ANWB lidmaatschap heb i.v.m. mijn motor, dus ik heb dat al afgedekt.
Uhm ja, benzine/EV 4-2-2 jaar, en dan ieder jaar, diesel/lpg 3 jaar en dan ieder jaar.

In Nederland krijg je bij een onderhoudsbeurt bij de Opel dealer "gratis" een jaar Pechhulp Nederland, voor 34.95 krijg je Pechhulp Europa. Basically ANWB, dus als je dat al hebt heeft het weinig toegevoegde waarde :)
Paling1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:38:
Voor bougies maakt het vooral uit waar je ze koopt volgens mij.
Mijn garage wilde me eens €30,- per bougie laten betalen... Toen heb ik dat uiteindelijk maar zelf gedaan.
Online waren ze toen €12,- en bij een automaterialen zaak in de buurt €18,- per stuk.
Ik heb er toen wel een behoorlijke dure bougie dopsleutel bij moeten kopen, maar die kan je natuurlijk de volgende keer weer gebruiken... Ik dacht dat ik inclusief de bougiesleutel nog geodkoper uit was dan bij de garage...
Zelf doen is altijd goedkoper :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Da's een spiegel. Handig om te bepalen wat achter je gebeurt. Is de laatste jaren wel wat meer in onbruik geraakt, imho.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:04:
[Afbeelding]

Ik vraag me al heel lang af wat dit nou eigenlijk is, maar dat is meestal tijdens het rijden en vergeet het daarna te posten. Nu post ik dus even de vraag terwijl de auto in de wasstraat staat: wat is dit en waar dient het voor? :)
Die gigantische voet waar de spiegel aan hangt? Lichtsensor, regensensor en Opel Eye (botswaarschuwing, verkeersbordherkenning etc)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:47

MeNTaL_TO

The future is not set

India Sierra schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:28:
Ik wilde laatst nadat ik bij mijn schoonmoeder aan kwam laden met de bijgeleverde stopcontact lader. Laden begon normaal maar na een paar seconden stopte het laden en brandde de laadpoort rood. De auto zei, stom zoals dat ding is, "opladen voltooid".

Veel geklooi zonder succes. Ander stopcontact, andere manier van insteken, andere volgorde van insteken, 12V accu even los etc. Allemaal hetzelfde resultaat. Stond in de stromende regen in het donker dus fijn was het niet. Uitgerekend de eerste (en laatste) keer dat ik de type 2 kabel niet bij me had natuurlijk dus ik kon het niet bij een laadpaal proberen. 18km range resterend (20%)...

Gebeld met opel service en die raadde mij aan om sochtends naar de locale dealer te gaan.

08:00 stond ik daar aan de poort te hengsten en werd ik geholpen. Maar bij het horen dat het over een elektrische auto ging kregen een paar monteurs grote ogen en kreeg ik te horen dat er niemand getraind was om er aan te werken. Hebben noppes voor me kunnen doen.

Nogmaals gebeld met opel service. Die wilde dat ik naar een Fastned lader ging. En dan ook per se Fastned. Maar dat was veel te ver. Uiteindelijk naar een camping in de buurt (14km met 18km range..) met 60kW snellader gereden. Daar ingestoken en de auto begon zowaar te laden. Voor even...

De auto startte het laden, ging tot ongeveer 400km/uur laden en hield dat enkele seconden vol om vervolgens het laden af te breken en me te presenteren met "opladen voltooid". Geen enkele storing of melding of hoe dan ook.

Nogmaals gebeld met opel service. Die stuurde de ANWB. Gelukkig was het bij een camping waar een terras was dus echt een straf was het niet.

Eenmaal aangekomen kreeg meneer van de ANWB grote ogen: elektrische autos kende hij niet. Na even babbelen kwam de suggestie: de 12V langer loshalen dan ik al had gedaan, misschien maakte dat verschil. Bij het openmaken van de motorkap was het al direct te zien: halve kabelboom aangevreten door een marter. Helaas nergens gebakken marter terug te vinden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het zelf de avond van te voren gemist, het was donker en ik stond in de stromende regen. Helaas niet gezien toen.

Meneer van de ANWB heeft dit tijdelijk gerepareerd en de auto werkt nu weer naar behoren gelukkig. Mijn dealer heeft maarliefst de 25ste al tijd voor me dus de tijdelijke oplossing zal het even vol moeten houden..

Maar wat ik zelf niet begrijp uit dit hele verhaal wat me een complete dag heeft gekost: waarom geeft de auto geen enkele storing terwijl een complete sensorkabel doorgebeten is. Het lijkt me de sensor voor de temperatuur van de koelvloeistof van het accupack (zit op een warmtewisselaar dus gokje) en een andere kabel waar ik geen idee van heb was ook goed toegetakeld. Maar toch geen enkele melding of storing. HOE dan.

Net zoals met de app is de software van de auto zelf ook om te huilen. Diep beschamend dit. De auto zelf is wel leuk maar dit hele software fiasco geeft mij 0 vertrouwen in een volgende Opel (of PSA). Ik denk erover om een brief te schrijven naar een hoge pief bij Opel om mijn frustratie te uiten van de uitermate slechte app en de bedroevende software van de auto, maar of het zin gaat hebben ..
Ach, ik had een defecte dynamo, zonder dat het lampje van defecte dynamo ging branden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:55:
@MK_ weet jij toevallig of de led-koplamp van de Astra K makkelijk zelf te vervangen is?
Eerst moet de bumper er af, dat is niet zo moeilijk. De led-driver moet ook overgezet worden. Is het dan plug en play of moet er nog wat ingeleerd worden?
Sorry, durf ik je niet te zeggen :/
LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Daar heb je wel een punt. Ik heb geen idee wat dit kost (nog nooit zelf gekocht), of uberhaupt waar ik het zou moeten kopen. Maar eens kijken dan :)
€10-15 afhankelijk welke/van waar je hem haalt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:18

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Vind ik dan nog vrij prijzig. Volle tank kost hier zo'n 55 euro, dan is 10-15 euro extra best veel. Misschien maar zo nu en dan eens erbij gooien dan (y)
Als je vpower/ultimate tankt dan hoef je geen additionele additieven toe te voegen want die zitten daar al in.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 22:24:
Had even de reacties niet gezien, oeps.

Dit is recths achter. Was een dom gevalletje te kort de bocht door omdat ik te veek afstand hield van een andere auto (en bovendien dacht dat hier een afgevlakte stoeprand zat.. ). Gezien ik bijna wekelijks in Praag rijd waar het erg druk en chaotisch is, zou het nog wel eens vaker kunnen gebeuren.

Deze banden hebben nog voldoende profiel, dus liever nog niet vervangen, bovendien heb ik in november nieuwe Continental 16" winterbanden gekocht (werden het beste aangeschreve) en dit is 18", dus liever niet wisselen.

Valt me mee dat dit hopelijk nog te fixen is. Eens een schadebedrijf in de buurt opzoeken en kijken wat dat gaat kosten :) Is hier haast bij (e.g. gaat dit roesten eventueel?), of kan ik even wachten?
Nee, kan niet roesten. Hoogstens corroderen, maar niet persé een ramp als het gefixt wordt.

Als een stukje uit de band is, maar je ziet nog geen canvas, is ook daar niks aan de hand.

In het allerergste geval kan je een nieuwe velg kopen :+
https://plus.opel.nl/lich...lor_g413872_a69713385455/
Patrick4 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Dan staat het Opel logo in spiegelbeeld (en de rest van de velg ook).
Da's sowieso al het geval bij die Bi-Colors, er is geen links/rechts variant. Naafkapjes heb ik nog nooit een links-rechts variant gezien.... En mocht dat het geval zijn kan je ze uitwisselen :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:32
LankHoar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Mooi, dan wacht ik er nog even mee. Net een beurt gehad dus potje voor auto moet weer even aangevuld worden. Overigens vind ik het niet mooi en wil ik het graag repareren, maar een nieuwe velg... Ik vind het niet 300-euro-waard niet mooi :+
Ik vermoed dat je met reparatie niet heel veel goedkoper uit zal zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:10:
Is er in Noord Holland een Tigra Twintop kenner die het open dak kan uitlezen. Heb er wat problemen mee.
Waarschijnlijk heb je meer succes op het Opel Forum Facebook pagina

(Although, die pagina verder is nogal... :') )
MadMarky schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:22:
Vandaag naar de garage voor APK van m'n 2017 Corsa 1.3 CDTI leasewagen. Krijg ik na afloop de opmerking dat de versnellingsbak wat olie zweet en dat ze het als adviespunt bij de leasemij hebben aangekaart.

Een zwetende versnellingsbak, bij een 4 jaar oude auto :?
Is dit een bekend punt bij Corsa diesels?
Nope geen bekend punt bij Corsa diesels en/of de versnellingsbakken die er aan hangen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
verstappen33 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:12:
Hier even een update van mijn Astra K HB uit 2017 die ik nu precies een jaar heb..

Ruim 10.000km gereden en eigenlijk 0 problemen gehad. van 35k nu op 45k op de teller..
Enig minpuntje van deze auto is de 1 liter 3 cylinder moter.. Je moet best wat toeren maken voor wat koppel/power.. Maarja in 98% van de gevallen rij je toch met de verkeerstroom mee en daar heeft hij voldoende vermogen voor..

Ik zit er wel aan te denken om een trekhaak (demontabel) te laten installeren, we willen toch wat vaker de fietsen mee nemen en af en toe wat spullen vervoeren.

Daarnaast misschien toch eens die 1.0 zien te chippen naar 130pk en 220nm (+25pk en +50nm).
Maar ik lees er wisselende verhalen over..
Wat meer koppel onderin zou fijn zijn, maar niet ten koste van veel problemen in de toekomst..
Hebben jullie ervaring?
Ik zou hem gewoon origineel laten. Als je echt een snellere wagen wil zou ik er gewoon een met een sterkere grotere motor aanschaffen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel heeft blijkbaar de nieuwe Astra geteast:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:56

Qwerty-273

Meukposter

Alle Manta fans kunnen weer meekomen met de nieuwe Opel Manta GSe ElektroMOD ;)

Of een wat langere video op YouTube.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Toch nog even op terugkomen, ik vergat er steeds naar te kijken. Kan dit kwaad, of is deze band eigenlijk aan vervanging toe?

[Afbeelding]
Die grote hap zit precies in de RIM PROTECTOR velgbeschermingsrand dus dat kan weinig kwaad, is alleen maar een extra dikke laag rubber. Al hebben deze velgen de strijd al lang, lang geleden verloren :X

[Voor 54% gewijzigd door MadMarky op 18-06-2021 00:36]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dit soort schades fix je niet alleen door materiaal weg te schuren. Je moet de beschadigde rand eerst opvullen en glad maken, daarna kun je die in kleur spuiten.
Maar als je dit in het [DIY] Het auto klussen & vragen topic vraagt is daar vast wel iemand die je dat preciezer kan vertellen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 13:55
De motor gebruikt een ketting voor de distributie (kleppen nokkenassen).

Echter er is ook een multiriem die drijft de aircopomp, waterpomp en dynamo aan.

Bij het inschakelen van de airco koppelt de mageneetkoppelling van die airco. Daardoor wordt het van loze een pullie een aangedreven aircopomp.
Als dat piepend geluid geeft dan slipt deze multiriem door de weerstand van aircopomp.

Conclusie de multiriem is versleten en/of de riemspanning is te laag.

[Voor 3% gewijzigd door leonbong op 19-06-2021 12:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
ZieMaar! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Heb je een Hybrid nu? Ik ben in de markt voor een GLX, maar twijfel enorm tussen Kuga of de GLX. Grote voordeel Kuga: ziet er iets beter uit van buiten + veel betere audio, voordeel van de GLX: veel betere stoelen + stiller (Kuga heeft CVT, dus veel toeren).

Ik vind de nieuwe GLX van binnen heel mooi, maar wil eigenlijk niet zolang wachten (volgens dealer niet meer dit jaar leverbaar, en geen idee wanneer volgend jaar wel).

Ben jij tevreden over het standaard audiosysteem bij de GLX?
Nee ik heb geen Hybrid, maar een gewone 1.2 benzine uitvoering.

Ik heb geen standaard audiosysteem, in de Ultimate zit standaard de Denon sound ;) Ik had voordat we de Corsa-E hadden een Fiesta met de B&O die ook in de Kuga zit. Qua geluidskwaliteit zijn die gelijkwaardig. Heb wel een keer een Grandland tijdens onderhoud meegekregen zonder de Denon Sound en die vond ik wel beduidend minder.

Qua buitenkant van de Kuga en GLX is uiteraard smaak. Ik vind de nieuwe Kuga alleen in ST trim mooi, de andere niet. Maar vind het nieuwe front van de GLX niet zo geslaagd, mi wel een hele gemakkelijke copy-paste vanaf de nieuwe mokka.

Ik weet overigens niet hoe de Ford app is (mijn Fiesta had dat net niet), maar de Opel app is wel vrij beroerd en simpel. Voorverwarmen etc lukt over het algemeen wel, maar regelmatig is de batterijstatus niet up to date.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14:22

Yariva

Power to the people!

Yariva schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:22:
Ik heb al een aantal jaar een "gek" probleem en heb het nooit goed kunnen verwoorden in technische termen naar de garage toe. Misschien weten jullie de vinger op de zere plek te leggen.

Auto: Opel corsa D uit 2011

De klacht: Er is een schel, krijsend geluid te horen wanneer ik de airco inschakel en hierna de koppeling laat opkomen zonder al te veel gas te geven. Het is belangrijk dat dit enkel gebeurd bij het inschakelen van de airco en met schakelen / opkomen met weinig gas. Zodra:
- Ik meer gas geef bij het opkomen van de koppeling
- De airco uit schakel
komt dit probleem niet voor.

Mijn gedachte gaan meteen uit naar een riem die ergens slipt. Maar met mijn beperkte auto kennis snap ik dan niet waarom dit gedrag te horen is bij een lage hoeveelheid rpm's en het opkomen van de koppeling. En waarom het gedrag enkel te horen is bij de airco.

Daarnaast dacht ik dat er geen riem maar een ketting in de Corsa zat :P Maar misschien kan iemand hier meer over vertellen.
Voor de geïnteresseerde: de aanname van de multiriem was inderdaad correct. Specifiek: de spanner van de multiriem was doorgescheurd (ja, echt dat hele ijzeren blok), niet de riem zelf dus! Hoe ik het voor elkaar heb gekregen is mij een raadsel. Maar er zit een nieuwe op en het probleem is opgelost!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:04:
Hoi Opel kenners.
Ik heb van mijn leven nog nooit een Opel gehad, maar voor een nieuw lease-contract krijg ik nu een gebruikte aangeboden:

"Opel Astra sports tourer 1.0t 120 jaar edition"
120 JAAR EDITION+ PAKKET
Deze is 2 jaar oud (eerste datum 28-06-2019)

Vanmorgen een proefritje gemaakt, en hij bevalt mij prima. Dat deze twee jaar oud is, is voor mijn geen probleem. Gezien het prijsverschil met een gloednieuwe Astra is voor mij de keuze niet lastig. En het is lease, dus als er onderhoud nodig is, dan betaal ik zelf natuurlijk niks bij.

Maar nu ben ik alleen nog vergeten te vragen of hier nu standaard Google Auto op zit?
Weten jullie dit zo?

Verder was het even zoeken naar de USB aansluiting, maar uiteindelijk vonden we hem in de armsteun van het middenconsole. Lijkt mij niet echt praktisch om voor elke rit je telefoon daarin te verstoppen. Gebruik nu Google Auto namelijk dagelijks in mijn Seat Ibiza
Zodra er een touchscreenscherm in zit (in Nederland praktisch altijd, zeker met de 120 Jahre met Edition+ pakket) beschikt een Astra K over Android Auto.

Denk dat de meeste die Android Auto/Apple Carplay gebruiken continu een kabel ingestoken hebben in de USB-poort, meen dat er onder de armsteun een klein kanaaltje zit waar de kabel doorheen kan :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:55:
Thanks voor je antwoord!
Klinkt handig als je het kabeltje naar buiten wilt laten lopen

Als voorbeeld :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Zelf heb ik een wat langere kabel gepakt (volgens mij 1meter) die ik langs de linker gleuf die je op de foto ziet laat lopen. Vervolgens bij de stoel langs, en om hoog naar het ventialtierooster rechts naast het stuur. Daaronder aan de zijkant heb ik een kabelhouder geplakt, waar ik de kabel standaard in heb zitten wanneer ik Android auto niet gebruik. In het ventilatierooster heb ik een magnetische telefoonhouder zitten waar ik mijn telefoon zo op kan "gooien" wanneer ik instap. Werkt ideaal :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
screamhouse schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
Pfff airco van mijn Zafira B deed het niet goed meer, dus ik dacht even bijvullen en klaar. Toen kwam het eerste telefoontje, condensator is lek. Ok kan gebeuren, tweede telefoontje, de compressor is kapot. Ok shit happens.

Auto is klaar, flink wat geld afgetikt en ik wil hem starten.....helemaal niets. Garage is aan het kijken wat het probleem is, maar ik vrees voor de startmotor, accu leek nog goed, maar hoeveel pech kun je hebben :(
Nooit vantevoren iets gemerkt? Normaal gaat een startmotor niet zomaar opeens stuk zonder eerst wat kuren te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fisherman
screamhouse schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Nope, nooit ergens last van. Ik hoop dat het misschien toch de accu is, andere optie schijnt de zekeringkast in de motorruimte te kunnen zijn. Maar dat is allemaal google wijsheid. Ik vind het ook allemaal bijzonder.
De kans is vrij groot dat ze tijdens monteren wat gedaan hebben waardoor hij niet meer start.
Hebben ze er nog mee gereden, nadat alles in elkaar gezet was?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Aapje

Opel-beun
Ik moet nog steeds afspraak plannen voor de nieuwste terugroepactie. Maar als er met 17k weer een servicebeurt staat in die computer.. :P Dan wacht ik mooi nog effe 500km :') Maar ben zelf de service bij Opel wel beetje zat, je moet zelf bellen achter terugroepacties e.d. (Je krijgt pas 3 maanden nadat ze 't al gefixed hebben een brief dat je airbags een terugroepactie hebben bijv.)

Ik ben 100% een Opel gek geweest al die jaren, maar sinds PSA is 't een grote bende imho

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
India Sierra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Heb er net 10k op zitten dus bij mij nog geen service geweest dus kan er nog niet zo veel over zeggen helaas
Als je op je midden console op de auto instellingen drukt, kan je een check doen. Dan krijg je in je display bij je tellers eerst een bandenspanningscontrole en daarna bericht over hoeveel km de service is. Ben wel benieuwd wat hij bij jou zegt.

@Aapje het is wel minder geworden ja. Praten veel meer langs elkaar heen. Moet nog terug voor kraak bij drempels maar dan ben ik hem een week kwijt zonder vervangend vervoer. En de service qua pechhulp wordt bij elke beurt ook meer uitgekleed. En laten we het over de app maar niet hebben.

De volgende is geen Opel meer.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

Acties:
  • +1Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
fisherman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

De kans is vrij groot dat ze tijdens monteren wat gedaan hebben waardoor hij niet meer start.
Hebben ze er nog mee gereden, nadat alles in elkaar gezet was?
Garage belde, accu was helemaal leeg. Het is nog de originele accu uit 2010, dus dat geloof ik wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:50

Gaat prima hoor een aanhanger gevuld met troep achter de Corsa ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
__REMCO__ schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:45:
weten jullie of er ergens online werkplaatshandleidingen zijn te vinden voor een Opel Karl uit 2015?

van de auto van mijn vriendin is van het rechter achterportier de bevestiging van het afdekplaatje van de handgreep afgebroken (geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen maar toch)

Ik krijg het defecte klepje er wel weer op alleen niet vast geklikt omdat er iets is afgebroken maar om het nieuwe klepje weer vast te zetten moet ik denk ik de bekleding van de deur eraf halen en met een werkplaatshandleiding is dat toch makkelijker
Haynes heeft er, ook interactief/digitaal maar die zijn niet gratis (zoeken op Vauxhall Viva).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@LankHoar
Bij de RDW staan belangrijke terugroepacties voor jouw specifieke kenteken vermeld. (Als je dus een nl kenteken hebt)
En je kan ook een account aanmaken bij myopel. Als je daar je vin-nummer invult dan vind je daar ook terugroepacties terug. Ook de wat minder urgente.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Aapje

Opel-beun
LankHoar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties, waar kun je daar zelf informatie over vinden?
Als je echt meer wil weten moet je de dealer hebben. Die kan alles vertellen erover.

Dealer Broekhuis in Arnhem neem ik in elk geval niet meer serieus. Klachten over de App accepteren ze niet, moet je maar zelf bij Opel indienen.. Compensatie op de onlinediensten in je auto als de auto een maand ter repparatie bij ze staat krijg je ook niet. Service is bij de stealer ver te zoeken blijkbaar, zelfs als je een auto van 38k onder de kont hebt.

En dan was 't weerwoord daarop: Ja maar bij BMW en Volvo zijn de levertijden van de onderdelen ook heel lang. Wat de f*ck heb jij als klant van een Opel daarmee te maken.

Echt blij dat mijne een leasebak is en na de leaseperiode terug mag... Ik blijf wel bij m'n oudere Opeltjes privé. Nooit meer een nieuwe, zal 't ook iedereen afraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
__REMCO__ schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Jammer ik had gehoopt op een gratis versie. Dan ga ik wel een keer bij een Opel garage langs voor tips 😃
Voor ietwat oudere Opels (Corsa D, Astra H, Vectra C etc) is er wel een gratis website, nieuwer ben ik nog niet tegen gekomen :p
LankHoar schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met terugroepacties, waar kun je daar zelf informatie over vinden?
Eventueel zonder Nederlands kenteken is https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx wel handig. Kan je zoeken op model/type.

Of inderdaad MyOpel, werkt doorheen heel Europa a.d.h.v chassisnummer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@ymaenhout water in de deur is een bekend euvel bij de Astra J. Gaatjes open laten lost het op.

De Eco knop doet volgens mij alleen start stop aan of uitzetten. Dat was iig bij mijn Astra J en Insignia A2 zo.

Kijkt die bandenbelasting niet alleen of je bandenspanning klopt met wat er in je deur staat? Daar heb je ook verschillende hoeveelheid Bar voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De antwoorden van Ophidian hierboven zijn allemaal correct, dus ik hoef het niet nog eens uit te typen :p

Waarom die rubber dopjes ook in de deur zitten... Geen idee. Gewoon er uit laten is inderdaad het advies.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De nieuwe Astra L is aangekondigd :o

Ziet er goed uit als je het mij vraagt, aardig onderscheidend ook van de nieuwe 308. Als je het niet wist, zou je het niet zien.

Het motorenpallet zal bestaan uit:
• 1.2 PureTech: 110 en 130pk
• Hybrid 180: 1.6 PureTech 150pk + 110pk elektromotor
• Hybrid 225: 1.6 PureTech 180pk + 110pk elektromotor
• 1.5 BlueHDI: 130pk

De 1.2 PureTech en 1.5 BlueHDI komen standaard met een handgeschakelde 6 versnellingsbak, optioneel op de 130pk varianten is een achttraps automaat. De Hybrids zijn uiteraard altijd voorzien van de achttraps automaat.

Persoonlijke take: ziet er goed uit :)F Blij dat er een apart knoppencluster is voor HVAC en ook stoelverwarming. Wel jammer dat er is overgestapt naar PSA bedieningshendels, dus o.a geen lichtschakelaar op het dashboard meer. Het stuur lijkt een captive touchpad te hebben, ook daar ben ik niet zo'n fan van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@LankHoar die LCD schermpjes kunnen best zwak hoor. Zal vergelijkbaar zijn met die van de Corsa (HD versie) en die kan ik behoorlijk dimmen.

Dat glanzende plastic op de middenconsole is echt debiel, als het ergens krast, is het daar wel.

Waarom niet de elektrische aandrijving erin! De Corsa-e rijdt echt heel goed, maar moet net een maat groter. Zeker als station EV zou een gat in de markt zijn. Kan de accu ook gewoon wat groter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Dat inderdaad. Ik vind dit echt wel too much. Het ziet er juist niet retro uit imo maar meer futuristisch. Vind de Astra daar niet echt lenen voor zo'n image. Het is ook een vrij grote verandering in design tegenover de Astra K imo.
Voorkant met de vizor is wel "retro" :p

Sowieso vind ik ontwerpen tegenwoordig vaker meer "meh", en na een tijdje groeit het op me. Dit vind ik al best netjes vanaf het begin, dus da's goed zeker? :P
[...]
Blijf dat toch gek vinden. Budget telefoons van 200 euro kunnen al OLED schermen hebben, maar auto's slechts mondjesmaat. Het is niet alleen prettiger, het oogt ook gelijk veel luxer imo. En de meerprijs op een auto is echt verwaarloosbaar lijkt mij. Snap dat gewoon echt niet :P
Zijn eigenlijk verschillende redenen voor. Zo'n 200 euro smartphone is natuurlijk bedoeld om ~2 jaar mee te gaan, daarna wordt het praktisch weggegooid (helaasch, wegwerpcultuur ;w ). In een voertuig moet het 10, 20+ jaar mee gaan. Daar lijkt OLED tot op heden niet geschikt voor. Daarnaast wordt in de automotive wereld in de regel meer bewezen en geteste technologie gebruikt, waarvan men weet dat het langer mee kan gaan. Da's bijvoorbeeld ook waarom vaak infotainmentsystemen achterlopen qua rekenkracht op bijvoorbeeld een smartphone.

Daarnaast heb je bij OLED nog altijd last van burn-in, zeker bij een infotainmentsysteem of digitale tellers wordt veel van hetzelfde weergeven. Zeker wanneer een scherm in de zon zit, met temperatuurwisselingen, zal zoiets zeker optreden. Mean time between failure zal ook lager liggen.

Er zijn dus, naast kosten, aardig wat nadelen. En dat voor voordelen die in auto's niet persé handig zijn. Een goed LCD IPS paneel zal voor 99.5% een goed beeld geven, een langere levensduur hebben en minder kosten. Lijkt me een eenvoudige afweging :p
[...]
Nu je het zegt lijkt dat inderdaad een stuk hoger. Misschien valt het dan mee. Ik heb vorig jaar verschillende auto's laten staan vorig jaar o.a. omdat de armsteun gewoon onhandig was (bv. Renault Megane, daar is hij te kort, in een Kia C'eed was hij veel te laag, en allemaal niet of niet voldoende verstelbaar).
Zal even afwachten zijn, denk dat er weinig verstelling in zit, waarschijnlijk enkel vooruit/achteruit. De middenconsole zit aardig hoger, als ik snel wat foto's vergelijk lijkt er niet veel verschil te zitten met de huidige Astra :)
Ophidian schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:25:
Dat glanzende plastic op de middenconsole is echt debiel, als het ergens krast, is het daar wel.
Niet ideaal nee :X Vind pianolak wel mooi, maar da's geen goede plek.

Moet zeggen dat het op mijn Corsa nog verrassend goed uit ziet na ruim 9 jaar :o
Waarom niet de elektrische aandrijving erin! De Corsa-e rijdt echt heel goed, maar moet net een maat groter. Zeker als station EV zou een gat in de markt zijn. Kan de accu ook gewoon wat groter.
Was bij de 308 ook niet, en daar kregen ze hetzelfde commentaar :+ Peugeot gaf toen ook aan dat er geen BEV variant van kwam, echter hebben ze ondertussen aangegeven door de overweldigende vraag naar een BEV te kijken. Het platform wordt ook gebruikt door o.a de Zafira-e/Vivaro-e, met daarin een 77kWh accupakket. Zou wel mooi zijn als dat in een Astra-e zou komen :D

Wel een iets krachtigere motor dan eventueel, 150kW ofzo. Of 2 uitvoeringen, 100kW 50kWh (Corsa-e aandrijflijn) en 150kW 77kWh :9

De 308 staat gepland voor 2023, een Astra variant kan je waarschijnlijk rond diezelfde tijd verwachten.

Peugeot heeft wel aangegeven geen PSE variant te maken, daar is de vraag te laag voor. Dus waarschijnlijk komt er dan ook geen Astra OPC of GSI -O-

EMP2 kan wel ook een elektromotor op de achteras, dus misschien in de toekomst een Hybrid4 300-variant van de Astra? Of een GSE, met elektromotor op de voor en achteras? :9

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:38
FreshMaker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Die heb ik inderdaad nagelopen, alle deuren + achterklep zijn op slot.
Een sensor zou mogelijk zijn.

Ik ga zo de accupool eens loshalen.

edit :
Helaas.
Ook na loskoppelen van de accu blijft het euvel.
Heb zelfs alle deuren eens 'stevig' dichtgedaan

Wat mij vooral opvalt, zijn die 2 minuten, elke keer weer, voor de ontgrendeling
Gaat het mogelijk iets mis in het automatisch op slot doen van de deuren? Die instelling kun je uitschakelen in het menu: Instellingen > Voertuig > Vergrendeling. Misschien is dat de trigger dat er software matig iets mis gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Prullenbak84 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:40:
[...]

In de app staat bij mij eind september 2021 dus dat klopt ook. (Klopt er toch nog iets in die app :p)
Jaja, ze zijn op de goede weg.... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@India Sierra
Dit is een update die alleen de dealer voor je kan doen.
Via de 'Opel Update' kan je alleen je navigatie en bedieningsupdates voor het scherm doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
@Paling1 Probleem is dat hij niet harder mag regeneren zonder je remlichten te laten branden. Daarom kan hij het meer als je ook de rem gebruikt

@India Sierra Er zijn inderdaad dooie auto’s na de update. Was mij van tevoren niet bekend overigens :’). Alleen de dealer kan deze updates doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LankHoar schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:48:
En is het mogelijk om de kaarten/infotainment-systeem zelf te updaten voor een Astra K?
Ja blijkbaar met een USB stick, link wordt ergens genoemd hier in het topic. Alleen hoe recent die kaarten zijn is natuurlijk de grote vraag, de kaarten van versie 2018 zijn al een stuk ouder (geloof 2016).
Sowieso klopt de snelheid op de snelwegen nergens meer en is die feature dus eigenlijk ook waardeloos geworden, alleen geen garantie dat het in de nieuwste kaart wel zit.

[edit] https://opel.navigation.c...Language=nl_NL&Country=NL

[Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-07-2021 14:50]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 08:57

-ET-

Phone Home

Zo nieuwe auto gekocht

Vrijdag kan ik hem ophalen

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:23:
[...]

In de Astra zit toch geen 4? Ik dacht 2 of 2.5 (verschil is de projection icon).
Ik zie ook 2 en 2.5 op https://opel.navigation.c...a_2018/en_GB/OpelEMEA/EUR
Je haalt 2 dingen door elkaar... Intellilink R4.0 (en Navi 4.0 Intellilink) is een volledig ander model, en heeft niks te maken met Intellilink 900 :p R4.0 is daar eigenlijk het type/model aanduiding, net als 900 is.

Intellilink R4.0 / Navi 4.0

Intellilink 900 (2.5)

• Ophidian
Wackoz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Heeft een Grandland nog van die (irritant rammelende) deurpinnetjes waaraan je van buiten kan zien of hij op slot staat?
Nee. Of je moet de spiegels bedoelen :+

[Voor 6% gewijzigd door Ophidian op 24-08-2021 19:32]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Dit is wat LG zelf zegt:

“In rare circumstances, the batteries supplied to GM for these vehicles may have two manufacturing defects — a torn anode tab and folded separator — present in the same battery cell, which increases the risk of fire,”

Er zijn er inderdaad niet zo heel veel geleverd. Wereldwijd worden er natuurlijk wel 140.000 auto's voorzien van een nieuwe accu. En dat allemaal terwijl er slechts 15 uitgebrand zijn. Maar goed, bij een EV ligt dat natuurlijk wel allemaal wat gevoeliger. Daarom vind ik het ook raar dat ze het eerst zoals Tesla op hebben willen lossen met een software aanpassing ipv een nieuwe accu.

Maar in ieder geval mooi dat ik nu een nieuwe accu krijg met weer de volledige garantie die ook nog eens bijna 10 procent meer capaciteit heeft.
Die 15 nu kunnen natuurlijk meer worden :+

Maar goed, terugroepacties an sich vind ik prima. Velen vinden het "slecht" maar liever dat een fabrikant het oplost als ze ergens achter komen dan dat ze de consument laten stikken :)

Voor jou fijn dat je een nieuw accupakket krijgt :Y
-ET- schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:33:
Zo de Astra nu een paar weken in bezit. Wat een fijne wagen. Automaat bevalt ook super. Wel even wennen met de kickdown. Als in niet te diep indrukken het gas want je vliegt als een gek naar voren. Verbruik moet ik nog zien nu voor het eerst volle tank. De boordcomputer geeft 5/100 bij 100km/u op de cruise. Dus dat is hoopvol. Korte stukjes zal hij wel meer verbruiken.

Vooralsnog iedere keer als ik hem zie staan denk ik, yup mooie bak.
Ik denk dat zelfs met korte stukjes je uiteindelijk gemiddeld ~1:15 zal gaan rijden. Ik weet niet wat je met de Meriva reed?
FreshMaker schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Los dat het nog onder garantie valt, kost het me inderdaad alleen maar (veel) tijd.
De Mokka-E was inderdaad een kwestie van - er is niets anders, maar woensdag ruilen we hem om ivm afspraak
( nu heb ik een Crossland ervoor terug, ik mag hopen alleen nog vandaag ;) )

De motorstoring was verdwenen, na de hulp-start.
Het draagbare ODB kastje van de hulpdienst gaf ook verder niets meer aan, en later bij de dealer kwam inderdaad alleen de lege accu omhoog uit de diagnose.

* tot de auto (gelukkig) zonder iets te doen weer van slot klikte ....
* FreshMaker was al bang dat het nu ineens niet meer zou gaan gebeuren ;)
Misschien gerelateerd aan de sloten... Trekken stroom weg, accu loopt leeg, en auto start niet?

• Ophidian
Inmiddels is met een extra software update het niet werken van de active lane assist opgelost. Maarrrrr, weer een ander probleem voor terug :+

Het lampje bij het laadpunt staat normaal uit, maar brandt wit als de kabel is aangesloten (maar niet laadt), knippert groen als hij laadt, brandt blauw bij uitgesteld laden en is rood bij een foutmelding.

Nu brandt ie continu zelfs als de auto op slot zit :/ Normaal als laden klaar was was volgens mij het lampje uit of wit. Maar nu blijft die dan groen branden, klopt niet helemaal... Dus weer wachten op de dealer voor een oplossing -O-

• leonbong
  • Laatst online: 13:55
Volgens mij beide AGR alleen ander modeljaar waardoor de stoel anders is. Ik weet het niet zeker maar AGR stoelen hebben zitvlak verlenging en een elektrische knop waarmee je de bolling (lende steun) van de rugleuning kan verstellen.

Ik zou daar op letten.

[Voor 56% gewijzigd door leonbong op 07-09-2021 13:21]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Klopt wat leonbong hierboven zegt, beide zijn in dit geval AGR stoelen, te herkennen aan het zitvlak verlenging en de elektrische verstelling voor de lendesteun.

Het verschil wat je ziet qua rugleuning hier is afkomstig van de verschillende materiaalsoorten voor de stoel, maar wijzigt niks aan de vormgeving.

AGR stoelen hebben in het zitvlak eigenlijk ook altijd een "naad" extra op het zitvlak, zoals zichtbaar op bovenstaande foto's heb je met AGR stoelen er 2 (1 van de verlenging en 1 op het vaste zitvlak), bij de non-AGR stoelen heb je maar 1 naad ongeveer ter hoogte van de zitvlakverlenger.

Ook opvallend: enkel Astra's met volleder en elektrische stoelverstelling kregen daadwerkelijk een AGR-plaatje op de stoelen, terwijl ook bovenstaande AGR gekeurd zijn :p

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Barns schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:10:
[...]
Dank voor je antwoord. De versnelling kan juist wel goed worden gekozen. Het probleem zit hem in het in gang brengen van de auto in de achteruit. Met name op een helling is dit achteruit heel slecht te doen. De auto versnelt nauwelijks en de koppeling lijkt niet goed aan te grijpen. Compleet anders dan vooruit rijden, daar gaat het gewoon normaal.
Probleem is echter dat het verschil tussen voorwaartse en achterwaartse versnellingen pas optreden ná de koppeling. Er worden namelijk andere tandwielen gezet op de ingaande as van de versnellingsbak welke zorgt voor de verschillende versnellingen (technisch gezien vertragingen :p ). De koppeling zorgt er voor dat er een koppeling wordt voorzien tussen de motor en de ingaande as van de versnellingsbak, en laat slip toe wanneer de 2 niet even snel draaien. De werking van de koppeling is hierbij hetzelfde en er kan geen verschil zijn tussen aangrijpen van een voorwaartse of achterwaartse versnelling.

Wanneer de koppeling perfect functioneert bij voorwaartse versnellingen, dan functioneert deze identiek bij achterwaartse versnellingen. Het probleem vind zich dan verder door, oftewel in de versnellingsbak. Hierbij kunnen meerdere oorzaken aan de hand zijn, tot een defecte versnellingsbak aan toe.

Mij lijkt het heel plausibel, als ik de symptomen hoor, dat de achteruit versnelling niet helemaal gepakt worden. Dat de tandwielen bijvoorbeeld niet helemaal overlappen. Hierbij krijg je dat de auto wel de achteruit pakt (de achterwaartse verbinding is er immers), maar aangezien het contact er niet volledig is kan slecht een beperkte hoeveelheid kracht overgebracht worden, en je hem lastig achteruit krijgt. Dan kan het misschien wel voelen als een slippende koppeling, aangezien de motor wel nog altijd toeren maakt maar de versnellingsbak tegenwerkt (oftewel toeren verschil -> slip).

Ik zou het eerst in die richting dus zoeken, schakelvork lijkt me ook het minst prijzige om te proberen en/of te inspecteren :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:
Voor Peugeot/Citroën weet ik mijn weg wel, maar voor Opel niet.

Ik ben op zoek naar een “raam ding” voor mijn Karl. Ik weet helaas de exacte benaming niet. Gaat om de de strip tussen het raam en het plaatwerk, rechtsachter. Heb de strip eraf gehaald om eventuele partnummers te vinden, maar wat ik vind levert geen resultaat op via Google.

Het gaat dus om dit ding:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand de gouden tip waar ik deze kan kopen en zoiets heet?
Je zou eens kunnen kijken of je het hier ergens in kan terug vinden:
https://opel.7zap.com/en/car/c16/

• nuffy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:53
Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:
Voor Peugeot/Citroën weet ik mijn weg wel, maar voor Opel niet.

Ik ben op zoek naar een “raam ding” voor mijn Karl. Ik weet helaas de exacte benaming niet. Gaat om de de strip tussen het raam en het plaatwerk, rechtsachter. Heb de strip eraf gehaald om eventuele partnummers te vinden, maar wat ik vind levert geen resultaat op via Google.

Iemand de gouden tip waar ik deze kan kopen en zoiets heet?
Een raamlijst of omlijsting

• Minneyar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:52
Nou, en dan mag ik mij ook hier melden.
Sinds een week of twee ben ik de, tot nu toe behoorlijk, gelukkige eigenaar van een Opel Ampera uit 2013.
Eigenlijk altijd LPG auto's gereden, maar die worden helaas zeldzaam. (nog gekeken naar een Astra J met fabrieks LPG, maar daar waren er in heel Nederland maar 3 van te koop, met allemaal een KM stand van richting de 3 ton). Dat, en de wens om eigenlijk elektrisch te willen rijden, maar er geen BEV binnen het budget past die een werkelijk bereik van 300 km heeft, deed mij bij een PHEV belanden. Waarbij de Ampera/Volt binnen mijn budget het meest beschikbaar was, maar ook het hoogste elektrische bereik heeft.

Mooi wit is niet lelijk:

Tot nu toe bevalt hij uitstekend, ik haal dik 60 km elektrisch, wat voldoende voor WW verkeer en om verdere lokale zaken te bereiken. Voor het maandelijkse familie bezoek (die 300 km heen en weer) hebben we nog de REX achter de hand.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:34:
Kwam er van het weekend achter dat de . Toch wel wat apart, misschien is die sensor niet helemaal lekker.
Is bij mijn Insignia ook ruk geïmplementeerd. Is geen toeval dat je er bij het autowassen achter kwam: tijdens de borrelpraat leg ik ook altijd uit dat die sensor het alleen de eerst 10km na de autowasstraat werkt. Daarna kan je de macarena dansen onder de achterbumper zonder dat die klep open gaat. Ik heb me erop ingesteld dat het niet werkt. Maar het is te sneu voor woorden, ergens.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:54:
[...]

Meen je dat nou? Dat is wel echt erg sneu inderdaad. Had dit wel anders verwacht. Ik heb geen garantie van Opel zelf meer (in juni verlopen), maar nog wel een maand bij de zaak waar ik de auto kocht. Zit er eigenlijk niet op te wachten daar weer heen te gaan gezien hoe ze me in zekere mate belazerd hebben, maar wellicht is het een poging waard..
Bij mijn Astra K in ieder geval niet, ik was mijn auto niet echt vaak en moet soms wel 2 keer mijn voet erlangs, maar meestal reageert de klep bij de eerste keer.

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:07
Doordat onze vorige auto (Seat Exeo) een stukje korter geworden is door een aanrijding moesten we op zoek naar een andere auto. In het verleden veel VAG gereden, maar nu voor het eerst een Opel! Wij rijden ongeveer 50/60k per jaar, dus het moest natuurlijk een diesel worden.

Over een week mogen we 'm ophalen, een Astra K Sport Tourer uit 2017:

Voor zover ik weet voorzien van alle opties behalve een zonnedak. Ben heel erg benieuwd om er meer km mee af te leggen en alle functies te ontdekken!

Wat doet de Sport knop op de Astra? Is het alleen het gasresponse wat feller wordt, of ook de demping/stuurgedrag?
Pagina: 1 ... 5 6 7

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee